cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
"28" травня 2015 р.Справа № 921/1444/14-г/10 УХВАЛА
Господарський суд Тернопільської області
У складі судді Півторака М.Є.
За участю секретаря судового засідання Клим Т.П.
Розглянув у відкритому судовому засіданні справу
За заявою боржника: Управління комунальної власності Тернопільської міської ради, 46001, м. Тернопіль, бульвар Шевченка, 21, код ЄДРПОУ 36212339
про порушення провадження у справі про банкрутство в порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"
за участю представників:
кредитора: Рацини Р.Р. - заступника начальника-завідувача сектору правового забезпечення діяльності управління правової роботи Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області, довіреність № 3361/7/10-16/140 від 03.02.2015 року; Сухарської А.В.- головного спеціаліста - юрисконсульта Тернопільської міської ради;
Боржника: Дейнеки В.М. голови ліквідаційної комісії, рішення Тернопільської міськради від 25.04.2014 року № 6/47/217;
В розпочатому судовому засіданні представникам сторін роз'яснено процесуальні права та обов'язки сторін, передбачені ст. 22 ГПК України.
У зв'язку з відсутністю клопотання представника боржника фіксація судового процесу технічними засобами не здійснюється.
Суть справи: Ліквідаційна комісія Управління комунальної власності Тернопільської міської ради, 46001, м. Тернопіль, бульвар Шевченка, 21, код ЄДРПОУ 25781553 звернулася до господарського суду Тернопільської області із заявою про порушення справи про його банкрутство в порядку ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
В обґрунтування заявлених вимог боржник надав суду рішення Тернопільської міської ради № 6/47/216 від 25 квітня 2014 року "Про ліквідацію Управління комунальної власності Тернопільської міської ради"; рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради №1193 від 26 листопада 2014 року "Про затвердження проміжного ліквідаційного балансу"; Проміжний ліквідаційний баланс станом на 01 листопада 2014 року; рішення №1 від 19 червня 2014 року "Про проведення інвентаризації майна"; Інвентаризаційний опис від 15 грудня 2014 року; Бюлетень державної реєстрації від 03 вересня 2008 року №107(17), інші документи, які знаходяться в матеріалах справи.
Вказує на те, що ліквідаційною комісією вчинено всі дії, передбачені статтею 110 ЦК України щодо припинення Управління комунальної власності Тернопільської міської ради; коштів та майна, які можна було використати для погашення заборгованості перед кредитором за Департаментом комісією не виявлено.
Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 23.12.2014 р. прийнято заяву про порушення провадження у справі про банкрутство Управління комунальної власності Тернопільської міської ради, 46001, м. Тернопіль, бульвар Шевченка, 21, до розгляду; підготовче засідання суду призначено о 10 год. 30 хв. 16 січня 2015 року.
Автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України визначено Хлібейчука Ігоря Миколайовича; проживає с. Драгомирчани, вул. Миру, 10 Тисменицького району Івано-Франківської області; Свідоцтво арбітражного керуючого №1492 від 16.07.2013р., виданого Міністерством юстиції України.
Від арбітражного керуючого Хлібейчука І.М. на адресу господарського суду Тернопільської області надійшла заява №211/14 від 29.12.2014р. про його участь у справі № 921/1444/14-г/10.
Ухвалою господарського суду від 29.01.2015 р. зупинено провадження у справі №921/1444/ 14-г/10 щодо розгляду заяви ліквідаційної комісії Управління комунальної власності Тернопільської міської ради, м. Тернопіль, бульвар Шевченка, 21, код ЄДРПОУ 36212339 про порушення справи про його банкрутство в порядку п.5 ст.11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до вирішення адміністративної справи №819/991/14-а.
Ухвалою господарського суду від 08.05.2015 року поновлено провадження у справі № 921/1444/14-г/10 в порядку статті 77 ГПК України.
У судовому засіданні 08.05.2015 року голова ліквідаційної комісії боржника підтримав заявлені вимоги, викладені у заяві про порушення справи про банкрутство від 19.12.2014 року, повністю.
В судовому засіданні оголошена перерва до 16 годин 10 хвилин 18 травня 2015 року, 16 годин 30 хвилин 28 травня в порядку статті 77 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення голови ліквідаційної комісії боржника, представників кредиторів суд встановив наступне:
19 січня 2013 року набрав чинності Закон України № 4212-VI від 22.12.2011 р. "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яким Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" викладено в новій редакції.
Особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником регулюються положеннями ст. 95 Закону про банкрутство.
Зазначеною нормою права встановлено, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
За результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.
Відповідне правило передбачено ст. 60 Господарського кодексу України та ст.ст. 105, 111 Цивільного кодексу України, які містять загальні положення про ліквідацію юридичної особи.
Спрощена процедура банкрутства, яка передбачена ст. 95 Закону про банкрутство (банкрутство боржника, що ліквідується власником), випливає з процедури «добровільної ліквідації» юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.
У зв'язку з чим необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» є дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо «добровільної ліквідації» юридичної особи.
Так, враховуючи вимоги ст. 60 Господарського кодексу України та ст.ст. 105, 111 Цивільного кодексу України, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», зокрема, є: повідомлення органу, що здійснює державну реєстрацію, про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи; внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи; здійснення публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи; встановлення строку заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, який не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи; повідомлення податкового органу, в якому боржник перебуває на обліку (подання заяви форми № 8-ОПП), та інших відповідних фондів про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи; здійснення інвентаризації та оцінки вартості наявного майна боржника; складання проміжного ліквідаційного балансу за наслідком проведених дій в ліквідаційній процедурі тощо.
Управління комунальної власності Тернопільської міської ради, місцезнаходження органів управління якого м. Тернопіль, бульвар Т. Шевченка,31 зареєстроване у встановленому законом порядку виконавчим комітетом Тернопільської міської ради 23.03.2000 року і є юридичною особою, яке включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код 25781553 , що підтверджується Довідкою головного управління юстиції у Тернопільській області № 05-1/1-9/648 від 21.11.2014 року і діє на підставі Положення про управління комунальної власності ТМР, затвердженого рішенням від 28.09.2006 року № 5/2-48 .
Згідно п. 2.12.Положення управління укладає договори , набуває майнових і немайнових прав, є позивачем та відповідачем в суді з питань приватизації, оренди, обліку комунальної власності, та інших питань, що належить до компетенції управління.
Юридична адреса управління: м. Тернопіль, бульвар Т.Шевченка, буд. 21.
Згідно розділу 5 Положення ліквідація чи організація управління здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Статтею 105 Цивільного кодексу України встановлено, що Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Абзац перший частини другої статті 105 із змінами, внесеними згідно із Законом N v0834201-04 (270/12144 ) від 22.02.2006 .
Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи.
З моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Комісія виступає в суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.
З матеріалів справи вбачається, що 25 квітня 2014 року Тернопільська міська рада прийняла рішення № 6/47/216, яким ліквідувала Управління комунальної власності Тернопільської міської ради.
Відповідно до рішення № 6/47/216 від 25.04.2014 року для проведення ліквідаційної процедури було утворено ліквідаційну комісію (відповідно до додатку до рішення Тернопільської міської ради від 25.04.2014 року № 6/47/216 головою ліквідаційної комісії є Дейнека Володимир Миколайович).
Згідно приписів статті 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" голова ліквідаційної комісії повинен звернутися до Реєстраційної служби Тернопільського міського управління юстиції для проведення реєстраційної дії "Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи: Департаменту економіки, підприємництва та управління комунальним майном Тернопільської міської ради.
Голова ліквідаційної комісії боржника надав суду Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданого 03.03.2014 року Державним реєстратором Реєстраційної служби Тернопільського РУЮ Сарабун Я.Д., з якого вбачається, що в графу "Відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення" внесено запис: "02.02.2012, в стані припинення, за рішенням засновників".
Згідно із ч. 3 ст. 60 ГК України ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.
В судовому засіданні встановлено , що в спеціалізованому друкованому органі Бюлетені державної реєстрації №107(17) 2008 року Державного комітету України з питань регуляторної політики і підприємництва, м. Київ було опубліковано оголошення про прийняте рішення засновника про припинення юридичної особи.
19 червня 2014 року ліквідаційна комісія Управління прийняла рішення № 1 "Про проведення інвентаризації майна" на виконання рішення Тернопільської міської ради від 25.05.2014 року №6/47/216 у відповідності з положеннями затвердженими Міністерством фінансів від 30.12.1982 р. № 79 для чого створено комісію з проведення інвентаризації майна.
01.11.2014 року ліквідаційною комісією складено проміжний ліквідаційний баланс, який затверджено рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради 26.11.2014 р. № 1193 "Про затвердження проміжного ліквідаційного балансу" (належним чином завірена копія якого знаходиться в матеріалах справи).
15 грудня 2014 року головою ліквідаційної комісії та членами комісії підписано Інвентаризаційні описи основних засобів та інших необоротних матеріальних активів та запасів Управління комунальної власності Тернопільської міської ради (знаходиться в матеріалах справи).
Ліквідаційна комісія боржника сформувала Реєстр вимог кредиторів щодо Управління комунальної власності Тернопільської міської ради; загальна суму кредиторських вимог на час подання заяви становить 7 540 681,59 грн., дебіторської заборгованості немає.
В реєстр вимог кредиторів комісія включила грошові вимоги Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції на суму 7 540 681,59 грн. (з яких 7 518 156 грн. податок на додану вартість).
Отже, за наслідками процедури добровільної ліквідації боржником було виявлено кредиторську заборгованість перед Тернопільською ОДПІ в сумі 7 518 156,00 грн. на підставі податкового повідомлення-рішення №0000702304/0/25792 від 08.04.2010 року.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 02.02.2015 року у справі № 819/991 /14-а задоволено позов Тернопільської ОДПІ до Управління комунальної власності Тернопільської міської ради та стягнуто заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в розмірі 7 518 156,00 грн. по податку на додану вартість.
Враховуючи вимоги Закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є:
- оцінка вартості наявного майна боржника,
- публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості,
- повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства;
- складання проміжного ліквідаційного балансу.
Відповідне правило передбачено ч. 3 ст. 110 та частинами 1, 3 ст. 111 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), норми яких містять загальні положення про ліквідацію юридичної особи.
Наявні матеріали у справі свідчать про те, що боржником не дотриманий досудовий порядок ліквідації господарюючого суб'єкта (за власним рішенням), встановлений нормами цивільного та господарського законодавства.
В даному випадку боржником при зверненні до суду із заявою про порушення справи про банкрутство не дотримано загальних правил проведення ліквідації підприємства, передбачених ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 60 Господарського кодексу України та ст.ст. 105, 111 Цивільного кодексу України; до заяви, зокрема, не надано докази опублікування повідомлення в Бюлетені державної реєстрації із датою публікації оголошення про прийняття рішення про припинення юридичної особи - боржника.
Надане боржником опублікування повідомлення в Бюлетені державної реєстрації від 03 вересня 2008 року № 107(17) не може бути прийнято судом як належний доказ виконання приписів статті 105 ЦК України щодо здійснення опублікування, оскільки, воно здійснене у 2008 року (рішення Тернопільської міськради про ліквідацію управління було прийнято 25 квітня 2014 року), і в оголошенні вказано, що управління ліквідовується шляхом злиття.
За приписами частини 7 статті 16 Закону про банкрутство, суд відмовляє в порушенні провадження у справі про банкрутство якщо: заявником не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство; відсутня хоча б одна з підстав, передбачених частиною третьою статті 10 цього Закону; за наявності підстав, передбачених статтею 15 цього Закону.
За таких обставин, на підставі п.7 ст. 16 Закону слід відмовити боржнику Управлінню комунальної власності Тернопільської міської ради в порушенні провадження у справі про його банкрутство.
Відповідно до положень п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" відмова у відкритті провадження у справі є підставою для повернення сплаченої суми судового збору. Таким чином, судовий збір в розмірі 6 090,00 грн. сплачений згідно платіжного доручення №6090,00 від 15.12.2014р. підлягає поверненню з Державного бюджету України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 2-1, 4, 4-1, 44, 49, 56, 63, 75, ст. 86 ГПК України, ст. ст. 11, 12, 13, ч. ч. 1- Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд, -
У Х В А Л И В:
1.Відмовити боржнику - Управлінню комунальної власності Тернопільської міської ради, 46001, м. Тернопіль, бульвар Шевченка, 21, код ЄДРПОУ 36212339 в порушенні провадження у справі про його банкрутство.
2.Повернути Управлінню комунальної власності Тернопільської міської ради, 46001, м. Тернопіль, бульвар Шевченка, 21, код ЄДРПОУ 36212339 з Державного бюджету України судовий збір в сумі 6 090 (шість тисяч дев'яносто) грн. 00 коп. сплачений згідно платіжного доручення №51 від 15.12.2014р.
3.Ухвалу направити боржнику, арбітражному керуючому Хлібейчуку І.М, с. Драгомирчани, вул. Миру, 10 Тисменицького району Івано-Франківської області; Тернопільській ОДПІ, м. Тернопіль; Управлінню Пенсійного фонду України в м. Тернополі; Державної виконавчої службі Тернопільського МУЮ, м. Тернопіль; Тернопільському міськрайонному центру зайнятості; Головному управлінню юстиції у Тернопільській області та Сектору з питань банкрутства Головного управління юстиції у Тернопільській області, м. Тернопіль, вул. Грушевського, 8.
Суддя М.Є. Півторак
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2015 |
Оприлюднено | 08.06.2015 |
Номер документу | 44544363 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Півторак М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні