ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/903/15
28 травня 2015 року 14год. 45хв. м. Рівне
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Жуковська Л.А. за участю секретаря судового засідання Сисун Н.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник не з'явився
відповідача: представник Ковальчук М.І., представник Колдун Н.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Управління Пенсійного фонду України в Костопільському районі доСпільного підприємства «Виробничо-заготівельно-торгове підприємство Костопільської райспоживспілки» про стягнення витрат, ВСТАНОВИВ :
Управління Пенсійного фонду України в Костопільському районі звернулося до суду з позовом до Спільного підприємства «Виробничо-заготівельно-торгове підприємство Костопільської райспоживспілки» про стягнення заборгованості по невідшкодованих витратах на виплату і доставку пільгових пенсій за період січень-березень 2015 року на загальну суму 18341,91 грн.
Позивач участі уповноваженого представника у судовому засіданні не забезпечив, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. В прохальній частині позову просив розгляд справи провести без участі його представника. Позов мотивований тим, що всупереч врученого відповідачу розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в частині пенсій призначених відповідно до п. "б"-"з" ст.13 «Про пенсійне забезпечення» за період з січня 2015 року, останнім не сплачено суму фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за січень-березень 2015 року на загальну суму 18341,91 грн. За таких обставин просив позов задовольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали, подали письмові заперечення на позов (а.с.20,26-29,34). В обґрунтування заперечень зазначили, що позивач, просячи задовольнити позов, не врахував той факт, що відповідач фактично втратив доходи у зв'язку зі складною економічною ситуацією в Україні, тому щомісячно не може компенсувати позивачу 6113,97 грн., адже це неминуче призведе до необхідності звільнити найманих працівників і взагалі до банкрутства відповідача. Також наголошували на проекті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» (щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві)», розроблений Міністерством аграрної політики та продовольства України з метою продовження дії пільги з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених працівникам, задіяним у сільському господарстві. З таких підстав просили в задоволенні позову відмовити повністю.
Заслухавши пояснення представників відповідача, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що Спільне підприємство «Виробничо-заготівельно-торгове підприємство Костопільської райспоживспілки» перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Костопільському районі.
Відповідно до п.2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07.2003 року, пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 36 від 16.01.2003 року, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, вказаним особам, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-XII від 05.11.1991 року. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року, набрав чинності з 01.01.2004 року. До цього, діяв порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, передбачений нормами Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" № 400/97-ВР від 26.06.1997 року.
Так, згідно з абз. 4 п. 1 ст. 2 даного Закону, фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-XII від 05.11.1991 року до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-XII від 05.11.1991 року, визначені в якості об'єкта оподаткування для усіх суб'єктів, які використовують працю найманих працівників. А згідно з абз. 3 п. 1 ст. 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" № 400/97-ВР від 26.06.1997 року, ставка збору на обов'язкове державне пенсійне страхування встановлена на рівні 100 відсотків від об'єкта оподаткування.
01.01.2015 року набав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року №71, яким внесено зміни до Податкового кодексу України, а саме з переліку загальнодержавних податків і зборів виключено фіксований сільськогосподарський податок, сільськогосподарських товаровиробників віднесено до платників єдиного податку 4 групи.
Законом №71 від 28.12.2014 року встановлено, що платники (суб'єкти підприємницької діяльності), які перебували на фіксованому сільськогосподарському податку віднесено до платників єдиного податку 3 та 4 групи.
Отже, платники збору, які сплачували фіксований сільськогосподарський податок, були звільнені від сплати фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Судом встановлено, що починаючи з 01.01.2015 року у зв'язку із внесенням змін до законодавства відповідач зобов'язаний сплачувати до УПФУ в Костопільському районі збір у розмірі 100% від об'єкта оподаткування.
Передбачений п.2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07.2003 року порядок відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно, конкретизований в Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 року.
Так, згідно з п.6.1 Інструкції №21-1, з роботодавців (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), у яких працювали або працюють пенсіонери на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №36 від 16.01.2003 року, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, відшкодуванню підлягають 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абз. 1 п. 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07.2003 року. А для роботодавців, де працівники були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №36 від 16.01.2003 року, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №202 від 31.03.1994 року, розміри відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій встановлені диференційовано, в залежності від того, в якому календарному році призначено та/або виплачено пенсію.
Згідно з пп.6.4 п.6 Інструкції №21-1 розмір сум до відшкодування визначається на поточний рік відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України №1058-ІV, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Судом встановлено, що 15.01.2015 року відповідачу вручено розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування", в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з січня 2015 року, про що свідчить відмітка головного бухгалтера на даному розрахунку (а.с.6).
Відповідно до вимог п.6.7 Інструкції №21-1, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Виплата пенсій особам, вказаним у розрахунку підтверджується листом Управління з координації та контролю за виплатою пенсій №1458/03-03 від 18.03.2015 року (а.с.7,8).
Всупереч цьому, відповідачем не сплачено УПФУ в Костопільському районі фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій за період січень-березень 2015 року на загальну суму 18341,91 грн.(а.с.5).
Щодо покликань відповідача на проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» (щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві)», розроблений Міністерством аграрної політики та продовольства України з метою продовження дії пільги з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених працівникам, задіяним у сільському господарстві, суд їх оцінює критично, як такі, що є передчасними та не спростовують встановлених обставин.
За наведених обставин, позов обґрунтований, підтверджений належними та допустимими доказами і підлягає до задоволення повністю.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Спільного підприємства "Виробничо - заготівельно - торгове підприємство" Костопільської райспоживспілки (код ЄДРПОУ 25322302) на користь Управління Пенсійного фонду України в Костопільському районі заборгованість за січень-березень 2015 року по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій в сумі 18 341 грн. 91 коп.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Жуковська Л.А.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2015 |
Оприлюднено | 05.06.2015 |
Номер документу | 44502448 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Жуковська Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні