Справа № 2а-19988/09/1270
Справа
№ 2а-19988/09/1270
Категорія №2.11
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
09
червня 2009 року.
Луганський окружний адміністративний суд у
складі:
судді Качуріної Л.С.
при секретарі Смішливій І.М.,
в
присутності сторін:
від позивача: ОСОБА_1,
свідоцтво №837 від 18.01.07;
від відповідача: ОСОБА_2, довіреність
№2162/10 від 13.02.09.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою
відповідальністю «Промтех» до Державної податкової інспекції у м. Лисичанську
Луганської області про визнання недійсним та нечинним податкового
повідомлення-рішення від 05 лютого 2009 року №0000122301/0, -
В С Т А Н О В И В:
05 лютого 2009 року до Луганського
окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою
відповідальністю «Промтех» з адміністративним позовом до Державної податкової
інспекції у м. Лисичанську Луганської області про визнання недійсним та
нечинним податкового повідомлення-рішення від 05 лютого 2009 року
№0000122301/0.
У позовній заяві позивач просив суд визнати недійсним та
нечинним податкове повідомлення-рішення від 05 лютого 2009 року №0000122301/0,
винесене ДПІ у м. Лисичанську про донарахування податкових зобов'язань з
податку на прибуток у сумі 246565 грн. та застосування фінансових санкцій у
розмірі 123283 грн.
У судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги та
пояснив, що у період з 26.12.2008 року по 21.01.2009 року ДПІ у м. Лисичанську
була проведена планова виїзна перевірка з питання дотримання вимог податкового
законодавства за період з 01.07.2005 року по 31.03.2008 року, валютного та іншого
законодавства за період з 01.07.2005 року по 31.03.2008 року та складений акт
№12/23-21794263 від 24.01.2009 року.
05 лютого 2009 року відповідачем на підставі проведеної
перевірки було винесене податкове повідомлення-рішення №0000122301/0, згідно якому
донараховано податкових зобов'язань з податку на прибуток у сумі 369848 грн., у
тому числі за основним платежем у сумі 246565 грн. та за фінансовими санкціями
у сумі 123283 грн.
Позивач вважає податкове повідомлення-рішення
№0000122301/0 від 05.02.2009 року таким, що воно є необґрунтованим,
неправомірним та суперечить вимогам чинного законодавства України з питань
оподаткування з огляду на наступне: 18.08.2005 року між позивачем та відділом
капітального будівництва УМВС України в Луганській області був укладений
договір підряду №08/12 від 18.08.2005 року, а також додатковий договір №09/12
від 19.09.2005 року, згідно з якими були виконані роботи по будівництву 9
поверхового 36 квартирного житлового будинку по вул. Ткаленка в м. Антрацит
загальним об'ємом 2378486 грн.
Позивач виконав всі зобов'язання перед відділом
капітального будівництва, що підтверджується такими документами:
- довідкою по
формі КБ-3 про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2005 року у
кількості 9 одиниць на суму 1233182,40 грн.
- довідкою по
формі КБ-3 про вартість виконаних підрядних робіт за жовтень 2005 року на суму
5304,00 грн.
- довідкою по
формі КБ-3 про вартість виконаних підрядних робіт за листопад 2005 року у
кількості 11 одиниць на суму 1140000 грн.
Повне виконання зобов'язань перед відділом капітального
будівництва по будівництву за договорами підряду №08/12 та 08/12
підтверджується актами від 05.12.2005 року державної приймальної комісії про
прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту, а саме: 9
поверхового 36 квартирного житлового будинку по вул. Ткаленка в м. Антрацит,
які затверджені рішенням виконавчого комітету Антрацитівської міської ради
№479/1 від 15.12.2005 року та №479/8 від 15.12.2005 року, що підтверджує факт
повного відображення по бухгалтерському обліку витрат, а саме відомості по
рахунку 361, головної книги за 2005 року - дебет рахунку 361, кредитом рахунків
791, 641.
Позивач вважає, що податковий орган необґрунтовано
застосовує п.п. 5.3.9. п. 5.3. ст.5 Закону України від 28.12.1994 року
№334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств», оскільки із змісту цієї
норми випливає, що не належать до складу валових витрат будь-які витрати,
непідтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами,
обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення
податкового обліку. Тобто, ця норма Закону передбачає як підставу для не
включення до складу валових витрат лише випадок повної відсутності будь-яких
розрахункових, платіжних та інших документів, а тому і неможливість віднесення
до складу валових витрат підприємства сум, непідтверджених документально.
Відповідач у судовому засіданні проти адміністративного
позову заперечував та просив суд відмовити позивачеві в задоволенні позовних
вимог у повному обсязі, обґрунтовуючи свої заперечення тим, що для виконання
будівельних робіт ТОВ «Промтех» заключило договір підряду №16 і №17 від
01.09.2005 року з ПП «Торг-Сервіс» м. Лисичанськ. На адресу ПП «Торг-Сервіс»
був надісланий запит вих.№14044 від 09.09.2008 року, яке повідомило, що
підприємством на адресу ТОВ «Промтех» дійсно були виписані податкові накладні
на №11111 від 11.11.2005 року на суму ПДВ 200943,83 грн. та №22909 від
29.09.2005 року на суму ПДВ 51666,40 грн. Загальна сума виконаних робіт згідно
Ф-3 складає 1515661,40 грн. у тому числі ПДВ. Форму №2 (акти виконаних робіт)
ПП «Торг-Сервіс» до ДПІ у м. Лисичанську не надані. Враховуючи ці обставини ДПІ
у м. Лисичанську вважає, що перевіркою встановлено порушення ТОВ «Промтех» п.п.
5.3.9. п. 5.3. ст.5 Закону України від 28.12.1994 року №334/94-ВР «Про
оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого занижено податок на
прибуток в періоді, що перевірявся, на суму 311148,00 грн., у тому числі за 3
квартал 2005 року в сумі 64583,00 грн., за 4 квартал 2005 року в сумі 246565,00
грн., на підставі чого податковим повідомленням-рішенням №0000122301/0 від
05.02.2009 року визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість.
Заслухавши пояснення сторін, вивчивши
матеріали справи, дослідивши надані сторонами докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що позивач - суб'єкт
підприємницької Товариство з обмеженою відповідальністю «Промтех» (надалі - ТОВ
«Промтех») зареєстроване виконавчим комітетом Лисичанської міської ради
12.07.1994 року, номер запису про включення відомостей про юридичну особу - 1
381 120 0000 000844, ідентифікаційний код юридичної особи 21794263, адреса
місцезнаходження: 93105, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Красна, буд. 1,
взято на податковий облік ДПІ у м. Лисичанську.
Згідно наявних у справі даних вбачається, що згідно
договору підряду №08/12 між ТОВ «Промтех» - (Підрядник) в особі директора
ОСОБА_3 та Управлінням МВС України в Луганській області (Замовник) в особі ВКБ
УМВС ОСОБА_4 Підрядник зобов'язався здійснити будівництво і введення в
експлуатацію 9 поверхового жилого будинку по вулиці Ткаленка в м. Антрацит
згідно затвердженого проекту.
Згідно додаткової угоди до договору №08/12 від
18.08.2005 року сторони домовилися, що всі взаєморозрахунки, які здійснюються
згідно Ф-2, Ф-3 вважати як дольову участь у будівництві об'єкту, згідно з яким
придбавається загальна площа житла по ціні, що не перевищує середньо
регіональну вартість на момент здійсненої оплати.
Згідно договору підряду №09/12 між ТОВ «Промтех» -
(Підрядник) в особі директора ОСОБА_3 та Управлінням МВС України в Луганській
області (Замовник) в особі ВКБ УМВС ОСОБА_4 Підрядник зобов'язався здійснити
будівництво і введення в експлуатацію 9 поверхового жилого будинку по вулиці
Петровського в м. Антрацит згідно затвердженого проекту.
Згідно додаткової угоди до договору №09/12 від
18.08.2005 року сторони домовилися в п.1 підпункту 1.2. внести зміни на
підставі Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні
кошти» із змінами і доповненнями, внесеними Законом України від 16.06.2005 року
№2664-ІV, який читати у такій редакції: вартість об'єкту, а також об'єм робіт,
необхідний для створення об'єкту, визначаються в проектно-кошторисній документації,
що є невід'ємною часткою договору. Загальний об'єм фінансування Замовником
робіт по дійсному договору на момент укладення договору складає 600000 грн.
Згідно додаткової угоди до договору №09/12 від
18.08.2005 року сторони домовилися, що всі взаєморозрахунки, які здійснюються
згідно Ф-2, Ф-3 вважати як дольову участь у будівництві об'єкту, згідно з яким
придбавається загальна площа житла по ціні, що не перевищує середньо
регіональну вартість на момент здійсненої оплати.
Згідно наявних у справі доказів, вартість виконаних
робіт підтверджена довідками про вартість виконаних робіт по вул. Ткаленко,1 за
листопад 2005 року та довідками про вартість виконаних робіт по вул.
Петровського, 12-а Форми №КБ-3, затвердженої наказом Державного комітету
статистики України і Державного комітету України по будівництву і архітектури
від 21.06.2002 року №237/5, підписаними Підрядником - ТОВ «Промтех» і
Замовником - ВКБ УМВС України в Луганській області, а саме:
- довідками
форми КБ№3 про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2005 року на
загальну суму 1233182,40 грн.;
- довідками
форми КБ№3 про вартість виконаних підрядних робіт за жовтень 2005 року на
загальну суму 5304,00 грн.;
- довідками
форми КБ№3 про вартість виконаних підрядних робіт за листопад 2005 року на
загальну суму 1140000,00 грн.;
Згідно Акту державної приймальної комісії про прийняття
в експлуатацію закінченого будівництва об'єкта від 05.12.2005 року,
затвердженого рішенням виконкому Антрацитівської міської ради 12.12.22005 року
за номером №479/1 та зареєстрованого в Інспекції державного
архітектурно-будівельного контролю м. Антрацит 15.12.2005 року за номером №172
рішенням Державної приймальної комісії у складі: голови - заступника міського
голови ОСОБА_5., членів комісії: Замовника - начальника ВКБ УМВС України в
Луганській області ОСОБА_4, генерального підрядника - ТОВ «Промтех» м.
Лисичанськ ОСОБА_3. та ін., 9 поверховий будинок на 36 квартир по вул.
Петровського, 12-а в м. Антрацит прийнятий в експлуатацію, вартість основних
фондів, які прийняті в експлуатацію складає - 2122202 грн.
Згідно Акту державної приймальної комісії про прийняття
в експлуатацію закінченого будівництва об'єкта від 05.12.2005 року,
затвердженого рішенням виконкому Антрацитівської міської ради 05.12.2005 року
за номером №479/8 та зареєстрованого в Інспекції державного
архітектурно-будівельного контролю м. Антрацит 29.12.2005 року за номером №215
рішенням Державної приймальної комісії у складі: голови - заступника міського
голови ОСОБА_5., членів комісії: Замовника - начальника ВКБ УМВС України в
Луганській області ОСОБА_4, генерального підрядника - ТОВ «Промтех» м.
Лисичанськ ОСОБА_3. та ін., 9 поверховий будинок на 36 квартир по вул.
Ткаленка, 1 в м. Антрацит прийнятий в експлуатацію, вартість основних фондів, які
прийняті в експлуатацію складає - 2645568 грн.
З матеріалів справи також вбачається, що в період з
26.12.2008 року по 21.01.2009 року фахівцями ДПІ у м. Лисичанську Луганської
області на підставі направлення №160 від 26.12.2008 року, згідно з ч.1 ст.11-1
Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу в
Україні» та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок
суб'єктів господарювання, проведена планова виїзна перевірка ТОВ «Промтех» з
питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2005 року
по 31.03.2008 року, а також валютного та іншого законодавства за період з
01.07.2005 року по 30.06.2008 року.
За результатами перевірки був складений акт від
24.01.2009 року №12/23-21794263 згідно п.1 висновків якого встановлено,що ТОВ
«Промтех» порушено п.п. 5.3.9. п.5.3. ст.5 Закону України від 28.12.1994 року
№334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» (в редакції Закону України
від 22.05.1997 року №283/97-ВР із змінами та доповненнями) в результаті чого
занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на суму 311148 грн., у
тому числі за 3 квартал 2005 року в сумі 64583,00 грн., за 4-й квартал 2005
року в сумі 246565 грн.
05 лютого 2009 року керівником ДПІ у м. Лисичанську
Луганської області на підставі акту перевірки від 24.01.2009 року
№12/23-21794263 за порушення п.п. 5.3.9. п.5.3. ст.5 Закону України від
28.12.1994 року №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств», згідно з
п. «б» п.п. 4.2.2. п. 4.2. ст.4 Закону України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ
«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами» та згідно п.п. 17.1.3. п.17.1. ст.17 цього ж
Закону винесено податкове повідомлення-рішення №0000122301/0, яким ТОВ «Промтех»
було визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 369848 грн.,
у тому числі за основним платежем - 246565 грн., за штрафними (фінансовими)
санкціями - 123286 грн.
У акті перевірки від 24.01.2009 року №12/23-21794263,
зокрема зазначається, що на підприємстві відсутні первинні документи по
виконанню робіт по будівництву житлових будинків у м. Антрацит по вул. Ткаленка
та по вул. Петровського. Директором ТОВ «Промтех» по вказаному факту було
пояснено, що вказані документи, без складання акту приймання-передачі, були
передані на адресу Управління МВС України в Луганській області згідно листа
№ВДЗР 859 від 16.04.2007 року. Для повернення на ТОВ «Промтех» документів
директор підприємства неодноразово в усній формі звертався до Управління МВС України
в Луганській області, однак до теперішнього часу документи не отримано. По
факту відсутності документів директором ТОВ «Промтех» до ДПІ у м. Лисичанську
подано лист вих.№77 без дати з проханням призупинити перевірку для відновлення
документів.
ДПІ у м. Лисичанську розглянувши лист №77 ТОВ «Промтех»
(вх.ДПІ №11126/3 від 14.08.2008 року), наказом №350 від 14.08.2008 року
призупинило проведення планової виїзної перевірки ТОВ «Промтех» до відновлення
підприємством документів, про що було повідомлено підприємство листом №13154/13
від 22.08.2008 року.
На підставі викладеного начальнику Управління МВС
України в Луганській області ОСОБА_6. було направлено запит від 14.08.2008 року
№12581, в якому ДПІ у м. Лисичанську повідомило, що згідно плану-графіка проведення
планових виїзних перевірок на ІІІ квартал 2008 року була розпочата планова
виїзна перевірка ТОВ «Промтех» м. Лисичанськ, з метою перевірки дотримання
вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2005
року по 31.03.2008 року, в ході проведення перевірки було з'ясовано, що на
підприємстві відсутні первинні документи по виконанню монтажних робіт по
будівництву житлового будинку за адресою: м. Антрацит, вул. Ткаленка та вул.
Петровського. Загальна вартість виконаних робіт складає 23784786,40 грн.
Директором ТОВ «Промтех» надане пояснення, що всі документи, що підтверджують
виконання цих робіт, без складання акту приймання-передачі були передані
Управлінню МВС України в Луганській області. ДПІ у м. Лисичанську просило
надати можливість працівникам ДПІ ознайомитися з вказаними документами чи
надати завірені копії, посилаючись на те, що ця перевірка розпочата на
виконання листа УБОП УМВС України в Луганській області від 29.04.2008 року
№21/5-3220.
22.08.2008 року Управління БОЗ УМВС України в Луганській
області вих. №21/3-5536 на запит ДПІ у м. Лисичанську (від 14.08.2008 року
№12581/23) повідомило, що завірені копії документів ТОВ «Промтех» по виконанню
монтажних робіт по будівництву житлового будинку за адресою: м. Антрацит, вул.
Ткаленка, 1. На 22.08.2008 року знаходяться у матеріалі про відмову в порушенні
кримінальної справи №10 від 08.08.2008 року, який спрямований вих.21/1-5429 від
15.08.2008 року до відділу нагляду за виконанням законів спеціальними
підрозділами та іншими установами, які ведуть боротьбу з організованою
злочинністю прокуратури Луганської області. Оригінали документів ТОВ «Промтех»
згідно з листом від 16.04.2008 року №ВДЗР 859, та після отримання відповіді ДПІ
у м. Лисичанську буде проінформовано після надходження матеріалів про відмову в
порушенні кримінальної справи №10 з прокуратури Луганської області до УБОЗ УМВС
України в Луганській області.
Управління БОЗ УМВС України в Луганській області листом
від 06.09.2008 року №21/35823 повідомило ДПІ у м. Лисичанську, що з відділу
капітального будівництва УМВС України в Луганській області надійшов лист про
те, що співробітники ВКБ УМВС оригіналів або копій документів по виконанню
будівельно-монтажних робіт по будівництву житлових будинків за адресою: м.
Антрацит, вул. Ткаленка, та вул. Петровського від ТОВ «Промтех» не отримували,
а на адресу ТОВ «Промтех» лише спрямували лист з переліком виконаних робіт та
їх загальної вартості у сумі 1378486,40 грн.
Надалі у акті перевірки зазначено, що ДПІ у м.
Лисичанську було направлено запит (вих.12438 від 12.08.2008 року) до відділу
капітального будівництва УМВС України в Луганській області про надання
письмових пояснень та їх документальне підтвердження стосовно взаємовідносин
ВКБ УМВС з ТОВ «Промтех» за період з 01.07.2005 року по 31.03.2008 року.
ВКБ УМВС України в Луганській області листом
(вих.№20/114 від 04.09.2008 року) стосовно взаємовідносин з ТОВ «Промтех» за
період з 01.07.2005 року по 31.03.2008 року повідомило про наступне:
- по результатам
проведеного тендеру на будівництво житлових будинків в м. Антрацит Луганської
області по вул. Петровського, 12а та вул. Ткаленка, 1 переможцем визнано ТОВ
«Промтех», на підставі чого ВКБ УМВС 18.08.2005 року було підписано договір
підряду №08/12 на виконання будівельних робіт по вул. Ткаленка, 1 на загальну
суму 1800000 грн. та договір підряду №09/12 на виконання будівельних робіт по
вул. Петровського, 12, на загальну суму 600000 грн.
В липні 2006 року всі працівники ВКБ УМВС були
звільнені, в тому числі начальник ОСОБА_4. Новим складом працівників відділу
після ретельного перегляду документації ВКБ бухгалтерських документів стосовно
будівництва вказаних будинків, отримання будівельних матеріалів, акти виконаних
робіт не знайдено.
Відділ капітального будівництва звертався до директора
ТОВ «Промтех» м. Лисичанська ОСОБА_3. з проханням надати необхідну
документацію, але в наданні було відмовлено з посиланням на те, що після
проведення оплати колишнім начальником ВКБ ОСОБА_4. документація, що
підтверджує виконання робіт Ф-2кб ТОВ «Промтех» не повернена.
ВКБ УМВС звернулося за допомогою до Головного управління
державного казначейства України в Луганській області та згідно наданої
інформації встановлено, що в 2005 році з рахунків ВКБ УМВС України в Луганській
області було перераховано на поточні рахунки ТОВ «Промтех» на будівництво
житлового будинку по вул. Ткаленка, 1 та по вул. Петровського, 12а грошові
кошти у загальній сумі 2222878 грн., у тому числі по договору підряду №08/12
від 18.08.2005 року:
- платіжним
дорученням №5 від 23.08.2005 року у сумі 149700,00 грн.; платіжним дорученням
№10 від 20.09.2005 року у сумі 357138,00 грн.; платіжним дорученням №20 від
27.09.2005 року у сумі 394160,40 грн.; платіжним дорученням №21 від 12.10.2005
року у сумі 5304,00 грн.; платіжним дорученням №24 від 06.11.2005 року у сумі
234350,40 грн.; платіжним дорученням №23 від 06.11.2005 року у сумі 243890,40
грн.; платіжним дорученням №25 від 14.11.2005 року у сумі 386688,00 грн.;
платіжним дорученням №27 від 15.11.2005 року у сумі 15559,80 грн. - всього
1786791,00 грн.;
по договору підряду №09/12 від 18.08.2005 року:
- платіжним
дорученням №9 від 20.09.2005 року у сумі 182484,00 грн.; платіжним дорученням
№25 від 09.11.2005 року у сумі 225184,30 грн.; платіжним дорученням №28 від
15.11.2005 року у сумі 34327,10 грн. - всього 441995,40 грн.
На даний час дебіторська та кредиторська заборгованість
перед ТОВ «Промтех» по бухгалтерському обліку ВКБ УМВС відсутня.
У акті перевірки також зазначається, що для виконання
будівельних робіт з будівництва житлових будинків по вул. Ткаленка, 1 та по
вул. Петровського, 12а, ТОВ «Промтех» заключило договір підряду №16 і №17 з ПП
«Торг-Сервіс» м. Лисичанськ, в яких ТОВ «Прпомтех» - (Замовник - генпідрядник)
в особі директора ОСОБА_3. з одного боку та ПП «Торг-Сервіс» - (Підрядник -
субпідрядник) сторони домовилися про наступне: Предмет договору - Замовник
доручає, а Підрядник зобов'язується виконати роботи по будівництву житлових
будинків по вул. Ткаленка, 1 та по вул. Петровського, 12а в м. Антрацит.
Замовник зобов'язується прийняти і сплатити виконані роботи відповідно доданому
календарному графіку.
Орієнтовна вартість робіт по вул. Ткаленка складає
990000 грн., а по вул. Петровського 540000 грн., які підтверджуються протоколом узгодження договірної ціни на виконання
робіт і актами Ф-2 узгоджена. Розрахунки за виконані роботи проводяться
Замовником на підставі підписаних з обох сторін актів форми КБ-2б і довідно кою
форми КБ-3 щомісячно.
Відповідно ст.882 Цивільного кодексу України передання
робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним
обома сторонами. У разі відмови однією зі сторін від підписання акта про це
вказується в акті і він підписується другою стороною. Акт, підписаний однією
стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови
другої сторони від підписання акта визнані судом обґрунтованими.
Пунктом 4 розділу VII Методичних рекомендацій з
формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом
Державного комітету України з будівництва та архітектури від 16.02.2004 року
№30 визначено, що регістром обліку виконаних будівельно-монтажних робіт у
натуральній та вартісній формі №КБ-6 є журнал обліку виконаних робіт. Дані
журналу є підставою для складання первинних облікових документів у будівництві
(форма КБ-2в «Акт приймання виконаних підрядних робіт» та форма №КБ-3 «Довідка
про вартість виконаних робіт та витрат»), які використовуються для розрахунків
із замовниками за виконані підрядні роботи та складання звітності у
будівництві. Типові форми №КБ-2в та №КБ-3 затверджені наказом Державного
комітету статистики України і Державного
комітету України з будівництва та архітектури від 21.06.2002 року №237/5.
У акті перевірки зазначається, що на адресу ПП
«Торг-сервіс» був надісланий запит вих.№14044 від 09.09.2008 року на який
податковим органом отримана відповідь, згідно якої ПП «Торг-сервіс» на адресу
ТОВ «Промтех» були виписані податкові накладні за №11111 від 11.11.2005 року на
суму ПДВ 200943,83 грн. та №22909 від 29.09.2005 року на суму ПДВ 51666,40
грн.. Загальна сума виконаних робіт згідно Ф-3 складає 1515661,40 грн. у тому
числі ПДВ. Форму №2 (акти виконаних робіт) ПП «Торг-сервіс» до ДПІ у м.
Лисичанську надані не були.
До перевірки ТОВ «Промтех» були надані бухгалтерські
документи щодо підтвердження виконаних робіт Підрядником - ПП «Торг-сервіс» по
будівництву житлових будинків в м. Антрацит по вул. Ткаленко в по вул.
Петровського, а саме:
-
рахунок-фактуру №1/2809 від 28.09.2005 року на виконання робіт
відповідно Ф№2 акт №1 на суму 258332,00 грн., ПДВ 51666,40 грн.
- акт звірки
станом на 10.10.2005 року без номера, без дати на суму 309998,40 грн.
- довідку про
вартість виконаних підрядних робіт без номера за вересень 2005 року з
будівництва 9 поверхового 36 квартирного житлового будинку по вул. Ткаленко, 1,
на суму 258332 грн., ПДВ 51666,40 грн.
- платіжне
доручення №12 від 29.09.2005 року з призначенням платежу: сплата за виконання
субпідрядних робіт відповідно договору №16 від 01.09.2005 року на 300498,46
грн.
- накладна №2
від 29.09.2005 року на ТМЦ на суму 7916,67 грн., ПДВ 1583,33 грн.
- накладна №3
від 29.11.2005 року на ТМЦ насуму 275552,50 грн., ПДВ 55110,50 грн.
- акт звірки
станом на 01.12.2005 року без номера і без дати на 1205663 грн.
- накладна №2/2811
від 28.11.2005 року на ТМЦ на 18459,08 грн., ПДВ 3691,82 грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Ткаленко, 1 за листопад 2005 року
без номера від 11.11.2005 року, Ф-3 на суму 101389 грн., ПДВ 20277,80 грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Ткаленко, 1 за листопад 2005 року
без номера від 11.11.2005 року, Ф-3 на суму 24005 грн., ПДВ 4801грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Ткаленко, 1 за листопад 2005 року
без номера від 11.11.2005 року, Ф-3 на суму 30622грн., ПДВ 6124,40 грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Ткаленко, 1 за листопад 2005 року
без номера від 11.11.2005 року, Ф-3 на суму 39276 грн., ПДВ 7855,20 грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Ткаленко, 1 за листопад 2005 року
без номера від 11.11.2005 року, Ф-3 на суму 58883 грн., ПДВ 11776,60 грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Ткаленко, 1 за листопад 2005 року
без номера від 11.11.2005 року, Ф-3 на суму 5549грн., ПДВ 1109,80 грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Ткаленко, 1 за листопад 2005 року
без номера від 11.11.2005 року, Ф-3 на суму 257808 грн., ПДВ 51561,60 грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Ткаленко, 1 за листопад 2005 року
без номера від 11.11.2005 року, Ф-3 на суму 203242 грн., ПДВ 40648,40 грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Ткаленко, 1 за листопад 2005 року
без номера від 11.11.2005 року, Ф-3 на суму 12964,50 грн., ПДВ 2593,30 грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Петровського, 12а без номера від
11.11.2005 року, Ф-3 на суму 187653 грн., ПДВ 37530 грн.
- довідка про
вартість виконаних підрядних робіт по вул. Петровського, 12а без номера від
11.11.2005 року, Ф-3 на суму 64866 грн., ПДВ 12973,20 грн.
- платіжне
доручення №39 від 11.11.2005 року на суму 250000 грн.
- платіжне
доручення №40 від 18.11.2005 року на суму 545000 грн.
- платіжне
доручення №47 від 29.11.2005 року на суму 80000 грн.
У зв'язку з цим, ДПІ у м. Лисичанську вважає, що ТОВ
«Промтех» в порушення п.п. 5.3.9. п. 5.3. ст.5 Закону України «Про
оподаткування прибутку підприємства» у другому півріччі зависило валові витрати
на 1244589,50 грн. у зв'язку не неправильним відображенням у валових витратах
витрат, які не підтверджені первинними документами, а саме: актами виконаних
робіт (форма №2) по будівництву житлових будинків по вул. Ткаленко, 1 та по
вул. Петровського, 12-а в м. Антрацит, у тому числі по періодам: за 3 квартал
2005 року в сумі 258332 грн., за 4 квартал 2005 року у сумі 986257,5 грн.
Позивач вважає, що цей висновок податкового органу не
відповідає змісту вимог приписів норми п.п. 5.3.9. п. 5.3. ст.5 Закону України
«Про оподаткування прибутку підприємства», яким передбачено, що не належать до
складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними
розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і
зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку, оскільки у
позивача є в наявності відповідні документи, що підтверджують валові витрати.
Суд погоджується з відповідачем, що податкове
повідомлення-рішення №0000122301/0 від 05.02.2009 року було прийнято не
обґрунтовано та з без урахування всіх обставин, що мали значення для його
прийняття.
Суд сприяв сторонам, які брали участь у справі, у
доказуванні шляхом витребування та надання доказів, уточнення з урахуванням
гіпотези норми матеріального права, яка підлягає застосуванню, кола фактів, які
необхідно доказати.
Відповідно до частини 1 ст. 71 Кодексу адміністративного
судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких
ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього
Кодексу.
Стаття 86 Кодексу адміністративного судочинства України
встановлює право і обов'язок суду оцінювати докази за своїм внутрішнім
переконанням, що ґрунтується на всебічному і повному дослідженні всіх обставин
справи в їх сукупності.
Вирішуючи дану справу суд виходить з того, що спірні
правовідносини, які вирішуються у справі, врегульовані Законом України від
28.12.1994 року №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» (в редакції
Закону України від 22.05.1997 року №283/97-ВР із змінами та доповненнями),
згідно п.5.1. ст. 5 якого валові витрати виробництва та обігу (далі - валові
витрати) - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній
або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт,
послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх
подальшого використання у власній господарській діяльності.
Суд установив, що виконання позивачем зобов'язань перед
відділом капітального будівництва УМВС України в Луганській області з
будівництва житлових будинків в м. Антрацит по вул. Ткаленко в по вул.
Петровського, що підтверджується такими документами:
- довідкою по
формі КБ-3 про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2005 року у
кількості 9 одиниць на суму 1233182,40 грн.
- довідкою по
формі КБ-3 про вартість виконаних підрядних робіт за жовтень 2005 року на суму
5304,00 грн.
- довідкою по
формі КБ-3 про вартість виконаних підрядних робіт за листопад 2005 року у
кількості 11 одиниць на суму 1140000 грн.
Повне виконання зобов'язань перед відділом капітального
будівництва по будівництву за договорами підряду №08/12 та 08/12
підтверджується актами від 05.12.2005 року державної приймальної комісії про
прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту, а саме: 9
поверхового 36 квартирного житлового будинку по вул. Ткаленка в м. Антрацит,
які затверджені рішенням виконавчого комітету Антрацитівської міської ради
№479/1 від 15.12.2005 року та №479/8 від 15.12.2005 року, що підтверджує факт
повного відображення по бухгалтерському обліку витрат, а саме відомості по
рахунку 361, головної книги за 2005 року - дебет рахунку 361, кредитом рахунків
791, 641.
Тобто, зазначені документи в силу ч.1 ст. 79 КАС України
є письмовими доказами, оскільки містять в собі відомості про обставини, які
мають значення для вирішення цієї справи.
Відсутність частки первинних документів по виконанню
робіт по будівництву житлових будинків у м. Антрацит по вул. Ткаленка та по
вул. Петровського, а саме актів форми КБ-2В, встановлена податковим органом під
час проведення документальної перевірки і підставами їх відсутності є передача
цих документів без складання акту приймання-передачі на адресу Управління МВС
України в Луганській області згідно листа №ВДЗР 859 від 16.04.2007 року. Для
повернення на ТОВ «Промтех» документів директор підприємства неодноразово в
усній формі звертався до Управління МВС України в Луганській області, однак до
теперішнього часу документи не отримано.
Факт передачі цих документів ТОВ «Промтех» на адресу
Управління МВС України в Луганській області згідно листа №ВДЗР 859 від
16.04.2007 року сумніву у суду не визиває.
Тобто, єдина причина невизнання податковим органом
витрат ТОВ «Промтех» по будівництву житлових будинків не відповідає змісту
вимог п.п. 5.3.9. п. 5.3. ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку
підприємств», оскільки у судовому засіданні встановлено підтвердження валових
витрат іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена
правилами ведення податкового одліку, що дає підстави суду визнати недійсним та
нечинним податкового повідомлення-рішення №0000122301/0, винесеного ДПІ у м.
Лисичанську.
За своїм змістом ця норма Закону передбачає підставу для
не включення до складу валових витрат лише випадок повної відсутності будь-яких
розрахункових, платіжних документів, а тому і неможливість віднесення до складу
валових витрат підприємства нереальних сум, непідтверджених документально.
За таких підстав, враховуючи встановлені у судовому
засіданні обставини суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача щодо визнання
недійсним та нечинним податкового повідомлення-рішення №0000122301/0,
винесеного ДПІ у м. Лисичанську про донарахування податкових зобов'язань з
податку на прибуток у сумі 246565 та застосуванню фінансових санкцій у розмірі
123283 грн., відповідають чинному законодавству України, документально
обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у
повному обсязі.
Згідно із наявною у справі квитанцією №441/484 від
05.11.2008 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Промтех» сплатило
державне мито за надання адміністративного позову до Державної податкової
інспекції у м. Лисичанську Луганської області в сумі 3 грн. 40 коп. С удове
рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до частини 1 ст. 94 КАС України якщо судове
рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень,
суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з
Державного бюджету України.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства
України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено
вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін
про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом 5-денного
строку.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.
2, 17, 87, 94, 98, 158, - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,
суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою
відповідальністю «Промтех» до Державної податкової інспекції у м. Лисичанську
Луганської області про визнання недійсним та нечинним податкового
повідомлення-рішення від 05 лютого 2009 року №0000122301/0 задовольнити у
повному обсязі.
Визнати недійсним та нечинним податкове
повідомлення-рішення від 05 лютого 2009 року №0000122301/0, винесене ДПІ у м.
Лисичанську про донарахування Товариству з обмеженою відповідальністю
«Промтех», ідентифікаційний код 21794263, адреса місцезнаходження: 91305,
Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Красна,1-а, податкових зобов'язань з
податку на прибуток у сумі 246565 та застосуванню фінансових санкцій у розмірі
123283 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь
Товариства з обмеженою відповідальністю «Промтех», ідентифікаційний номер
21794263, державне мито у сумі 3 грн. 40 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до
Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції
шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня
проголошення постанови, а в разі складення постанови у повному обсязі
відповідно до ст..160 цього Кодексу-з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів
після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути
подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга
подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає законної сили після
закінчення строку апеляційного оскарження.
Постанову складено у повному обсязі та
підписано 14 червня 2009 року.
СУДДЯ
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2009 |
Оприлюднено | 27.08.2009 |
Номер документу | 4437479 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні