ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 травня 2015 року № 813/2370/15
Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Хоми О.П., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Монтаженергопроект» про стягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в :
Державна податкова інспекція у Залізничному районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області (далі – ДПІ у Залізничному районі м. Львова) звернулась до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Монтаженергопроект» (далі – ТзОВ «Монтаженергопроект») про стягнення з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника, податкового боргу на загальну суму 568 144,50 грн, який виник внаслідок несплати визначених податковим органом податкових зобов'язань по податку на додану вартість.
Позивач належним чином повідомлявся про розгляд справи в порядку скороченого провадження, підтвердженням чого є наявна в матеріалах справи розписка.
Надіслані рекомендованою кореспонденцією відповідачу за адресою місце знаходження, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, копія ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі разом з витягом про процесуальні права та обов'язки повернулися з відміткою поштового відділення на конверті про повернення у зв'язку із закінченням терміну зберігання.
Відповідно до положень статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) відповідач вважається таким, що його повідомлено про дату, час і місце судового розгляду.
Відповідачем не подано заперечення проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову у передбачений частиною 3 статті 1832 КАС України десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини справи та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав для прийняття рішення в порядку скороченого провадження, виходячи з наступного.
Відповідач - ТзОВ «Монтаженергопроект», зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа та перебуває на обліку платника податків в ДПІ у Залізничному районі з 19.05.2011 року за № 121.
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом № 20105682 станом на 16.02.2015 року відсутні відомості про перебування ТзОВ «Монтаженергопроект» в процесі припинення та/або про його ліквідацію.
Згідно до наявної в матеріалах справи довідки податкової заборгованості ТзОВ «Монтаженергопроект» від 29.04.2015 року № 6023/9/13-03-20-00-19/192, податковий борг відповідача становить 1 326 358,73 грн, в тому числі: недоїмка - 1 169 823,44 грн., пеня – 156 535,29 грн.
Податковий борг станом на 28.04.2015 року складається з:
- податку на додану вартість – 1 196 098,61 грн;
- податку на прибуток – 5 987,12 грн;
- авансових внесків з податку на прибуток – 124 273 грн.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 24.04.2015 року у справі № 813/1623/15 задоволено вимоги ДПІ у Залізничному районі м. Львова про стягнення з ТзОВ «Монтаженергопроект» частини податкового боргу, тому сума коштів, що є предметом даного позову, становить 568 144,50 грн.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі – Податковий кодекс).
Згідно зі статтею 16 Податкового кодексу платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 41 Податкового кодексу контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, є органи державної податкової служби.
Згідно з пунктом 14.1.156. статті 14 Податкового кодексу податкове зобов'язання – сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до пункту 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу податковий борг – сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу у разі коли платник податків не сплачує суму самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податку притягується до відповідальності у вигляді штрафу.
За результатами проведеної податковим органом позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Монтаженергопроект» з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток та податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських операцій складено акт № 199/70/22-1/37656463 від 18.10.2013 року, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення від 31.10.2013 року № 0000782210/6438 на загальну суму 568 144,50 грн.
Строки сплати податкового зобов'язання визначені статтею 57 Податкового кодексу, відповідно до пункту 57.3. цієї статті 57 у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження контролюючого органу.
Вказане податкове повідомлення – рішення відповідач оскаржив в судовому порядку.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 18.07.2014 року у справі № 813/8477/13-а, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 26.02.2015 року у справі № 8133/14, ТзОВ «Монтаженергопроект» відмовлено у задоволенні адміністративного позову про скасування податкового повідомлення-рішення від 31.10.2013 року № 0000782210/6438.
Отже, сума податкового зобов'язання ТзОВ «Монтаженергопроект», визначена податковим органом, є узгодженою, проте у встановлені строки до бюджету не сплачена.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання вказаних положень Податкового кодексу ДПІ у Залізничному районі м. Львова надіслано на адресу відповідача податкову вимогу від 29.04.2014 року № 811-25.
Погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу.
Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.1. статті 95).
У відповідності до пункту 95.3. цієї ж статті стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Матеріалами справи підтверджується наявність податкового боргу ТзОВ «Монтаженергопроект», розмір якого становить 568 144,50 грн.
Ураховуючи викладене, суд дійшов переконання, що позовні вимоги ДПІ у Залізничному районі м. Львова є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.7-14,69-71,86,87,94,159,160-163,1832,256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «Монтаженергопроект» (місцезнаходження: вул. Городоцька, буд. 172, м. Львів, код ЄДРПОУ 37656463) у банках, обслуговуючих цього платника податків, до Державного бюджету України 568 144 (п'ятсот шістдесят вісім тисяч сто сорок чотири) грн 50 копійок податкового боргу.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови відповідно до частини другої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження, виконується негайно.
Суддя Хома О.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2015 |
Оприлюднено | 27.05.2015 |
Номер документу | 44322049 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні