Постанова
від 09.06.2009 по справі 2а- 19671/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

 

 

П О С Т А Н О В А

Іменем України

 

09

червня 2009 року                         Справа №  2а- 19671/09/1270

Категорія 6.6.4

 

Луганський

окружний адміністративний суд у складі:

Судді:           Качуріної Л.С.,

при секретарі:       Смішливій І.М.,

 

в присутності 

сторін:     прокурора - Анушкевич О.І.

представник позивача - ОСОБА_1.

відповідач  -  не

з'явився.

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні

адміністративну справу за адміністративним позовом Прокурора міста Алчевська

Луганської області в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної

податкової інспекції Луганської області до Перевальського районного споживчого

товариства про стягнення податкового боргу за рахунок активів, -

 

В С Т А Н О В И В:

 

26 січня 2009 року до Луганського окружного

адміністративного суду надійшов адміністративний позов Прокурора міста

Алчевська Луганської області в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної

державної податкової інспекції Луганської області до Перевальського районного

споживчого товариства про стягнення податкового боргу за рахунок активів.

Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог посилається

на те, що відповідач Перевальське районне споживче товариство внесено до

Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України 11.02.1993 р., за

номером 35/4.

Перевальське районне споживче товариство знаходиться на

податковому обліку в Алчевській ОДПІ та зареєстрована в Алчевській ОДПІ

11.02.1993 року за № 01744381, про що свідчить свідоцтво про державну

реєстрацію.

Станом на 22.09.2008 р. за Перевальським районним

споживчим товариством обліковується 

податковий борг перед бюджетом у сумі 19564.89 грн., у тому числі

податок на додану вартість - 15342,29грн..

Перевальське районне споживче товариство не забезпечило

виконання зобов'язань перед бюджетом по сплаті податковий боргу за рахунок

коштів на його розрахункових рахунках.

За таких підстав позивач просив звернути стягнення на

активи стягнення податкового боргу на активи Перевальського районного

:поживного товариства на суму податкового боргу з податку на додану вартість в

сумі 'З 564, 89 грн., в тому числі за податковими зобов'язаннями - 14 895,67

грн., штрафні санкції - 3793,80 грн., пеня - 875,42 грн. в доход Державного

бюджету України.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні

позов підтримали, просили задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання  не з'явився, про час, дату та місце розгляду

справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не доповів.

Суд заслухавши пояснення сторін,

дослідивши матеріали справи, дійшов до висновку про задоволення

адміністративного позову з наступних підстав.

Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог посилається

на те, що відповідач Перевальське районне споживче товариство внесено до Єдиного

державного реєстру підприємств та організацій України 11.02.1993 р., за номером

35/4.

Перевальське районне споживче товариство знаходиться на

податковому обліку в Алчевській ОДПІ та зареєстрована в Алчевській ОДПІ

11.02.1993 року за № 01744381, про що свідчить свідоцтво про державну

реєстрацію.

В результаті несвоєчасної сплати до державного бюджету

України нарахованих сум податку на додану вартість станом на 22.09.2008 р. по

особовому рахунку платника значиться податковий борг у сумі 19564.89 грн., у

тому числі податок на додану вартість - 15342,29грн.

Ні першу податкову вимогу від 07.12.2001 р. № 1/96, ні

другу податкову вимогу від 24.01.2002 р. № 2/9 про визначену суму податкового

боргу відповідач не оскаржував.

Податковий борг у відповідача виник у зв'язку з

несплатою податкового зобов'язання у строки передбачені Законом України „Про

порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами  та державними 

цільовими фондами ”  від

21.12.2000р.  № 2181.

За змістом п.1.3. ст.1 Закону 2181 податковий борг

(недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх

наявності), самостійне узгоджене платником податків або узгоджене в

адміністративному чи судовому порядку, але несплачене у встановлений строк, а

також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний

сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону України „Про систему

оподаткування ” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані

сплачувати належні суми податків і зборів у встановлені законом терміни.

Законом України "Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від

21.12.2000р №2181 (надалі Закон) змінено правовий механізм стягнення не

сплачених у строк обов'язкових платежів, тому змінилося як визначення поняття

безспірної вимоги органів стягнення таких платежів, так і підтвердження цієї

вимоги.

Якщо податкове зобов'язання, самостійно визначене

платником податку у податковій декларації, виникло після набрання чинності

статтею 5 Закону (з 1 квітня 2001 року), то це зобов'язання вважається

узгодженим з дня подання такої податкової декларації (п.5.1. цієї статті

Закону). Податковий борг відповідача з податкових зобов'язань виник після 1

квітня 2001р на підставі самостійно визначених у податкових деклараціях

зобов'язань та донарахованих Алчевською ОДПІ штрафних санкцій.

У разі коли податкове зобов'язання виникло після

набрання чинності статтями 6 та 8 Закону (з 1 жовтня 2001 року), то згідно з

підпунктом 5.2.1 статті 5 Закону таке зобов'язання вважається узгодженим у день

отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків,

коли платник податків оскаржує в адміністративному або судовому порядку рішення

контролюючих органів.

Пунктом 11 ст.10 Закону України «Про державну податкову

службу в Україні» зазначено, що органи державної податкової служби мають право

стягувати заборгованість перед бюджетом та державними цільовими фондами за

рахунок їх майна.

 Згідно п.5.3 ст.5

Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами  та державними  цільовими фондами ”  від 21.12.2000р.  № 2181, 

який  є спеціальним  Законом з питань оподаткування, та

регламентує, поряд з іншими,  порядок

погашення зобов'язань юридичних осіб або фізичних осіб перед бюджетами та

державними цільовими фондами з обов'язкових платежів, платник податків

зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання протягом десяти

календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку.

Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена

платником податків у строки, визначені цією статтею, визнаються сумою

податкового боргу платника податків.

Наявність і розмір податкового боргу, а також його

безспірність підтверджується повідомленнями-рішеннями про сплату податкового

бору, довідкою про суми податкового боргу, особовою карткою підприємства.

В п.п.3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону України № 2181

законодавчо закріплено, що активи платника податків можуть бути примусово

стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Активами платника податків за змістом п.1.7 ст.1 Закону

№ 2181 є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній

або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

На підставі вищевикладеного суд вважає позов

обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Питання про розподіл судових витрат, відповідно до ст.

94 КАС України вирішується таким чином. Так як судове рішення ухвалене на

користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони

всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із

залученням свідків та проведенням судових експертиз. Відповідно до ч.4 ст. 94

КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а

відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем,

з відповідача не стягуються.

Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства

України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено

вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін

про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом 5-денного

строку.

Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 112, 136, 158 - 163,

167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

 

П О С Т А Н О В И В:

 

Адміністративний позов Прокурора міста Алчевська

Луганської області в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної

податкової інспекції Луганської області до Перевальського районного споживчого

товариства про стягнення податкового боргу за рахунок активів  задовольнити повністю.

Стягнути з Перевальського районного споживчого

товариства (код ЄДРПОУ 01744381, місцезнаходження: вул. Леніна, 115а, м.

Перевальськ, Луганська обл., 94200) податковий борг з податку на додану

вартість в сумі 19 564, 89 грн.(дев'ятнадцять тисяч п'ятсот шістдесят чотири

гривні вісімдесят дев'ять копійок), в тому числі за податковими зобов'язаннями

- 14 895,67 грн., штрафні санкції - 3793,80 грн., пеня - 875,42 грн. в доход

Державного бюджету України  звернувши

стягнення на його активи.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили

після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого

Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була

подана в строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції

набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до

Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції

шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про

апеляційне оскарження, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно

до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі, і поданням

після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до

апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу

адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови 

складено та підписано 14 червня 2009 року.

 

СУДДЯ

 

 

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2009
Оприлюднено27.08.2009
Номер документу4439282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а- 19671/09/1270

Постанова від 09.06.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні