Рішення
від 18.05.2015 по справі 469/179/15-ц
БЕРЕЗАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18.05.2015

Справа № 469/179/15-ц

2/469/163/15

З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 травня 2015 року Березанський районний суд Миколаївської області

в складі : головуючого -судді - Тавлуя В. В.

при секретарі - Ткач Т. В.

за участю: прокурора прокуратури Березанського району - Чобану Д. Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Березанка цивільну справу за позовом прокурора Березанського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державне підприємство «Очаківське лісомисливське господарство» до Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області, ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання незаконними та скасування рішень, визнання недійсними державних актів, повернення земельних ділянок, -

в с т а н о в и в :

Позивач - прокурор Березанського району Миколаївської області 13.02.2015 року звернувся до Березанського районного суду з зазначеним позовом, мотивуючи тим, що проведеною прокуратурою району перевіркою встановлено порушення вимог законодавства при вилученні земельних ділянок із постійного користування Державного підприємства «Очаківське лісомисливське господарство» (далі - ДП «Очаківське ЛМГ») та передачі їх у приватну власність.

Так, рішенням Коблівської сільської ради від 02.04.2012 року № 28 «Про вилучення земельної ділянки та переведення до земель запасу» вилучено із постійного користування ДП «Очаківське ЛМГ» земельну ділянку площею 0,3 га, розташовану у кварталі НОМЕР_3 Березанського лісництва, та зараховано останню до земель запасу с. Коблеве Березанського району Миколаївської області.

У подальшому саме за рахунок цих земель рішенням Коблівської сільської ради від 02.04.2012 року № 29 «Про дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для рекреаційного призначення» надано дозвіл ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок по АДРЕСА_1 Миколаївської області для рекреаційного призначення під індивідуальне дачне будівництво.

На підставі вказаних рішень ОСОБА_2 та ОСОБА_3 24.07.2012 р. видано державні акти серії НОМЕР_4, НОМЕР_5 на право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_6, НОМЕР_7 відповідно.

Посилаючись на те, що вказані рішення Коблівської сільської ради прийняті з порушенням вимог ч.1, 2 ст.149 ЗК України, оскільки спірні земельні ділянки відносились до земель лісового фонду і перебували у державній власності, і тому їх вилучення здійснюється районними державними адміністраціями; на порушення положень ст.118 ЗК України в частині необхідності прийняття Коблівською сільською радою відповідного рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення спірних земельних ділянок та надання їх у власність, за відсутності такого рішення, прокурор просив визнати незаконними та скасувати рішення Коблівської сільської ради № 28 від 02.04.2012р. «Про вилучення земельної ділянки та переведення до земель запасу» в частині вилучення із користування ДП «Очаківське ЛМГ» земельної ділянки площею 0,3 га в межах села Коблеве Березанського району Миколаївської області в кварталі НОМЕР_3 урочища «Коблеве» та переведення її до земель запасу Коблівської сільської ради, а також рішення Коблівської сільської ради №29 від 02.04.2012 р. «Про дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для рекреаційного призначення» в частині надання дозволу ОСОБА_2 та ОСОБА_3.

У зв'язку з тим, що на підставі незаконних рішень Коблівської сільської ради відповідачам видано державні акти на право власності на землю, враховуючи позицію Пленуму ВГСУ №6 від 17.05.2011 року (п.2.3) просив визнати недійсним державний акт серії НОМЕР_4, який посвідчує право власності ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 0,0995 га, кадастровий номер НОМЕР_6, та державний акт серії НОМЕР_5, який посвідчує право власності ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,0995 га, кадастровий номер НОМЕР_7.

Оскільки незаконне вилучення Коблівською сільською радою земельної ділянки площею 0,3 га із постійного користування ДП «Очаківське «ЛМГ», подальше незаконне надання дозволу відповідачам на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність спірних земельних ділянок за рахунок земель лісогосподарського призначення та незаконна видача відповідачам ОСОБА_2 та ОСОБА_3 державних актів на право власності на спірні земельні ділянки порушує інтереси держави в особі Березанської райдержадміністрації, як належного розпорядника зазначених земельних ділянок, позивач просить зобов'язати відповідачів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 повернути у власність держави в особі Березанської райдержадміністрації з постійним користуванням ДП «Очаківське ЛМГ» земельну ділянку площею 0,0995 га, кадастровий номер НОМЕР_6, та земельну ділянку площею 0,0995 га, кадастровий номер НОМЕР_7, розташовані в межах села Коблеве Березанського району Миколаївської області в кварталі НОМЕР_3 урочища «Коблеве», вартістю 49491,3 грн.

Представник позивача - прокурор прокуратури Березанського району Чобану Д. Г. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області, повідомленої про дату, місце і час судового засідання належним чином, в судове засідання повторно не з'явився.

В судове засідання представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державне підприємство «Очаківське лісомисливське господарство», не з'явився. У поданій до суду факсимільним зв'язком заяві (а.с.86) представник третьої особи повідомив суду, що позовні вимоги прокурора підтримує та просить суд розглянути справу за його відсутності.

В судове засідання представник відповідача - Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області, повідомленої належним чином про місце, дату і час судового засідання повторно не з'явився (а.с.144). У поданій до суду письмовій заяві від 11.03.2015 року (а.с.87) Коблівська сільська рада повідомила суд, що позовні вимоги визнає у повному обсязі, і просить суд розглянути справу без участі її представника.

В судові засідання відповідачі ОСОБА_2 та ОСОБА_3, які повідомлялися належним чином про місце, дату і час судового засідання відповідно до положень ч.4, абз.4-5 ст.5 ст.74 ЦПК України повторно не з'явилися (а.с.147, 148), як і не з'являлися у судові засідання, призначені на 17.04.2015 року та 29.04.2015 року, які відкладалися, у зв'язку з їх неявкою (а.с.142, 145,146).

За таких обставин, враховуючи повторну неявку в судове засідання відповідачів ОСОБА_2 та ОСОБА_3, повідомлених належним чином про місце, дату і час судового засідання, за згоди прокурора з таким порядком вирішення справи, суд визнав можливим провести заочний розгляд справи за відсутності відповідачів, а також представників Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області та третьої особи, з ухваленням заочного рішення на підставі наявних у справі доказів відповідно до положень ч.4 ст.169 та ст.224 - 226 ЦПК України.

Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Так, відповідно до вимог ст. 19 Конституції України та ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Як вбачається з досліджених судом в сукупності посвідчених копій Акту на право користування землею від 15.11.1964 року (а.с.24-25), Наказу Об'єднання «МиколаївЛіс» №11 від 01.04.1989 року (а.с.26-27), Наказу Державного комітету лісового господарства України від 14.02.2005 року №161 (а.с.28), Листа ДП «Очаківське ЛМГ» від 29.03.2012 року на ім'я Голови Коблівської сільської ради (а.с.14), Листа ДП «Очаківське ЛМГ» від 31.10.2014 року на ім'я заступника прокурора Березанського району (а.с.32) у постійному користуванні ДП «Очаківське ЛМГ» перебували земельні ділянки загальною площею 0,306 га, розташовані в урочищі «Коблеве», а саме: в кварталі НОМЕР_3 - площею 0,30 га та в кварталі НОМЕР_8- площею 0,006 га, які відносилися до земель державного лісового фонду (а.с.14).

Згідно наявної у матеріалах справи посвідченої копії Листа ДП «Очаківське ЛМГ» від 29.03.2012 року (а.с.14) ДП «Очаківське ЛМГ» повідомило Коблівську сільську раду Березанського району Миколаївської області про те, що воно не заперечує можливість розгляду питання добровільної відмови (обміну) зазначених земельних ділянок на користь Коблівської сільської ради.

На підставі зазначеного листа ДП «Очаківське ЛМГ» Коблівською сільською радою Березанського району Миколаївської області було прийняте Рішення від 02.04.2012 р. № 28 «Про вилучення земельної ділянки та переведення до земель запасу», яким вилучено із постійного користування ДП «Очаківське ЛМГ» та зараховано до земель запасу с. Коблево Березанського району Миколаївської області земельні ділянки загальною площею 0,306 га, а саме: в кварталі НОМЕР_3 - площею 0,30 га та в кварталі НОМЕР_8- площею 0,006 га, про що свідчить посвідчена копії даного рішення (а.с.12).

Як вбачається з досліджених судом посвідчених копій листа Коблівської сільської ради від 28.10.2014 року №1033 на ім'я заступника прокурора Березанського району (а.с.11) та Рішення Коблівської сільської ради від 02.04.2012 року № 29 (а.с.15) у подальшому саме за рахунок цих земель рішенням Коблівської сільської ради від 02.04.2012р. № 29 «Про дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для рекреаційного призначення» надано дозвіл ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок по АДРЕСА_1 для рекреаційного призначення під індивідуальне дачне будівництво.

Відповідно до оглянутих судом посвідчених копій Державних актів на право власності на земельні ділянки серії НОМЕР_4, виданого на ім'я ОСОБА_2 (а.с.17) та серії НОМЕР_5, виданого на ім'я ОСОБА_3 (а.с.18) на підставі вказаного Рішення Коблівської сільської ради від 02.04.2012 року №29 Відділом Держкомзему у Березанському районі Миколаївської області відповідачам ОСОБА_2 та ОСОБА_3 24.07.2012 р. видано державні акти на право власності на зазначені земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_6, НОМЕР_7 відповідно.

Згідно даних, викладених у листі Відділу Держземагенства у Березанському районі Миколаївської області від 19.11.2014 року на ім'я заступника прокурора Березанського району (а.с.НОМЕР_3) нормативна грошова оцінка кожної зазначеної земельної ділянки становить 49491,3 грн.

Вирішуючи питання щодо законності дій Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області при прийнятті оспорюваного рішення від 02.04.2012 року № 28, на підставі якого сільською радою в подальшому було прийняте оспорюване рішення №29 від 02.04.2012 року, суд керується наступними нормами закону.

Так, за змістом положень ч.1, 2 статті 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, за згодою землекористувачів можуть вилучатися для суспільних та інших потреб на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування на підставі та в порядку, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до вимог ч.3 статті 149 ЗК України сільські ради вилучають земельні ділянки комунальної власності відповідних територіальних громад, які перебувають у постійному користуванні, для всіх потреб.

Вилучення земельних ділянок державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів, за змістом положень ч.3 статті 149 ЗК України здійснюють районні державні адміністрації.

Таким чином, відповідно до наведених вимог закону, суд вважає, що Коблівською сільською радою при прийнятті Рішення від 02.04.2012 року № 28 перевищено надані їй законом повноваження, оскільки сільська рада фактично розпорядилася землями, які не були об'єктом комунальної власності, а відносилися до земель державного лісового фонду, і знаходилися у постійному користуванні ДП «Очаківське ЛМГ».

В зв'язку з цим, на думку суду, Рішення Коблівської сільської ради від 02.04.2012 року № 28 є незаконним, внаслідок прийняття якого сільською радою незаконно вилучено у ДП «Очаківське ЛМГ» земельну ділянку розташовану в кварталі НОМЕР_3 Березанського лісництва.

Дійшовши такого висновку суд не приймає до уваги посилання сільської ради в оспорюваному рішенні на положення ст. 142 ЗК України та лист ДП «Очаківського ЛМГ» №201 від 29.03.2014 року про відмову від права користування земельної ділянкою, оскільки ч.ч. 3, 4 ст. 142 ЗК України визначено, що припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки, який приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, і яким згідно ч. ч. 1, 3 ст. 84, ч. 3 ст. 122 ЗК України є держава в особі Березанської районної державної адміністрації, а не Коблівська сільська рада.

Вирішуючи питання щодо законності дій Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області при прийнятті оспорюваного рішення №29 від 02.04.2012 року на підставі якого відповідачам ОСОБА_2 та ОСОБА_3 24.07.2012 видано державні акти на право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_6 та НОМЕР_7, суд вважає, що зазначене рішення не відповідає вимогам закону, оскільки воно носить похідний характер від рішення № 28 від 02.04.2012 року, яке суд визнає незаконним.

Таким чином, з огляду на встановлені судом фактичні обставини справи, рішення Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області №28 від 02.04.2012 року, та рішення №29 від 02.04.2012 року, підлягають скасуванню, як прийняті незаконно.

Крім того, оцінюючи правомірність видачі відповідачам ОСОБА_2 та ОСОБА_3 оспорюваних державних актів на право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_6 та НОМЕР_7, суд виходить з наступного.

Як зазначено в правовій позиції, висловленій Верховним Судом України при розгляді справи №6-57цс13 від 19.06.2013р., «частиною першою та другою статті 116 ЗК України визначено, що громадяни і юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом (частина перша статті 126 ЗК України).

Таким чином, державні акти на право власності на земельні ділянки є документами, що посвідчують право власності й видаються на підставі відповідних рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. У спорах, пов'язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки.»

У правових позиціях, висловлених Верховним Судом України при розгляді справ №6-169цс12 від 06.02.2013р., №6-103цс12 від 26.09.2012р., №6-46цс14 від 04.06.2014р., №6-67цс14 від 25.06.2014р., №6-146цс14 від 24.09.2014р. зазначено, що державний акт на право власності на земельну ділянку, виданий органом, який не мав на це законних повноважень, визнається недійсним.

Також суд враховує, що при видачі оспорювань державних актів на ім'я відповідачів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 було порушено наступні норми закону.

Так, статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Порядок відведення земельних ділянок у власність громадянам із земель державної або комунальної власності визначено статтею 118 ЗК України, ч.6 якої, зокрема, передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для індивідуального дачного будівництва подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки.

Відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення (ч.7 ст.118 ЗК України).

Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою (ч.7 ст.118 ЗК України).

Районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність (ч.9 ст.118 ЗК України).

Як вбачається з оглянутої судом копії листа Коблівської сільської ради від 28.10.2014 року №1033 на ім'я заступника прокурора Березанського району (а.с.16), сільською радою рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_6, НОМЕР_7 та передачу їх у власність громадянам ОСОБА_2 та ОСОБА_3, не приймалося.

Згідно посвідченої копії Листа Миколаївського обласного управління лісового та мисливського господарства від 04.02.2015 року на ім'я заступника прокурора Березанського району (а.с.33) проекти землеустрою щодо вилучення або зміни цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення у власність громадянам ОСОБА_2 та ОСОБА_3, для індивідуального дачного будівництва за рахунок земель ДП «Очаківське ЛМГ», розміщених в урочищі «Коблеве» до управління не надходили. Також управлінням не погоджувалися проекти землеустрою щодо вилучення або зміни цільового призначення вказаних земельних ділянок і відповідно висновки не надавалися.

Відповідно до наявної у матеріалах справи посвідченої копії листа Голови Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області від 05.11.2014 року на ім'я прокурора Березанського району (а.с.34) райдержадміністрацією не приймалися рішення щодо вилучення земельних ділянок із земель лісогосподарського призначення, за рахунок яких Рішенням Коблівської сільської ради від 02.04.2012 року № 29 громадянам ОСОБА_2 та ОСОБА_3 надано дозволи на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення у приватну власність для рекреаційного призначення земельних ділянок площею по 0,995 га кожна.

Згідно посвідченої копії листа Відділу Держземагенства у Березанському районі Миколаївської області від 19.11.2014 року на ім'я заступника прокурора Березанського району (а.с.35) Рішення Коблівської сільської ради на підставі якого громадянам ОСОБА_2 та ОСОБА_3 затверджено проектну документацію та передано у власність земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_6 та НОМЕР_7, у відділі відсутнє.

З оглянутого судом листа Головного управління Держземагенства у Миколаївській області від 11.11.2014 року на ім'я прокурора Березанського району (а.с.37) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок громадянам ОСОБА_2 та ОСОБА_3 для рекреаційного призначення (індивідуальне дачне будівництво) з кадастровими номерами НОМЕР_6 та НОМЕР_7, на державну землевпорядну експертизу до Головного управління не надходили.

Як зазначено в посвідченій копії листа Державного агентства земельних ресурсів України від 25.11.2014 року на ім'я прокурора Березанського району (а.с.38) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок громадянам ОСОБА_2 та ОСОБА_3 для рекреаційного призначення (індивідуальне дачне будівництво) до Держземагенства України не надходили для проведення державної експертизи землевпорядної документації.

Згідно даних посвідченої копії листа Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області від 25.12.2014 року на ім'я прокурора Березанського району (а.с.39) в період з 01.01.2008 року по теперішній час громадяни ОСОБА_2 та ОСОБА_3 як замовники будівництва в управлінні не зареєстровані.

Таким чином, видача відповідачам ОСОБА_2 та ОСОБА_3 оспорюваних державних актів на право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_6 та НОМЕР_7, на думку суду, була здійснена на підставі незаконного рішення Коблівської сільської ради №29 від 02.04.2012 року та з порушенням вимог статті 118 ЗК України, а саме: за відсутності розроблених і погоджених у встановленому порядку проектів землеустрою земельних ділянок та відсутності рішення уповноваженого органу про затвердження проектів землеустрою вказаних земельних ділянок.

В зв'язку з цим, суд вважає, що позовні вимоги прокурора про визнання державних актів недійсними підлягають задоволенню.

Частиною 1 ст.319 та частиною першою статті 321 Цивільного кодексу України передбачено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. При цьому, право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Відповідно до ст.1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожна фізична та юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Як зазначив в правовій позиції Верховний Суд України у справі за №6-92цс13 від 18.09.2013р. «створена Конвенцією система захисту покладає саме на національні органи влади обов'язок визначальної оцінки щодо існування проблеми суспільного значення, яка виправдовує як заходи позбавлення права власності, так і необхідність запровадження заходів з усунення несправедливості…Фактично звернення прокурора до суду спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно значимого питання про безоплатну передачу земельної ділянки з комунальної власності у приватну та повернення у власність територіальної громади землі, яка вибула з її власності незаконно…Вирішуючи питання про справедливу рівновагу між інтересами суспільства і конкретної особи Європейський суд з прав людини у своєму рішенні у справі "Трегубенко проти України" від 2 листопада 2004 року категорично ствердив, що "правильне застосування законодавства незаперечно становить "суспільний інтерес" (п.54 рішення).»

Таким чином, Верховний Суд дійшов висновку, що «особу може бути позбавлено її власності лише в інтересах суспільства, на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права, а при вирішенні питання про можливість позбавлення особи власності мусить бути дотримано справедливої рівноваги між інтересами суспільства та правами власника.»

Згідно з ч.3 ст.388 Цивільного кодексу України якщо майно було набуте безвідплатно в особи, яка не мала права його відчужувати, власник має право витребувати його від добросовісного набувача у всіх випадках.

Враховуючи зазначене, суд вважає, що вимоги прокурора щодо витребування спірних земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_6 та НОМЕР_7 у відповідачів ОСОБА_2 та ОСОБА_3, які вибули з володіння держави незаконно, та повернення земельної ділянки у власність держави в особі Березанської державної районної адміністрації Миколаївської області теж підлягають задоволенню.

Згідно ч.3 ст.88 ЦПК України якщо позивача, на користь якого ухвалюється рішення, звільнено від сплати судового збору, він стягується з відповідачів в дохід держави пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог.

Відповідно до Закону України "Про судовий збір" розміри ставок судового збору із позовних заяв немайнового характеру становлять 0,2 розміру мінімальної заробітної плати.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 11, 60, 212, 214-215, 218 ЦПК України, суд, -

в и р і ш и в :

Позовні вимоги прокурора Березанського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державне підприємство «Очаківське лісомисливське господарство» до Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області, ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання незаконними та скасування рішень, визнання недійсними державних актів, повернення земельних ділянок - задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення Коблівської сільської ради № 28 від 02.04.2012 року «Про вилучення земельної ділянки та переведення до земель запасу» в частині вилучення із користування ДП «Очаківське ЛМГ» земельної ділянки площею 0,3 га в межах села Коблеве Березанського району Миколаївської області в кварталі НОМЕР_3 урочища «Коблеве» та переведення її до земель запасу Коблівської сільської ради.

Визнати незаконним та скасувати рішення Коблівської сільської ради №29 від 02.04.2012 року «Про дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для рекреаційного призначення» в частині надання дозволу ОСОБА_2 та ОСОБА_3.

Визнати недійсним державний акт серії НОМЕР_4, зареєстрований відділом Держкомзему у Березанському районі 24.07.2012 року в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за НОМЕР_9, який посвідчує право власності ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 0,0995 га, кадастровий номер НОМЕР_6.

Визнати недійсним державний акт серії НОМЕР_5, зареєстрований відділом Держкомзему у Березанському районі 24.07.2012 року в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за НОМЕР_10, який посвідчує право власності ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,0995 га, кадастровий номер НОМЕР_7.

Зобов'язати ОСОБА_2 повернути у власність держави в особі Березанської райдержадміністрації з постійним користуванням ДП «Очаківське ЛМГ» земельну ділянку площею 0,0995 га, кадастровий номер НОМЕР_6, розташовану в межах села Коблеве Березанського району Миколаївської області в кварталі НОМЕР_3 урочища «Коблеве», вартістю 49491,3 грн.

Зобов'язати ОСОБА_3 повернути у власність держави в особі Березанської райдержадміністрації з постійним користуванням ДП «Очаківське ЛМГ» земельну ділянку площею 0,0995 га, кадастровий номер НОМЕР_7, розташовану в межах села Коблеве Березанського району Миколаївської області в кварталі НОМЕР_3 урочища «Коблеве», вартістю 49491,3 грн.

Стягнути з Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області на користь держави судовий збір в сумі 243,60 грн.

Стягнути з ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1) на користь держави судовий збір в сумі 487,20 грн.

Стягнути з ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_2) на користь держави судовий збір в сумі 487,20 грн.

Рішення може бути оскаржене позивачем в апеляційному порядку до апеляційного суду Миколаївської області через Березанський районний суд шляхом подачі скарги в 10-денний строк з дня проголошення рішення.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом десяти днів з дня отримання його копії.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення, заочне рішення може бути оскаржене відповідачем в загальному порядку.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 25 травня 2015 року.

Суддя: (підпис).

З оригіналом згідно.

Суддя Березанського районного суду В.В.Тавлуй

Рішення не набрало законної сили.

СудБерезанський районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення18.05.2015
Оприлюднено03.06.2015
Номер документу44437620
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —469/179/15-ц

Ухвала від 09.11.2015

Цивільне

Березанський районний суд Миколаївської області

Тавлуй В. В.

Ухвала від 24.03.2015

Цивільне

Березанський районний суд Миколаївської області

ТАВЛУЙ В. В.

Рішення від 18.05.2015

Цивільне

Березанський районний суд Миколаївської області

Тавлуй В. В.

Рішення від 18.05.2015

Цивільне

Березанський районний суд Миколаївської області

Тавлуй В. В.

Рішення від 18.05.2015

Цивільне

Березанський районний суд Миколаївської області

Тавлуй В. В.

Ухвала від 23.02.2015

Цивільне

Березанський районний суд Миколаївської області

Тавлуй В. В.

Ухвала від 16.02.2015

Цивільне

Березанський районний суд Миколаївської області

ТАВЛУЙ В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні