справа № 2-а - 7425/08/0470
категорія статобліку - 2.7
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
13
лютого 2009 року
м. Дніпропетровськ
Дніпропетровський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді
Чорної В.В.
при секретарі судового
засідання
Калиті І.В.
за участі
представника позивача ОСОБА_1
представників відповідача ОСОБА_2, ОСОБА_3
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Закритого акціонерного
товариства «Петриківка Агротехсервіс» до Управління державної автомобільної
інспекції УМВС України у Дніпропетровській області, третя особа на стороні
позивача без самостійних вимог - Селянське фермерське господарство «Зоря», про
визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Закрите
акціонерне товариство «Петриківка Агротехсервіс» звернулося до Дніпропетровського окружного
адміністративного суду з позовом до Управління державної автомобільної
інспекції УМВС України у Дніпропетровській області про визнання протиправною
бездіяльності відповідача, яка виразилася у необґрунтованому не знятті з обліку
7-ми (семи) транспортних засобів, належних на праві власності ЗАТ «Петриківка
Агротехсервіс», та зобов'язання УДАІ УМВС України в Дніпропетровській області
зняти з обліку належні на праві власності ЗАТ «Петриківка Агротехсервіс»
транспортні засоби, та видати на них транзитні номери.
В судовому
засіданні 24.11.2008 р. представником позивача уточнено позовні вимоги шляхом
їх зменшення, у зв'язку з добровільним виконанням відповідачем після відкриття
провадження у даній справі, дій щодо зняття з обліку та видачі транзитних
номерів на п'ять автомобілів, належних ЗАТ «Петриківка Агротехсервіс». Таким
чином, за уточненим позовом, позивач просить визнати протиправною бездіяльність
УДАІ УМВС України в Дніпропетровській області, яка виразилася у
необґрунтованому не знятті з обліку 2-х (двох) транспортних засобів, належних
на праві власності ЗАТ «Петриківка Агротехсервіс», та зобов'язати відповідача
зняти їх з обліку і видати на них транзитні номери.
Позовну заяву обґрунтовано тим, що
відповідач протиправно ухиляється від зняття з обліку 2-х автомобілів, належних
на праві власності ЗАТ «Петриківка Агротехсервіс», та від видачі транзитних
номерів на вказані автомобілі, чим
порушує права позивача та третьої особи,
і унеможливлює переоформлення автотранспорту від одного власника на іншого. З
відповідною заявою про зняття з обліку 2-х одиниць автотранспорту у зв'язку з його продажем до СФГ «Зоря»,
позивач звернувся до Управління державної автомобільної інспекції УМВС України
у Дніпропетровській області ще в липні 2008 р., після чого оплатив послуги по зняттю
транспортних засобів з обліку та видачі транзитних номерів, та пройшов
експертне дослідження при НДЕКЦ УМВС України в Дніпропетровській області. Проте, з невідомих причин відповідач ухилився
зняти з обліку автотранспорт та видати транзитні номери, що і стало підставою
для звернення позивача до суду із зазначеним адміністративним позовом.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у
повному обсязі, та просив позов задовольнити, посилаючись на обставини,
викладені вище.
Представник відповідача в судових дебатах визнав позовні вимоги у
повному обсязі, проти задоволення позову
не заперечував, пояснивши, що на даний час не бачить підстав для відмови у
знятті 2-х транспортних засобів, належних ЗАТ «Петриківка Агротехсервіс», з обліку та видачі на них транзитних номерів.
Заслухавши
пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та чинне законодавство, суд
доходить висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Статею 34
Закону України "Про дорожній рух" визначено, що державна реєстрація й
облік транспортних засобів здійснюється органами Державтоінспекції Міністерства
внутрішніх справ України, а порядок такої реєстрації встановлюється
Кабінетом Міністрів України. Порядок
державної реєстрації, перереєстрації
й обліку транспортних засобів і видачі реєстраційних документів і номерних
знаків установлений Правилами
державної реєстрації й обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних
машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів всіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів і мотоколясок, затвердженими постановою
Кабінету Міністрів України № 1388 від 07.09. 1998 року.
Згідно
Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 335 від 10.04.2002 «Про
затвердження Інструкції про проведення державної реєстрації, перереєстрації та
обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів,
номерних знаків на них та здійснення перевірок реєстраційно-екзаменаційних
підрозділів Державтоінспекції МВС України», зняття з обліку ТЗ у зв'язку з їх
відчуженням або вивезенням за межі України на постійне перебування проводиться
за умови відсутності обмежень, які передбачені пунктами 14, 41, 42 Правил №
1388, або обмежень, накладених органами соціального захисту населення чи
митними органами.
Пунктом 41
Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також
самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів,
марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок, затверджених
Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388, встановлено, що
зняття з обліку транспортних засобів здійснюється після їх огляду в підрозділі
ДАІ, на підставі заяви власника з
поданням документа, що посвідчує його особу, виконавчого напису нотаріусу або
рішення суду, за умови сплати їх власниками передбачених законодавством
податків, а також внесення в установленому порядку платежів за огляд
транспортних засобів, реєстрацію, перереєстрацію та зняття їх з обліку,
відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків.
ЗАТ
«Петриківка Агротехсервіс» звернулось до УДАІ УМВС України в Дніпропетровській
області із заявами про зняття з обліку
автомобіля марки ЗІЛ ММЗ 554, державний номерний знак НОМЕР_1, 1986 р.в., колір
зелений, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 від
14.02.2003 р., та автомобіля марки ЗІЛ ММЗ 554, державний номерний знак
НОМЕР_3, 1982 р.в., колір блакитний, свідоцтво про реєстрацію транспортного
засобу серії НОМЕР_4 від 14.02.2003 р,
на що відповідачем були видані
рахунки №20, № 21 від 29.07.2008 року
для оплати послуг по зняттю з обліку автотранспорту та видачі транзитних
номерів (а.с. 18, 20).
Відповідно
до платіжних доручень №56, № 57 від 29.07.2008 року, зазначені рахунки оплачені
покупцем - СФГ «Зоря» (а.с. 19, 21).
Пунктом 13
Правил державної реєстрації та обліку встановлено, що під час проведення
державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку, транспортні засоби (крім випадків
вибракування їх у цілому) підлягають огляду (обстеженню та дослідженню) з метою
звірення ідентифікаційних номерів складових частин транспортного засобу з
номерами, зазначеними в наданих документах, визначення їх справжності та
перевірки за наявними автоматизованими базами даних зареєстрованих та
розшукуваних транспортних засобів, а також відповідності конструкції і
технічного стану транспортного засобу обов'язковим вимогам норм і стандартів, що діють в
Україні. Обстеження проводиться уповноваженими
працівниками підрозділів ДАІ, а дослідження - фахівцями експертної служби
МВС або іншими спеціалістами, які мають свідоцтво про право проведення
відповідного виду експертних досліджень і внесені до єдиного державного
реєстру. За результатами огляду в
документах, які подаються на реєстрацію, уповноваженим працівником ДАІ робиться
відповідна відмітка або складається акт технічного огляду та додається
відповідний висновок фахівця.
31.07.2008
р. експертом Відділення комплексного дослідження транспортних засобів НДЕКЦ при
УМВС України в Дніпропетровській області проведено огляд зазначених
транспортних засобів, в ході якого встановлено, що слідів внесення змін в
ідентифікаційні номерні позначення транспортного засобу, а також в
супроводжуючі документи, які підтверджують право власника на транспортний
засіб, на момент дослідження не виявлено, про що свідчать довідки
№04/01/008175, № 04/01/008178 від 31.07.2008 року (а.с. 28, 34).
Проте, у
знятті з обліку автомобілів ЗАТ «Петриківка Агротехсервіс» відповідачем було
відмовлено, з посиланням на те, що на
майно позивача накладено арешт відповідно до Постанови про арешт майна боржника
та оголошення заборони на його відчуження від 14.02.2008 р., винесеної відділом державної виконавчої служби
Петриківського районного управління юстиції (а.с.65).
В судовому
засіданні встановлено, що на підставі постанови державного виконавця ВДВС
Петриківського РУЮ від 07.04.2008 року, арешт з усього майна ЗАТ «Петриківка
Агротехсервіс» було знято (а.с. 67). З
Державного реєстру обтяжень рухомого майна відділом ДВС Петриківського РУЮ
вилучено запис про арешт майна ЗАТ «Петриківка Агротхсервіс». Копію зазначеної постанови направлено для
виконання в тому числі, і до МРЕВ ДАІ м. Дніпродзержинська (а.с. 66).
Таким чином,
на момент звернення позивача - ЗАТ «Петриківка Агротехсервіс» (в липні 2008 р.)
з заявою до УДАІ УМВС України в Дніпропетровській області про зняття з обліку
та видачу транзитних номерів на 2 одиниці автотранспорту, зазначені вище,
жодних перешкод у вигляді заборони на відчуження спірного майна, не існувало,
про що було достовірно відомо відповідачу.
Відмова у знятті з обліку 2-х одиниць автотранспорту, що належить ЗАТ
«Петриківка Агротехсервіс», викладена у листі Управління державної
автомобільної інспекції УМВС України у Дніпропетровській області від 21.08.2008
р. (а.с. 65), фактично підтверджує
бездіяльність суб'єкта владних повноважень, який на підставі законодавства мав
вчинити певні дії відповідно до покладених на нього повноважень та обов'язків.
Згідно зі
статтею 2 Закону України "Про власність", обмеження в користуванні
майном можуть встановлюватися виключно законами України. Відмова відповідача у
знятті з обліку транспортних засобів є такою, що порушує права та інтереси
позивача, як власника транспортних засобів.
Відповідно
до ч.2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність
рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо
доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на
відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. В судовому
засіданні відповідачем не доведено правомірності своїх дій, та не надано
жодного доказу на підтвердження обґрунтованості своєї позиції.
З огляду на
викладене, суд дійшов висновку, що відповідач допустив протиправну
бездіяльність щодо позивача - ЗАТ «Петриківка Агротехсервіс», порушивши порядок
зняття транспортних засобів з обліку, передбачений чинним законодавством; поряд
з цим, позивачем були виконані всі вимоги законодавства, необхідні для
задоволення його заяви про зняття транспортних засобів з обліку, та видачі на них
транзитних номерів. Вимоги позивача, таким чином, є обґрунтованими,
відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а отже, підлягають
задоволенню.
Керуючись
ст.ст. 122, 160-162, 167 КАС
України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний
позов Закритого акціонерного товариства «Петриківка Агротехсервіс» - задовольнити
.
Визнати
протиправною бездіяльність Управління державної автомобільної інспекції УМВС
України в Дніпропетровській області, яка виразилася у необґрунтованому не
знятті з обліку 2-х (двох) транспортних засобів, належних на праві власності
ЗАТ «Петриківка Агротехсервіс» (код ЄДРПОУ 31791457).
Зобов'язати
УДАІ УМВС України в Дніпропетровській області зняти з обліку належні на праві
власності ЗАТ «Петриківка Агротехсервіс» транспортні засоби, та видати на них
транзитні номери:
-
автомобіль марки ЗІЛ ММЗ 554, державний номерний знак НОМЕР_1, 1986
р.в., колір зелений, свідоцтво
про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 від 14.02.2003 р.;
-
автомобіль марки ЗІЛ ММЗ 554, державний номерний знак НОМЕР_3, 1982
р.в., колір блакитний, свідоцтво
про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 від 14.02.2003 р.
Постанова суду може бути
оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом
подачі заяви про апеляційне оскарження через Дніпропетровський окружний
адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови у повному
обсязі, а апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів
після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає
законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,
якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова
суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст
постанови складений 18.02.2009 року.
Суддя В.В.Чорна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2009 |
Оприлюднено | 06.05.2010 |
Номер документу | 4434021 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чорна В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні