Ухвала
від 12.05.2015 по справі 804/12466/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

12 травня 2015 рокусправа № 804/12466/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Прокопчук Т.С.

суддів: Божко Л.А. Лукманової О.М.

за участю секретаря судового засідання: Губар Т.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2014 року по справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАР ПРОПЕРТІ АЛЬЯНС» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними та неправомірними дії, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «СТАР ПРОПЕРТІ АЛЬЯНС» (далі - ТОВ «СТАР ПРОПЕРТІ АЛЬЯНС») звернулося до суду з позовом до відповідача Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - ДПІ у Печерському районі), в якому просить визнати неправомірними дії відповідача при проведенні зустрічних звірок ТОВ «СТАР ПРОПЕРТІ АЛЬЯНС», в результаті яких складені Акти №1859/26-55-22-10/38995320 від 03.07.2014 року та №2029/ 26-55-22-03/38995320 від 24.07.2014 року про неможливість проведення зустрічної звірки позивача з питань підтвердження господарських відносин із платниками податків за період січень - червень 2014 року; визнати протиправними дії та зобов'язати ДПІ у Печерському районі відновити в електронній базі даних АІС «Податковий блок» показники податкової звітності ТОВ «СТАР ПРОПЕРТІ АЛЬЯНС» зазначені позивачем в податкових деклараціях за період січень - червень 2014 року.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.09.2014 року позов задоволено частково, визнано протиправними дії та зобов'язано ДПІ у Печерському районі відновити в електронній базі даних АІС «Податковий блок» показники податкової звітності ТОВ «СТАР ПРОПЕРТІ АЛЬЯНС», зазначені підприємством в податкових деклараціях за період січень-червень 2014 року.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, ДПІ у Печерському районі подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

В судове засідання апеляційного суду сторони не з'явилися, про день розгляду справи повідомлені належним чином, у зв'язку з чим фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно ст.41 КАС України не здійснювалося.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду, дослідивши матеріали адміністративної справи та доводи апеляційної скарги, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Із матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Печерському районі здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічних звірок ТОВ «СТАР ПРОПЕРТІ АЛЬЯНС» з питань підтвердження господарських відносин із платниками податків за період січень-червень 2014 року, за результатами яких складено акти № 1859/26-55-22-10/38995320 від 03.07.2014 року та №2029/26-55-22-03/38995320 від 24.07.2014 року про неможливість проведення зустрічних звірок позивача внаслідок відсутності за місцезнаходженням, а тому податковий орган дійшов до висновку щодо відсутності об'єктів оподаткування та неможливості реального здійснення позивачем операцій по ланцюгу постачальників-покупців за період січень-червень 2014 року.

На підставі актів № 1859/26-55-22-10/38995320 від 03.07.2014 року та №2029/26-55-22-03/38995320 від 24.07.2014 року відповідачем здійснено коригування в АІС «Податковий блок» та інших електронних базах даних показників податкової звітності ТОВ «СТАР ПРОПЕРТІ АЛЬЯНС», відображених в податкових деклараціях за період січень-червень 2014 року.

Позивач оскаржив дії податкового органу в судовому порядку.

Положеннями п.73.5 ст.73 ПК України передбачено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок на момент існування спірних правовідносин визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27.12.2010 року(далі Порядок № 1232 ), та Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених Наказом ДПА України №236 від 22.04.2011 року(далі Наказ №236).

Згідно п.4 Порядку № 1232 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).

Згідно з положеннями Податкового Кодексу України, запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Відповідно до приписів п. 4.4 Наказу №236, у разі встановлення відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

За приписами п.45.2 ст.45 ПК України, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ( далі ЄДРПОУ).

Із матеріалів справи видно, що ТОВ «СТАР ПРОПЕРТІ АЛЬЯНС» пройшов процедуру державної реєстрації як суб'єкт господарювання, згідно виписки з ЄДРПОУ зареєстрований за юридичною адресою 02160 м. Київ вул. Академіка Філатова,10А оф.3/22.

Судом встановлено, що відповідачем здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ "СТАР ПРОПЕРТІ АЛЬЯНС" щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період діяльності період з 01.01.2014 р. по 30.06.2014 р., сформовані запити про надання інформації та її документального підтвердження щодо господарських взаємовідносин позивача , які не вручені через відсутність позивача за податковою адресою, про що складені Акт №1859/26- 55-22-10/38995320 від 03.07.2014 р., та Акт №2029/26-55-22-03/38995320 від 24.07.2014 р. відповідно.

Викладене свідчить, що податковий орган при складанні оскаржуваних актів про неможливість проведення зустрічних звірок позивача внаслідок відсутності за місцезнаходженням діяв в межах повноважень, передбачених чинним податковим законодавством, при цьому акти не є рішеннями суб'єкта владних повноважень в розумінні ст. 17 КАС України, не зумовлюють виникнення будь-яких прав і обов'язків для суб'єкта господарювання, а тому є вірним висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовної вимоги щодо визнання неправомірними дій відповідача в цій частині.

Згідно п.71.1 ст.71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.

Відповідно до п. 74.1,74.2 ст.74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику; зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Наказом Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" з 01.01.2013 року введено в експлуатацію ІС "Податковий блок" в органах державної податкової служби всіх рівнів".

Згідно п. 2.1 наказу Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" існуючі інформаційні системи, в тому числі АС "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", експлуатувалися паралельно з інформаційною системою "Податковий блок" до 31.01.2013 року.

Наказом ДПС України № 1198 від 24.12.2012 року "Про введення в дію Тимчасового регламенту експлуатації інформаційної системи "Податковий блок" з 01.01.2013 р. затверджено та введено в дію Тимчасовий регламент експлуатації інформаційної системи "Податковий блок".

Із змісту Податкового кодексу України, вбачається, що передбачений ст.36,37, 38 ПК України податковий обов'язок обчислити,задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки,визначені ПК України, в грошовому еквіваленті підлягає відображенню платником податків у складеній за правилами ст.46 ПК України і поданій до контролюючого органу в порядку ст.49 ПК України податковій декларації або у прийнятому контролюючим органом за правилами ст.54,58 ПК України податковому повідомленні-рішенні. При цьому, відповідно до ст.54 ПК України підставою для винесення контролюючим органом податкового повідомлення-рішення є факт як заниження, так і завищення платником податків грошових зобов'язань з податку (збору). Будь-яких інших документальних підстав для виникнення чи зміни податкового обов'язку, закон не містить.

З наведеного вбачається, що показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків, які відображаються в електронній базі даних АС "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України",що експлуатувалися паралельно з інформаційною системою "Податковий блок" , формуються на підставі показників, поданих таким платником податків податкових декларацій з податку на додану вартість з додатком № 5 і повинні їм відповідати, при цьому висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін в електронну базу даних ІС "Податковий блок" може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податків зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Оскільки відповідачем за результатами звірки податкові повідомлення - рішення щодо позивача не приймалися, також відсутні судові рішення , якими були би змінені суми податкової звітності позивача , складені податковим органом акти не віднесені законом до обставин, які зумовлюють зміну розміру грошових зобов'язань позивача, суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо протиправності дій податкового органу при коригуванні відповідачем в електронній базі даних задекларованих позивачем показників податкової декларації з податку на додану вартість за січень-червень 2014 року та необхідність їх відновлення.

Доводами апеляційної скарги вказані обставини не спростовуються.

Оскільки судом першої інстанції в достатньому обсязі з'ясовано обставини справи та ухвалене рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст. ст. 200, 205, 206 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2014 року - залишити без змін.

Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий: Т.С. Прокопчук

Суддя: Л.А. Божко

Суддя: О.М. Лукманова

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2015
Оприлюднено29.05.2015
Номер документу44375174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12466/14

Постанова від 02.12.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 16.10.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 12.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Постанова від 03.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Парненко Вікторія Станіславівна

Ухвала від 19.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Парненко Вікторія Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні