Постанова
від 25.05.2015 по справі 815/2494/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2494/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2015 року           м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Завальнюка І.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тарутинська аграрна компанія» про стягнення заборгованості,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду із вказаним позовом, в якому просить суд стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 р., в розмірі 8055,56 грн. та пеню в розмірі 2949,96 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ за 2013 рік, наданому відповідачем до ООВФСЗІ, чисельність штатних працівників за 2013 рік у ТОВ «Тарутинська аграрна компанія» склала 9 осіб. В силу вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відповідач повинен був створити 1 робоче місце, проте середньооблікова чисельність штатних працівників, яким встановлена інвалідність на підприємстві, дорівнює 0, за що законодавством передбачена відповідальність у вигляді адміністративно-господарських санкцій в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, яка відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій за нестворених робочих місць склала 8055,56 грн. Станом на 16.04.2015 р. відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів, повинен сплатити пеню у розмірі 2949,96 грн. Вказані суми адміністративно-господарських санкцій та пені відповідачем у добровільному порядку не сплачені, у зв'язку із чим позивач звернувся до суду.

До суду з'явилася представник позивача, яка позовні вимоги із викладених вище підстав підтримала у повному обсязі та просила задовольнити позов, додатково пояснивши, що позивачем надано всі докази в обґрунтування заявлених вимог, потреби заслухати свідка чи експерта немає

Представник відповідача до суду не з'явився, про час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином; заперечення проти адміністративного позову не надав.

Згідно ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення.

          Судом встановлено, що позивач, відповідно до ст.ст. 8, 9 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закон), Положення про Фонд соціального захисту інвалідів є місцевим підрозділом урядового органу державного управління, який діє у складі центрального органу державної виконавчої влади, здійснює повноваження щодо державного управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів, в тому числі на підставі ч.ч. 15, 16 ст.20 зазначеного Закону, здійснює повноваження щодо стягнення в судовому порядку заборгованості по адміністративно-господарським санкціям та пені, не сплачених самостійно, а тому на підставі положень п. 5 ч. 2 ст. 17, п. 5 ч. 4 ст. 50 КАС України може звертатись до суду з приводу здійснення владних повноважень в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до ч.3 ст.18 Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч.1 ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Відповідно до п.2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Судом встановлено, що згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік від 02.02.2015 року, наданому відповідачем до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу склала 9 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, однак не створив жодного. Таким чином, відповідач не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості 1 робочого місця. При цьому, суду не надано доказів того, що відповідач у 2013 році виконав у повному обсязі обов'язок щомісячно інформувати державну службу зайнятості про утворення робочих місць та наявність вакансій для організації працевлаштування інвалідів, оскільки така інформація до центру зайнятості (звіти за формою N 3-ПН) ним не подавалась. В той же час, як убачається з листа Тарутинського районного центру зайнятості від 10.02.2015 р. № 305/17/02, протягом 2013 р. на обліку в Тарутинському районному центрі зайнятості перебувало 16 осіб з числа інвалідів. У зв'язку із цим суд приходить до висновку, що відповідачем не вчинялись дії, передбачені Законом, для забезпечення працевлаштування інвалідів

Згідно з ч.1 ст.20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

При викладених обставинах, суд вважає необхідним стягнути з відповідача на рахунок управління казначейської служби суму адміністративно-господарських санкцій, розмір якої становить 8055,45 гривень (середньорічна заробітна плата: 145000:9 = 16111,11 грн. / 2).

Крім того, відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007 року, Порядку нарахування пені та її сплати затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року, порушення термінів сплати адміністративно-господарської санкції тягне собою нарахування пені у розмірі 120 % річних облікової ставки НБУ за кожний день прострочення, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Таким чином, станом на 16.04.2015 року на суму заборгованості відповідача була нарахована пеня в розмірі 2949,96 грн., яка на час розгляду справи не погашена. У зв'язку із цим остання підлягає стягненню із ТОВ «Тарутинська аграрна компанія» на рахунок управління казначейської служби.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв'язку із чим підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.128, 158-163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тарутинська аграрна компанія» (код ЄДРПОУ 36340923) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (р/р 31217230700447, банк ГУДКСУ в Одеській області, одержувач УК в Тарутинському районі, МФО 828011, одержувач УДКСУ в Одеській області) суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році, та пеню за порушення законодавством термінів сплати санкцій в загальному розмірі 11005,52 грн. (одинадцять тисяч п'ять грн. 52 коп.).

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.

          Суддя                               


                              І.В. Завальнюк                               

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2015
Оприлюднено29.05.2015
Номер документу44371349
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2494/15

Постанова від 25.05.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І. В.

Ухвала від 30.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні