Рішення
від 26.05.2015 по справі 906/454/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "26" травня 2015 р. Справа № 906/454/15

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Кудряшової Ю.В.

за участю представників сторін:

прокурор: Кравчук О.А. - посвідчення №031524 від 23.01.2015;

від відповідача-1: не з'явився;

від відповідача-2: не з'явився.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Прокурора Любарського району в інтересах держави

до 1) Любарської районної ради

2) Любарської районної державної адміністрації

про зобов'язати оновити склад комісії по передачі об'єктів, зобов'язати передати та прийняти внутрішньогосподарські меліоративні мережі

Прокурор в інтересах держави звернувся до суду з позовом про зобов'язання Любарської районної державної адміністрації оновити склад комісії по передачі об'єктів внутрішньогосподарських міліоративних систем у спільну власність територіальних громад, зобов'язання Любарської районної державної адміністрації передати внутрішньогосподарські міліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Громадської сільської ради на площі 353,4 га у спільну власність територіальних громад Любарського району. Також прокурор просить зобов'язати Любарську районну раду прийняти у спільну власність територіальних громад Любарського району внутрішньогосподарські міліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Громадської сільської ради та закріпити своїм рішенням зазначені об'єкти за відповідним підприємством (організацією) на праві повного господарського відання (оперативного управління).

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив задовольнити.

Відповідачі в судове засідання уповноважених представників не направили, надіслали на адресу суду заяви з проханням розглядати справу у їх відсутність.

Крім цього в матеріалах справи міститься відзив на позов Любарської районної ради, відповідно до якого позов відповідач-1 не визнає, оскільки в структурі підприємств районної ради немає установ, які за своїм функціональним призначенням можуть бути визначені балансоутримувачем даних міліоративних систем та здійснювати їх обслуговування, так як Любарський район більш ніж на 80% є дотаційним і визначені державою субвенції спрямовані тільки на фінансування захищених статей. Також відповідач-1 звертає увагу на те, що землі Громадської сільської ради, на яких розташовані міліоративні системи, надані громадянам для ведення особистого селянського господарства.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідачів своєчасно та належним чином про час і місце розгляду справи і забезпечення явки останніх в судове засідання для реалізації ними права на судовий захист своїх прав та інтересів.

Проте, відповідачі своїм правом на участь у засіданні суду та наданні письмових або усних пояснень не скористався, а тому, беручи до уваги те, що неявка в засідання суду відповідачів або їх представників, належним чином та відповідно до законодавства повідомлених про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи, суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними у ній матеріалами згідно із ст. 75 ГПК України.

Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Розпорядженням голови Житомирської обласної державної адміністрації №355 від 27.10.2003р. "Про безоплатну передачу у комунальну власність об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем" утворено комісію по передачі об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем у спільну власність територіальних громад та надано вказівку райдержадміністраціям: утворити робочі комісії з питань передачі об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем, які знаходяться у межах одного району (а.с. 15).

Розпорядженням голови Любарської районної державної адміністрації №385 від 24.11.2003р. утворено комісію по передачі об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем у спільну власність територіальних громад у наступному складі:

- перший заступник голови райдержадміністрації, начальник управління сільського господарства і продовольства, голова комісії Криничко В.І.;

- перший заступник начальника управління сільського господарства і продовольства райдержадміністрації, заступник голови комісії Кіндрась Л.М.;

Члени комісії:

- заступник голови районної ради (за згодою) Огінський С.Е.;

- начальник Любарського відділення Бердичівського управління осушувальних систем (за згодою) Чернуха М.Ф.;

- начальник Любарського відділення Чуднівської МДПІ (за згодою) Серденюк Н.М.;

- начальник районного відділу земельних ресурсів Дейнека М.В.;

- начальник фінансового управління райдержадміністрації Костишин А.В.;

- начальник юридичного відділу апарату райдержадміністрації Іванова О.Ф.

Громадською сільською радою, в особі її представника - голови сільської ради Самолюк В.Я., голови комісії Криничка В.І., заступника голови комісії Кіндрася Л.М., членів комісії Огінського С.Е., Чернухи М.Ф., Серденюка Н.М., Дейнеки М.В., Костишина A.B., та Іванової О.Ф., в січні 2004 року, підписано акт приймання-передачі внутрішньогосподарської меліоративної мережі на території села Громада, залишковою вартістю 604,8 тис. грн., на площі 353,4 га до Громадської сільської ради.

19 травня 2010 року зазначеною Громадською сільською радою прийнято рішення «Про надання згоди на безоплатну передачу внутрішньогосподарської меліоративної системи», яким була надана згода на передачу вказаної системи, виконавчому органу доручено створити комісію по прийманню-передачі системи.

31.03.2014 року прокурором Любарського району подано позов до Господарського суду Житомирської області про:

- визнання незаконним та скасування акту приймання-передачі внутрішньогосподарської меліоративної мережі ділянки гончарного дренажу площею 353,4 га, залишковою вартістю 604,8 тис. грн. в с. Громада Любарського району Житомирської області від січня 2004 р.

- визнання незаконним та скасування рішення 40 сесії 4 скликання Громадської сільської ради від 19.05.2010р. "Про надання згоди на безоплатну передачу внутрішньогосподарської меліоративної системи" про надання згоди на передачу у комунальну власність меліоративних систем на площі 353,4га, залишковою вартістю 604,8 тис. грн.

Рішенням господарського суду Житомирської області від 27.05.2014 позов задоволено частково. Визнано незаконним та скасовано рішення 40 сесії 4 скликання Громадської сільської ради від 19.05.2010 р. "Про надання згоди на безоплатну передачу у комунальну власність меліоративної системи". В решті позову відмовлено.

Відмовляючи в задоволенні вимоги щодо визнання незаконним та скасування акту приймання-передачі внутрішньогосподарської меліоративної мережі, судом звернуто увагу на те, що за своєю правовою природою даний акт є лише доказом (підтвердженням) наявності на території Громадської сільської ради меліоративної системи. При цьому він не породжує будь-яких прав чи зобов'язань у відповідача щодо меліоративної системи, яка знаходиться на території Громадської сільської ради.

Питання щодо передачі меліоративних систем належній особі на даний час не вирішено, тому зазначенні системи на даний час не мають законного власника. Отже не здійснюється їх належне обслуговування, ремонт, що призводить до їх руйнування та знищення та завдає шкоди навколишньому природному середовищу, призводить до зменшення продуктивності земель, на яких вони розміщені. Враховуючи дані обставини, прокурор Любарського району звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до п. 8 ст. 31 Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство" від 14.02.1992р. (з наступними змінами та доповненнями) об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарські меліоративні системи підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів N 1253 від 13.08.2003 року затверджено Порядок безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників (далі - Порядок).

Пунктом 2 Порядку встановлено, що об'єктами передачі є, зокрема, внутрішньогосподарські меліоративні системи - внутрішньогосподарська меліоративна мережа з об'єктами інженерної інфраструктури, що не підлягали паюванню в процесі реформування колективних сільськогосподарських підприємств.

Згідно п. 3 Порядку рішення про передачу об'єктів соціальної сфери та житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, приймається відповідною сільською, селищною, міською радою, а внутрішньогосподарської меліоративної системи, які передаються у спільну власність територіальних громад, - районною, якщо об'єкт знаходиться в межах території району, або обласною радою, якщо об'єкт знаходиться в межах території двох і більше районів.

Пунктами 5 та 7 Порядку визначено, що передача здійснюється за рішенням комісії з питань передачі об'єктів у комунальну власність (далі - комісія.) Утворює комісію і призначає її голову виконавчий орган відповідної сільської, селищної, міської ради, а стосовно передачі внутрішньогосподарських меліоративних систем - відповідно районна або обласна державна адміністрація.

Передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Акт складається у чотирьох примірниках та підписується головою і членами комісії.

Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 19 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація здійснює управління майном інших суб'єктів права власності в разі передачі його в установленому порядку.

Згідно п. 9 ч. 1 ст. 39 цього ж закону утворюють для сприяння здійсненню повноважень місцевих державних адміністрацій консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи, служби та комісії, члени яких виконують свої функції на громадських засадах, а також визначають їх завдання, функції та персональний склад.

Вимоги щодо зобов'язання Любарської районної державної адміністрації передати внутрішньогосподарські міліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Громадської сільської ради на площі 353,4 га у спільну власність територіальних громад Любарського району та зобов'язання Любарської районної ради прийняти у спільну власність територіальних громад Любарського району внутрішньогосподарські міліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Громадської сільської ради та закріпити своїм рішенням зазначені об'єкти за відповідним підприємством (організацією) на праві повного господарського відання (оперативного управління) є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Як зазначено вище, згідно розпорядження Любарської районної державної адміністрації №385 від 24.11.2003р. утворено комісію по передачі об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем у спільну власність територіальних громад.

Проте, голова зазначеної комісії Криничко В.І., заступник голови Кіндрась Л.М. та більшість членів комісії на даний час не працюють в органах державної виконавчої влади чи виконавчих органах місцевого самоврядування або перебувають на інших посадах. Тому, прокурор вважає, що для здійснення передачі меліоративних систем, які знаходяться на території Громадської сільської ради Любарській РДА необхідно оновити склад вказаної комісії.

Виходячи саме з наведених обставин, прокурор просить зобов'язати Любарську районну державну адміністрацію оновити склад комісії по передачі об'єктів внутрішньогосподарських міліоративних систем у спільну власність територіальних громад.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд прийшов до висновку, що дана вимога не підлягає задоволенню, так як суди не можуть перебирати на себе функції районних або обласних державних адміністрацій, оскільки прийняття таких розпоряджень згідно Постанови Кабінету Міністрів України №1253 від 13.08.2003 віднесено до повноважень державних адміністрацій.

Як визначає ст. 32 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.

Відповідно до ст. 34 Господарського процесуального кодексу України докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За змістом статті 33 Господарського процесуального кодексу України обов'язок доказування та подання доказів розподіляється між сторонами, виходячи з того, хто посилається на юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги і заперечення.

Відповідач не подав до суду жодного доказу на спростування позовних вимог, в тому числі доказів проведення розрахунків (платіжні доручення, виписки банківських установ щодо руху коштів, квитанції до прибуткових касових ордерів, тощо).

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги щодо зобов'язання Любарської РДА передати внутрішньогосподарські міліоративні мережі, а Любарської районної ради прийняти у спільну власність територіальних громад Любарського району вищезгадані мережі обґрунтовані, заявлені у відповідності до вимог чинного законодавства, підтверджуються належними доказами, які є в матеріалах справи, та підлягають задоволенню. В іншій частині позову суд відмовляє.

Судові витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідачів в солідарному порядку.

Керуючись ст.ст. 33,43,44,49,75,82-85 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Любарській районній державній адміністрації (13100, Житомирська область, смт. Любар, вул. Леніна, 39, ід. код 13577095) передати внутрішньогосподарські міліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Громадської сільської ради на площі 353,4 га у спільну власність територіальних громад Любарського району.

3. Любарській районній раді (13100, Житомирська область, смт. Любар, вул. Леніна, 39, ід. код 04053387) прийняти у спільну власність територіальних громад Любарського району внутрішньогосподарські міліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Громадської сільської ради та закріпити своїм рішенням зазначені об'єкти за відповідним підприємством (організацією) на праві повного господарського відання (оперативного управління).

4. Стягнути з Любарської районної державної адміністрації (13100, Житомирська область, смт. Любар, вул. Леніна, 39, ід. код 13577095) та Любарської районної ради (13100, Житомирська область, смт. Любар, вул. Леніна, 39, ід. код 04053387) в дохід Державного бюджету (отримувач коштів: УДКСУ у м. Житомирі, код за ЄДРПОУ: 380 357 26, банк отримувача: ГУДКСУ у Житомирській області, МФО 811 039, розрахунковий рахунок 312 142 067 8300 2, код класифікації доходів бюджету: 220 300 01) 1218,00 грн. судового збору в солідарному порядку.

4. На примусове виконання даного рішення видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 02.06.15

Суддя Кудряшова Ю.В.

Віддрукувати:

1 - в справу;

2 - прокурору;

3,4 - відповідачам (рек. з повід.)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення26.05.2015
Оприлюднено09.06.2015
Номер документу44543580
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/454/15

Ухвала від 30.04.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Рішення від 26.05.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Ухвала від 02.04.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні