Справа № 2а-7729/09/1270
Справа
№ 2а-7729/09/1270
Категорія №2.11
П О С Т А Н О В А
Іменем України
09
червня 2009 року.
Луганський окружний адміністративний суд у
складі:
судді Качуріної Л.С.
при секретарі Смішливій І.М.,
в
присутності представників:
від позивача: ОСОБА_1,
довіреність №123 від 02.12.08;
від відповідача: ОСОБА_2, довіреність
№1396/10 від 19.12.09.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою
відповідальністю «Ніка-Холдінг» до Алчевської об'єднаної державної податкової
інспекції в Луганській області про визнання недійсним податкового
повідомлення-рішення від 02 вересня 2008р. №0000202360/0 , -
В С Т А Н О В И В:
03 грудня 2008 року до Луганського
окружного адміністративного суду звернулося
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ніка-Холдінг» з
адміністративним позовом до Алчевської об'єднаної державної податкової
інспекції в Луганській області про визнання недійсним податкового
повідомлення-рішення від 02 вересня 2008р. №0000202360/0.
У позовній заяві позивач просив суд визнати недійсним
податкове повідомлення-рішення від 02 вересня 2008р. №0000202360/0 про
зменшення суми бюджетного відшкодування ПДВ у сумі 399279,00 грн. по податковій
декларації з ПДВ за липень 2007 року №23693 від 16.08.2007 року.
У судовому засіданні представник позивача підтримав
позовні вимоги та пояснив, що протягом червня 2007 року ТОВ «Ніка-Холдінг»
здійснювало оподатковувані операції, в тому числі по імпорту товарів за
договором комісії №1901/07 від 19.01.2007 року, який було укладено з ТОВ
Дан-Скан Україна», який за дорученням Позивача здійснив купівлю товару -
будинку збірного дерев'яного у комплекті з матеріалами для збирання і оздоблення виробництва Devinci
Haus Gmbh, уклавши з останнім зовнішньоекономічний контракт №001 від 30.01.2007
року.
Згідно вантажної митної декларації від 18.06.2007 року
№702020000/7/005401 ТОВ «Ніка-Холдінг» отримало товар та самостійно здійснило
його митне очищення, сплатило митні платежі і податок на додану вартість у
розмірі 399279,00 грн.
За результатами вказаних оподатковуваних операцій у
відповідності з вимогами податкового законодавства щодо заповнення податкової декларації,
позивачем були розраховані суми від'ємного значення ПДВ за липень 2007 року та
надано до Алчевської ОДПІ податкову декларацію, зареєстровану за номером №23693
від 16.08.2007 року, в рядках 25 та 15.1 якої відображено суму бюджетного
відшкодування на рахунок платника у банку в сумі 399279,00 грн.
Алчевською ОДПІ проведені перевірки законності та
обґрунтованості визначення податкового кредиту нарахування сум відшкодування
податку на додану вартість з бюджету.
04 вересня 2008 року ТОВ «Ніка-Холдінг» отримало
податкове повідомлення-рішення від 02 вересня 2008 року №0000202360/0 по акту
перевірки №1786/236-24183057 від 19.08.2008 року, згідно якого за порушення
п.п.7.2.6. п. 7.2., п.п.7.4.5 п.7.4. ст.7 Закону України «Про податок на додану
вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР та п.п.17.1.2. п. 17.1. ст.17 Закону
України «Про порядку погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами
та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року №2181-ІІІ, підприємству
було зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в
розмірі 399279,00 грн.
Позивач вважає, що враховуючи, що довідкою
№279/236-24185057 від 18.10.2007 року про результати виїзної позапланової
перевірки ТОВ «Ніка-Холдінг» з питання достовірності нарахування суми
бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку
за липень 2007 року, складеною Алчевською ОДПІ, установлено, що сума, яка підлягає
бюджетному відшкодуванню за липень 2007 року, складає 399279,00 грн. та
порушень порядку нарахування суми ПДВ за цей період не встановлено, за таких
підстав податкове повідомлення-рішення Алчевської ОДПІ від 02 вересня 2008р.
№0000202360/0 є таким, що не відповідає вимогам законодавства з питань
оподаткування та порушує законні права та інтереси ТОВ «Ніка-Холдінг».
Відповідач у судовому засіданні проти адміністративного
позову заперечував та просив суд відмовити позивачеві у задоволенні позовних
вимог, обґрунтовуючи свої заперечення тим, що договір комісії не є договором у
зовнішньоекономічної діяльності, зовнішньоекономічний договір укладено між ТОВ «Дан-Скан Україна»
та фірмою Devinci Haus Gmbh (Німеччина), то згідно п.п. 7.2.6. п.7.2. ст.7
Закону України «Про податок на додану вартість» підставою для нарахування
податкового кредиту ТОВ «Ніка-Холдинг» є податкова накладна, отримана від ТОВ
«Дан-Скан Україна». Тобто, ТОВ «Ніка-Холдінг» в порушення п.п.7.2.6. п. 7.2.,
п.п.7.4.5 п.7.4. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» до складу
податкового кредиту без наявності податкової накладної необґрунтовано віднесено
податок на додану вартість у сумі 399279 грн.
Заслухавши пояснення сторін, вивчивши
матеріали справи, дослідивши надані сторонами докази, суд вважає, що позов
підлягає задоволенню з наступних підстав.
У судовому засіданні встановлено, що позивач - суб'єкт
господарювання юридична особа Товариство з обмеженою відповідальністю
«Ніка-Холдінг» (надалі - ТОВ «Ніка-Холдінг») зареєстровано виконавчим комітетом
Алчевської міської ради Луганської області 29.12.2003 року за номером № 1 384
120 0000 000030, адреса місцезнаходження: 94204, Луганська область, м.
Алчевськ, вул. Московська, 4-а, ідентифікаційний код 24183057, знаходиться на
податковому обліку платників податків у Алчевській об'єднаній державній
податковій інспекції Луганської області з 16.05.1996 року за номером №1183,
свідоцтво платника податку на додану вартість від 22.01.2004 року №16275773,
видане Алчевською ОДПІ.
ТОВ «Ніка-Холдинг» здійснює підприємницьку діяльність на
підставі Статуту у новій редакції, затвердженого протоколом загальних зборів
№0207/08 від 02.07.2008 року учасників
ОСОБА_3., ОСОБА_4., ОСОБА_5. Державну реєстрацію змін до установчих документів
проведено 25.09.2008 року, номер запису 13841050018000030.
За наявними у справі доказами суд установив, що в
продовж червня 2007 року ТОВ «Ніка-Холдінг» здійснило оподатковувані операції,
в тому числі по імпорту товарів за договором комісії №1901/07 від 19.01.2007
року, який було укладено з ТОВ «Дан-Скан Україна», яке за дорученням Позивача
здійснило купівлю товару - будинку збірного дерев'яного у комплекті з
матеріалами для збирання і оздоблення
виробництва Devinci Haus Gmbh (Німеччина), уклавши з останнім зовнішньоекономічний
контракт №001 від 30.01.2007 року.
З матеріалів адміністративної справи вбачається, що з
18.10.2007 року по 12.10.2007 року фахівцем Алчевської ОДПІ на підставі
направлення від 18.10.2007 року №874/236, згідно до п.9 ч.6 ст.11-1 Закону
України від 12.04.1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні»
та відповідно наказу Алчевської ОДПІ від 18.10.2007 року №357 була проведена
виїзна позапланова перевірка ТОВ «Ніка-Холдинг» з питання достовірності
нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок
платника у банку за липень 2007 року.
За наслідками проведеної перевірки була складена довідка
№279/236-24185057 від 18.10.2007 року, згідно висновку якої:
1. перевіркою
підтверджено заявлену ТОВ «Ніка-Холдинг» суму бюджетного відшкодування податку
на додану вартість за липень 2007 року в сумі 3258 грн.
2. неможливо
підтвердити суму бюджетного відшкодування за липень 2007 року на суму 396021
грн., що пов'язано з відсутністю відповіді від митного поста «Алчевськ»
Луганської митниці щодо підтвердження фактичного отримання (імпорту) у червні
2007 року згідно ВМД №702020000/7/005401 від Devinci Haus Gmbh (Німеччина)
товару на суму 2 395 674 грн. і сплати ПДВ митним органам у сумі 399279 грн.
Разом з цим, у п.2.13. довідки №279/236-24185057 від
18.10.2007 року зазначено, що перевіркою не виявлено взаємовідносини із
суб'єктами господарювання, які припинили діяльність на підставі рішення суду,
або договори, первинні та інші документи яких визнано судом недійсними, або з
суб'єктами господарювання, місцезнаходження яких не встановлено.
У п. 3.1. довідки №279/236-24185057 від 18.10.2007 року
щодо перевірки показників податкової декларації з ПДВ за червень 2007 року
зазначено, що згідно поданою ТОВ «Ніка-Холдінг» до Алчевської ОДПІ податковою
декларацією з ПДВ за червень 2007 року (вх.№17526 від 12.07.2007 року) від'ємне
значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового
кредиту складає 395917 грн.
За наслідками проведеної документальної невиїзної (камеральної)
перевірки, результати якої оформлено довідкою від 17.09.2007 року
№41/160-24183057, підтверджено правомірність визначення від'ємного значення
різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з ПДВ
за червень 2007 року в сумі 395917 грн. Перевіркою не встановлено порушення
порядку ведення податкового обліку.
У п. 3.2.2. довідки №279/236-24185057 від 18.10.2007
року щодо перевірки правильності визначення податкового кредиту за липень 2007
року, зокрема зазначено, що в розділі ІІ «Податковий кредит» податкової
декларації з ПДВ за липень 2007 року відображено такі показники:
- у рядку 10.1.
«підлягають оподаткуванню за ставкою 20% та нульовою ставкою»: за даним
платника обсяг поставки - 18672 грн., сума ПДВ - 3734 грн.; за даними перевірки
обсяг поставки - 18672 грн., сума ПДВ - 3734 грн.;
- у рядку 12.1.
«ПДВ, сплачений митним органам»: за даним платника обсяг поставки - 76509 грн.,
сума ПДВ - 15302 грн.; за даними перевірки обсяг поставки - 706509 грн., сума
ПДВ - 15302 грн.;
- у рядку 17
«усього податкового кредиту»: за даними платника - 19036 грн., за даними
перевірки - 19036 грн.
У п. 3.2.3. довідки №279/236-24185057 від 18.10.2007
року щодо перевірки правильності визначення від'ємного (позитивного) значення
різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з ПДВ у
липні 2007 року, зокрема зазначено, що згідно з даними декларації платника за
липень 2007 року різниця між сумою податкового зобов'язання і податкового
кредиту з ПДВ має від'ємне значення та складає 12609 грн. У розділі ІІІ
«Розрахунки з бюджетом за звітний період» податкової декларації з ПДВ за липень
2007 року, зокрема відображено такі показники:
- у рядку 23.
«Залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що
включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового)
періоду (23.1+23.2+23.3+23.4)»: за даними платника - 428861 грн., за даними
перевірки - 428861 грн.
- у рядку 23.1.
«Значення рядка 22.2. податкової декларації попереднього звітного періоду»: за
даними платника - 395917 грн., за даними перевірки - 395917 грн.
- у рядку 23.2.
«Значення рядка 26 податкової декларації попереднього податкового періоду»: за
даними платника - 32944 грн., за даними перевірки - 32944 грн.
- у рядку 24. «Залишок від'ємного значення
попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає
сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду (рядок 23 - рядок
20, позитивне значення)»: за даними платника - 428861 грн., за даними перевірки
- 428861 грн.
- у рядку 25.
«Сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню: (рядок 4 розрахунку бюджетного
відшкодування)»: за даними платника - 399279 грн., за даними перевірки - 399279
грн.
- у рядку 25.1.
«На рахунок платника у банку»: за даними платника - 399279 грн., за даними
перевірки - 399279 грн.
Таким чином, у довідці зазначається, що перевіркою
правильності визначення від'ємного значення різниці між сумою податкових
зобов'язань і сумою податкового кредиту у липні 2007 року ТОВ «Ніка-Холдинг»
порушень не встановлено.
У п. 3.3. довідки №279/236-24185057 від 18.10.2007 року
щодо перевірки достовірності нарахування суми ПДВ, що підлягає бюджетному
відшкодуванню за липень 2007 року зазначається, що згідно з даними податкової
декларації з ПДВ платника за липень 2007 року та додатка 3 до декларації
«Розрахунок суми бюджетного відшкодування» (вх.№23694 від 16.08.2007 року) ТОВ
«Ніка-Холдинг» відображені такі показники:
1. залишок
від'ємного значення попереднього податкового періоду, за вирахуванням суми
податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного
періоду: за даними платника - 428861 грн., за даними перевірки - 428861 грн.;
2. сума
податкового кредиту попереднього податкового періоду: за даними платника -
402564 грн., за даними перевірки - 402564 грн.;
3. сума
податкового кредиту попереднього податкового періоду, фактично сплачена
отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам
таких товарів (послуг): за даними платника - 399279 грн., за даними перевірки -
399279 грн.;
4. сума, що
підлягає бюджетному відшкодуванню: за даними платника - 399279 грн., за даними
перевірки - 399279 грн.
З матеріалів адміністративної справи вбачається, що з
30.11.2007 року по 27.12.2007 року фахівцями Алчевської ОДПІ на підставі
направлень від 29.11.2007 року №1187/231, від 10.12.2007 року №1203/231 на
підставі ст.11, частини 1-5 статті 11-1 Закону України від 12.04.1990 року
№509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» та відповідно до
плану-графіку проведення документальних перевірок суб'єктів господарювання була
проведена планова виїзна документальна перевірка фінансово-господарської
діяльності ТОВ «Ніка-Холдинг» з питань дотримання вимог податкового, валютного
та іншого законодавства за період з 01.10.2004 року по 30.09.2007 року
За наслідками проведеної перевірки був складений акт
№29/231-24185057 від 10.01.2008 року, згідно висновку якого за період 2007
року, тобто на період виникнення бюджетного відшкодування за липень 2007 року в
сумі 399279 грн., порушень податкового законодавства не встановлено.
14 серпня 2008 року головний державний податковий
ревізор-інспектор відділу контролю за відшкодуванням ПДВ управління податкового
контролю юридичних осіб Алчевської ОДПІ ОСОБА_6. посилаючись на п.1, 3 ст.11
Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу в
Україні» провів невиїзну документальну перевірку ТОВ «Ніка-Холдинг» з питання
достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість
на рахунок платника у банку за липень 2007 року.
За наслідками проведеної перевірки був складений акт
№1796/236-24185057 від 19.08.2008 року, згідно висновку якого перевіркою за
липень 2007 року встановлено порушення п.п.7.2.6. п. 7.2., п.п.7.4.5 п.7.4.
ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року
№168/97-ВР, в результаті чого завищено заявлену суму бюджетного відшкодування
на рахунок платника у банку в розмірі 399279 грн.
Такий висновок податковим органом був обґрунтований тим,
що договір комісії №1901/07 від 19.01.2007 року не є договором у
зовнішньоекономічної діяльності, зовнішньоекономічний договір укладено між ТОВ «Дан-Скан Україна»
та фірмою Devinci Haus Gmbh (Німеччина), тому згідно п.п. 7.2.6. п.7.2. ст.7
Закону України «Про податок на додану вартість» підставою для нарахування
податкового кредиту ТОВ «Ніка-Холдинг» є податкова накладна, отримана від ТОВ
«Дан-Скан Україна».
02 вересня 2008 року керівником Алчевської ОДПІ було
винесене податкове повідомлення-рішення від 2 вересня 2008 року №0000202360/0
по акту перевірки №1786/236-24183057 від 19.08.2008 року, згідно якого за
порушення п.п.7.2.6. п. 7.2., п.п.7.4.5 п.7.4. ст.7 Закону України «Про податок
на додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР та п.п.17.1.2. п. 17.1.
ст.17 Закону України «Про порядку погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року №2181-ІІІ,
підприємству було зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану
вартість в розмірі 399279,00 грн.
(У судовому засіданні представник позивача зазначив, що
у податковому повідомленні-рішенні від 2 вересня 2008 року №0000202360/0 в
розділі « на підставі якого акту перевірки встановлено порушення» в номеру акту
допущена технічна помилка: замість №17
9 6/236-24183057 від 19.08.2008 року зазначено: №17 8
6/236-24183057 від 19.08.2008 року. З приводу цього питання між сторонами
суперечок не виявлено.)
Таким чином, Алчевською ОДПІ був зроблений висновок щодо
безпідставності віднесення ТОВ «Ніка-Холдінг» до складу податкового кредиту ПДВ
у сумі 399279 грн. за отриманий за договором комісії товар (будинок збірний
дерев'яний у комплекті з матеріалами для збирання і здійснення виробництва
Devinci Haus Gmbh) без наявності податкової накладної та без здійснення оплати
за договором комісії в повному обсязі.
Проте, враховуючи наявні у справі фактичні дані і
докази, суд приходить до висновку, що позивач обґрунтовано вимагає визнання
недійсним зазначеного податкового повідомлення-рішення.
Втім, суд сприяв сторонам, які брали участь у справі, у
доказуванні шляхом витребування та надання доказів, уточнення з урахуванням
гіпотези норми матеріального права, яка підлягає застосуванню, кола фактів, які
необхідно доказати.
Відповідно до частини 1 ст. 71 Кодексу
адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті
обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків,
встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Стаття 86 Кодексу адміністративного судочинства України
встановлює право і обов'язок суду оцінювати докази за своїм внутрішнім
переконанням, що ґрунтується на всебічному і повному дослідженні всіх обставин
справи в їх сукупності.
Вирішуючи дану справу суд виходить з того, що у
відповідності до п.1.3. ст.1 та п.2.4. ст.2 Закону України «Про податок на
додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР, платником податку є будь-яка
особа, що згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до
бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на
митну територію України.
Відповідно до п.п. 3.1.2. п. 3.1. ст.3 цього ж Закону
визначено, що об'єктом оподаткування є операції платника податків з ввезення
товарів на митну територію України, в тому числі за договорами комісії, які не
передбачають передачу права власності на такі товари.
Базою оподаткування в такому разі згідно з нормою п.4.3.
ст.4 Закону України «Про податок на додану вартість» є договірна (контрактна)
вартість таких товарів, але не менша митної вартості, зазначеної у ввізній
митній декларації з урахуванням витрат на транспортування, навантаження,
розвантаження, перевантаження та страхування до пункту перетину митного кордону
України, сплати брокерських, агентських, комісійних та інших видів винагород,
пов'язаних з ввезенням (пересиланням) таких товарів, плати за використання
об'єктів інтелектуальної власності, що належать до таких товарів, акцизних
зборів, ввізного мита, а також інших податків, зборів (обов'язкових платежів),
за винятком податку на додану вартість, що включаються у ціну товарів (робіт,
послуг) згідно із законами України з питань оподаткування.
Понесені витрати з оплати ПДВ імпортер компенсує шляхом
їх віднесення до податкового кредиту. У відповідності з п.п. 7.5.2. п. 7.5.
ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» датою виникнення права на
податковий кредит для операцій з імпорту товарів або надання послуг
нерезидентом на митній території України є дата сплати податку по податковим
зобов'язанням згідно з п.п. 7.3.6. цього
Закону.
В разі імпорту товарів на митну територію України
документом, що підтверджує право на отримання податкового кредиту, є вантажна
митна декларація, оформлена у відповідності до вимог законодавства, яка
підтверджує сплату податку на додану вартість, або погашений податковий
вексель, що встановлено п.п. 7.2.7. п. 7.2. ст.7 зазначеного Закону.
Суд установив, що ТОВ «Ніка-Холдинг» (комітент) та ТОВ
«Дан-Скан Україна» (комісіонер - адреса: 01032, м. Київ, вул. Вєтрова 11, код
за ЄДРПОУ 32425636, індивідуальний податковий номер 324256326599), уклали
договір комісії від 19.01.2007 року за №1901/07, згідно з яким Комісіонер від
свого імені за рахунок Комітента
здійснює зовнішньоекономічну операцію по придбанню товару (будинок
збірний дерев'яний у комплекті з матеріалами для збирання і здійснення
виробництва Devinci Haus Gmbh). Вартість договору на умовах СРТ-Алчевськ -
361500,00 Євро, з урахуванням транспортування та митних платежів.
На виконання умов договору комісії від 19.01.2007 року
за №1901/07 ТОВ «Дан-Скан Україна» було укладено зовнішньоекономічний договір
від 30.01.2007 року №001 з фірмою Devinci Haus Gmbh (Німеччина) на придбання
зазначеного товару на умовах FСА- ELBEN/WESTWRWALD.
На виконання умов договору ТОВ «Ніка-Холдинг»
(одержувач/імпортер) отримав згідно ВМД від 18.06.2007 року №702020000/7/005401
будинок збірний дерев'яний у комплекті з матеріалами для збирання та оздоблення
виробництва фірми Devinci Haus Gmbh (Німеччина) на умовах FСА-
ELBEN/WESTWRWALD. Загальна фактурна вартість становить 1 745 875,80 грн., митна
вартість - 1 814 906,69 грн.
У графі «С» ВМД посадовою особою відділу митних платежів
занесена інформація про податки та збори та проставлено номерний штамп
«Сплачено 18.06.2007 року» і підпис посадової особи відділу митних платежів, що
здійснила списання сум податків та зборів за цією ВМД, у тому числі ПДВ у сумі
399279,00 грн.
У графі «D» «Завершення митного контролю» ВМД від
18.06.2007 року №702020000/7/005401 проставлено:
- штамп
Луганської митниці «Під митник контролем - 18.06.2007», підпис та прізвище
інспектора митниці, який прийняв ВМД до оформлення.
- особиста
номерна печатка, підпис та прізвище інспектора митниці, який завершив митне
оформлення при ввезенні товарів в Україну в графі вказано напис «Під митним
контролем з 29.05.2007 року».
Транспортування товару здійснено автомобільним
транспортом згідно міжнародних товарно-транспортних накладних №0413024,
0351563, 0169348, 0320828, 0340055 за рахунок фірми Devinci Haus Gmbh згідно
зовнішньоекономічного договору №001 від 30.01.2007 року.
Між ТОВ «Дан-Скан Україна» (Комісіонер) та ТОВ
«Ніка-Холдинг» (Комітент) складено акт від 20 червня 2007 року №1
прийому-передачі будинку збірного дерев'яного у комплекті з матеріалами для
збирання та оздоблення виробництва фірми Devinci Haus Gmbh (Німеччина) у
кількості 1 шт. Ціна будинку збірного дерев'яного у комплекті з матеріалами для
збирання та оздоблення згідно специфікації №1 до договору комісії від
19.01.2007 року №1901/07 складає 259665,00 Євро без урахування транспортування
та митних платежів.
Суд також установив, що для здійснення процедури митного
оформлення імпорту ТОВ «Ніка-Холдинг» - Замовник та ПП ВКФ «Колізей» -
Виконавець (м. Алчевськ, вул. Московська, 4-а, код за ЄДРПОУ 24183040) склали
договір на надання послуг митним брокером від 01.05.2007 року №01-06 про те, що
Замовник згідно цього договору доручає, а Виконавець зобов'язується за
дорученням Замовника за винагороду здійснити для нього від свого імені угоди по
документальному оформленню митних вантажів, вартість яких визначається у додатку
до договору.
На виконання умов договору ТОВ «Ніка-Холдинг»
перерахувало згідно з платіжним дорученням від 24.05.2007 року №782 на рахунок
ПП ВКФ «Колізей» за митне оформлення ВМД 600000,00 грн. без ПДВ.
ПП ВКФ «Колізей» в цей же день перерахувало згідно
платіжного доручення від 24.05.2007 року №100 на рахунок Луганської митниці
попередню оплату за митне оформлення ВМД 600000,00 грн. без ПДВ.
На виконання умов договору на надання послуг митним
брокером від 01.05.2007 року ПП ВКФ «Колізей» було складено акт здачі прийому
виконаних послуг від 30.06.2007 року №ОУ-0000032 про те, що Виконавцем були
проведені роботи (надані послуги) по рахунку від 30.06.2007 року №СФ-0000169 -
сплата митних тарифів та зборів по декларуванню вантажів на суму 590046 грн. без
ПДВ.
У відповідності до ст.1011 Цивільного кодексу України
визначено, що по договору комісії одна сторона (комісіонер) зобов'язується за
дорученням іншої сторони (комітента) за плату здійснити один або декілька
правочинів від свого імені, але за рахунок комітента.
Право власності на товари, які ввозяться на митну
територію України за договором комісії, зберігається за комітентом, що
визначено приписами норми статті 1018 Цивільного кодексу України, у
відповідності до якої майно, придбане комісіонером за рахунок комітента, є
власністю комітента.
Таким чином, з огляду на те, що згідно п.1.3. ст.1 та
п.2.4. ст.2 Закону України «Про податок на додану вартість» платником податку є
будь-яка особа, що згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та
внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує
товари на митну територію України, з урахуванням вказаного при імпортуванні на
митну територію України товарів за договром комісії уплата податку на додану
вартість може здійснюватися як безпосередньо комітентом - власником товару, так
і комісіонером.
Враховуючи, що уплата податку на додану вартість при
розмитненні імпортованих товарів безпосередньо здійснювалось комітентом ТОВ
«Ніка-Холдинг», тобто власником товару, то податковий облік вказаних операцій
має окремі особливості, а саме: у разі поставки комісіонером комітенту
імпортних товарів, уплата податків і зборів при розмитненні яких здійснювалася
безпосередньо комітентом зі свого рахунку (що визначено договором комісії або
іншим договром, який не передбачає переходу права власності на товари), податок
на додану вартість нараховується на вартість послуги комісії (комісійної
винагороди).
При цьому, дата виникнення податкових зобовязань як у
комітента (з вартості імпортного товару), так і у комісіонера (з вартості
отриманої (нарахованої) комісійної винагороди) визначається у відповідності з
підпунктом 7.3.6. пункту 7.3. статті 7 Закону України «Про податок на додану
вартість», яким передбачено, що виникнення податкових зобов'язань при імпорті
товарів є дата подання митної декларації із зазначенням у ній суми податку, що
підлягає сплаті. Датою виникнення податкових зобов'язань при імпортуванні робіт
(послуг) є дата списання коштів з розрахункового рахунка платника податку в
оплату робіт (послуг) або дата оформлення документа, що засвідчує факт
виконання робіт (послуг) нерезидентом залежно від того, яка з подій відбулася
першою.
Тому, з урахуванням правил формування податкового
кредиту сплачений при імпорті товарів податок на додану вартість на підставі
належним чином оформленій вантажної митної декларації включається до складу
податкового кредиту комітента - власника товару при умові використання
імпортних товарів у оподатковуваних операціях у рамках господарської діяльності платника податків. За таких підстав
комісіонер права на податковий кредит по імпортним товарам не має.
Посилання податковим органом в акті перевірки
№1796/236-24183057 від 19.08.2008 року на порушення п. 2.2.1. договору комісії,
який містить перелік витрат комісіонера, які підлягають відшкодуванню
комітентом, як на одну із обов'язкових підстав для проведення митного очищення,
сплати необхідних платежів та надання комісіонером податкової накладної
комітентові, є необґрунтованим, оскільки п. 2.2.1. встановлює тільки право
комісіонера на отримання всіх витрат,
понесених при виконанні доручення комітента у разі, якщо проведення митного
очищення товару проводиться безпосередньо комісіонером, але це положення не є
обов'язком останнього у правовому розумінні обов'язків комісіонера за укладеним
договором комісії.
Враховуючи викладене, передача товару від комісіонера не
може бути кваліфікована у податковому обліку як продаж товару, оскільки право
власності на товар належить комітенту, а тому законні підставі пов'язувати право
на бюджетне відшкодування з оформленням комісіонером за договором комісії
податкової накладної на користь комітенту відсутні.
Посилання податковим органом на порушення п.п. 7.4.5. п.
7.4. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» також є необґрунтованим,
з огляду на те, що зазначеною нормою прямо встановлюються випадки, коли суми
сплаченого (нарахованого) податку не підлягають включенню до складу податкового
кредиту, а саме у зв'язку з придбанням товарів (послуг), які не підтверджені
податковими накладними чи митними деклараціями. Тобто, Закон встановлює
виключно дві підстави для не включення
суми сплаченого (нарахованого) податку до складу податкового кредиту.
Оскільки платник податків має належним чином оформлену ВМД №702020000/7/005401,
яка підтверджує сплату ПДВ до бюджету, то правові підстави для вилучення такого
податкового кредиту за цією ВМД взагалі відсутні. Тому, посилання податкового
органу в акті перевірки та в податковому повідомленні-рішенні на п.п.7.4.5.
п.7.4. ст.7 цього Закону як на підставу для виключення суми бюджетного
відшкодування не відповідає дійсності та не є таким, що ґрунтується на нормі
Закону.
Також, є безпідставним застосування та посилання
податковим органом на норми п.п.7.2.6. п. 7.2. ст.7 Закону України «Про податок
на додану вартість», оскільки ця норма взагалі не регулює відносини, пов'язані
з порядком оподаткування операцій при імпорті товарів, у тому числі на підставі
договорів комісії, ці правовідносини віднесені Законом до п.п. 7.2.7 п. 7.2.
ст.7 зазначеного Закону.
Враховуючи викладене, та аналізуючи вищезазначені норми
Закону щодо правил формування податкового кредиту суд приходить до висновку, що
сплачений при імпорті товарів, в тому рахунку за договорами комісії або іншими
договорами, за якими не переходить право власності на імпортований товар,
податок на додану вартість на підставі належним чином оформленої вантажної
митної декларації враховується у складі податкового кредиту комітента, тобто
власник товару - ТОВ «Ніка-Холдинг» і комісіонер в цьому випадку не має
законного права на податковий кредит за імпортованим товаром.
Таким чином податковий орган не надав суду доказів, що
приймаючи податкове повідомлення-рішення від 02 вересня 2008р. №0000202360/0
про зменшення ТОВ «Ніка-Холдинг» суми бюджетного відшкодування ПДВ у сумі
399279,00 грн. по податковій декларації з ПДВ за липень 2007 року, діяв у
відповідності з Законом, у зв'язку з чим це повідомлення підлягає визнанню
недійсним.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Це означає, що акт державного чи іншого органу
управління повинен бути прийнятий в межах компетенції відповідного органу, не
порушувати інтересів держави, прав та інтересів фізичних чи юридичних осіб,
відповідати вимогам діючого законодавства і бути прийнятним у формі та порядку,
визначеному законом.
Отже суд при вирішенні цієї справи керується принципом
законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого
самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на
підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і
законами України.
У зв'язку з цим суд приходить до висновку, що позовні
вимоги позивача щодо визнання недійсним податкового повідомлення-рішення від 02
вересня 2008р. №0000202360/0 про зменшення суми бюджетного відшкодування ПДВ у
сумі 399279,00 грн. по податковій декларації з ПДВ за липень 2007 року,
відповідають чинному законодавству, документально обґрунтовані, підтверджені
матеріалами справи і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно платіжного доручення №962 від 28.11.2008 року
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ніка-Холдінг» сплатило в УДК у
Луганській області на рахунок
31111095700003, судовий збір за надання адміністративного позову до Алчевської
об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області в сумі 17 грн. С
удове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних
повноважень.
Відповідно до частини 1 ст. 94 КАС України якщо судове
рішення ухвалене на користь сторони яка не є суб'єктом владних повноважень, суд
присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з
Державного бюджету України.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного
судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи,
оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників
сторін про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом
5-денного строку.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.
2, 17, 87, 94, 98, 158, - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,
суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою
відповідальністю «Ніка-Холдінг» до Алчевської об'єднаної державної податкової
інспекції в Луганській області про визнання недійсним податкового
повідомлення-рішення задовольнити у повному обсязі.
Визнати недійсним податкове повідомлення-рішення від 02
вересня 2008р. №0000202360/0 Алчевської об'єднаної державної податкової
інспекції в Луганській області про зменшення Товариству з обмеженою
відповідальністю «Ніка-Холдінг» суми бюджетного відшкодування ПДВ у розмірі
399279,00 грн. по податковій декларації з ПДВ за липень 2007 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь
Товариства з обмеженою відповідальністю «Ніка-Холдінг», ідентифікаційний код
24183057, 94204, судовий збір у сумі 17 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до
Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції
шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня
проголошення постанови, а в разі складення постанови у повному обсязі
відповідно до ст..160 цього Кодексу-з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів
після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути
подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга
подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає законної сили після
закінчення строку апеляційного оскарження.
Постанову складено у повному обсязі та
підписано 14 червня 2009 року.
СУДДЯ
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2009 |
Оприлюднено | 27.08.2009 |
Номер документу | 4439287 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні