Постанова
від 13.08.2009 по справі 2а-21172/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                           Справа № 2а-21172/09/1270

Категорія

№ 6.6.2

 

 

ПОСТАНОВА

Іменем

України

 

13 серпня

2009 року

                    

 

Луганський

окружний адміністративний суд у складі:

судді:                                          

Островської О.П .,   

при

секретарі:                          

Кір`ян О.С.

,

 

за

участю:

від

представника позивача:   не з'явився

від

відповідача:                         не з'явився

                                

розглянув

у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Державної комісії  з регулювання 

ринків фінансових послуг України до Кредитної спілки «Свердловська

кредитна спілка» про припинення юридичної особи,-

 

Встановив:

 

        9 січня 2008 року позивач  Державна комісія  з регулювання 

ринків фінансових послуг України звернувся до Луганського  окружного аміністративного суду з позовом до

відповідача  Кредитної спілки

«Свердловська кредитна спілка», в якому послався, що   у відповідності зі  ст. 4 

Законом України «Про кредитні спілки» підприємства, установи та

організації не мають права використовувати у своїх найменуваннях термін

"кредитна спілка" і не підлягають державній реєстрації під

найменуваннями, які включають цей термін, якщо вони створені в іншому порядку,

ніж це передбачено цим Законом. Також у відповідності з  п.3 Розділу 1Х вказаного Закону кредитні

спілки, які створено  в іншому порядку,

ніж встановлено вказаним Законом, підлягають перереєстрації  протягом року з дня  створення 

Державного реєстру, тобто до 22 вересня 2004 року, інакше вони

підлягають ліквідації за поданням 

уповноваженого органу, яким є позивач. 

Відповідач  створений в іншому

порядку, відповідну перереєстрацію не провів, 

використовує у своєму найменуванні 

термін «кредитна спілка», що суперечить вимогам закону. Тому позивач у

відповідності з Положенням про державну 

комісію з регулювання ринків фінансових послуг України,

затвердженим  Указом Президента Українеи  №292 від 4 квітня 2003 року просить  винести рішення про  припинення відповідача шляхом   його ліквідації.

        У судове засідання представник позивача

не з`явився, надав заяву у якій просив справу розглянути за його відсутності.

          Представник відповідача у судове

засідання не з`явився, про дату слухання справи повідомлений належним чином, причини

неявки суду не повідомив.

          Дослідивши надані докази суд

приходить до наступного.

        Згідно зі ст. 17 КАС України

компетенція адміністративних судів поширюється 

у числі інших випадків на   спори

за зверненням  суб'єкта  владних повноважень у випадках, встановлених

законом.  

                       Судом встановлено, що

відповідач - Кредитна спілка «Свердловська кредитна спілка»,   створений та зареєстрований  в установленому порядку, як кредитна спілка

11 грудня 2001 року,  на час її створення

порядок  створення та діяльність

регулювалися  низкою нормативних актів,

які  втратили чинність з прийняттям

Закону України «Про кредитні спілки»  №

2908 від 20 грудня 2001 року.

                         Прикінцевими

положеннями до зазначеного Закону передбачено, що  Кредитні спілки, які створюються в період між

днем набрання чинності цим Законом та днем створення Державного реєстру,

реєструються в порядку, передбаченому для державної реєстрації громадських

організацій з обов'язковим погодженням статуту з питань кредитування та

розрахунків з відповідним територіальним управлінням Національного банку

України у порядку, визначеному Національним банком України.

                          Статути та інші

внутрішні документи кредитних спілок, які зареєстровані до дня створення

Державного реєстру, підлягають приведенню у відповідність з цим Законом, а самі

кредитні спілки підлягають перереєстрації та повинні отримати відповідні

ліцензії в Уповноваженому органі протягом року з моменту створення Державного

реєстру. При цьому збір за державну реєстрацію кредитної спілки не

справляється.

                           У разі невиконання

вимоги щодо перереєстрації кредитної спілки та отримання відповідної ліцензії у

визначений цим Законом строк вона підлягає ліквідації відповідно до цього

Закону за поданням Уповноваженого органу.

                      У відповідності зі ст.

1,4  Закону України «Про кредитні

спілки»  кредитна спілка - це

неприбуткова організація, заснована фізичними особами, професійними спілками,

їх об'єднаннями на кооперативних засадах з метою задоволення потреб її членів у

взаємному кредитуванні та наданні фінансових послуг за рахунок об'єднаних

грошових внесків членів кредитної спілки.  

Кредитна спілка є фінансовою установою, виключним видом діяльності якої

є надання фінансових послуг, передбачених цим Законом

                            При цьому

Підприємства, установи та організації не мають права використовувати у своїх

найменуваннях термін "кредитна спілка" і не підлягають державній

реєстрації під найменуваннями, які включають цей термін, якщо вони створені в

іншому порядку, ніж це передбачено цим Законом.

                           Статтею 8 цього

Закону  передбачено, що   Державна реєстрація кредитних спілок

здійснюється спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері

регулювання ринків фінансових послуг (далі - Уповноважений орган) відповідно до

вимог цього Закону та нормативно-правових актів Уповноваженого органу.

                           Реєстрація кредитних

спілок здійснюється шляхом внесення відповідного запису до державного реєстру

фінансових установ (далі - Державний реєстр).

                          Уповноважений орган

видає кредитній спілці свідоцтво про державну реєстрацію за формою,

встановленою Уповноваженим органом.

                          Протягом трьох

місяців з дня державної реєстрації кредитна спілка зобов'язана розробити та

затвердити з урахуванням вимог цього Закону, інших законів та

нормативно-правових актів Уповноваженого органу відповідні внутрішні положення

та процедури для забезпечення ефективної та безпечної діяльності кредитної

спілки згідно з переліком, визначеним нормативно-правовими актами

Уповноваженого органу та статутом кредитної спілки.

                           Про зміни, що

сталися у статутних документах, кредитна спілка повідомляє у 5-денний строк

Уповноваженому органу.

                           Згідно зі ст.  9 зазначеного Закону кредитна спілка припиняє

діяльність шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, поділу) або ліквідації.

                           Кредитна спілка

вважається такою, що припинила свою діяльність, після внесення запису до

Державного реєстру.

                          Ліквідація кредитної

спілки провадиться у числі інших випадків також:

за рішенням суду, в тому числі в

разі заняття діяльністю без відповідної ліцензії чи діяльністю, забороненою

законом, в разі неплатоспроможності кредитної спілки, в інших випадках,

передбачених законом, за поданням Уповноваженого органу, позовом членів або

кредиторів кредитної спілки.  

        Судом встановлено, що відповідачем   у порушення вказаних вимог закону не

проведено відповідну перереєстрацію, не вирішенно питання щодо використання у

назві терміну «кредитна спілка».

          Вказані обставини підтверджуються

статутом відповідача, рішенням виконавчого комітету Свердловської міської ради

Луганської області від 27.11.2001 року, довідкою № 184 з єдиного державного

реєстру підприємств та організацій України.

        Таким чином є підстави  для вирішення питання щодо ліквідації

відповідача.

        Державне регулювання  ринків фінансових послуг  в Україні здійснюється у порядку та на

півдставі Закону України « Про фінансові послуги та державне регулювання ринків

фінансових послуг».

                        У відповідності зі ст.

20, 21 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків

фінансових послуг» Державне регулювання діяльності з надання фінансових послуг

здійснюється шляхом:

1) ведення державних реєстрів

фінансових установ та ліцензування діяльності з надання фінансових послуг;

2) нормативно-правового регулювання

діяльності фінансових установ;

3) нагляду за діяльністю фінансових

установ;

4) застосування уповноваженими

державними органами заходів впливу;

5) проведення інших заходів з

державного регулювання ринків фінансових послуг.  

                         Державне регулювання

ринків фінансових послуг здійснюється уповноваженим органом:

щодо ринку банківських послуг -

Національним банком України;

щодо ринків цінних паперів та

похідних цінних паперів - Державною комісією з цінних паперів та фондового

ринку;

щодо інших ринків фінансових послуг

- спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків

фінансових послуг.

                          Згідно зі

ст. 27, 28  зазначеного Закону   основними завданнями  та повноваженнями Уповноваженого органу у

числі інших  є здійснення державного

регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг та додержанням законодавства

у цій сфері; здійснює реєстрацію та веде Державний реєстр фінансових установ; у

разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів

Уповноваженого органу застосовує заходи впливу та накладає адміністративні

стягнення;

звертається до суду та

господарського суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства

України про фінансові послуги;

                           Види заходів впливу,

які має право  застосовувати

уповноважений орган визначені ст. 40 Закону, серед яких   у числі інших, передбачено право   порушувати питання про ліквідацію

установи.   

                           Указом Президента

України  від 4 квітня 2003 року N

292/2003, затверджено Положення  про

Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, яким

визначено, що Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України

(далі - Комісія) є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним

статусом. Комісія - це спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері

регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством, який

має  вказані вище передбачені Законом

права та повноваження.

          Таким чином,  суд вважає, що позивач має право звертатися

стосовно відповідача з зазначеними вище позовними вимогами, які знайшли своє

повне підтвердження у судовому засіданні.

          Керуючись ст. 17, 18, 94, 158-163

Кодексу адміністративного судочинства України, 

Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків

фінансових послуг», суд,-

                                                     

Постановив:  

 

Позовні

вимоги Державної комісії  з

регулювання  ринків фінансових послуг

України  задовольнити повністю.

Припинити

юридичну особу відповідача - Кредитної спілки «Свердловська кредитна спілка»,

код за ЄДРПОУ 26130071, юридична адреса: 94800, 

Луганська обл.,м.Свердловськ,площа Миру 1, шляхом її ліквідації.

Копію

даної постанови направити виконавчому комітету Свердловської міської ради

Луганської області  після набрання

постановою законної сили.

Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного

адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі  в 10-денний строк з дня проголошення

постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20

днів апеляційної скарги.  Апеляційна

скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне

оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про

апеляційне оскарження.

Постанова

суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.

 

Постанову складено

у повному обсязі та підписано 13 серпня 2009 року.

 

 

Суддя                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2009
Оприлюднено28.08.2009
Номер документу4449959
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-21172/09/1270

Постанова від 13.08.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Гончарова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні