ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 травня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/1432/15-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації до Приватного підприємства "ЕНЕРГІЯ-СЕРВІС", третя особа: Каховська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України,
встановив:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації (далі – позивач, НКРЗІ) звернулась з адміністративним позовом до Приватного підприємства "ЕНЕРГІЯ-СЕРВІС" (далі – відповідач, ПП "ЕНЕРГІЯ-СЕРВІС"), в якому просить анулювати ліцензію відповідача на користування радіочастотним ресурсом України від 09.04.2013 р. № 7213 (серія АЕ № 183951).
Свої вимоги мотивує тим, що відповідач не сплачує до бюджету збір на користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців, чим порушує ст.57 Закону України "Про радіочастотний ресурс". Тому, позивач просить анулювати ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 09.04.2013 р. № 7213 (серія АЕ № 183951), видану ПП "ЕНЕРГІЯ-СЕРВІС".
У позовній заяві національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації просила розглянути справу за відсутності представника.
21 травня 2015 року від третьої особи (Каховська ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області) надійшла заява про розгляд справи без участі представника, проти позову не заперечує.
Згідно із ч.4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив, заперечень на позов не надав. Судом було направлено на адресу відповідача копії ухвал про відкриття провадження у справі та закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, якими відповідач повідомлений про місце, дату та час розгляду справи. Однак, поштове відправлення повернулись із відміткою "за зазначеною адресою не знаходиться".
Відповідно до ст.33 КАС України юридичним особам та фізичним особам-підприємцям судовий виклик або судове повідомлення надсилаються за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Згідно з ч.11 ст.35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
За таких обставин, суд вважає, що відповідач був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Правові основи користування радіочастотним ресурсом України, повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України, визначені Законом України "Про радіочастотний ресурс України" від 01.06.2000 р. № 1770-III (далі - Закон № 1770-III).
Відповідно до ст.1 Закону № 1770-III ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України - документ, який засвідчує право суб'єкта господарювання на користування радіочастотним ресурсом України протягом визначеного терміну в конкретних регіонах та в межах певних смуг, номіналів радіочастот з виконанням ліцензійних умов.
Радіочастотний ресурс - частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях.
Відповідно до ч.2 ст.12 Закону № 1770-III органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України "Про телекомунікації".
Частиною першою ст.14 вказаного Закону передбачено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здійснює свої повноваження у смугах радіочастот загального користування.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.14 Закону № 1770-III повноваженнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону.
Згідно п.1 ч.2 ст.30 Закону № 1770-III користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі: ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг.
Ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України видаються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, суб'єктам господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг (ч.1 ст.31 Закону № 1770-III).
Судом встановлено, що відповідно до ліцензії НКРЗІ від 09.04.2013 р. № 7213 (Серії АЕ № 183951) ПП "ЕНЕРГІЯ-СЕРВІС" є користувачем радіочастотних ресурсів України, термін дії ліцензії – до 08.04.2018 р.
Згідно із ст.57 Закону № 1770-III (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Збір за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Відповідно до пп.318.1.1 п.318.1 ст.318 ПК України (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, які користуються радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, є платниками збору.
Таким чином, відповідач є платником збору за користування радіочастотним ресурсом України відповідно до норм визначених Податковим кодексом України.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.6 Закону № 1770-III користувачі радіочастотного ресурсу України зобов'язані вносити платежі та збори, передбачені законом, а також у встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, порядку плату за радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування.
Пунктом 321.1 ст.321 та ст.49 ПК України (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що користувачі радіочастотного ресурсу щомісяця протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця, подають до органів податкової служби податкові декларації.
Відповідно до п.322.1 та п.322.2 ст.322 ПК України (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) збір сплачується платниками збору у строки визначені для місячного податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації, у разі несплати збору або сплати його в неповному обсязі платниками збору протягом шести місяців органи державної податкової служби подають інформацію про таких платників збору до центрального органу з регулювання у сфері телекомунікації, користування радіочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку для вжиття до них заходів згідно із законодавством.
Як вбачається з матеріалів справи, Каховською ОДПІ ГУ Міндоходів у Херсонській області (в подальшому Каховська ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області) з метою забезпечення повноти надходження до бюджету збору за користування радіочастотним ресурсом України проведено звірку з переліком користувачів радіочастотного ресурсу України за 2013 рік, за результатами якої встановлено, що ПП "ЕНЕРГІЯ-СЕРВІС" отримано ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України № 183951 від 09.04.2013 р. та у період з квітня 2013 року по грудень 2014 року не сплачує збір за користування радіочастотним ресурсом України.
Про вказані обставини Каховська ОДПІ листами від 15.04.2014 р., 23.05.2014 р., 28.10.2014 р. та 03.02.2015 р. повідомила національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 р. №106 "Деякі питання ведення обліку податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету" на органи державної податкової служби покладено контроль за справлянням збору за користування радіочастотним ресурсом України.
Частиною 3 ст.58 Закону № 1770-III передбачено, що у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також відповідні дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, НКРЗІ неодноразово (18.06.2014 р. та 05.03.2015 р.) направляло на адресу ПП "ЕНЕРГІЯ-СЕРВІС" листи з пропозицією сплатити заборгованості зі збору за користування радіочастотним ресурсом України та попереджало відповідача про вжиття заходів щодо анулювання ліцензії у разі її несплати. Однак, відповідач вимоги законодавства України не виконав, заборгованість по збору за користування радіочастотним ресурсом України не сплатив.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Беручи до уваги наведене, враховуючи те, що відповідачем не спростовано доводи НКРЗІ, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення позову в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 128, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив:
Позов задовольнити.
Анулювати ліцензію Приватного підприємства "ЕНЕРГІЯ-СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 24954804) на користування радіочастотним ресурсом України від 09.04.2013 р. № 7213 (Серія АЕ № 183951).
Стягнути з Державного бюджету на користь Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (код ЄДРПОУ 37994258) судовий збір у сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Бездрабко О.І.
кат. 5.1.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2015 |
Оприлюднено | 29.05.2015 |
Номер документу | 44371989 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні