Постанова
від 02.06.2015 по справі 915/303/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" червня 2015 р.Справа № 915/303/14 Одеській апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Мирошниченко М. А. (доповідач), Воронюка О.Л. та Лашина В.В.

(склад колегії суддів сформовано на підставі автоматизованого розподілу судових справ між суддями)

при секретарі судового засідання - Кияшко Р.О.

за участю представників:

ТОВ "СЕРВІС ЕЛІТ" - не з'явився,

ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області - не з'явився,

ТОВ "Торговий дім Агроінтер" - не з'явився,

Арбітражного керуючого Черепенко В.Г. - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одеса апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області на ухвалу господарського суду Миколаївської області від 22.04.2015 р. про припинення провадження у справі № 915/303/14

кредитори: Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕРВІС ЕЛІТ", Державна податкова інспекція у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області банкрут Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Агроінтер" ліквідатор арбітражний керуючий Черепенко В.Г. про банкрутство

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 22.04.215 р. Затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ "Торговий дім Агроінтер" станом на 20.04.2015. Ліквідовано ТОВ "Торговий дім Агроінтер", зареєстроване виконавчим комітетом Миколаївської міської ради 16.05.2002. Згідно ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними. Провадження у справі №915/303/14 про банкрутство ТОВ "Торговий дім Агроінтер" припинено. Зобов'язано ліквідатора примірники ліквідаційного балансу банкрута надіслати на адресу Реєстраційної служби Миколаївського міського управління юстиції та Головному управлінню статистики у Миколаївській області. Повноваження ліквідатора Черепенко В.Г. припинено.

При цьому суд відмовив в задоволенні клопотань ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області №1731/6/9/14-03-010-00 від 22.04.2015 та №1730/9/14-03-10-00 від 22.04.2015р.

Приймаючи ухвалу місцевий господарський суд послався на приписи ст. 46 та п.6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Крім того суд зазначив, що кредитором на протязі визначених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строків не подано заяви із кредиторськими вимогами на підставі обставин, про які йдеться в його клопотанні, в господарського суду, - за умови закінчення строку ліквідаційної процедури, а також подання ліквідатором звіту - відсутні нормативні підстави для відкладення розгляду справи та витребування додаткових доказів. У зв'язку із затвердженням звіту і ліквідаційного балансу провадження у справі припинено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням судом першої інстанції, ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області звернулась до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить вищевказану ухвалу скасувати.

В обґрунтування цієї позиції скаржник зазначив, що місцевий господарський суд необґрунтовано відхилив клопотання апелянта про повторне витребування у ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» та Миколаївської митниці ДФС України відомостей щодо контрагентів боржника по зовнішньоекономічним контрактам № STDLSSBJDL2013088 від 11.03.2013, № STTDLSSBJDL2013087 від 11.03.2013, а також щодо витребування в Миколаївській митниці ДФС України відомості та копії МД від 27.03.2014 № 504060000/2014/2131, по експортному контракту №STDLSSBJDL2013088 від 11.03.2013 з "ХІАN 8SUNTIMES ІМРОRТ & ЕХРОRТ Со.LTD, Китай та МД від 27.03.2014 № 504060000/2014/2135 по Експортному контракту № STDLSSBJDL2013087 від 11.03.2013 укладеному з "ХІАМ SUNTIMES IMPORT & ЕХРОRT Со.LTD", Китай, які необхідні для повного та всебічного розгляду справи, місцевим, хоча отримання зазначеної інформації на думку скаржника є обов'язковою. Крім того скаржник вважає, що ліквідатор не здійснив всі необхідні заходи для завершення ліквідаційної процедури, а також апелянт вважає звіт ліквідатора є не повним і таким, що не підлягає затвердженню.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 18.05.2015 р. апеляційну скаргу прийнято до провадження та призначено до розгляду на 02.06.2015 р. о 10:30 год., про що учасники процесу, згідно ст. 98 ГПК України, були повідомлені належним чином.

У письмовому відзиві на скаргу ліквідатор ТОВ "Торговий дім Агроінтер" Черепенко В.Г. просив суд залишити скаргу без задоволення, а ухвалу місцевого суду без змін.

Оскільки учасники процесу не з'явились в судове засідання фіксація судового процесу за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Учасники процесу в судове засідання не з'явились, хоча повідомлялись про розгляд скарги належним чином, але вівся протокол судового засідання.

Враховуючи вказані обставини та скорочений строк для розгляду апеляційних скарг на ухвали суду першої інстанції апеляційний суд прийняв рішення про розгляд справи за відсутністю учасників процесу.

Обговоривши доводи, викладені в апеляційній скарзі, відзиві на неї, дослідивши обставини справи та наявні у матеріалах справи докази, а також перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія встановила наступне.

Згідно приписів ч. 1 ст. 59 Господарського Кодексу України припинення суб'єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.

Згідно приписів ст. 104 Цивільного Кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Порядок припинення юридичної особи в процесі відновлення її платоспроможності або банкрутства встановлюється законом.

Відповідно до приписів ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Відповідно до ст. 110 Цивільного Кодексу України юридична особа ліквідується:

за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами;

за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, за позовом учасника юридичної особи або відповідного органу державної влади;

за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи в інших випадках, встановлених законом, за позовом відповідного органу державної влади.

Якщо з позовом про ліквідацію юридичної особи звернувся орган державної влади, ліквідатором може бути призначений цей орган, якщо він наділений відповідними повноваженнями.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Сама процедура (порядок) ліквідації юридичної особи визначена у ст.111 ЦК України.

Відповідно до ч. 7 вказаної статті для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

З матеріалів справи вбачається, що згідно статуту ТОВ "Торговий дім Агроінтер" єдиним учасником (засновником) ТОВ "Торговий дім Агроінтер" є ОСОБА_5 (т. 1 а.с. 11-21), який прийняв рішення про припинення діяльності цього товариства шляхом ліквідації та призначив головою ліквідаційної комісії Черепенко В.Г., що підтверджується протоколом загальних зборів учасників №7 від 24.12.2013р. (т. 1. а.с. 22)

Оголошення про перебування ТОВ "Торговий дім Агроінтер" у стані припинення надруковано в Бюлетені державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 30.12.2013. (т. 1 а.с. 25)

Матеріали справи свідчать, що листами від 24.12.2013 р. голова ліквідаційної комісії ТОВ "Торговий дім Агроінтер" Черепенко В.Г. повідомив про прийняття вищевказаного рішення всі передбачені законодавством органи та установи (т. 1 а.с. 25-30), а також направив запити що виявлення майна товариства та наявності в нього кредиторської або дебіторської заборгованості.

За заявою ТОВ «Сервіселіт» голова ліквідаційної комісії ТОВ "Торговий дім Агроінтер" Черепенко В.Г. кредиторські вимоги ТОВ «Сервіселіт» в розмірі 395754,10 грн. визнав у повному обсязі. (т. 1 а.с. 31, 37)

Відповідно до акту № 1 від 28.02.2014 р. про результати інвентаризації наявних коштів встановлено, що сума грошових коштів товариства складає 15 000 грн. (т. 1 а.с. 44)

Протоколом № 8 загальних зборів засновників ТОВ "Торговий дім Агроінтер" від 05.03.2015 р. затверджено фінансовий звіт товариства, прийнято рішення про подачу до господарського суду Миколаївської області заяви про порушення справи про банкрутство у відповідності до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та вирішено клопотати перед судом призначити ліквідатором товариства голову ліквідаційної комісії. (т. 1 а.с. 45)

З матеріалів справи вбачається, що ухвалою господарського суду Миколаївської області від 12.03.2014 р. прийнято до розгляду заяву ТОВ "Торговий дім Агроінтер" про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (т.1 а.с.1-2)

Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 08.04.2014р. порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "Торговий дім Агроінтер" в порядку 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», введено мораторій на задоволення вимог кредиторів ТОВ "Торговий дім Агроінтер". (т. 1 а.с. 81-82)

Аналіз вищезазначених документів та дій боржника у співвідношення з вищевказаними правовими нормами, які регулюють процедуру ліквідації підприємств, в т.ч. в порядку передбаченому ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", надають суду апеляційної інстанції зробити висновок, що при здійсненні ліквідації було дотримано досудовий порядок ліквідації і що місцевий суд обґрунтовано прийняв ухвалою від 12.03.2014 р. до розгляду заяву про порушення справи про банкрутство, а потім ухвалою від 08.04.2014р. порушив справу про банкрутство.

Приймаючи до уваги, що матеріалами справи підтверджено, що наявних у боржника майнових активів недостатньо для погашення кредиторської заборгованості колегія суддів дійшла висновку, що місцевий господарський суд обґрунтовано постановою від 15.04.2014 р. визнав ТОВ "Торговий дім Агроінтер" банкрутом за ознаками ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон), ввів відносно нього ліквідаційну процедуру та призначив ліквідатором Черепенко В.Г. (т.1 а.с. 94-96)

Повідомлення про визнання ТОВ "Торговий дім Агроінтер" банкрутом і відкриття відносно нього ліквідаційної процедури було офіційно оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України від 15.04.2014 №2669. (т. 1 а.с. 97)

Матеріали справи свідчать, що ухвалою господарського суду Миколаївської області від 24.06.2014 р. затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ "Торговий дім Агроінтер" на загальну суму 396 972,10 грн., в тому числі: вимоги по відшкодуванню витрат по оплаті судового збору ТОВ "СЕРВІС ЕЛІТ" в сумі 1 218,00 грн. - І черга; вимоги ТОВ "СЕРВІС ЕЛІТ" в сумі 395 754,10 грн. - ІV черга. (т. 1 а.с. 123-124)

Крім того, ухвалою господарського суду Миколаївської області від 11.11.2014 р. задоволено заяву ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області, а саме визнано грошові вимоги цієї інспекції на суму 7969530,50грн. та включено її до шостої черги реєстру вимог кредиторів банкрута.

З матеріалів справи вбачається, що 01.12.2014 р. ліквідатором до місцевого господарського суду подано звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс станом на 01.12.2014 р. (т.1 а.с. 143-148)

Ухвалами господарського суду Миколаївської області розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу відкладався не одноразово.

20.04.2015 р. ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області подано до місцевого суду звернення з проханням не ліквідовувати ТОВ "Торговий дім Агроінтер" до закінчення перевірки зазначеного підприємства. (т. 2 а.с. 42-43)

21.04.2015 р. ліквідатором надано місцевому суду доповнення до звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута станом на 01.12.2014р. стосовно вжиття додаткових заходів щодо ліквідації банкрута в період з 01.12.2014 р. по 20.04.2015 р. (т. 2 а.с. 51-52)

22.04.2015 р. ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області подано до господарського суду першої інстанції, заперечення на звіт ліквідатора. Заперечення обґрунтовано тим, що ліквідатор не здійснив всі необхідні заходи до завершення ліквідаційної процедури та повернення валютних цінностей за зовнішньоекономічними контрактами № STDLSSBJDL 2013087 від 11.03.2013 р., № STDLSSBJDL 2013088 від 11.03.2013 р. на територію України. (т. 2 а.с. 53-54)

22.04.2015 р. ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області подано суду клопотання №1731/9/14-03-010-00 від 22.04.2015 та №1730/9/14-03-10-00 від 22.04.2015р. не ліквідовувати ТОВ "Торговий дім Агроінтер" до закінчення ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва перевірки зазначеного підприємства, зобов'язати ПАТ КБ "Приватбанк" та Миколаївську митницю ДФС України виконати ухвалу господарського суду Миколаївської області від 30.03.2015 р. (т. 2 а.с. 56-61)

Як зазначалось вище ухвалою господарського суду Миколаївської області від 22.04.215 р. в задоволенні клопотань ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області №1731/6/9/14-03-010-00 від 22.04.2015 р. та № 1730/9/14-03-10-00 від 22.04.2015 р. - відмовлено. Затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ "Торговий дім Агроінтер" станом на 20.04.2015 р. Ліквідовано ТОВ "Торговий дім Агроінтер", зареєстроване виконавчим комітетом Миколаївської міської ради 16.05.2002 р. Згідно ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними. Провадження у справі №915/303/14 про банкрутство ТОВ "Торговий дім Агроінтер" припинено. Зобов'язано ліквідатора примірники ліквідаційного балансу банкрута надіслати на адресу Реєстраційної служби Миколаївського міського управління юстиції та Головному управлінню статистики у Миколаївській області. Повноваження ліквідатора Черепенко В.Г. припинено.

Приймаю чи ухвалу місцевий господарський суд послався на приписи ст. 46 та п.6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Крім того суд зазначив, що кредитором на протязі визначених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строків не подано заяви із кредиторськими вимогами на підставі обставин, про які йдеться в його клопотанні, в господарського суду, - за умови закінчення строку ліквідаційної процедури, а також подання ліквідатором звіту - відсутні нормативні підстави для відкладення розгляду справи та витребування додаткових доказів. У зв'язку із затвердженням звіту і ліквідаційного балансу провадження у справі припинено.

Саме ця ухвала є предметом цього апеляційного провадження.

Так скаржник вважає, що місцевий господарський суд необґрунтовано відхилив клопотання апелянта про повторне витребування у ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» та Миколаївської митниці ДФС України відомостей щодо контрагентів боржника по зовнішньоекономічним контрактам № STDLSSBJDL2013088 від 11.03.2013 р., № STTDLSSBJDL2013087 від 11.03.2013 р., а також щодо витребування в Миколаївській митниці ДФС України відомості та копії МД від 27.03.2014 р. № 504060000/2014/2131, по експортному контракту №STDLSSBJDL2013088 від 11.03.2013 р. з "ХІАN 8SUNTIMES ІМРОRТ & ЕХРОRТ Со.LTD, Китай та МД від 27.03.2014р. № 504060000/2014/2135 по Експортному контракту № STDLSSBJDL2013087 від 11.03.2013 р. укладеному з "ХІАМ SUNTIMES IMPORT & ЕХРОRT Со.LTD", Китай, які необхідні для повного та всебічного розгляду справи, місцевим, хоча отримання зазначеної інформації на думку скаржника є обов'язковою. Крім того скаржник вважає, що ліквідатор не здійснив всі необхідні заходи для завершення ліквідаційної процедури, а також апелянт вважає звіт ліквідатора є не повним і таким, що не підлягає затвердженню.

Проте з цими доводами погодитись не можна з огляду на наступне.

Як зазначалось вище ліквідатор ТОВ "Торговий дім Агроінтер" в процесі досудової стадії ліквідації а також після порушення судом справи про банкрутство ТОВ "Торговий дім Агроінтер" виконав всі необхідні дії, в т.ч. запропоновані судом, передбачені чинним законодавством, в т.ч. Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", зокрема направив повідомлення до всіх передбачених органів та установ про прийняття рішення про ліквідацію, направив запити, отримав відповіді на них, складав акти та звіти і надав суду всі необхідні документи.

Так в матеріалах справи, крім вищенаведених документів, наявні таки документи:

- довідка Державної інспекції сільського господарства у Миколаївській області від 05.02.2014 про відсутність реєстрації за банкрутом сільськогосподарської техніки;

- довідка територіального управління Держгірпромнагляду у Миколаївській області від 04.02.2014 про відсутність реєстрації за боржником технологічних транспортних засобів та іншого обладнання;

- довідка УДАІ УМВС України в Миколаївській області №9/531 від 12.02.2014 про відсутність реєстрації за банкрутом транспортних засобів;

- лист Управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради №02-06/485 від 28.02.2014 про відсутність інформації щодо передачі у власність або користування ТОВ "Торговий дім Агроінтер" земельних ділянок на території м. Миколаєва з 1992 по 2014 роки;

- лист Головного управління Держземагентства у Миколаївській області №33-14-0.3-1244/2-14 від 14.03.2014 з повідомленням, що за інформацією територіальних органів Держземагентства у районах та місті Южноукраїнськ Миколаївської області земельні ділянки станом на 01.01.2013 року за ТОВ "Торговий дім Агроінтер" не обліковуються;

- лист Державної авіаційної служби України №20.01.19-9639 від 02.09.2014р. про те, що за банкрутом повітряних суден не зареєстровано;

- довідка Миколаївського морського торговельного порту від 03.02.2014 №КП-26/029-14 про відсутність в Державному судновому реєстрі України записів щодо реєстрації за банкрутом маломірних річкових суден та плавзасобів;

- інформаційна довідка Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті №45-05/1/1-15 від 21.01.2015 про те, що за даними електронної версії Державного суднового реєстру України та Суднової книги України записи щодо суден, власником яких є ТОВ "Торговий дім Агроінтер", відсутні;

- Державної служби інтелектуальної власності України №1-8/9389 від 22.12.2014 про те, що за даними державних реєстрів охоронних документів на об'єкти права промислової власності, Державного реєстру свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір та Державного реєстру договорів, які стосуються права автора на твір ТОВ "Торговий дім Агроінтер" не є власником жодного з об'єктів права інтелектуальної власності.

За повідомленням Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області №14-11-00237 від 05.02.2014 ТОВ "Торговий дім Агроінтер" створювалось поза процедурою приватизації державного майна, інформація про наявність об'єктів державної власності на балансі товариства відсутня.

Згідно витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №43628811 від 05.03.2014 інформація про обтяження рухомого майна банкрута в реєстрі відсутня.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №18702087 від 06.03.2014 у реєстрі відомості відсутні.

За повідомленням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №09103/4354/НК від 13.03.2014, за даними ліцензійного реєстру професійних учасників фондового ринку ТОВ "Торговий дім Агроінтер" (код ЄДРПОУ 32003950) будь-яких ліцензій на провадження професійної діяльності на фондовому ринку не отримувало, станом на 03.03.2014 в державному реєстрі випусків цінних паперів відсутня інформація щодо реєстрації випусків цінних паперів ТОВ "Торговий дім Агроінтер".

За інформацією Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області від 20.11.2014 №6057/10/14-03-18-02-80 має відкриті рахунки в Управлінні НБУ в Миколаївській області №37120210012152, в Миколаївському РУ "Приватбанк" №26000060461995 (євро), №26008447968001 (долар США), №26009447968001 (укр. грн.), №26065447968001 (укр. грн.), у філії "ПРУ" АТ "Фінанси та Кредит" м. Миколаїв №26004011413980.

Згідно довідки філії "Південне регіональне управління" АТ Банк "Фінанси та Кредит" №8/675 від 07.04.2014 станом на 07.04.2014 залишок коштів на поточному рахунку №26004011413980 становить 0,00 грн. Даний рахунок закрито 01.12.2014 (довідка №8/2038 від 01.12.2014).

Довідка відділення №1 у м. Миколаєві Центральної філії ПАТ "КРЕДОБАНК" №23.14/07-7476/14 від 07.04.2014 свідчить про те, що рахунки ТОВ "Торговий дім Агроінтер" №2600601295788 у дол.. США та №2600601295788 у національній валюті закрито 00.03.2014 та 18.03.2014 відповідно.

Довідки Миколаївської філії ПАТ КБ "Приватбанк" № 08.7.0.0.0/141203102904 від 03.12.2014 та № 08.7.0.0.0/14120403511 від 04.12.2014 свідчать про те, що рахунки банкрута № 26000060461995 (євро), №26008447968001 (долар США), №26009447968001 (укр. грн.) закрито 03.12.2014, рахунок №26065447968001 (укр. грн.) - 25.03.2008.

За повідомленням Управління Національного банку України в Миколаївській області №12-008/3927 від 24.12.2014 ТОВ "Торговий дім Агроінтер" рахунок №37120210012152 в Управлінні не відкривався.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців №19894210 від 14.01.2015 ТОВ "Торговий дім Агроінтер" є засновником (учасником) ТОВ "Торговий дім Єлань" (вул.. Карла Маркса, 141, смт. Єланець, Єланецький район, Миколаївська область, 55500, розмір внеску до статутного фонду - 7000,00 грн.).

За повідомленням Головного управління статистики у Миколаївській області ТОВ "Торговий дім Єлань" фінансову звітність до органів державної статистики з моменту первинної реєстрації не надавало.

За матеріалів справи вбачається, що ліквідатором 28.01.2015 направлено на адресу ТОВ "Торговий дім Єлань" рекомендованою кореспонденцією запит щодо надання інформації про перелік майна, яке знаходиться в розпорядженні та може бути використано для виділення зі статутного фонду ТОВ "Торговий дім Єлань" частки засновника (учасника) ТОВ "Торговий дім Агроінтер" в сумі 7000,00 грн. Лист повернувся ліквідатору з відміткою поштового відділення від 03.02.2015 про те, що за даною адресою організація не існує.

Комітетом кредиторів 05.03.2015 року відмовлено ліквідатору у створенні фонду для сплати судового збору за звернення до суду з позовом про звернення стягнення на майно ТОВ "Торговий дім Єлань" пропорційно частці у статутному фонді.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців № 19894160 від 14.01.2015 дані про відокремлені підрозділи банкрута відсутні.

Дебіторської заборгованості не виявлено.

За повідомленням Головного управління статистики у Миколаївській області №18/10-55 від 19.01.2015 підприємство ТОВ "Торговий дім Агроінтер" упродовж 2014 року надавало поточну державну статистичну звітність за формою 1-ПВ "Звіт з праці" (ІІ розділ - для банкрутів) за січень-жовтень та за січень - грудень 2014 року. Звітність зі статистики зовнішньоекономічної діяльності, зокрема за формами:№5-ЗЕЗ (місячна) "Звіт про експорт (імпорт) товарів, що не проходять митного декларування", №9-ЗЕЗ (квартальна) "Звіт про експорт (імпорт) послуг", №14-ЗЕЗ (квартальна) "Звіт про придбання (продаж) товарів для забезпечення життєдіяльності транспортних засобів, потреб пасажирів та членів екіпажу" підприємство у 2014 році не надавало, іноземних засновників не має.

Враховуючи вищевказані матеріали справи, оцінивши звіт та ліквідаційний баланс, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ліквідатор виконав вимоги, передбачені ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а відтак обґрунтовано затвердив тому звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута, що є підставою для припинення провадження у справі згідно п. 6 ч. 1 ст. 83 цього Закону.

Пославшись у скарзі на те, що ліквідатор не здійснив всі необхідні заходи для завершення ліквідаційної процедури і що звіт ліквідатора є не повним і таким, що не підлягає затвердженню , скаржник не визначив які саме дій не здійснив ліквідатор і що не здійснення цих дій привело до неповноти фінансової звітності банкрута та не виявлення його майна або коштів.

Як встановлено судом першої інстанції з пояснень учасника ТОВ "Торговий дім Агроінтер" ОСОБА_5 документація по зовнішньоекономічним контрактам від 11.03.2013 №STDLSSBJDL 2013087 та №STDLSSBJDL 2013088 на які посилається скаржник втрачена, відновлення її унеможливлено відсутністю достовірної інформації стосовно іноземних контрагентів, з якими укладались відповідні контракти, а відтак ліквідатор з об'єктивних незалежних від нього причин не мав можливості здійснити будь-які дії по цьому питанню.

Крім того, колегія суддів оцінюючи доводи скаржника викладені в апеляційній скарзі та його клопотання заявлені суду першої інстанції та їх обґрунтування, звертає увагу на наступне.

Статтею першою Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» визначено, що кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника (майнового поручителя).

Кредитор подає заяву з вимогами до боржника виключно з дотриманням порядку, визначеного ст. 23 Закону.

Відповідно до ч. 1 зазначеної норми, конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, зобов'язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом тридцяти днів від дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство.

З правового аналізу положень наведеної норми витікає, що здійснення дій щодо оформлення, обґрунтування належними доказами та подання заяви з кредиторськими вимогами законодавець покладає на кредитора. А у разі невиконання цього обов'язку саме для кредитора настають негативні наслідки у вигляді позбавлення статусу конкурсного кредитора, визнання судом його вимог погашеними.

Слід зазначити, що скаржник який є спеціальним фіскальним державним органом наділений повноваженнями вчиняти дії, витребувати та збирати документи стосовно діяльності будь-якого підприємства, а відтак мав можливість здійснити ці дії, а саме збір документів та перевірку діяльності боржника самостійно у встановлені законодавством строки, що ним зроблено не було.

Будь-яких доказів на підтвердження того з боку боржника мало місце порушення вимог валютного законодавства при здійсненні розрахунків за вищезазначеними зовнішньоекономічними контратаками скаржник, ані суду першої інстанції, ані суду апеляційної інстанції не надав, хоча такий обов'язок покладено на нього.

Згідно приписів ч. 3 ст. 95 Закону, кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

Як зазначалось вище, повідомлення про визнання ТОВ "Торговий Дім Агроінтер" банкрутом опубліковано на сайті ВГСУ 15.04.2014 року за № 2669.

Зазначений строк у ч. 3 ст. 95 Закону строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.

Згідно з ч. 1 ст. 37 Закону, ліквідаційна процедура відкривається строком на дванадцять місяців. Продовження цього строку Законом не передбачено.

ТОВ "Торговий Дім Агроінтер" визнано банкрутом постановою господарського суду Миколаївської області від 15.04.2014 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Як встановлено судом апеляційної інстанції та зазначалось вище ліквідатором здійснено всіх заходів, необхідних для завершення ліквідаційної процедури.

Відсутність в матеріалах справи доказів, про витребування яких клопотав скаржник в процесі розгляду справи в суді першої інстанції і на які він посилається в апеляційній скарзі, як вірно зазначив місцевий суд не може свідчити про неналежне (неповне) здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури.

Приймаючи до уваги що скаржником (кредитором) на протязі визначених Законом строків не подано заяви із кредиторськими вимогами на підставі обставин, про які йдеться в його клопотаннях, колегія суддів дійшла висновку, що у місцевого суду з урахуванням закінчення строку ліквідаційної процедури, а також подання ліквідатором звіту були відсутні нормативні підстави для відкладення розгляду справи та витребування додаткових доказів.

За таких обставин, колегія суддів не вбачає правових підстав для задоволення апеляційної скарги скаржника і скасування оскарженої ним ухвали.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 99-106 ГПК України, Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» Одеський апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області, залишити без задоволення, а ухвалу господарського суду Миколаївської області від 22.04.2015 р. про припинення провадження у справі № 915/303/14 - без змін.

Постанова, згідно ст. 105 ГПК України, набуває законної сили з дня її оголошення і може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України.

Повний текст постанови виготовлено і підписано 02.06.2015 р.

Головуючий: М.А. Мирошниченко

Судді: О.Л. Воронюк

В.В. Лашин

Дата ухвалення рішення02.06.2015
Оприлюднено05.06.2015
Номер документу44501582
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/303/14

Ухвала від 18.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Панова I. Ю.

Ухвала від 23.06.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Панова I. Ю.

Постанова від 02.06.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мирошниченко М.А.

Ухвала від 18.05.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мирошниченко М.А.

Ухвала від 22.04.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 30.03.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 16.03.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 18.02.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 20.01.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 08.12.2014

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні