УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" квітня 2010 р. справа № 2а-1766/09
Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Суховарова А.В.
суддів: Нагорної Л.М. Чепурнова Д.В.
розглянувши у письмовому провадженні в м.Дніпропетровську апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Куйбишевському районі Запорізької області на постанову Куйбишевського районного суду Запорізької області від 02.12.2009 у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Куйбишевському районі про перерахунок підвищення до пенсії дитині війни
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 16.11.2009 звернулась до Куйбишевського районного суду Запорізької області з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Куйбишевському районі про перерахунок підвищення до пенсії дитині війни за 2006-2008 роки.
Відповідач проти позову заперечував, посилаючись на пропущення строку звернення до адміністративного суду, передбаченого статтями 99, 100 КАС України.
Постановою Куйбишевського районного суду Запорізької області від 02.12.2009 позов задоволений частково. Визнана протиправною бездіяльність Управління Пенсійного фонду та зобов'язано здійснити перерахунок ОСОБА_1 підвищення до пенсії відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» за період з 16.11.2008 по 31.12.2008. В решті позову відмовлено. Суд виходив з того, що Конституційним Судом України скасовані положення Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким вносились зміни до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Суд визнав неповажною причину пропущення річного строку звернення з адміністративним позовом.
В апеляційній скарзі Управління Пенсійного фонду просить постанову суду скасувати та повністю відмовити в задоволені позовних вимог. Посилається на те, що в бюджеті не передбачена виплата, яку просить позивачка, і механізм виплати законодавчо не врегульований. Крім того, єдиним законодавчим актом що визначає мінімальний розмір пенсії за віком, є Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», відповідно до статті 28 якого розмір мінімальної пенсії за віком застосовується виключно для визначення пенсій, призначених згідно з цим Законом.
Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Згідно наданих сторонами доказів, ОСОБА_1 1937рн встановлений статус «дитина війни». Вона отримує пенсію, яка нараховується і виплачується Управлінням Пенсійного фонду України в Куйбишевському районі Запорізької області. В 2006, 2007 роках підвищення як дитині війни їй не нараховувалось, з 01.01.2008 року виплачувалось в розмірі, передбаченому Законом України «Про державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів України», а з 22.05.2008 - в розмірах, передбачених Постановою КМУ №530 від 28.05.2008.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Законами України «Про державний бюджет України на 2006 рік»та «Про державний бюджет України на 2007 рік» дія статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»зупинялась.
Законом України «Про державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів України», стаття 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»викладалась в такій редакції: «Дітям війни»(крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" підвищення провадиться за їх вибором згідно з одним із законів».
Рішенням Конституційного Суду України №6рп/2007 від 09.07.2007 визнані неконституційними положення Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік»щодо зупинення статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Рішенням Конституційного Суду України №10рп/2008 від 22.05.2008 визнані неконституційними положення Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів України»щодо внесення змін до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Відповідно до статті 73 Закону України «Про Конституційний Суд України», в разі якщо акти або їх окремі положення визнаються такими, що не відповідають Конституції України, вони оголошуються нечинними і втрачають чинність від дня прийняття Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
З огляду на викладене, місцевий суд правильно зобов'язав Управління Пенсійного фонду перерахувати і виплатити підвищення до пенсії в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком після ухвалення рішень Конституційним Судом України.
В подальшому стаття 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»не зупинялась та зміни до неї не вносились.
При здійсненні виплат після 22.05.2008 Управління Пенсійного фонду повинно керуватись не Постановою КМУ №530 від 28.05.2008, а Законом України «Про соціальний захист дітей війни», який відповідно до статей 6, 19, 113, 116 Конституції України має вищу юридичну силу. Відповідно до частини 4 статті 9 КАС України, в разі невідповідності нормативно-правового акту Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.
В частині застосування частини 1 статті 100 КАС України як підстави відмови в позові про перерахунок підвищення до пенсії за 2007 рік та за період до 16.11.2008 постанова ОСОБА_1 не оскаржена.
Доводи апеляційної скарги про відсутність бюджетних коштів та механізму виплати колегією суддів не приймаються. Відповідно до статті 69 Закону України «Про Конституційний Суд України», рішення і висновки Конституційного Суду України рівною мірою є обов'язковими до виконання.
Управління Пенсійного фонду помилково вважає неможливим застосування мінімального розміру пенсії, визначеного відповідно до статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Наявність такої норми за відсутності іншого мінімального розміру пенсії, встановленого законом, не є приводом для відмови в реалізації позивачкою конституційних гарантій права на підвищення до пенсії в розмірі, встановленому законом. Виходячи з положень частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України «Про прожитковий мінімум», прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до частини 7 статті 9 КАС України, в разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).
Таким чином, при визначені розміру підвищення до пенсії, Управління Пенсійного фонду зобов'язано виходити з розміру мінімальної пенсії за віком, який дорівнює прожитковому мінімуму для осіб, які втратили працездатність, відповідно до частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Відповідно до статті 58 Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів України», прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність з 01.10.2008 затверджений на рівні 498гр.
Керуючись пунктом 1 статті 198, статтями 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Куйбишевському районі Запорізької області залишити без задоволення, а постанову Куйбишевського районного суду Запорізької області від 02.12.2009 -без змін.
Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду України.
Головуючий А.В.Суховаров
Судді Л.М.Нагорна
ОСОБА_2
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2010 |
Оприлюднено | 08.06.2015 |
Номер документу | 44503927 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні