Ухвала
від 21.05.2015 по справі 826/19692/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/19692/14 Головуючий у 1-й інстанції: Кобилянський К.М. Суддя-доповідач: Шелест С.Б.

У Х В А Л А

Іменем України

21 травня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуюча суддя: Шелест С.Б.

Судді: Пилипенко О.Є., Романчук О.М.

За участю секретаря судового засідання: Коломійцевої А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Укрсервісбуд» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.02.15р. у справі №826/19692/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Укрсервісбуд» до Державної реєстраційної служби України (правонаступник - Міністерство юстиції України), Державного реєстратора Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Привалової Є.Є., третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Пуща-Парк» про визнання протиправними дій та скасування рішення

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся з позовом до суду та, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив визнати дії відповідачів при розгляді поданої позивачем заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) та при прийнятті рішення про відмову у державній реєстрації праві та їх обтяжень № 17661612 від 02.12.2014 - неправомірними; скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №17661612 від 02.12.2014, що прийнято державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Приваловою Є.Є.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.02.15р. у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаною постановою, позивач подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати постанову з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права і ухвалити нове рішення про задоволення адміністративного позову.

Вимоги апелянта мотивовані тим, що позивачем було надано всі необхідні документи для здійснення державної реєстрації права власності на нерухоме майно; державним реєстратором відмовлено у державній реєстрації з підстав не передбачених Законом.

Від відповідача - 1 надійшло клопотання про здійснення процесуального правонаступництва відповідача-1 у справі з Державної реєстраційної служби України на Міністерство юстиції України, яке судом задоволено.

Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу позивача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, позивач звернувся до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві із заявою від 25.09.14р. за реєстраційним номером 8294928 про державну реєстрацію права власності на нежитлові приміщення, що розташовані за адресою: м. Київ, вул. Юнкерова Миколи, 37, розмір частки: 60/100.

Відповідно до картки прийому документів, разом із заявою про державну реєстрацію, позивачем було подано наступні документи: технічний паспорт б/н від 07.07.03р, виданий Київським міським бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна та його копія; договір купівлі-продажу зареєстрований в реєстрі за №755 від 20.07.06р., посвідчений ПН КМНО Брагіною Н.В. та його копія; пакет установчих документів TOB «НВП «Укрінвесбуд»; протокол Загальних зборів учасників TOB «НВП «Укрінвестбуд».

Розгляд заяви про державну реєстрацію прав та їх оскаржень відповідачем-2 двічі зупинявся, оскільки було направлено запит до Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна та у зв'язку із необхідністю надання позивачем змін до договору купівлі-продажу нежилих будівель від 13.11.06р.

За результатом розгляду поданих позивачем документів та за результатами проведених пошуків у Державному реєстрі речових, відповідач-2 прийняв рішення від 02.12.14р. № 17661612 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав наявності суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно.

З рішення вбачається, що за результатами проведення Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно встановлено наявність реєстрації за іншим співвласником, проте державна реєстрація, а потім перехід права власності проводилась без видачі свідоцтва про право власності на підставі договору купівлі-продажу від 14.09.04р., тобто на той час майно знаходилось у спільній частковій власності, проте реєстрація проведена як на окремий об'єкт нерухомого майна.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову суд першої інстанції виходив з того, що позивачем безпідставно заявлено позовні вимоги до Державної реєстраційної служби України, з огляду на те, що відповідачем-2 ніяких рішень відносно позивача не приймалось; дії та рішення державного реєстратора щодо відмови у державній реєстрації відповідають вимогам Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до приписів ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» 01.07.04р. № 1952-IV (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин; надалі - Закон № 1952-IV) передбачено, що державний реєстратор: встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав; відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи; веде реєстраційні справи щодо об'єктів нерухомого майна; присвоює реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації; надає інформацію з Державного реєстру прав або відмовляє у її наданні у випадках, передбачених цим Законом; у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень; під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.

Частиною 1 ст. 15 Закону № 1952-IV передбачено, що державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; внесення записів до Державного реєстру прав; видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також порядок надання інформації з Державного реєстру прав встановлює Кабінет Міністрів України (ч. 13 ст.15 Закону № 1952-IV).

Процедура проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедура взяття на облік безхазяйного нерухомого майна передбачена Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.13р. №868 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин; надалі - Порядок №868).

У відповідності до пункту 36 Порядку №868, для проведення державної реєстрації речових прав необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення таких прав на нерухоме майно, та інші документи, визначені цим Порядком.

Згідно із абзацом 1 пункту 37 Порядку №868, документами, що підтверджують виникнення, перехід та припинення речових прав на нерухоме майно, є, зокрема, укладений в установленому законом порядку договір, предметом якого є нерухоме майно, права щодо якого підлягають державній реєстрації, або речове право на нерухоме майно чи його дублікат.

Судом першої інстанції встановлено, що позивач, окрім інших документів, надав державному реєстратору договір купівлі-продажу від 20.07.06р., укладений між ТОВ «НВП «Укрсервісбуд» (покупець) та ТОВ «Кармен-Інвест» (продавець), згідно якого ТОВ «Кармен-Інвест» продало, а ТОВ «НВП «Укрсервісбуд» купило нежилі будівлі, загальною площею 1031,20 кв.м., що розташовані в місті Києві по вулиці Юнкерова Миколи, 37 та складають 60/100 від майнового комплексу санаторію площею 1714,90 кв.м. (а.с. 105-106 Т. 1).

Відповідно до договору, нежилі будівлі, що відчужуються складаються: будівля складу під літерою «И» загальною площею 12,00 кв.м.; будівля складу (запчастин) під літерою «З» загальною площею 165,70 кв.м.; літній павільйон-майстерня під літерами «Г, Г'» загальною площею 287,80 кв.м.; адмінбудівля № 2 під літерою «Б» загальною площею 139,30 кв.м.; будівля ангару під літерою «Ж» зальною площею 426,40 кв.м.

Відповідно до п. 2 Договору, відчужувані нежилі будівлі належать ТОВ «Кармен-Інвест» на підставі Договору купівлі-продажу майнового комплексу, посвідченого 25.05.04р. Гаценко І.О., приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу за р. №1592.

Державним реєстратором встановлено, що нежилі будівлі загальною площею 1031,20 кв.м., що розташовані в м. Києві по вул. Юнкерова Миколи, 37 та складають 60/100 від майнового комсомплексу - санаторію, площею 1714,90 кв.м. знаходились у спільній частковій власності TOB «Кармен-Інвест» та TOB «ПАТРА».

Позивач, подаючи заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності), просив провести державну реєстрацію щодо частини нежитлових приміщень в розмірі 60/100 (будівлі: «Б», «Г, Г'», «Ж», «З», «И»), які знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Юнкерова Миколи, 37.

Пунктом 94 Порядку №868 встановлено, що під час проведення державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав державний реєстратор використовує дані Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна для цілей справляння державного мита та/або перенесення відомостей із зазначених реєстрів до Державного реєстру прав.

Державний реєстратор у разі відсутності відомостей у Державному реєстрі прав та Реєстрі прав власності на нерухоме майно використовує реєстраційні дані, які містяться на паперовому носії інформації (реєстрові книги та реєстраційні справи, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації), - у разі їх наявності в органі державної реєстрації прав.

У відповідності до пункту 95 Порядку №868, державний реєстратор встановлює наявність (відсутність) записів про: державну реєстрацію права власності або іншого речового права на нерухоме майно у Реєстрі прав власності на нерухоме майно - під час проведення вперше державної реєстрації права власності на нерухоме майно у Державному реєстрі прав; обтяження нерухомого майна іпотекою в Державному реєстрі іпотек - під час проведення вперше державної реєстрації права власності на нерухоме майно або іпотеки у Державному реєстрі прав; обтяження речових прав на нерухоме майно в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна - під час проведення державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; обтяження податковою заставою речових прав на нерухоме майно у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, порядок доступу до якого встановлює Мін'юст, - під час проведення державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав.

Як свідчать обставини справи, державним реєстратором при перевірці відомостей на предмет відсутності суперечностей між заявленими та зареєстрованими правами на нерухоме майно, що міститься у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно було встановлено, що нежилі будівлі за адресою м. Київ, вулиця Юнкерова Миколи, будинок 37 належать на праві приватної власності третій особі - «ПУЩА-ПАРК», код за ЄДРПОУ -38827238, розмір частки - 1 (одиниця).

Так, приватним нотаріусом Купреєвою Світланою Петрівною, КМНО, прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 17.07.13р. №4062144, на підставі посвідченого нею договору купівлі-продажу нежилих будівель № 790 від 17.07.2013, укладеного між TOB «Патра» та TOB «ПУЩА-ПАРК».

Відповідно до п.37 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно і їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.11р. № 703 (чинний на час вчинення реєстраційних дій ПН КМНО Купреєвою .П.), орган державної реєстрації прав, нотаріус проводить державну реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна, що утворився в результаті поділу об'єкта рухомого майна або виділу частки з об'єкта нерухомого майна, у порядку, передбаченому для державної реєстрації прав щодо нерухомого майна, право власності на яке заявлено вперше.

Із розширених пошуків вбачається, що саме приватний нотаріус Купреєва СП. відкрила розділ у Державному реєстрі прав №107172280000 на об'єкт нерухомого майна, а саме: на нежилі будівлі за адресою м. Київ, вулиця Юнкерова Миколи, будинок 37, загальною площею 683,70кв.м.: літ. А, літ. В, літ.Д та перенесла відомості із Реєстру прав власності на нерухоме майно, вказавши при цьому, що TOB «Патра», на підстав Договору купівлі-продажу від 14.09.04р., є власником частки у розмірі - 1 (в той час як в дійсності максимальна можлива частка, що є у власності TOB «Патра» - 40/100); в подальшому право власності TOB «Патра» припинено у зв'язку із державною реєстрацією переходу права власності на вказані нежилі будівлі до TOB «Пуща-Парк», розмір частки, також, зазначено - 1 (одиниця).

Приймаючи до уваги те, що у Державному реєстрі прав на нерухоме майно є запис про право власності на цілу частину (одиницю) об'єкту нерухомості по вул. Миколи Юнкерова, 37 у м. Києві за TOB «Пуща-Парк», що було зареєстроване до подачі позивачем заяви про державну реєстрацію, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність правових підстав для задоволення позову.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 24 Закону № 1952-IV, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону. Між тим, за наявності суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно, що встановлені державним реєстратором як то передбачено Законом № 1952-IV, колегія суддів вважає правомірним рішення про відмову у державній реєстрації праві та їх обтяжень № 17661612 від 02.12.2014, а дії відповідача такими, що відповідають приписам вказаного Закону № 1952-IV.

Водночас, колегія суддів зазначає, що за відсутності спору про право на вказаний об'єкт нерухомості у частках, що належать позивачу та третій особі, заінтересована особа не позбавлена права на виправлення технічних помилок у Державному реєстрі прав у порядку передбаченому ст.27 Закону № 1952-IV.

Також колегія суддів погоджується і з висновком суду першої інстанції щодо безпідставності заявлення позовних вимог до Державної реєстраційної служби України, якою не вчинялись дії (не приймались рішення) у спірних правовідносинах.

Приймаючи до уваги те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, підстави для задоволення апеляційної скарги - відсутні.

Керуючись ст.ст.195, 196, 200, 205, 206 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд

У Х В А Л И В:

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Укрсервісбуд» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.02.15р. у справі №826/19692/14 - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.02.15р. у справі №826/19692/14 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуюча суддя Шелест С.Б.

Судді : Пилипенко О.Є.

Романчук О.М.

Повний текст ухвали складений: 22.05.15р.

.

Головуючий суддя Шелест С.Б.

Судді: Пилипенко О.Є.

Романчук О.М

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2015
Оприлюднено29.05.2015
Номер документу44375536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/19692/14

Ухвала від 26.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 21.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 08.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 21.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Постанова від 27.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 19.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні