ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" травня 2015 р. Справа № 809/1919/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Боршовського Т.І.
за участю секретаря судового засідання Ферштей А.М.
представника позивача Раковецької Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Публічного акціонерного товариства "Буркутець"
про стягнення штрафних санкцій у розмірі 51000 грн.
ВСТАНОВИВ:
13.05.2015 року Прикарпатське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Буркутець" (надалі - відповідач) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 51000 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог статтей 39, 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 року за № 2180/24712, відповідачем не розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не опубліковано у офіційному друкованому виданні та не подано до територіального органу Комісії регулярної річної інформації за 2013 рік, у зв'язку з чим до останнього застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу в розмірі 51000 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав наведених у позовній заяві. Просила позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи, причини неявки суду не повідомив. Своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався.
Згідно вимог ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, дослідивши і оцінивши докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що Публічне акціонерне товариство "Буркутець", реєстраційний номер 05397427, зареєстроване як юридична особа, що підтверджується даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, отриманих з офіційного веб-сайту Міністерства юстиції України: https://usr.minjust.gov.ua/ua.
19.09.2014 року Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі статтей 8, 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України", пункту 7 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.09.2012 року № 1239, проведено перевірку Публічного акціонерного товариства "Буркутець", якою встановлено порушення відповідачем вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та підпункту 4 пункту 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, а саме: відповідач, як емітент цінних паперів, не опублікував в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну інформацію за 2013 рік, не подав до територіального органу Комісії регулярну річну інформацію за 2013 рік, не розмістив в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну річну інформацію за 2013 рік.
За результатами перевірки позивачем складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 403-ПР-1-Е, 404-ПР-1-Е, 405-ПР-1-Е від 09.10.2014 року.
Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 09.10.2014 року, призначено дату розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів ПАТ "Буркутець" на 29.10.2014 року о 10:00 год., про що повідомлено відповідача рекомендованим листом, що підтверджується реєстром поштових відправлень (а.с. 7, 10, 16, 20).
За наслідками розгляду справи уповноваженою особою - начальником Комісії прийнято постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 377-ПР-1-Е, 378-ПР-1-Е, 379-ПР-1-Е від 29.10.2014 року, а саме: застосовано до відповідача санкції у вигляді штрафу у розмірі тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або 17000 грн. за кожен факт вчинення зазначених правопорушень, всього на загальну суму 51000 грн.
Судом встановлено, що згідно супровідного листа від 31.10.2014 року за № 09.04-04/1102 (а.с.17), Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку направлено відповідачу рекомендованою кореспонденцією вищезазначені постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, що підтверджується фіскальним чеком та реєстром поштових відправлень (а.с. 19).
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" Учасники фондового ринку - емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку.
Згідно частини 1 статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:
- розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Таким чином, статтею 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" визначено обов'язок емітента розкривати інформацію на фондовому ринку.
Згідно частини 1 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини 2 статті 40 даного Закону звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
За приписами частини 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- розміщення на власному веб-сайті.
Частиною 6 цієї ж статті Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" передбачено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Рішенням за № 2826 від 03.12.2013 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску) цінних паперів емітентами цінних паперів, а також регулює строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті (веб-сторінці).
Згідно підпункту 4 пункту 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни:
- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- опублікування у офіційному друкованому виданні - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- розміщення на сторінці в мережі Інтернет - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
1) розміщення цінних паперів без реєстрації їх випуску в установленому законом порядку - у розмірі від десяти до п'ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або в розмірі до ста п'ятдесяти відсотків прибутку (надходжень), одержаних в результаті цих дій;
2) здійснення діяльності на ринку цінних паперів без спеціального дозволу (ліцензії), якщо законом передбачено одержання спеціального дозволу (ліцензії) для здійснення такої діяльності, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) ненадання інвестору в цінні папери (у тому числі акціонеру) на його письмовий запит інформації про діяльність емітента в межах, передбачених законом, або надання йому недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до абзацу 1 статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Згідно абзацу 5 статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 377-ПР-1-Е, 378-ПР-1-Е, 379-ПР-1-Е від 29.10.2014 року ПАТ "Буркутець" у передбаченому законодавством порядку не оскаржувало. Доказів протилежного суду не подано. Також відповідачем не подано суду доказів на підтвердження сплати штрафних санкцій, застосованих постановами №№ 377-ПР-1-Е, 378-ПР-1-Е, 379-ПР-1-Е від 29.10.2014 року. Отже, за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій на загальну суму 51000 грн.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку повністю задовольнити адміністративний позов в цій справі.
Також суд, керуючись пунктом 3 частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» щодо ставки судового збору за подання позовної заяви майнового характеру та порядку його сплати, частиною 7 статті 6 Закону України «Про судовий збір», частиною 2 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України щодо порядку розподілу судових витрат між сторонами, враховуючи роз'яснення, викладені в постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір» від 23.01.2015 № 2 (останній абзац сторінки 28 затвердженої постановою довідки), факт сплати позивачем судового збору платіжним дорученням № 313 від 02.12.2014 року в сумі 182,70 грн., що складає 10 % від ставки судового збору за подання позову майнового характеру, дійшов висновку стягнути з Публічного акціонерного товариства "Буркутець" на користь Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 182,70 гривень в відшкодування витрат по сплаті судового збору, та решту 90% від ставки судового збору, що складає 1644,30 гривень - в дохід Державного бюджету України.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Буркутець" (ідентифікаційний код 05397427, місцезнаходження: 78700, Івано-Франківська область, селище міського типу Верховина, вулиця Грушевського, будинок 21) в дохід Державного бюджету України (рахунок № 31111106700056 УК у Верховинському районі, код ЄДРПОУ 37638341, банк одержувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 101) штрафні санкції в сумі 51000 (п'ятдесят одну тисячу) гривень.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Буркутець" (ідентифікаційний код 05397427, місцезнаходження: 78700, Івано-Франківська область, селище міського типу Верховина, вулиця Грушевського, будинок 21) в дохід Державного бюджету України (рахунок № 31218206784002 УДКСУ у м. Івано-Франківську, код ЄДРПОУ 37952250, банк одержувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 22030001) 1644 (одну тисячу шістсот сорок чотири) гривні 30 копійок судового збору.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Буркутець" (ідентифікаційний код 05397427, місцезнаходження: 78700, Івано-Франківська область, селище міського типу Верховина, вулиця Грушевського, будинок 21) на користь Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 37952600, місцезнаходження: 76004, Івано-Франківська область, місто Івано-Франківськ, вулиця Грушевського, будинок 21) 182 (сто вісімдесят дві) гривні 70 копійок в відшкодування витрат по сплаті судового збору.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Боршовський Т.І.
Постанова складена в повному обсязі 02.06.2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2015 |
Оприлюднено | 05.06.2015 |
Номер документу | 44501780 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні