Постанова
від 04.06.2009 по справі 2-а-12556/08/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

справа № 2-а - 12556/08/0470

категорія  статобліку - 6.6.4

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

04

червня 2009 року                                                                                   

м. Дніпропетровськ

Дніпропетровський

окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді                                                                                 

Чорної В.В.

при секретарі судового

засідання                                                         

Калиті І.В.

за участі представника позивача                                                           

ОСОБА_1

 

розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Нікопольської

об'єднаної державної податкової інспекції до Державного комунального

підприємства сфери послуг «Побут» про стягнення податкового боргу за рахунок

активів, -

                                                               

ВСТАНОВИВ:

   

Нікопольська

об'єднана державна податкова інспекція, на виконання своїх владних повноважень,

звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із зазначеним

адміністративним позовом.

Позовні

вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має податковий борг із податку на додану

вартість в сумі 846 грн. 40 коп., з податку на прибуток у сумі 339 грн.70 коп.

та з комунального податку в сумі 169 грн. 96 коп., який утворився внаслідок

застосування до нього штрафних санкцій за неподання податкової звітності

протягом граничних строків. В добровільному порядку суму податкового боргу

відповідач не сплачує, що стало підставою для звернення податкового органу до

суду з даним позовом.

В судовому

засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив задовольнити

їх в повному обсязі, виходячи з положень норм Конституції України, Закону

України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами

та державними цільовими фондами», Закону України «Про державну податкову службу

України», та з підстав, викладених в адміністративному позові.

Відповідач у

судове засідання не з'явився, про причини своєї неявки суд не повідомив,

заперечень проти позову не надав. Про час і місце розгляду справи повідомлений

належним чином. У відповідності до ст..128 КАС України, справу розглянуто без

участі його представника.

Заслухавши

пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та чинне

законодавство, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з

наступного.

Державне

комунальне підприємство сфери послуг «Побут» перебуває на обліку в

Нікопольській об'єднаній державній податковій інспекції як платник окремих

видів податків, в тому числі податку на додану вартість, податку на прибуток,

комунального податку.

Відповідно

до ст.ст. 67, 68 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і

збори у порядку та у розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися

Конституції та законів України. Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про

систему оподаткування» від 25.06.1991р., п.п.4.1.1, 4.1.4 ст.4 Закону України

«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та

державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р., платники податків   і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані

вести бухгалтерський   облік, складати звітність про

фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни,

встановлені законами, подавати до державних податкових органів та інших

державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та

інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів

(обов'язкових платежів). Також, згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему

оподаткування»,   платники податків   і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані

сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені

законами терміни.

Згідно з ч.

1 ст. 14 Закону «Про оподаткування прибутку підприємств» №334/94-ВР          від 28.12.1994 р. (з подальшими

змінами), податок на прибуток підприємств належить до загальнодержавних

податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно

до п. 11.1 ст. 11 Закону, податковими періодами для сплати податку на прибуток

підприємств є календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Податковий

період починається з першого календарного дня податкового періоду і

закінчується останнім календарним днем податкового періоду.

Відповідно

до п. 16.4. ст. 16 цього ж Закону, податок за звітній період сплачується його

платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального

податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до

податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітній період. При

цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають

спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну.

Згідно абз.

«б» п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181                     від 21.12.2000 р.,

податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що

дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при

сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних

днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу

(півріччя).

Таким чином,

граничні терміни подання декларацій з податку на прибуток підприємств

складають:за 1 квартал 2008 року - 12.05.2008 р.; за 1 півріччя 2008 року - 11.08.2008

р.

Згідно до

пп. 7.8.1 п.7.8 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»  №168/97 - ВР від 03.04.1997 року, податковим

періодом для сплати податку на додану вартість є один календарний місяць.

Відповідно

до абз. „а" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими

фондами»               № 2181 -

ІІІ   від 21.12.2000 р. (далі - Закон України №

2181) податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що

дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових

внесків) - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем

звітного (податкового) місяця.

Таким чином,

граничні терміни подання податкових декларацій з податку на додану вартість

складають: за квітень 2008 року - 20.05.2008 р.; за травень 2008 року -

20.06.2008 р.; за червень 2008 року - 21.07.2008 р.; за липень 2008 року -

20.08.2008 р.; за серпень 2008 року - 22.09.2008 р.

Відповідно

до ст.15 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 р.        № 1251-XII, до переліку місцевих

податків належить комунальний податок.

Згідно зі

ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» від

20.05.1993 р. № 56-93 комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім

бюджетних і установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських

підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного

фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму

доходів громадян.

Статтею 18

вищезазначеного Декрету передбачено, що органи місцевого самоврядування

мостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів

відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок.

Відповідно

до п.З Положення про комунальний податок, затвердженого Рішенням Нікопольської

міської ради №119-7/ХХІУ від 11.07.2003р., платники комунального податку

самостійно визначають суму податку, яку вказують у податковому розрахунку.

Розрахунок комунального податку надається до податкової інспекції за базовий

(звітний) період, який дорівнює календарному кварталу - на протязі 40   календарних днів, слідуючих за останнім

календарним днем звітного (податкового) кварталу. Таким чином, базовим

податковим (звітнім), періодом для розрахунку комунального податку визначено

календарний квартал.

Відповідно,

граничний термін подання розрахунку комунального податку за 1 квартал 2008 року

- 12.05.2008 р.

Нікопольською

об'єднаною державною податковою інспекцією проведено ряд невиїзних

документальних перевірок з питань дотримання вимог податкового законодавства

Державним комунальним підприємством сфери послуг «Побут», за результатами яких

складено акти № 1485/152.21904616 від 09.06.2008 року, № 1764/152.21904616 від

17.07.2008 року, № 1922/152.21904616 від 21.08.2008 року, № 2113/152.21904616

від 12.09.2008 року,      № 2337/152.21904616

від 13.10.2008 року, № 1531/151.21904616 від 11.06.2008 року,              № 2109/151.21904616 від

11.09.2008 року, № 1683/153.21904616 від 27.06.2008 року.

Перевірками

виявлено порушення абз. «б» п.п. 4.1.4 п. 4.1. ст. 4 Закону України              № 2181, п.п. 7.8.1 п. 7.8 ст 7 Закону України

№168/97 - ВР від 03.04.1997 року,  п.

16.4 ст.16 Закону України №334/94-ВР від 28.12.1994 р. а саме, не подання

розрахунку комунального податку, декларації по податку на додану вартість та

податку на прибуток підприємств у граничні строки, встановлені законодавством.

Відповідно

до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», за не

подання податкової декларації у строки, визначені законодавством, платник

податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти неоподатковуваних

мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

За

результатами перевірки, за порушення граничних строків подання розрахунку з

податку на додану вартість за квітень -серпень 2008 року до відповідача

застосовано штрафні санкції на загальну суму   850.00 грн. про що податковим органом прийнято

податкові повідомлення - рішення № 0001101520/0/28850 від 19.06.2008 р. №

0001221520/0/37672 від 25.07.2008 р ,   № 0001471520/0/45142 від 01.09.2008 р, №

0001581520/0/49489 від 29.09.2008 р, № 0001801520/0/55354 від 27.10.2008 р. За

рахунок наявної переплати в сумі 3, 60 грн., залишок несплаченої заборгованості

з вказаного податку складає 846, 40 грн.

За порушення

граничних строків подання розрахунків з податку на прибуток підприємств, за І

та ІІ квартал 2008 року, податковими повідомленнями - рішеннями

№0002331510/0/28819 від 19.06.2008 р., та № 0003371510/0/48640 від 23.09.2008

р. до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 340 грн. За рахунок

наявної переплати       0,30 грн.,

залишок несплаченої заборгованості з вказаного податку складає 339 грн. 70 коп.

Податковим

повідомленням - рішенням № 0002641530/0/31609 від 07.07.2008 р до відповідача

було застосовано штрафні санкції на суму 170 грн. за порушення граничних

строків подання розрахунку з комунального податку за І квартал 2008 року. За

рахунок наявної переплати в сумі 0, 04 грн., залишок несплаченої заборгованості

з вказаного податку складає 169, 96 грн.

Отже,

загальна сума податкового боргу складає 1356, 06 грн.

Винесені за

результатами перевірки податкові повідомлення-рішення направлені відповідачу

поштою, та отримані відповідачем, про що свідчать наявні в матеріалах справи копії

поштових повідомлень про вручення з підписом уповноваженої особи відповідача

про отримання (а.с. 19,24,30,36,42,48,54,61).

У строк,

встановлений пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України № 2181 (протягом 10 календарних

днів від дня отримання податкового повідомлення-рішення), відповідач не сплатив

суму штрафних санкцій, визначених рішенням податкового органу, та не оскаржив

ці рішення у встановленому порядку.

Згідно пп.

5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», узгоджена сума

податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені законом

строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Таким чином,

суми штрафних санкцій, застосовані до Державного комунального підприємства

сфери послуг «Побут» згідно зазначених податкових повідомлень - рішень, є

узгодженими, і набули статусу податкового боргу платника податків.

Відповідно

до пункту «а» пп.. 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 закону України № 2181, перша

податкова вимога надсилається платнику податків контролюючим органом не раніше

першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми

податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт

узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на

активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі

наслідки непогашення його у строк.

Друга

податкова вимога, у відповідності до пункту "б" пп. 6.2.3 пункту 6.2

ст. 6 Закону України № 2181, направляється платнику податків не раніше

тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) йому першої

податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу

у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей,

викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та

час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій

заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Позивачем

відповідно до пп. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України № 2181, було відправлено

відповідачу поштою першу податкову вимогу № 1/35037632 від 24.07.2008 р. на

суму            169,96 грн.(а.с.62), а

також, другу податкову вимогу № 2/38444594 від 27.08.2008 р. на           суму 676 грн. 06 коп. (а.с.63), які

отримані відповідачем, що підтверджується копіями поштових повідомлень,

долучених до матеріалів справи.

Не зважаючи

на вжиті заходи, податковий борг відповідачем сплачений не був.

Згідно пункту

11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу України",

державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у

містах, міжрайонні та об'єднанні державні податкові інспекції подають до судів

позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення

заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх

майна.

У

відповідності до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. Закону України № 2181, активи платника

податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового

боргу виключно за рішенням суду, що відповідно до п. 1.6 ст. 1 цього ж Закону,

є зверненням на активи платника податків в рахунок погашення податкового боргу.

У

відповідності до пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України № 2181, джерелами

погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення є

будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених

підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими

законами.

Відповідно до

п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, до компетенції

адміністративного суду віднесено розгляд справ за зверненням суб'єкта владних

повноважень у випадках, встановлених законом.

З огляду на

викладене, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог, та

необхідність їх задоволення.

 Керуючись ст.ст. 122, 160-162, 167  КАС України, 

суд, -

 

                                               

ПОСТАНОВИВ:

 

Адміністративний

позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції - задовольнити

.

Стягнути за

рахунок активів Державного комунального підприємства сфери послуг «Побут» (код

ЄДРПОУ 21904616) на користь державного бюджету України податковий борг з

податку на додану вартість (р/р 31115029700029, код платежу 14010100, отримувач

відділення ДКУ у м. Нікополі, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО

805012) в сумі 846, 40 грн. (вісімсот сорок шість гривень сорок копійок); з

податку на прибуток (р/р 31115029700029, код платежу 11020201, отримувач

відділення ДКУ у м. Нікополі, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО

805012) в сумі 339, 70 грн. (триста тридцять дев'ять гривень сімдесят копійок);

на користь місцевого бюджету податковий борг з комунального податку (р/р

31115029700029, код платежу 16010200, отримувач відділення ДКУ у м. Нікополі,

банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) в сумі 169, 96 грн. (сто

шістдесят дев'ять гривень дев'яносто шість копійок).

 

Постанова суду може бути

оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом

подачі заяви про апеляційне оскарження через Дніпропетровський окружний

адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови у повному

обсязі, а апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів

після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає

законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,

якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про

апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова

суду набирає законної сили після закінчення цього строку.

 

Повний текст

постанови складений 09.06.2009 року.

Суддя                                                          В.В.Чорна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2009
Оприлюднено30.04.2010
Номер документу4434029
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-12556/08/0470

Постанова від 04.06.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна В.В.

Постанова від 04.06.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні