МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 березня 2015 року Справа № 814/325/15
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Лебедєвої Г.В.
при секретарі - Дворник Г.Г.
за участю: представника прокуратури - Нижниченко О.Р. (за посвідченням),
представника позивача -Костенко Ю.В. (за довіреністю),
представника відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Миколаєві справу за адміністративним позовом прокурора Врадіївського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Врадіївська харчосмакова фабрика» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85 000 грн.,-
В С Т А Н О В И В: До Миколаївського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов прокурора Врадіївського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Врадіївська харчосмакова фабрика» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85 000 грн. В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначив, що відповідачем у добровільному порядку не сплачені штрафні санкції у сумі 85 000 грн., застосовані Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Врадіївська харчосмакова фабрика» за повторне порушення вимог п.5 розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства» та п.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства». Оскільки відповідачем добровільно суми штрафних санкцій сплачені не були, прокурор Врадіївського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом.
Представник прокуратури та представник позивача у судовому засіданні посилаючись на обґрунтування, викладені у позовній заяві, підтримали позовні вимоги у повному обсязі та просили їх задовольнити.
Відповідач до судового засідання не з'явилася, судова повістка про виклик до суду була надіслана відповідачу за адресою, зазначеною у позовній заяві та у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але, повернута до суду з поштовою відміткою від 18.02.2015 року: "за закінченням терміну зберігання" (а.с.24-27). Згідно ч.4 ст.33 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України), судова кореспонденція надсилається юридичним особам - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, за такою адресою, вважається, що судова кореспонденція вручена їм належним чином. Згідно ч.11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, вважається, що воно вручене належним чином. Таким чином, відповідач вважається належним чином сповіщеним про розгляд справи.
Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Заслухавши пояснення представників прокурора та позивача, дослідивши наявні в справі письмові докази, суд вважає, що позовні вимоги прокурора Врадіївського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно з ч.2 ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
З матеріалів справи вбачається, що підставою звернення прокурора до суду з позовом стало порушення інтересів держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, які полягають в недоотриманні коштів відповідним бюджетом, у зв'язку з несплатою підприємством штрафних санкцій у сумі 85 000 грн., накладених згідно постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №879-ПУ-1-Е від 13.10.2014 року (а.с.13).
Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР) визначено правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Згідно ст. 1 цього Закону, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Частини 3,4 ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачають, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку згідно з пунктом 10 статті 8 Закону №448/96-ВР, серед іншого, має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, начальником відділу Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженою особою Ровинським Юрієм Олександровичем було прийнято по відношенню до відкритого акціонерного товариства «Врадіївська харчосмакова фабрика» розпорядження від 26.06.2014 року №93-ПУ-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери із встановленням порушень законодавства про цінні папери, а саме:
- в термін до 26.09.2014 року відкритим акціонерним товариством «Врадіївська харчосмакова фабрика» привести статут та внутрішні положення у відповідності до вимог п.5 розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства» та п.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства» здійснити проведення випуску акцій документарної форми існування у без документарному та подати до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи для заміни свідоцтва у відповідності до вимог Порядку заміни свідоцтва про реєстрацію випуску емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або переведення випуску цінних паперів у без документарну форму існування, затвердженого рішенням Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року №736 (зі змінами), та отримати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій відповідно до установчих документів товариства;
- в термін до 30.09.2014 року письмово повідомити Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання розпорядження від 26.06.2014 року №93-ПУ-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери з копіями підтверджуючих документів (а.с.6).
Разом з цим, суд зазначає, що пунктом 3 цих розпорядження відповідача попереджено, що за невиконання або несвоєчасне виконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери юридичні особи несуть відповідальність відповідно до пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та зазначено, що розпорядження про усунення порушень може бути оскаржено до суду у порядку, встановленому законодавством.
Також, у вказаному розпорядженні відповідачу роз'яснено, що до спливу терміну виконання кожного розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, таке розпорядження може бути переглянуто або термін виконання розпорядження може бути продовжено за письмовим клопотанням порушника, уповноваженою особою, якою винесено розпорядження.
Як вбачається з матеріалів справи, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 26.06.2014 року було направлено позивачем на адресу відкритого акціонерного товариства «Врадіївська харчосмакова фабрика».
Водночас, як встановлено судом, розпорядження від 26.06.2014 року №93-ПУ-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери відповідачем виконано не було та дане розпорядження в судовому порядку не оскаржувалось. Разом з цим, доказів того, що відповідач звертався до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з письмовим клопотанням щодо перегляду цих розпоряджень або продовження терміну виконання розпоряджень, до суду не надано.
03.11.2014 року начальником відділу контрольно-правової роботи Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженою особою Саприкіним Юрієм Вікторовичем було складено Акт №1148-ПУ-1-Е про не виконання відкритим акціонерним товариством «Врадіївська харчосмакова фабрика» розпорядження від 26.06.2014 року №93-ПУ-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, а саме:
- в термін до 26.09.2014 року відкритим акціонерним товариством «Врадіївська харчосмакова фабрика» не було приведено статут та внутрішні положення у відповідності до вимог п.5 розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства» та п.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства» здійснити проведення випуску акцій документарної форми існування у без документарному та подані до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи для заміни свідоцтва у відповідності до вимог Порядку заміни свідоцтва про реєстрацію випуску емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або переведення випуску цінних паперів у без документарну форму існування, затвердженого рішенням Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року №736 (зі змінами), та отримати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій відповідно до установчих документів товариства;
- в термін до 30.09.2014 року не повідомлено письмово Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання розпорядження від 26.06.2014 року №93-ПУ-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери з копіями підтверджуючих документів (а.с.10).
Пунктом 8 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" , Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян .
Як вбачається з матеріалів справи, розгляд справи про вищезазначені правопорушення, постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 04.11.2014 року №1025-ПУ-1-Е, прийнятою уповноваженою особою Комісії Ровинським Юрієм Олександровичем, було призначено на 13.11.2014 року, яка була направлені на адресу відповідача рекомендованим листом, що підтверджується реєстром направлених рекомендованих листів №3 від 05.11.2014, який наявний в матеріалах справи (а.с.12).
Відповідно до п.8 ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", п.1 розділу 17 "Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій", затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 року №1470 (зі змінами) та на підставі Акту №1148-ПУ-1-Е від 04.11.2014 року Південо-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову від 13.11.2014 року №879-ПУ-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з якою до відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 85 000 грн. (вісімдесят п'ять тисяч гривень) (а.с.13).
Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 13.11.2014 року №879-ПУ-1-Е була направлена на адресу відповідача рекомендованим листом, що підтверджується реєстром направлення рекомендованих листів №5 від 20.11.2014 року (а.с.22).
Так, суд зазначає, що згідно ст. 11 Закону "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції. Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Проте, як встановлено судом, у визначений Законом строк відповідач штрафні санкції не сплатив. Водночас, до суду не надано жодних доказів щодо оскарження позивачем розпорядження, за невиконання якого винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, як не надано доказів оскарження відповідачем самої постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.
За таких обставин, постанова від 13.11.2014 року №879-ПУ-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в загальній сумі 85 000 грн. до відповідача на час розгляду справи є чинною.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи викладене та посилаючись на зазначені вище норми законодавства, суд вважає, що позовні вимоги прокурора Врадіївського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Врадіївська харчосмакова фабрика» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85 000 грн., є законними, обґрунтованими та підлягають задоволенню. Керуючись ст. ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69-72, 86, 94,158-163, 167,186, 254 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов прокурора Врадіївського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Врадіївська харчосмакова фабрика» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85 000 грн. - задовольнити.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Врадіївська харчосмакова фабрика» (код ЄДРПОУ 02184501) на користь державного бюджету України штрафні санкції у сумі 85 000 грн. (вісімдесят п'ять тисяч гривень) КБК 21081100 «адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності банку 106, рах.№311101016700131, ГУДКСУ у Миколаївській області, МФО 826013, код ЄДРПОУ 38029445.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 13.03.2015 року.
Суддя Г.В. Лебедєва
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2015 |
Оприлюднено | 02.06.2015 |
Номер документу | 44403119 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Лебедєва Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні