Постанова
від 16.06.2009 по справі 2а-5815/09/10/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.06.09 Справа №2а-5815/09/10/0170

16:58 м. Сімферополь

16:58 м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кудряшової А.М. , при секрет арі судового засідання Дєрюш ковій І.А., за участі представн иків сторін:

від прокурора - Васьків Я.Й .;

від позивача - Грибахо С.В. ;

від відповідача - не з'явив ся;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Прокурора Сімф еропольського району в інте ресах держави в особі Управ ління Пенсійного Фонду Украї ни в Сімферопольському район і АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виноградн ий"

про стягнення заборговано сті по страховим внескам на з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування за січ ень 2009 року в сумі 17146грн.94коп

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Сімферопольсь кого району АР Крим звернувс я до Окружного адміністратив ного суду Автономної Республ іки Крим в інтересах держави в особі Управління Пенсійно го фонду України в Сімферопо льському районі АР Крим (далі - позивач) із адміністратив ним позовом до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Виноградний» (далі - відпов ідач) про стягнення заборгов аності у сумі 17146,94 грн. Позов мот ивовано наявністю у відповід ача заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання.

Ухвалами суду від 28.04.2009 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження адміністрат ивну справу призначено до су дового розгляду.

Представники прокурора і п озивача в судовому засіданні позов підтримали, надали поя снення по суті справи.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про дату, час і місце судовог о розгляду справи повідомлен ий належним чином, причин нея вки суду не повідомив, клопот ань про відкладення судового розгляду справи не надав. Вр аховуючи, що матеріали справ и містять достатньо доказів для з'ясування обставин у спр аві, суд, відповідно до вимог с т. 128 КАС України, вважає можлив им розглянути справу за відс утністю представника відпов ідача за наявними у матеріал ах справи документами.

Заслухавши представників прокурора і позивача, дослід ивши подані документи та мат еріали справи, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, об' єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене на ступне.

Згідно із ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС Укр аїни до адміністративних суд ів можуть бути оскаржені буд ь-які рішення, дії чи бездіяль ність суб'єктів владних повн оважень, крім випадків, коли щ одо таких рішень, дій чи безді яльності Конституцією чи зак онами України встановлено ін ший порядок судового провадж ення.

Відповідно до ст. 3 КАС Украї ни справою адміністративної юрисдикції є переданий на ви рішення адміністративного с уду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орг ан місцевого самоврядування , їхня посадова чи службова ос оба або інший суб'єкт, який зді йснює владні управлінські фу нкції на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень.

Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но ст. 17 КАС України, згідно із п . 4 ч. 1 якої компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори за зверненням суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Пенсійний фонд Укра їни, затвердженого Указом Пр езидента України від 01.03.2001 року №121/2001 Пенсійний фонд України є центральним органом виконав чої влади, що здійснює керівн ицтво та управління солідарн ою системою загальнообов'язк ового державного пенсійного страхування, провадить збір , акумуляцію та облік страхов их внесків, призначає пенсії та готує документи для їх вип лати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансуван ня та виплату пенсій, допомог и на поховання, інших соціаль них виплат, які згідно із зако нодавством здійснюються за р ахунок коштів Пенсійного фон ду України, здійснює контрол ь за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду Укра їни.

Згідно із п. 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і ра йонах у містах, затвердженог о постановою правління Пенсі йного фонду України від 30.04.2002 р. N 8-2, зареєстрованої в Міністер стві юстиції України 21.05.2002 р. за N 442/6730 управління Пенсійного фо нду України (далі - Фонд) у райо нах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчи ми відповідно головним управ лінням Фонду в Автономній Ре спубліці Крим, областях, міст ах Києві та Севастополі, що ра зом з цими управліннями утво рюють систему органів Фонду. Відповідно до пп. 5 п. 2.2 цього По ложення управління Пенсійно го фонду України в районах, мі стах і районах у містах контр олює надходження страхових в несків та інших платежів до Ф онду від підприємств, устано в, організацій та громадян, зб ирає у встановленому порядку відповідну звітність, прово дить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалт ерських документів, звітів т а інших документів щодо прав ильності нарахування та спла ти страхових внесків, призна чення (перерахунку) і виплати пенсій, щомісячного довічно го грошового утримання суддя м у відставці та інших виплат , які згідно із законодавство м здійснюються за рахунок ко штів Фонду та інших джерел, ви значених законодавством, ціл ьового використання коштів Ф онду в організаціях, що здійс нюють виплату і доставку пен сій.

Отже контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у України. Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 64, абз. 8 ч. 3 ст. 106 Закону Україн и від 09.07.2003 року №1058-IV «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування» (далі - За кон №1058) орган Пенсійного фонд у має право звертатись до суд у з позовами про стягнення не доїмки.

Таким чином, управління Пен сійного фонду України в Сімф еропольському районі АР Крим , реалізуючи свої завдання та функції у правовідносинах з фізичними та юридичними осо бами виступає як суб' єкт вл адних повноважень, який здій снює владну компетенцію.

Пунктом 8 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено, що позивачем в адмі ністративній справі може бут и особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адм іністративний позов до адмін істративного суду, а також су б'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адмі ністративного суду. Частиною 2 ст. 60 КАС України передбачено , що прокурор здійснює в суді п редставництво інтересів гро мадянина або держави в поряд ку, встановленому цим Кодекс ом та іншими законами, і може з дійснювати представництво н а будь-якій стадії адміністр ативного процесу.

Згідно із ст. 36-1 Закону Украї ни від 05.11.1991 року №1789-ХІІ «Про про куратуру» представництво пр окуратурою інтересів громад янина або держави в суді поля гає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуал ьних та інших дій, спрямовани х на захист у суді інтересів г ромадянина або держави у вип адках, передбачених законом. Формою такого представництв а є звернення до суду з позова ми або заявами про захист пра в і свобод іншої особи, невизн аченого кола осіб, прав юриди чних осіб, коли порушуються і нтереси держави, або про визн ання незаконними правових ак тів, дій чи рішень органів і по садових осіб. При цьому проку рор самостійно визначає підс тави для представництва у су дах, форму його здійснення і м оже здійснювати представниц тво в будь-якій стадії судочи нства в порядку, передбачено му процесуальним законом.

Враховуючи викладене, пози вач у справі є суб'єктом владн их повноважень, законом пере дбачено право звернення прок урора і позивача до суду із по зовом про стягнення заборгов аності, справу належить розг лядати за правилами адмініст ративного судочинства.

Згідно з п. 1 частини 1 статті 14 Закону №1058 страхувальниками визнаються роботодавці, в то му числі юридичні особи, які в икористовують працю фізични х осіб на умовах трудового до говору або на інших умовах, пе редбачених законодавством, а бо за договорами цивільно-пр авового характеру. Частиною 1 статті 15 Закону №1058 визначено , що платниками страхових вне сків є страхувальники, зазна чені у статті 14 Закону №1058.

Як вбачається з матеріалів справи відповідач є юридичн ою особою, державну реєстрац ію якого проведено Сімферопо льською районною державною а дміністрацією 11.12.2006 року, ідент ифікаційний код 34744635 (а.с. 11), є пла тником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхув ання і страхувальником в роз умінні Закону №1058.

Відповідно до п. п. 4, 6 ч. 2 ст. 17 За кону №1058 страхувальник зобов' язаний подавати звітність те риторіальним органам Пенсій ного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими П енсійним фондом; нараховуват и, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повн ому обсязі страхові внески.

Частиною 6 ст. 20 цього Закону передбачено обов'язок страху вальників сплачувати страхо ві внески, нараховані за відп овідний базовий звітний пері од, не пізніше ніж через 20 кале ндарних днів із дня закінчен ня цього періоду. Базовим зві тним періодом для виду страх увальника, яким є відповідач , є календарний місяць.

Як вбачається з матеріалів справи відповідачем самості йно обчислено розмір внесків на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування в розрахунку за січень 2009 року у розмірі 17146,94 грн. (а.с. 9, рядок 8 роз рахунку).

Згідно із частинами 2 і 3 ст. 106 Закону №1058 суми страхових вне сків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувал ьниками у строки, визначені с таттею 20 цього Закону, в тому ч ислі обчислені територіальн ими органами Пенсійного фонд у у випадках, передбачених ча стиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроч еною заборгованістю із сплат и страхових внесків і стягую ться з нарахуванням пені та з астосуванням фінансових сан кцій. Територіальні органи П енсійного фонду за формою і у строки, визначені правління м Пенсійного фонду, надсилаю ть страхувальникам, які мают ь недоїмку, вимогу про її спла ту.

Протягом десяти робочих дн ів із дня одержання вимоги пр о сплату недоїмки страхуваль ник зобов'язаний сплатити су ми недоїмки та суми фінансов их санкцій.

Судом встановлено, що на сум у заборгованості зі сплати с трахових внесків у розмірі 1714 6,94 грн. позивачем сформовано в имогу від 02.03.2009 року №Ю-212, яку від повідач отримав 13.03.2009 року (а.с. 7) .

Відповідачем у встановлен ому порядку не надано доказі в сплати у повному обсязі сум страхових внесків, самостій но визначених ним у поданому до органу Пенсійного фонду У країни розрахунку; оскарженн я вимоги про сплату недоїмки від 02.03.2009 року №Ю-212, матеріалами справи підтверджується наяв ність заборгованості відп овідача на суму 17146,94 грн., тому а дміністративний позов підля гає задоволенню.

Згідно із ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юр идична особа, судові витрати , здійсненні позивачем, з відп овідача не стягуються, тому с удові витрати по справі не пі длягають стягненню з відпові дача.

В судовому засіданні 16.06.2009 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 19.06.2009 року.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94, 158-163 КАС України , суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний п озов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Виноградний»(ідентифіка ційний код 34744635, АР Крим, Сімферо польський район, с. Кольчугін е, вул. Промислова, буд. 9) на кор исть управління Пенсійного ф онду України в Сімферопольсь кому районі АР Крим (п/р 2560870447612 в К РУ ВАТ «Державний ощадний ба нк України», МФО 324805, ЗКПО 22259661) заб оргованість у сумі 17146,94 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення в повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня склада ння постанови в повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може біти подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).

Суддя Кудр яшова А.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.06.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу4436565
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5815/09/10/0170

Постанова від 16.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні