Копія
Справа № 822/1566/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 травня 2015 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіКозачок І.С. при секретаріНетичай Ю.В. за участі: представника позивачаМіняйла В.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ" до Реєстраційної служби Новоушицького районного управління юстиції Хмельницької області, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_4 про зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до реєстраційної служби Новоушицького районного управління юстиції Хмельницької області.
Просить зобов'язати відповідача провести державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ", що полягають у примусову виведенні зі складу учасників товариства ОСОБА_4, з наступним перерозподілом часток в статутному капіталі товариства.
В обґрунтування позову зазначає, що з метою внесення змін до установчих документів товариства, позивач подав до реєстраційної служби Новоушицького районного управління юстиції Хмельницької області пакет документів, необхідних для внесення таких змін.
Повідомленням державного реєстратора від 31.12.2014 року зазначені документи залишені без розгляду у зв'язку з наданням їх не в повному обсязі.
Вважає висновки відповідача протиправними, оскільки документи були надані в повному обсязі та з врахуванням ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
До участі у справі судом залучено третю особу без самостійних вимог на стороні відповідача - ОСОБА_4
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримує.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив. Заперечення проти позову не надходили.
Згідно із ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Третя особа в судове засідання також не з'явилась, про розгляд справи повідомлена належним чином, заперечення проти позову не надходили.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ" (код ЄДРПУО 38072380) є юридичною особою.
Загальними зборами ТОВ "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ" вирішено виключити із складу учасників товариства ОСОБА_4 у зв'язку із невиконанням ним свої обов'язків перед товариством (невнесення вкладу в статутний капітал). Рішення прийняте одноголосно.
Вищезазначені обставини зафіксовані у протоколі загальних зборів учасників ТОВ "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ" від 11.12.2014 року.
З метою внесення відповідних змін до установчих документів товариства 30.12.2014 року директор ТОВ "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ" подав до реєстраційної служби Новоушицького районного управління юстиції Хмельницької області наступні документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи (форма 3);
- протокол загальних зборів учасників ТОВ "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ" №5 від 11.12.2014 року;
- протокол реєстрації учасників на зборах учасників ТОВ "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ" від 11.12.2014 року;
- статут "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ";
- квитанцію про плату реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Повідомленням державного реєстратора від 31 грудня 2014 року вказані документи залишені без розгляду у зв'язку із поданням їх не в повному обсязі.
Згідно з ч. 3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом їх внесення Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Крім того, за правилами ч. 3 ст. 29 цього Закону у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені ч. 1 цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.
Частина 7 ст. 29 Закону містить норму, відповідно до якої державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені ч. 1-6 цієї статті.
У той же час зі змісту повідомлення державного реєстратора взагалі не вбачається, які документи, на його думку, були відсутні (не подані заявником). Крім того, повідомлення не містить посилання на будь - які норми чинного законодавства, які передбачають порядок залишення документів, поданих державному реєстратору, без розгляду, тобто є необґрунтованим (не містить посилання на вимоги закону).
Як встановлено в судовому засіданні, позивачу стало відомо про те, що у проведенні реєстраційної дії було відмовлено з тієї підстави, що загальні збори учасників товариства не могли бути проведені у зв'язку із відсутністю на них кворуму.
Встановлено, що у загальних зборах учасників товариства брали участь 3 особи, які мають частки в статутному капіталі.
ОСОБА_4 також був повідомлений про проведення зборів, однак у них участі не брав.
Встановлено, що протягом першого року після реєстрації товариства вказаний учасник не вніс свій вклад до статутного капіталу, а тому не набув корпоративних прав.
Як зазначається у Рішенні Конституційного суду України № 1-рп/2013 від 05.02.2013 року у справі за конституційним зверненням Товариства з обмеженою відповідальністю „Ліхтнер Бетон Львів" щодо офіційного тлумачення положень частини четвертої статті 58, частини першої статті 64 Закону України „Про господарські товариства", при визначенні повноважності загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю та результатів голосування за прийняття їх рішень враховується кількість голосів учасників, визначена пропорційно розміру їх часток у статутному капіталі, що встановлений статутом товариства з обмеженою відповідальністю, незалежно від вартості реально внесених (сплачених) ними вкладів тільки протягом першого року з дня державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю.
Таким чином, оскільки з часу реєстрації товариства минув більш ніж 1 рік, збори учасників вважались повноважними, оскільки вони у сукупності володіли 100 % статутного капіталу, реально внесеного до статутного фонду юридичної особи.
Зважаючи на наведене вище, суд приходить до висновку про відсутність у державного реєстратора підстав залишати без розгляду документи позивача, надані з метою внесення змін до установчих документів.
У той же час, вимога позивача про зобов'язання відповідача провести державну реєстрацію змін до установчих документів підлягає частковому задоволенню, оскільки документи по суті не розглядались.
На думку суду, належним способом захисту прав позивача є зобов'язання відповідача розглянути по суті документи, подані позивачем для проведення державної реєстрації змін до установчих документів та вирішити питання про проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ" , що полягають у виведенні зі складу товариства одного з його учасників відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відповідно до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На думку суду, відповідачем не доведено (відсутність будь - яких заперечень), що залишення наданих позивачем документів без розгляду відповідає вимогам чинного законодавства, тому позов підлягає частковому задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов задоволити частково.
Зобов'язати Реєстраційну службу Новоушицького районного управління юстиції Хмельницької області розглянути по суті документи, подані 30.12.2014 року Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ" для проведення державної реєстрації змін до установчих документів та вирішити питання про проведення державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНІК-НОВА УШИЦЯ", що полягають у виведенні зі складу товариства одного з його учасників.
У задоволенні решти вимог позову відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 19 травня 2015 року 12.00
Суддя /підпис/І.С. Козачок "Згідно з оригіналом" Суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2015 |
Оприлюднено | 05.06.2015 |
Номер документу | 44502694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні