Ухвала
від 27.05.2015 по справі 910/11208/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

27.05.2015Справа № 910/11208/15

Суддя Господарського суду міста Києва Карабань Я.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом Публічного акціонерного товариства «Автобаза №1»

до Київської міської ради

про визнання протиправним та скасування п. № 486 Додатку до Рішення

За участю представників сторін:

від позивача: Вергун М.І. (довіреність б/н від 10.02.2015 року);

Лілова І.Є., (довіреність б/н від 10.02.2015 року);

від відповідача: Кириченко А.Б. (довіреність № 225-КП-1460 від 28.04.2015 року);

від третьої особи: Маслянікова В.В. (довіреність № 001-650 від 06.03.2015 року), -

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2015 року Публічне акціонерне товариство «Автобаза №1» (надалі - позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Київської міської ради (надалі відповідач) про визнання протиправним та скасування з моменту прийняття п.п. №486 Додатку до Рішення Київської міської ради від 28.02.2013 року № 89/9146 «Про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок у частині приведення розміру річної орендної плати у відповідність до положень до статті 288 Податкового кодексу України».

Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно з договором оренди Київська міська державна адміністрація надала у користування позивачеві земельну ділянку строком на 25 років. Відповідно до зазначеного договору Київська міська рада не є його стороною, а її права не визначені. У лютому 2013 року Київською міською радою було прийнято рішення про внесення змін до договорів оренди, зокрема і до оспорюваного.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.05.2015 року було порушено провадження у справі, залучено третю особу - Київську міську державну адміністрацію та призначено розгляд справи на 27.05.2015 року.

У судовому засіданні 27.05.2015 року представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти позовних вимог у зв'язку з тим, що даний спір не підсудний господарським судам.

У судовому засіданні 27.05.2015 року третьою особою було надано клопотання про припинення провадження у справі у зв'язку з тим, що спір необхідно вирішувати в порядку адміністративного, а не господарського судочинства.

Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд встановив наступне.

08.07.1998 року між Київською міською державною адміністрацією та Закритим акціонерним товариством «Автобаза №1» був укладений договір на право тимчасового довгострокового користування землею на умовах оренди (надалі - договір), згідно з яким третя особа на підставі розпорядження від 12.11.1997 року № 1821 надає, а позивач приймає у тимчасове довгострокове користування земельну ділянку на умовах оренди строком на 25 (двадцять п'ять) років для експлуатації та обслуговування комплексу будівель і споруд автобази.

28.02.2013 року Київська міська рада прийняла рішення № 89/9146 про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок у частині приведення розміру річної орендної плати у відповідність до положень до статті 288 Податкового кодексу України яким внесла зміни до договорів оренди земельних ділянок, в тому числі і до оспорюваного договору.

Перелік справ, підвідомчих господарським судам, визначено ст. 12 Господарського процесуального кодексу України, зокрема, справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів.

Пунктом 1 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Відповідно до ч. 7 п. 1 ст. 3 КАС України суб'єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відтак, необхідною ознакою суб'єкта владних повноважень є здійснення цим суб'єктом владних управлінських функцій, причому ці функції повинні здійснюватися відповідним суб'єктом саме у тих правовідносинах, у яких виник спір.

У рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 143 Конституції України, пунктів «а», «б», «в», «г» статті 12 Земельного кодексу України, пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України від 01.04.2010 № 10-рп/2010 визначено, що:

- положення пунктів «а», «б», «в», «г» статті 12 Земельного кодексу у частині повноважень сільських, селищних, міських рад відповідно до цього кодексу вирішувати питання розпорядження землями територіальних громад, передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності треба розуміти так, що при вирішенні таких питань ці ради діють як суб'єкти владних повноважень;

- положення пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України стосовно поширення компетенції адміністративних судів на «спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності» слід розуміти так, що до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, належать і земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень, пов'язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.

З огляду на вищевикладене рішення Конституційного суду України позов про визнання протиправним та скасування з моменту прийняття п.п. №486 Додатку до Рішення Київської міської ради від 28.02.2013 року № 89/9146 «Про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок у частині приведення розміру річної орендної плати у відповідність до положень до статті 288 Податкового кодексу України» є публічно-правовим, отже, вимоги позивача повинні розглядатися відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.1 п.1 ст. 80 ГПК України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.

Враховуючи, що даний спір не належить до підвідомчості господарських судів та має вирішуватись в порядку адміністративного судочинства, позовна заява Публічного акціонерного товариства «Автобаза №1» до Київської міської ради не підлягає вирішенню в господарських судах, а тому, провадження у справі № 910/11208/15 підлягає припиненню на підставі ч.1 п.1 ст. 80 ГПК України.

Керуючись ст. 49, ч.1 п.1 ст. 80 ГПК України, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Припинити провадження у справі № 910/11208/15 за позовом Публічного акціонерного товариства «Автобаза №1» до Київської міської ради про визнання протиправним та скасування з моменту прийняття п.п. №486 Додатку до Рішення Київської міської ради від 28.02.2013 року № 89/9146 «Про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок у частині приведення розміру річної орендної плати у відповідність до положень до статті 288 Податкового кодексу України».

2. Повернути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Автобаза №1» (03680, вул. Пшенична, 9, м. Київ, код ЄДРПОУ 01268348) 1 218 (одну тисячу двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. судового збору, сплаченого 07.04.2015 року.

3. Копію ухвали надіслати сторонам та третій особі.

4. Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного господарського суду через Господарський суд міста Києва шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня її оголошення.

Суддя Я.А. Карабань

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.05.2015
Оприлюднено08.06.2015
Номер документу44543766
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/11208/15

Ухвала від 27.05.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Карабань Я.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні