Постанова
від 19.05.2015 по справі 826/6510/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 травня 2015 року № 826/6510/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Келеберди В.І. при секретарі судового засідання Віруцькій О. В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кіко" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «КІКО» (далі - позивач, ТОВ «КІКО») звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України (далі - відповідач 1), Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - відповідач 2) про визнання протиправною бездіяльність Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України щодо не скасування реєстрації випуску акцій закритого акціонерного товариства "КіК" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій закритого акціонерного товариства "КіК" у зв'язку з припиненням діяльності зазначеного товариства та зобов'язати Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України скасувати реєстрацію випуску акцій закритого акціонерного товариства "КІК" та анулювати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій закритого акціонерного товариства "КіК" у зв'язку з припиненням діяльності закритого акціонерного товариства "КіК".

Позовні вимоги мотивовані тим, що у 2010 році ЗАТ "КІК" реорганізовано за рішенням загальних зборів акціонерів у ТОВ "КІКО". Позивач зазначає, що ним були подані відповідачу усі документи, передбачені Порядком скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондовому ринку від 30.12.1998р. за №222(у редакції рішення Комісії з ЦП та ФР від 14.07.2005р. за №398), а в подальшому передбачені Порядком скасування реєстрації випусків акцій, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 р. №737, проте рішення про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій прийняте не було.

На думку позивача, юридичним фактом в якості підстави для скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій є реорганізація акціонерного товариства, яке припинилось в результаті реорганізації в іншу організаційно-правову форму, а саме товариство з обмеженою відповідальністю.

Відповідно до п. 17 Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №222 від 30.12.1998, якщо жоден із правонаступників акціонерного товариства, що підлягає реорганізації, не є акціонерним товариством, скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій здійснюється з урахуванням вимог пунктів 13-16 цього Положення на підставі поданих документів.

Оскільки комісія свого обов'язку не виконала, позивач просить визнати протиправною бездіяльність НКЦПФР щодо не скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ "КІК" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ "КІК" в зв'язку з припиненням діяльності закритого акціонерного товариства "КіК" та зобов'язати Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку анулювати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій закритого акціонерного товариства "КіК" у зв'язку з припиненням діяльності закритого акціонерного товариства "КіК".

Представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позовних вимог наполягав з підстав, викладених у позовній заяві.

Представники відповідачів у судовому засіданні заперечували проти задоволення позовних вимог з підстав викладених у письмових запереченнях, в яких зазначили, що розмір статутного капіталу Закритого акціонерного товариства "КіК" становить 280000 грн., а отже, відповідно до підпункту 1 пункту 1 рішення Комісії від 23.07.2013 р. № 1283 "Про делегування повноважень територіальним органам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку", повноваження щодо скасування реєстрації випусків акцій і анулювання свідоцтва про реєстрацію випусків акцій ЗАТ "КіК" належить до повноважень Центрального територіального департаменту комісії.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «КІКО» створене в результаті реорганізації закритого акціонерного товариства «КІК» (ЄДРПОУ - 30023802) згідно рішення загальних зборів акціонерів від 30.10.2009 року шляхом перетворення та є правонаступником всіх його прав та обов'язків, що підтверджується копією статуту.

30 жовтня 2009 року 2012 на загальних зборах акціонерів ЗАТ ««КІК» було прийняте рішення щодо затвердження та підписання передавального акту про передачу активів та зобов'язань Закритого акціонерного товариства «КІК» (ЄДРПОУ - 30023802) Товариству з обмеженою відповідальністю «КІКО», створеного шляхом перетворення ЗАТ.

12.05.2010 Солом'янською районною у місті Києві державною адміністрацією зареєстровано ТОВ «КІКО» , що підтверджується свідоцтвом.

Як вбачається з матеріалів справи, 29 липня 2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю «КІКО» звернулось листом №29/07 до Начальника територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області, в якому просило зупинити акції ЗАТ «КІК».

20 січня 2012 року Розпорядженням №15-В, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, на підставі рішення Комісії 09.08.11 №1095, начальником територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області - головою ліквідаційної комісії, на підставі Наказу №1103 від 05.12.11 - Жупаненко Віктором Миколайовичем, відмовлено ЗАТ «КІК» у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій на підставі п.п. а) п. 8 розділу І Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.98 №222, а саме: невідповідності поданих документів ТОВ «КІКО», правонаступником ЗАТ «Кік» на скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій від 30.12.2011 вх. №19214/09-15.

20 січня 2012 року Розпорядження м№16-В, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, на підставі рішення Комісії 09.08.11 №1095, начальником територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області - головою ліквідаційної комісії, на підставі Наказу №1103 від 05.12.11 - Жупаненко Віктором Миколайовичем, відмовлено ЗАТ «КІК» у зупиненні обігу акцій на підставі п.п. а) п. 8 розділу І Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.98 №222, а саме: невідповідності поданих документів ТОВ «КІКО», правонаступником ЗАТ «Кік» на скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій від 30.12.2011 вх. №19213/01-13.

01 жовтня 2013 року Розпорядженням №89-ЦД-3, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі рішення Комісії від 07.02.12 №249, директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - Жупаненко Віктором Миколайовичем, на підставі пункту 9 Розділу І Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23 квітня 2013 року № 737, зупинено обіг акцій ЗАТ «К і К» місцезнаходження: 03061, м. Київ, вул. Шепелева, 7, код ЄДРПОУ: 30023802.

30.01.2014 року позивачем подано заяву про скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «КіК» та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій №147/10/1/2002 від 29.04.2002, до заяви додано документи у відповідності з переліком документів передбачених Порядком скасування реєстрації випусків акцій, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 № 737, що подаються при скасуванні реєстрації випуску акцій та оригінал свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «КіК».

За результатом розгляду заяви про скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «КіК» та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій №147/10/1/2002 від 29.04.2002 прийнято розпорядження від 14.02.2014 ринку №29-ЦД-В, яким відмовлено ЗАТ «КіК» в зупинені обігу акцій на підставі п.. 5 розділу І Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 за №822/23354.

Вищезазначене розпорядження вмотивовано тим, що:

- відсутня копія опублікованого згідно з вимогами законодавства повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів ЗАТ «КіК», на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта товариства, що є порушенням вимог підпункту г) пункту 3 Розділу III Порядку;

- відсутня довідка про персональне повідомлення акціонерів згідно з порядком, установленим у статуті товариства, про проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, що є порушенням вимог підпункту ґ) пункту 3 Розділу III Порядку;

- передавальний акт ЗАТ «К і К», затверджений зборами акціонерів ЗАТ «К і К» (Протокол №02-10/09), не засвідчений печаткою товариства, що є порушенням вимог підпункту в) пункту 3 Розділу III Порядку;

- відсутня копія статуту ЗАТ «К і К», засвідчена підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства або нотаріально, що не відповідає вимогам підпункту е) пункту 3 Розділу III Порядку;

- відсутня копія рішення про затвердження передавального акта ЗАТ «К і К», що є порушенням вимог підпункту б) пункту 3 Розділу III Порядку.

23 вересня 2014 року Національною комісію з цінних паперів та фондового ринку прийнято рішення №127, яким зобов'язано ТОВ «КІКО» у строк до 23.12.2014 надати документи для скасування випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.

21 квітня 2014 року позивачем повторно подано заяву про скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «КіК» та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій №147/10/1/2002 від 29.04.2002, до заяви додано документи у відповідності з переліком документів передбачених Порядком скасування реєстрації випусків акцій, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 № 737, що подаються при скасуванні реєстрації випуску акцій та оригінал свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «КіК».

За результатом розгляду заяви про скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «КіК» та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій №147/10/1/2002 від 29.04.2002 від 21.03.2014 прийнято розпорядження від 07.04.2014 ринку №50-ЦД-В, яким відмовлено ЗАТ «КіК» в зупинені обігу акцій на підставі п.. 5 розділу І Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 за №822/23354 та зазначено наступні порушення:

- копія опублікованого повідомлення в «Всеукраинская газета» №155 (2323) 2009 року та в «Газета України» №167 (4667) від 08.09.2009 року, про проведення загальних зборів акціонерів ЗАТ «К і К» 30.10.09, не засвідчена печаткою ЗАТ «КіК», що є порушенням вимогам підпункту г) пункту 3 Розділу III Порядку;

- передавальний акт ЗАТ «КіК» затверджений на загальних зборах акціонерів ЗАТ «К і К» від 30.10.09 до закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів та задоволення чи відхилення цих вимог, що є порушенням вимог ст. і 07 Цивільного кодексу України;

- на загальних зборах акціонерів ЗАТ «КіК» 30.10.09 року (Протокол №01-10/09 від 30.10.09 та Протокол №02-10/09 від 30.10.09) прийнято рішення щодо припинення ЗАТ «КіК» шляхом перетворення в ТОВ «КІКО» та затверджено передавальний акт ЗАТ «КіК», що є порушенням вимог ст. 104-108 Цивільного кодексу України, ст. 59 Господарського кодексу України.

23 грудня 2014 року ТОВ «КІКО» звернулось з заявою до Комісії, в якій виклало заперечення та пояснення щодо неможливості виконати порушення зазначені в Розпорядженні Центрального територіального департаменту №50-ЦД-В від 07.04.2014 та просило припинити грубе порушення прав та інтересів колишніх акціонерів та інтересів держави, скасувати реєстрацію випуску акцій та анулювати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «КіК».

Листом №12/02/1054/НК від 22.01.2015 року, позивача повідомлено, що Комісією здійснено запит до Центрального територіального департаменту Комісії з метою надання копій документів, які надавались ТОВ «КІКО» та на підставі яких було винесено розпорядження від 07.04.2014 року №50-ЦД-В про відмову в скасуванні реєстрації та випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «КіК» та зазначено, що після надходження документів, Комісія повідомить про результати розгляду заяви.

11 березня 2015 року Національною комісію з цінних паперів та фондового ринку прийнято рішення №310, яким зобов'язано ТОВ «КІКО» у строк до 11.06.2015 надати документи для скасування випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.

На думку позивача,у вищезазначених діях, має місце протиправна бездіяльність відповідача щодо не скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «КіК» та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «КіК», у зв'язку з припиненням його діяльності.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні встановлені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» №448/96-ВР від 30.10.1996р. (далі Закон №448).

Положеннями Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно пункту 3 частини 1 статті 7 Закону одним з основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування.

Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Комісія має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулятивним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону №448 уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Абзацом 1 частини 1 статті 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року №3480-IV визначено, що акцією є іменний цінний папір, який посвідчує майнові права його власника (акціонера), що стосуються акціонерного товариства, включаючи право на отримання частини прибутку товариства у вигляді дивідендів та право на отримання частини майна товариства у разі його ліквідації, право на управління товариством, а також немайнові права, передбачені Цивільним кодексом України та законом, що регулює питання створення, діяльності та припинення акціонерних товариств.

Згідно з ч. 1 ст. 79 Закону України "Про акціонерні товариства" від 17.09.2008 року №514-VI (далі - Закон України №514-VI), акціонерне товариство припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим підприємницьким товариствам-правонаступникам (шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення).

Частиною 1 статті 87 Закону України №514-VI передбачено, що перетворенням акціонерного товариства є зміна організаційно-правової форми акціонерного товариства з його припиненням та передачею всього майна, прав і обов'язків підприємницькому товариству-правонаступнику за передавальним актом.

Частиною 3 статті 87 Закону України №514-VI встановлено, що загальні збори акціонерів товариства, яке перетворюється, ухвалюють рішення про перетворення товариства, про порядок і умови здійснення перетворення, порядок обміну акцій товариства на частки (паї) підприємницького товариства-правонаступника.

В силу вимог частини 4 статті 87 Закону України №514-VI, розподіл часток (паїв) підприємницького товариства-правонаступника відбувається зі збереженням співвідношення кількості акцій, яке було між акціонерами у статутному капіталі акціонерного товариства, яке перетворилося.

Суд зазначає, що на момент прийняття рішення про перетворення ЗАТ "КіК" у товариство з обмеженою відповідальністю "КІКО" був чинним Порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затверджений рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 року № 222, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за №180/3473, яким визначено, що скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації повинно містити такі етапи, як: зупинення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

Аналогічні положення містяться в чинному Порядку скасування реєстрації випуску акцій, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 № 737, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року за № 822/23354 (далі - Порядок № 737).

Порядок №737 і Порядок №222 мають аналогічні положення щодо скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації.

Відповідно до п. 3.1 розділу ІІІ Порядку, протягом семи робочих днів з дня державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - правонаступника товариства або останнього з них правонаступник подає до реєструвального органу такі документи (у разі, якщо в процесі реорганізації створюється декілька товариств, документи на скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій подає один з правонаступників): а) заяву про скасування реєстрації випусків акцій (додаток 5); б) рішення загальних зборів акціонерів товариства про затвердження передавального акта або розподільчого балансу, що засвідчується підписом голови комісії та печаткою товариства. У разі, якщо рішення про затвердження передавального акта або розподільчого балансу прийнято загальними зборами акціонерів, до реєструвального органу також подається довідка, засвідчена підписами голови і секретаря зборів, голови комісії та печаткою товариства, яка має містити відомості про: загальну кількість акціонерів на дату проведення загальних зборів; кількість та відсоток голосів акціонерів, що беруть участь у загальних зборах; найменування емітента та його місцезнаходження, ідентифікаційний код юридичної особи; розмір статутного капіталу; кількість та відсоток голосів акціонерів, що приймають рішення про затвердження передавального акта або розподільчого балансу; порядок голосування; в) звіт про наслідки обміну акцій у статутному капіталі товариства, що реорганізовується, на письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості часток товариств, що створюються внаслідок реорганізації, який повинен містити таку інформацію: фактичну дату початку і фактичну дату закінчення обміну; кількість акцій, на які видані письмові зобов'язання; кількість акцій, на які не були видані письмові зобов'язання, із зазначенням причин; кількість акцій, що були викуплені в акціонерів. Звіт про наслідки обміну акцій у статутному капіталі товариства, що реорганізовується, на письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості часток товариств, що створюються внаслідок реорганізації, засвідчується підписом голови комісії та печаткою товариства, яке прийняло рішення про реорганізацію, підписами та печатками аудитора (аудиторської фірми); г) статут або зміни до статуту всіх товариств, що беруть участь у реорганізації, чи нотаріально засвідчені копії цих документів; ґ) передавальний акт або розподільчий баланс, що затверджені вищим органом товариства та засвідчені підписом та печаткою товариства; д) довідку, засвідчену підписами та печаткою реєстратора про передачу йому реєстру власників іменних цінних паперів (при додатковому випуску акцій у документарній формі) або депозитарію, з яким укладено договір про обслуговування випуску цінних паперів (при бездокументарній формі), із зазначенням ідентифікаційного коду юридичної особи та його місцезнаходження; е) копію опублікованого згідно із вимогами статті 43 Закону України "Про господарські товариства" повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів товариства, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта або розподільчого балансу, та довідку, яка свідчить про персональне повідомлення акціонерів про проведення цих загальних зборів (згідно з порядком, установленим у статуті товариства), що засвідчуються підписом голови комісії та печаткою товариства; є) копію повідомлення (оголошення) про реорганізацію акціонерного товариства, опублікованого в друкованих засобах масової інформації відповідно до вимог статті 105 Цивільного кодексу України, статті 59 Господарського кодексу України; ж) копії свідоцтв про реєстрацію юридичних осіб - правонаступників акціонерного товариства; з) оригінали свідоцтв про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що реорганізується.

Згідно з п. 3.2 розділу ІІІ Порядку, уповноважена особа реєструвального органу видає розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати надходження до реєструвального органу документів, зазначених у пункті 3.1.

Разом з тим, пунктом 8 розділу І Порядку передбачено, що відмова в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій складається у разі: а) невідповідності поданих документів вимогам чинного законодавства; б) порушення встановленого законодавством порядку припинення діяльності акціонерного товариства; в) виявлення на дату подання документів порушення порядку скликання та/або проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про припинення діяльності акціонерного товариства. Інші причини не можуть бути підставами для відмови у зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

Враховуючи зазначене, суд звертає увагу, що Порядком № 737 та Порядком № 222 чітко закріплено, що для скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації необхідно подати відповідний пакет документів, який відповідає вимогам законодавства.

Оскільки позивачем при наданні заяв про скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «КіК» та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій №147/10/1/2002 від 29.04.2002 не було дотримано вимог вищезазначених Порядків, відповідачем виносилась відмова в межах делегованих йому повноважень.

Суд не бере до уваги посилань позивача щодо триваючого правопорушення з боку відповідачів, яке полягає в бездіяльності, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що за наслідками розгляду заяв позивача заяву про скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «КіК» та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій №147/10/1/2002 від 29.04.2002, відповідачами надавались розпорядження з обґрунтуванням підстав відмови.

Окрім цього, як вбачається з матеріалів справи на заяву позивача від 23 грудня 2014 року, листами №12/02/1054/НК від 22.01.2015 року та №12/02/1946/НК від 03.02.2015 року, Комісією повідомлено, що перелік документів, які подаються до реєструвального органу на скасування реєстрації випуску акцій у зв'язку з припиненням акціонерного товариства шляхом перетворення, встановлений у п. З розділу III зазначеного Порядку.

Також, відповідачем було зазначено, що у зв'язку з тим, що ЗАТ «КіК» було реорганізовано шляхом перетворення в ТОВ «КІКО» у 2009 році та у зв'язку з тим, що на дату здійснення емітентом дій щодо припинення його діяльності шляхом реорганізації діяв інший Порядок, а саме: Порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затверджений рішенням Комісії від 30.12.1998 №222 (у редакції рішення Комісії від 14.07.05 р. № 398), для скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «КіК» необхідно надати документи до Центрального апарату Комісії у відповідності до вимог Порядку №737 (зі змінами та доповненнями, внесеними Рішенням Комісії 04.03.2014 року №276) для прийняття відповідного рішення.

Також, суд звертає увагу, що посилання позивача на рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.05.2005 року №240 Про передачу повноважень територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо скасування реєстрації випусків акцій акціонерних товариств, які виключені з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у зв'язку з ліквідацією, судом до уваги не беруться, оскільки останнє стосується акціонерних товариств, які ліквідовані, а не припинені шляхом перетворення, а тому не спростовує жодних обставин по суті справи.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивачем не доведено та не спростовано відповідними доказами обставин, якими він обґрунтовує позовну вимогу в частині бездіяльності відповідача щодо не скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «КіК» та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «КіК», у зв'язку з припиненням його діяльності, натомість Національна комісія з цінних паперів фондового ринку діяла виключно в межах повноважень, наданих Комісією та положеннями чинного законодавства.

Щодо позовних вимог зобов'язати Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України скасувати реєстрацію випуску акцій Закритого акціонерного товариства "КіК" та анулювати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій Закритого акціонерного товариства "КіК" у зв'язку з припиненням діяльності ЗАТ "КіК", суд зазначає наступне.

Згідно із п. 4 рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.07.2007 р. № 1611 «Про делегування повноважень з реєстрації випусків акцій, проспектів емісії акцій, змін до проспектів емісії акцій, звітів про результати розміщення акцій, реєстрації випусків облігацій підприємств, звітів про результати розміщення облігацій, скасування реєстрації випусків акцій та облігацій підприємств територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку» (втратило чинність 13.09.2013 р.) було встановлено, що територіальні управління Комісії здійснюють скасування реєстрації випусків акцій і анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій акціонерних товариств у разі прийняття рішення про припинення діяльності шляхом ліквідації та реорганізації відповідно до вимог Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затвердженого рішенням Комісії від 30.12.98 N 222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.99 за N 180/3473 (у редакції рішення Комісії від 14.07.2005 N 398), якщо розмір статутного капіталу таких товариств не перевищує 30000000 грн. на дату прийняття рішення про їх припинення.

Також, відповідно до підп. 1 п. 1 рішення Комісії від 23.07.2013 р. № 1283 «Про делегування повноважень територіальним органам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» встановлено, що територіальні органи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) відповідно до делегованих повноважень здійснюють зупинення обігу, відновлення обігу, скасування реєстрації випусків акцій і анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій акціонерних товариств за їх місцезнаходженням згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у разі прийняття рішення про припинення шляхом ліквідації або перетворення, якщо розмір статутного капіталу таких товариств не перевищує 30000000 грн. на дату прийняття рішення про їх припинення.

Відповідно до Статуту, розмір статутного капіталу позивача становить 280 000грн, а отже відповідно до підп. 1 п. 1 рішення Комісії від 23.07.2013 р. № 1283 «Про делегування повноважень територіальним органам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», повноваження щодо скасування реєстрації випусків акцій і анулювання свідоцтва про реєстрацію випусків акцій ЗАТ «КіК» належить до повноважень Центрального територіального департаменту Комісії.

Судом встановлено, що позивач не звертався до Центрального територіального департаменту Комісії з заявою про скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «КіК» та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій №147/10/1/2002 від 29.04.2002, а тому вищезазначена позовна вимога не підлягає задоволенню.

Частиною 3 ст. 2 КАС України встановлені критерії, якими керується адміністративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень. Відповідність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень передбаченим ч. 3 ст. 2 КАС України критеріям перевіряється судом з урахуванням закріпленого ст. 9 КАС України принципу законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищевикладене, відсутність порушення відповідачами засад, основних принципів та порядку здійснення державного контролю у сфері здійснення операцій з цінними паперами свідчить про необґрунтованість доводів позивача, що свідчить про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для задоволення позову.

Керуючись 69-71, 94, 158, 128, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити в задоволенні позовних вимог.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України. Постанова відповідно до частини першої ст. 254 КАС України набирає законної сили.

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.05.2015
Оприлюднено05.06.2015
Номер документу44503037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6510/15

Постанова від 19.05.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні