Постанова
від 21.05.2015 по справі 826/5925/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 травня 2015 року (в порядку письмового провадження)           № 826/5925/15

за позовом Новгород-Сіверської об'днаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області

до Державного підприємства "Укрліктрави"

про стягнення заборгованості

Суддя: Кротюк О.В.

Обставини справи:

Новгород-Сіверська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (далі – позивач) звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Державного підприємства «Укрліктрави» (далі – відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 40 326, 25 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані не сплатою Держаним підприємством «Семенівське» (правонаступником якого визначено Державне підприємство Укрліктрави») заборгованості з податку на додану вартість.

Позивач в судове засідання не прибув, подав 24.04.2015 клопотання про розгляд справи за відсутності представника, зазначивши, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач заперечення проти позову не надав, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, клопотань щодо розгляду справи не подавав, докази належного його повідомлення про розгляд справи знаходяться в матеріалах справи.

В порядку частини 6 ст.128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в письмовому провадженні.

Справа вирішується на підставі наявних в ній доказів та матеріалів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

встановив:

29.04.2013 від Голови комісії з реорганізації Державного підприємства «Семенівське» до Новгород-Сіверської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області надійшла заява про проведення позапланової перевірки підприємства у зв'язку з його реорганізацією (згідно наказу №343 від 14.07.2011 Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про реорганізацію державних підприємств, діяльність яких пов'язана з виробництвом лікарської сировини).

За наслідком проведення перевірки, позивачем було донараховано Державному підприємству «Семенівське» зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 40 326, 25 грн. шляхом винесення податкового повідомлення – рішення №0001401500 від 23.09.2015. Вказане податкове повідомлення-рішення набуло статусу узгоджено на підставі постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 15.04.2015.

В зв'язку з несплатою ДП «Семенівське» направлено податкову вимогу №381-25 від 12.02.2014. Поряд з цим, позивачем складено акт опису майна №3/25-006 від 13.05.2014 та рішення про опис майна у податкову заставу №9/25-006 від 12.05.2014

Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що борг виник у Державного підприємства «Семенівське». В той же час, позовні вимоги про стягнення коштів з рахунків банків боржника заявлено до Державного підприємства «Укрліктрави», як правонаступника останнього.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2011 №424-р «Про реорганізацію державних підприємств діяльність яких пов'язана з виробництвом лікарської сировини» реорганізовано Державне підприємство «Семенівське» шляхом його приєднання до Держаного підприємства «Укрліктрави». На виконання вказаного розпорядження, згідно п. 2 наказу №343 від 14.07.2011 Міністерства аграрної політики та продовольства «Про реорганізацію державних підприємств, діяльність яких пов'язана з виробництвом лікарської сировини» визнано Державне підприємство «Укрліктрави» правонаступником майнових прав і обов'язків реорганізованих державних підприємств, зокрема і Державного підприємства «Семенівське» (далі Наказ – № 343).

У відповідності до Наказу №343 комісія з реорганізації Державного підприємства «Семенівське» шляхом приєднання до Державного підприємства «Укліктрави» складено Акт від 08.07.2013 про приймання-передачі майна, прав та обов'язків на баланс Державного підприємства «Укліктрави»

Згідно ч. 1 ст. 80 Цивільного кодексу України (діла – ЦКУ) юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа може бути створена шляхом об'єднання осіб та (або) майна (ч. 1 ст. 81 ЦКУ).

Приписи ч. 1 ст. 89 ЦКУ визначають, що юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення. В той же час, відповідно ч. 2 ст. 45 Господарського кодексу України порядок створення, державної реєстрації, діяльності, реорганізації та ліквідації суб'єктів підприємництва окремих організаційних форм визначається цим Кодексом та іншими законами.

Частина 1 ст. 104 ЦКУ встановлює, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Аналіз вказаної норми дає суди підстави дійти висновку, що припинення юридичної особи в результаті реорганізації шляхом:

-          злиття;

-          приєднання;

-          перетворення

або у випадку ліквідації.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб – підприємців регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі – Закон № 755-IV ). Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб – підприємців (ч. 1 ст. 3 Закону № 755-IV). Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (ч. 1 ст. 4 Закону № 755-IV).

У відповідності до статті 33 Закону № 755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Вказана норма кореспондується з ч. 2 ст. 104 ЦКУ,

З аналізу зазначеного судом вбачається, що необхідною умовою припинення юридичної особи є безпосереднє внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Так, згідно Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців Державне підприємство «Семенівське» (код 00857203) перебуває в стані припинення, за рішенням засновників. Жодні записи, ані в «даних про юридичних осіб-правонаступників», ані в «дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення» - відсутні.

З вказаного слідує, що Державне підприємство «Семенівське» станом на звернення до суду Новгород-Сіверської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області не припинено, а відтак Державне підприємство «Укрліктрави» на даний час не є повноцінним правонаступником останнього.

Поряд з цим, суд вважає за необхідне відмітити, що долучені до матеріалів справи, зокрема Наказ №343, додаток №2 до наказу №343, лист Міністерства аграрної політики та продовольства України №56/9/25-18-23 від 28.01.2015, розпорядження Кабінету Міністрів України №424-р від 16.05.2011, акт приймання передачі майна, прав і обов'язків на баланс державного підприємства «Укліктрави» від 08.07.2013 не можуть свідчити про здійснення припинення юридичної особи Державного підприємства «Семенівське». Вказані документи вказують лише на те, що засновником (учасником) юридичної особи або уповноваженим органом було здійснено підготовчі дії (щодо підготовки та подачі) документів для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженим ними органом щодо припинення юридичної особи в порядку статті 34 Закону № 755-IV, що мало своїм наслідком внесення відповідного запису до реєстру. Окрім того, з акту приймання передачі майна, прав і обов'язків на баланс державного підприємства «Укліктрави» судом не вбачається наявність передачі боргу Державного підприємства «Семенівське» у розмірі 40 326, 25 грн., який виник на підставі податкового повідомлення-рішення №000401500 на баланс Державного підприємства «Укліктрави».

В той же час, суд констатує, що запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи – Державного підприємства «Семенівське» у Єдиному державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців відсутній.

Окрім того, суд вважає за необхідне додатково зауважити, що в матеріалах адміністративної справи наявна постанова Чернігівського окружного адміністративного суду в справі №825/2638/144 від 27.08.2014 якою вже стягнуто податковий борг з Державного підприємства «Семенівське» у розмірі 40 326, 25 грн., який виник на підставі податкового повідомлення-рішення №000401500. Поряд з цим, на виконання вказаного рішення суду видано виконавчий лист від 01.10.2014.

Приймаючи до уваги те, що запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи – Державного підприємства «Семенівське» у Єдиному державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців відсутній, у той час коли, з акту приймання передачі майна, прав і обов'язків на баланс державного підприємства «Укліктрави» не можливо встановити наявність передачі боргу Державного підприємства «Семенівське» у розмірі 40 326, 25 грн., який виник на підставі податкового повідомлення-рішення №000401500 на баланс Державного підприємства «Укліктрави», суд дійшов до висновку про відмову в задоволені позовних вимог.

Інші доводи позивача не спростовують встановленого вище судом.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В :

В задоволені адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку і строки, встановлені ст.186 КАС України.

Суддя                                                                                           О.В. Кротюк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.05.2015
Оприлюднено26.05.2015
Номер документу44313820
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5925/15

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Постанова від 21.05.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні