ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 травня 2015 року № 826/2372/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Іщука І.О., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Заступника прокурора Печерського району міста. Києва в інтересах держави в
особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з
цінних паперів та фондового ринку
до Закритого акціонерного товариства «БХ сучасне будівництво»
про стягнення штрафу в розмірі 85 000,00 грн., -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заступник прокурора Печерського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Закритого акціонерного товариства «БХ сучасне будівництво» про стягнення штрафу в розмірі 85 000,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що в ході перевірки прокуратурою Печерського району міста Києва було встановлено, що у відповідача існує заборгованість зі сплати штрафних санкцій, застосованих до нього постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.09.2014 № 146-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85 000,00 грн. Несплата відповідачем суми накладеного штрафу призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, чим порушуються інтереси держави.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.02.2015 в адміністративній справі № 826/2372/15 та на підставі статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України відкрито скорочене провадження у справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.04.2015 в адміністративній справі № 826/2372/15, суд за результатами поданих відповідачем заперечень, ухвалив рішення про розгляд справи за загальними правилами Кодексу адміністративного судочинства України та призначив справу до розгляду на 05.05.2015.
Представники прокуратури та позивача у судовому засіданні 05.05.2015 позов підтримали, вказали, що постанова про накладення штрафу відповідачем оскаржена не була, сума штрафу в розмірі 85 000, 00 грн. у добровільному поряджу не сплачена.
Представник відповідача у судовому засіданні 05.05.2015 проти позову заперечував з огляду на необґрунтованість позовних вимог, вказав, що у зв'язку з неможливістю приведення Статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність до норм Закону України «Про акціонерні товариства» у зв'язку з вчиненням акціонерами протиправних дій та відсутність мінімального кворуму, тому відсутня можливість сплати штрафу, суду надав письмові заперечення, в яких крім іншого зазначив, що товариство підлягає ліквідації з огляду на те, що розмір активів товариства 176,7 тис. грн. є меншою за розмір статутного капіталу 235 тис. грн., просив у задоволенні позову відмовити.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Враховуючи подані сторонами у судовому засіданні 05.05.2015 заяви про розгляд справи в порядку письмового провадження, суд ухвалив про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
ВСТАНОВИВ:
09.09.2014 уповноваженою особою позивача складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 1373-ЦД-1-Е, яким встановлено ознаки порушення Закритого акціонерного товариства «БХ сучасне будівництво» вимог пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання Розпорядження № 1-ЦД-1-Е від 15.01.2014 про усунення правопорушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 21.04.2014).
Розпорядження виносилось у зв'язку з порушенням вимог пункту 5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме: не приведення Статуту та внутрішніх положень Закрите акціонерне товариство «БХ сучасне будівництво» у відповідності до норм Закону України «Про акціонерні товариства».
Відповідно до вказаного розпорядження відповідач зобов'язаний був усунути порушення законодавства про цінні папери у термін до 21.04.2014.
За наслідками розгляду матеріалів справи про правопорушення на ринку цінних паперів 24.09.2014 позивачем винесено постанову № 1426-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за невиконання розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів накладено на Закрите акціонерне товариство «БХ сучасне будівництво» штраф у розмірі 5 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 000,00 (вісімдесят п'ять тисяч) грн.
Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі по тексту - Закон № 448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В частині першій статті 5 Закону № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Пунктами 10, 14 статті 8 наведеного Закону № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з пунктом 5 розділу ХVІІ «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 № 514-VI (далі по тексту - Закон № 514) статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій:
1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства;
2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.
Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.
Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону.
Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення.
Пунктом 1 розділу ХVІІ «Прикінцевих та перехідних положень» Закону № 514-VI встановлено, що цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування, крім другого речення частини другої статті 20, яке набирає чинності через тридцять місяців з дня опублікування цього Закону.
Опублікування цього Закону в офіційному друкованому виданні - газеті «Урядовий кур'єр» № 202 відбулося 29.10.2008.
Отже, закрите акціонерне товариство «БХ сучасне будівництво» повинно було здійснити зазначені вище дії у строк до 30.04.2011.
Відповідно до вказаного вище Розпорядження № 1-ЦД-1-Е від 15.01.2014 відповідач зобов'язаний був усунути зазначені порушення законодавства про цінні папери, а саме приведення Статуту та внутрішніх положень товариства у відповідності до норм Закон України «Про акціонерні товариства», у термін до 21.04.2014.
Проте, відповідачем не виконано вимог законодавства та Розпорядження у визначені строки.
Вказані обставини відповідачем не заперечувались.
Разом з тим, відповідач у своїх доводах посилається на норми частини другої статті 3 Закону України «Про акціонерні товариства» згідно якої, до товариства та його органів не можуть застосовуватися будь-які санкції, у разі вчинення акціонерами протиправних дій, якими вказує навмисне ухилення акціонера - компанії «Бі і Ейч Груп Лтд.» (Ізраїль) від участі у загальних зборах закритого акціонерного товариства «БХ сучасне будівництво», наражаючи тим самим товариство на значні штрафні санкції.
Також, відповідач вказує, що розмір активів товариства становить 176,7 тис. грн. та є меншою за розмір статутного капіталу - 235 тис. грн., що у відповідності до частини третьої статті 155 Цивільного кодексу України свідчить про те, що товариство підлягає ліквідації.
Суд не приймає до уваги зазначені відповідачем доводи та вважає їх необґрунтованими, оскільки на підтвердження зазначеного, відповідачем не надано жодних доказів, зокрема, рішення про ліквідацію (припинення) юридичної особи - товариства, судового рішення щодо протиправності дій акціонерів тощо.
Відповідно до пункту 8 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вбачається з матеріалів справи, раніше за наслідками розгляду матеріалів справи про правопорушення на ринку цінних паперів 15.01.2014 позивачем винесено постанову № 6-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за невиконання розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів накладено на Закрите акціонерне товариство «БХ сучасне будівництво» штраф у розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 (сімнадцять тисяч) грн. за невиконання Розпорядження № 309-ЦД-1-Е від 26.02.2013 про усунення правопорушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 27.08.2013), а саме: порушенням вимог пункту 5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» - не приведення Статуту та внутрішніх положень Закрите акціонерне товариство «БХ сучасне будівництво» у відповідності до норм Закон України «Про акціонерні товариства».
Отже, відповідачем повторно впродовж року вчинені ті самі дії з порушення законодавства на ринку цінних паперів.
Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Твердження позивача щодо необізнаності стосовно накладення на товариство штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, суд вважає необґрунтованим з огляду на наступне.
Судом встановлено та підтверджено, окрім пояснень представника позивача, письмовими доказами у справі, а саме: реєстром № 605 рекомендованих відправлень, зданих в Київ-150 26.09.2014 Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (з відбитком штампу Укрпошта від 26.09.2014), актом № 1373-ЦД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів від 09.09.2014, з відміткою про отримання під підпис одного примірника представником юридичної особи - Дятловим О.І. тощо, що відповідачу було відомо про порушення щодо нього справи про правопорушення на ринку цінних паперів та накладення штрафу.
З огляду на зазначене вище, суд вважає, що Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів у розмірі 85 000 грн.
Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Суду не надано доказів оскарження відповідачем постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.09.2014 № 146-ЦД-1-Е в адміністративному чи судовому порядку, а також доказів добровільної сплати у встановлені законодавством строки штрафу до Державного бюджету України.
Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Зважаючи на викладене вище, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.
Відповідно до положень статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Прокурора Печерського району м. Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «БХ сучасне будівництво» (код ЄДРПОУ 32667266) на користь Державного бюджету України (балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106) суму штрафних санкцій за порушення на ринку цінних паперів у розмірі 85 000 грн. (вісімдесят п'ять тисяч грн. 00 коп.).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Іщук І.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2015 |
Оприлюднено | 02.06.2015 |
Номер документу | 44406216 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Іщук І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні