ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
28.05.2015 р. Справа№ 914/1705/15
Господарський суд Львівської області в складі судді Морозюка А.Я.
розглянувши матеріали заяви: Товариства з обмеженою відповідальністю «Технопластбуд», с. Добросин Жовківського району Львівської області
про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Технопластбуд» (80337, Львівська область, Жовківський район, с. Добросин, ідентифікаційний код 33729548)
В С Т А Н О В И В:
26.05.2015 р. на розгляд господарського суду Львівської області надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Технопластбуд» про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Технопластбуд» (80337, Львівська область, Жовківський район, с. Добросин, ідентифікаційний код 33729548) у порядку встановленому ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Технопластбуд» підлягає поверненню без розгляду з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Спрощена процедура банкрутства, яка передбачена ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (банкрутство боржника, що ліквідується власником) випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.
У зв'язку з цим необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення справи про банкрутство боржника в порядку ст.95 Закону є дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації (самоліквідації) юридичної особи.
В доданих до заяви матеріалах відсутні докази дотримання норм законодавства, передбачених ч.2 ст.105 ЦК України, ч.1 ст.22 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ч.5 ст.105 ЦК України, також відсутнє посилання на такі докази в тексті самої заяви.
Окрім цього частина 6 ст.105 ЦК України передбачає розгляд кожної окремої вимоги кредитора з прийняттям відповідного рішення та повідомленням про результати розгляду кредитора не пізніше тридцяти днів з дня отримання такої вимоги, однак до заяви не додано ні доказів звернення кредиторів до боржника, ні доказів розгляду їхніх вимог та повідомлення про результати їх розгляду, тоді як в заяві та доданих до неї матеріалах, зазначено про наступних кредиторів: ТзОВ «Торгівельний дім «Євротрубпласт», ТзОВ «Ельпласт-Львів», ДПІ у Жовківському районі Львівської області ГУ Міндоходів у Львівській області.
Також до заяви не додано доказів вжиття ліквідаційною комісією (ліквідатором) заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості, чим порушено вимог ч. 1 ст. 111 ЦК України; доказів повідомлення ліквідаційною комісією (ліквідатором) учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надання відомостей про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства, чим порушено вимоги ч.2 ст.111 ЦК України; доказів закриття рахунків в фінансових установах, окрім рахунку який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи, чим порушено вимоги ч.3 ст.111 ЦК України.
Відсутні в матеріалах справи також докази проведення інвентаризації майна боржника, відповідно до вимог абзацу 7 п. 12 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 р. № 419, та вимог абзацу 8 пункту 7 Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 року № 879 (в порядку розділів ІІІ та IV зазначеного положення), що не вказує на дотримання вимог ч.4 ст.111 ЦК України. При цьому в ні в заяві, ні в доданих матеріалах взагалі не зазначено про наявність (відсутність) у боржника майна.
Також в порушення вимог ч.7 ст.111 ЦК України, до заяви не додано доказів своєчасного надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування.
Відповідно до ч. 8 ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду; проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Проте в доданому до заяви про порушення справи про банкрутство Балансі (Звіт про фінансовий стан) на 22.04.2015 р. не мітиться посилання на те, що це є проміжний ліквідаційний баланс, у ньому взагалі не відображено відомостей щодо активів боржника, а відомості щодо пасивів боржника недозаповнені (в графі 1900 «Баланс» дані відсутні). Окрім цього не співпадають дані щодо поточних зобов'язань, зокрема, в графі «розрахунками з бюджетом» зазначено 136 тис.грн., тоді як в заяві зазначена заборгованість перед бюджетом в розмірі 24 840,86 грн. (податковий борг). Також до заяви не додано доказів затвердження проміжного ліквідаційного балансу особи в порядку ч. 8 ст. 111 ЦК України. У зв'язку з цим незрозуміло, чи слід розглядати зазначений Баланс (звіт про фінансовий стан) на 22.04.2015 р. як бухгалтерський баланс на останню звітну дату в розуміні абзацу 3 ч. 3 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Наведене не вказує на дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації (самоліквідації) юридичної особи, що є необхідним для звернення до суду із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Окрім цього, заявником взагалі не виконано вимог ч. 3 ст. 11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», згідно якої до заяви боржника додаються, зокрема: установчі документи боржника - юридичної особи; бухгалтерський баланс боржника на останню звітну дату; перелік кредиторів боржника, вимоги яких визнаються боржником, із зазначенням загальної суми грошових вимог усіх кредиторів, їх найменування, місцезнаходження та ідентифікаційні коди; перелік майна боржника із зазначенням його балансової вартості та місцезнаходження, а також загальна балансова вартість майна; перелік майна, що перебуває у заставі або є обтяженим у інший спосіб, його місцезнаходження, вартість, а також інформація про кредиторів, на користь яких вчинено обтяження майна боржника, їх ім'я або найменування, місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційні коди юридичних осіб або реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); довідка органів приватизації (органів, уповноважених управляти об'єктами державної власності) стосовно наявності або відсутності на балансі підприємства, щодо якого порушено справу про банкрутство, державного майна, що в процесі приватизації (корпоратизації) не увійшло до його статутного капіталу; відомості про всі рахунки боржника, відкриті в банках та інших фінансово-кредитних установах, їх реквізити; відомості про всі рахунки, на яких обліковуються цінні папери, що належать боржнику, їх реквізити; копія спеціального дозволу на провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею; рішення власника майна (органу, уповноваженого управляти майном) боржника про звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство.
Окрім цього, в заяві про порушення справи про банкрутство не зазначено посади особи, яка підписала заяву, що є підставою для повернення такої заяви в порядку абз. 2 ч.1 ст. 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». При цьому як вбачається із заяви, вона підписана Висоцькою В.М., однак згідно Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців №20624020 станом на 26.05.2015 р., в рядку «Прізвище, ім'я, по батькові керівника юридичної особи» зазначено Висоцький Віктор Зіновійович - голова комісії з припинення або ліквідатор. Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК України, голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється. Згідно доданої до заяви копії протоколу №1 загальних зборів учасників ТзОВ «Технопластбуд» від 15.03.2013 р., право підпису документів від імені товариства надано голові ліквідаційної комісії. З огляду на вищевикладене та на відсутність підтвердження повноважень Висоцької В.М. на представництво інтересів ТзОВ «Технопластбуд» відповідно до приписів ч. 4 ст. 105 ЦК України, суд дійшов висновку що заяву підписано особою, яка не має права її підписувати, що також є підставою для повернення такої заяви в порядку абз. 2 ч.1 ст. 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Відповідно до абз. 2,3 ч.1, ч.4 ст.15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», господарський суд не пізніше п'яти днів з дня надходження до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство повертає її та додані до неї документи без розгляду, якщо: заяву підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посаду якої у заяві не зазначено; заява не відповідає змісту вимог, зазначених у цьому Законі. Про повернення заяви про порушення провадження у справі про банкрутство без розгляду суд виносить ухвалу.
Виходячи із вищенаведеного, та керуючись ст.ст. 1, 2, 11, 15, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 86 ГПК України, суд, -
У Х В А Л И В :
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Технопластбуд» про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Технопластбуд» (80337, Львівська область, Жовківський район, с. Добросин, ідентифікаційний код 33729548) та додані до неї документи повернути без розгляду.
Додаток (для заявника): Заява про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи з конвертом, на 28 аркушах.
Суддя Морозюк А.Я.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2015 |
Оприлюднено | 04.06.2015 |
Номер документу | 44445031 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Морозюк А.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні