Постанова
від 11.08.2009 по справі 2а-7189/09/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

11.08.09 Справа №2а-7189/09/1/0170

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Трещової О.Р. , при сек ретарі Дубініной А.В., за учас тю

представника позивача - С винобаєвої Олени Сергіївни,

представник відповідача - не з' явився,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів

до Приватного підприємст ва "Ельіньо"

про стягнення,

Сутність спору. До окружног о адміністративного суду Авт ономної Республіки Крим звер нулось з позовом Кримське ре спубліканське відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до Приватного підприєм ства «Ельіньо» про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій в розмірі 3938, 00 грив ень.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мала у повному обсязі, заявил а суду, що відповідач відпові дно до Закону України “ Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні ” зобов ' язаний виконувати нормати в робочих місць для працевла штування інвалідів. Якщо сер едньо облікова чисельність п рацюючих інвалідів менша, ні ж установлено нормативом, ві дповідач зобов' язаний спла тити відповідним відділення м фонду адміністративно-гос подарські санкції, які дорів нюють середньорічній зароб ітній платі роботодавця за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал ідів та не зайняте ними. Прийм аючи до уваги, що відповідач повинен був забезпечити у 2008 р оці працевлаштування 1 інвал іда на даному робочому місці , в нього фактично не працювал о жодного інваліда, що підтве рджується відомостями надан ого відповідачем звіту за фо рмою № 10-ПІ. Отже, відповідач по винен сплатити адміністрати вно-господарську санкцію в р озмірі 3938, 00 гривень, що дорівню є половині середньорічній за робітній платі роботодавця н а підприємстві.

У судове засідання, признач ене на 14.07.2009 року представник в ідповідача не з' явився, про місце, дату та час розгляду сп рави повідомлений належним ч ином, будь-яких клопотань не н адсилав. У судове засідання, п ризначене на 11 серпня 2009 року в ідповідач також не з' явився , про дату та час розгляду спра ви повідомлений належним чин ом, про причини неявки суд не п овідомив, будь-яких доказів, п ояснень, заперечень проти по зову суду не надав.

В зв'язку з тим, що необхідни х для вирішення спору доказі в, наявних в матеріалах справ и достатньо, суд вважає можли вим розглядати справу за від сутністю представника відпо відача за наявними в ній мате ріалами.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и в судовому засіданні всі ма теріали справи, оцінив наявн і доказі в їх сукупності, суд,

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 7 стат ті 20 Закону України “ Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні ” від 21.03.1991 ро ку № 875 контроль за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, уста нов, організацій, у тому числі підприємств, організацій гр омадських організацій інвал ідів, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, щод о їх реєстрації у Фонді соціа льного захисту інвалідів, йо го відділеннях, подачі щоріч ного звіту та сплати ними адм іністративно-господарських санкцій, а також надання держ авній службі зайнятості інфо рмації, необхідної для орган ізації працевлаштування інв алідів, визначаються Кабінет ом Міністрів України.

Правовий статус, повноваже ння та умови діяльності зазн ачено Фонду визначені Положе нням про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 року № 1434.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 N 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціа льної політики і підпорядков ується йому.

Пунктом 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалід ів встановлені основні завд ання Фонду, до яких відносять ся реалізація у межах своєї к омпетенції державної політи ки у сфері соціального захис ту інвалідів; контроль за вик онанням підприємствами, уста новами, організаціями, у тому числі підприємствами і орга нізаціями громадських орган ізацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприєм ства), нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів, установленого Законом України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні"

Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд завдань з а погодженням з Мінпраці утв орюються територіальні відд ілення Фонду в межах граничн ої чисельності його працівни ків.

Правовий статус Кримськог о республіканського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів визначений Полож енням про Кримське республік анське відділення Фонду соці ального захисту інвалідів, з атвердженого Наказом директ ора Фонду соціального захист у інвалідів № 16 від 01.03.2007 року. Пу нктом 1 Положення встановлен о, що відділення являється те риторіальним органом Фонду с оціального захисту інваліді в, а відповідно до пункту 12 Пол оження відділення має стату с юридичної особи, та реалізу є завдання, визначені пусток 3 Положення, до яких належать здійснення контролю за додер жанням підприємствами, устан овами, організаціями, фізичн ими особами, які використову ють найману працю, нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів.

Отже, судом встановлено, що Кримське республіканське ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів являється територіальним органом Фон ду соціального захисту інвал ідів, яке визнано урядовим ор ганом державного управління .

Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону України “ Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні ” від 21.03.1991 ро ку № 875 відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів з м етою контролю за виконанням нормативу робочих місць, маю ть право в порядку, передбаче ному Кабінетом Міністрів Укр аїни, здійснювати перевірки підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрац ії у Фонді соціального захис ту інвалідів, подачі ними зві тів про зайнятість та працев лаштування інвалідів, викона ння нормативу робочих місць, призначених для працевлашту вання інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплат и ними адміністративно-госпо дарських санкцій.

З метою реалізації зазначе них завдань пунктом 5 Положен ня про Фонд соціального захи сту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірк у підприємств щодо реєстраці ї, подання ними звітів про зай нятість і працевлаштування і нвалідів, виконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Фонд також відповідн о до покладених на нього завд ань здійснює контроль за спл атою роботодавцями адмініст ративно-господарських санкц ій і пені (підпункт 3 пункту 4 за значеного Положення).

Таким чином, судом встановл ено, що Кримське республікан ське відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів, реа лізуючи свої завдання та фун кції у відносинах з фізичним и та юридичними особами явля ється органом виконавчої вла ди та, відповідно, суб' єктом владних повноважень.

Частиною дев'ятою, десятою с татті 20 Закону України “ Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні ” від 21.03. 1991 року № 875 встановлено, що спо ри, які виникають із правовід носин за статтями 19, 20 Закону, в ирішуються відділеннями Фон ду в судовому порядку. Фонд со ціального захисту інвалідів , його відділення мають право захищати свої права та закон ні інтереси, у тому числі в суд і. Отже, позивачами у зазначе ній категорії справ виступаю ть відділення Фонду.

Таким чином, Кримське респу бліканське відділення Фонду соціального захисту інвалід ів є органами державної влад и, які у правовідносинах з роб отодавцям, зокрема у зв'язку і з здійсненням контролю за пе рерахуванням штрафних санкц ій, передбачених статтею 20 Зак ону України “ Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні ” від 21.03.1991 року № 875, ре алізують владні управлінськ і функції, а право відділень Ф онду на звернення до суду у ві дповідних відносинах визнач ено в законодавчому порядку частиною 9 статті 20 Закону.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано влено законом порядку визнаю ться суб' єктами господарюв ання.

Судом встановлено, що Прива тне підприємство «Ельіньо» 1 1.06.2002 року зареєстровано у якос ті юридичної особи виконавчи м комітетом Сімферопольсько ї міської ради, ідентифікаці йний номер 32059385, що підтверджує ться довідкою Головного упра вління статистики АРК від 12.05.20 09 року № 05.3-8.1/1384.

Таким чином, судом встановл ено, що Приватне підприємств о «Ельіньо» являється суб' є ктом господарювання, юридичн ою особою, зобов' язане вико нувати обов' язки, покладені на нього законами у зв' язку зі здійсненням господарсько ї діяльності.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни й гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України “ Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні ” від 21.03.1991 р оку № 875.

Відповідно до статті 19 Зако ну України “ Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні ” від 21.03.1991 року № 875 дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до частини 9 ста тті 19 Закону України “ Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні ” від 21.03.1991 р оку № 875 підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, в яких за о сновним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фо нду соціального захисту інва лідів за своїм місцезнаходже нням і щороку подають цим від діленням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалід ів.

Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України “ Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні ” від 21.03.1991 ро ку № 875 підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичної особи, яка викор истовує найману працю, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом. Для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративн о-господарських санкцій за р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом, визнача ється в розмірі половини сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, у фізичної о соби, яка використовує найма ну працю. Положення цієї част ини не поширюється на підпри ємства, установи і організац ії, що повністю утримуються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Частиною 4 статті 20 Закону вс тановлено, що адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону. При цьому до право відносин із стягнення адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених цим Закон ом, не застосовуються строки , визначені статтею 250 Господа рського кодексу України.

Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону Порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.

Відповідно до пункту 2 Поря дку сплати підприємствами, у становами, організаціями та фізичними особами, що викори стовують найману працю, суми адміністративно-господарсь ких санкцій та пені за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів, затвердженого Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 31 січня 2007 року № 70 роботод авці сплачують суму адмініст ративно-господарських санкц ій відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів до 15 кв ітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів .

Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Мінпрац і за погодженням з Держкомст атом.

Судом встановлено, що відпо відач Приватне підприємство «Ельіньо» використовує найм ану працю, та відповідно до За кону подає Кримському респу бліканському відділенню Фон ду соціального захисту інвал ідів звіт про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів.

Відповідно до звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік середньоо блікова кількість штатних пр ацівників облікового складу Приватного підприємства «Ел ьіньо» складає 8 осіб. Отже, ві дповідно до частини 1 статті 19 Закону для відповідача вста новлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості одного робочого місця.

Судом встановлено, що за дан ими звіту на підприємстві у 200 8 році не працювало жодного п рацівника, якому відповідно до чинного законодавства вст ановлена інвалідність.

Таким чином, відповідач від повідно до частини1 статті 20 З акону повинен сплатити Фонду адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визнача ється в розмірі половини сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві.

Судом встановлено, що в 2008 ро ці середньорічна заробітна п лата на Приватному підприємс тві «Ельіньо» складає 7875 грив ень (загальний розмір Фонду о плати праці 63000 : кількість прац івників 8), що також підтверджу ється звітом відповідача про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів.

Приймаючи до уваги, що серед ньооблікова кількість штатн их працівників Приватного пі дприємства «Ельіньо» у 2008 роц і складала 8 осіб, відповідач з обов' язаний сплатити санкц ію у розмірі половини середн ьорічної заробітної плати, т обто в розмірі 3938, 00 гривень, що т акож підтверджується розра хунком суми позову КРВ Фонду соціального захисту інвалід ів.

Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2009 року сам остійно визначити та сплатит и адміністративно-господарс ьку санкцію за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів в розмірі 3938, 00 гривень.

Судом встановлено, що у визн ачений Законом строк відпові дачем адміністративно-госпо дарська санкція не сплачена, тому Приватне підприємство «Ельіньо» порушило вимоги ст атей 19, 20 Закону України “ Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні ” від 21.03. 1991 року № 875, отже позов Кримськ ого республіканського відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів є обґрунтовани м та підлягає задоволенню у п овному обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги зад овольнити.

2. Стягнути з Приватног о підприємства «Ельіньо» (ід ентифікаційний номер 19011532) на к ористь Кримського республі канського відділення Фонду с оціального захисту інваліді в (ідентифікаційний код - 32059385) а дміністративно-господарськ і санкції в розмірі 3938, 00 гривен ь р/р № 31215230700002 в УГК в АР Крим, м. Сі мферополь, МФО 824026, одержувач: Д ержбюджет м. Сімферополь АР К рим, код платежу 50070000).

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її пр оголошення, у разі неподання заяви про апеляційне оскарж ення (апеляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої, протягом 20 днів може бути подана апеляційна скар га.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Трещ ова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.08.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу4436581
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7189/09/1/0170

Постанова від 11.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні