Ухвала
від 03.06.2015 по справі 805/2137/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про забезпечення адміністративного позову

03 червня 2015 р.                                         Справа № 805/2137/15-а

приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Смагар С.В., розглянувши позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтегрований енергетичний комплекс»

до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтегрований енергетичний комплекс» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії. Разом із адміністративним позовом, позивачем подана заява про забезпечення адміністративного позову, в обґрунтування якої зазначив, що після складення податкової інформації по позивачу січень, лютий, березень, квітень, липень, вересень, жовтень, листопад 2014 року, відповідачем було здійснено коригування показників податкової звітності позивача в АІС «Податковий блок», «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів». Використання інформації, викладеної в податковій інформації може призвести до визнання недійсними угод, укладених за ланцюгами постачання, до визнання відсутньою бази і об'єкта оподаткування податком на додану вартість, що буде порушенням законних інтересів та прав позивача. Також, існує очевидна небезпека руйнування усталених господарських відносин підприємствами-контрагентами, оскільки дані податкової інформації можуть бути використані під час перевірок підприємств-контрагентів та стати підставою для висновку про порушення податкового законодавства. Позивач просить забезпечити позов шляхом заборони Красноармійській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області та іншим контролюючим органам Державної фіскальної служби України використовувати і поширювати як доказ податкову інформацію за січень-лютий 2014 року (податкова інформація від 15 січня 2015 року № 371/05-16-22-02/37841204), березень-квітень 2014 року (податкова інформація від 17 січня 2015 року № 542/05-16-22-02/37811204), липень 2014 року (податкова інформація від 19 січня 2015 року № 647/05-16-22-02/37811204), вересень 2014 року (податкова інформація від 19 січня 2015 року № 653/05-16-15-01/37811204), жовтень 2014 року (податкова інформація від 27 січня 2015 року № 1037/7/05-06-15/37811204), листопад 2014 року (податкова інформація від 21 січня 2015 року № 811/7/05-16-15/37811204), у тому числі враховувати при проведенні зустрічних звірок та інших перевірок за ланцюгами придбання та продажу товарів (робіт, послуг) контрагентів ТОВ «Інтегрований енергетичний комплекс» таку податкову інформацію.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування,їхніх посадових і службових осіб. Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 118 КАС України клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі. Згідно з частиною 1 статті 117 КАС України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

При цьому, відповідно до частини 3 та частини 4 статті 117 КАС України забезпечення позову в адміністративних справах допускається лише у двох формах: зупинення дії рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються та заборони вчиняти певні дії. Наведений перелік підстав є вичерпним.

Відповідно до пункту 17 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 2 від 06.03.2008р. "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення по адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також вказати ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. Забезпечення позову це сукупність процесуальних дій, які гарантують виконання судового рішення у разі задоволення - позовних вимог. Забезпечення позову допускається, якщо не вжиття цих заходів може ускладнити або привести до неможливості виконання рішення суду. Під час вирішення питання щодо вжиття заходів забезпечення позову суд враховує інтереси як позивача, так і відповідача. З наведеної норми вбачається, що загальною вимогою для розгляду і вирішення питання про забезпечення позову за ініціативою позивача можливе лише в разі наявності достатньо обґрунтованого припущення, що невжиття таких заходів може у майбутньому ускладнити виконання рішення суду чи привести до потреби докладати значні зусилля для відновлення прав позивача.

Враховуючи, що з заявленим клопотанням позивачем надано податкову інформацію за січень, лютий, березень, квітень, липень, вересень, жовтень, листопад 2014 року, за аналізом якої податковим органом встановлено факти формування податкових зобов'язань по операціях, що свідчать про можливі порушення податкового законодавства та залучення суб'єкта до схеми формування штучного податкового кредиту та вказана інформація надається для врахування в роботі при дослідженні ланцюга формування ПДВ. Фактично вказані данні свідчать про те, що невжиття заходів по забезпеченню позову в даному випадку може ускладнити виконання рішення суду чи привести про необхідність додавати значні зусилля для відновлення прав та інтересів позивача.

Враховуючи вищенаведене, та те, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення, суд вважає за необхідне частково задовольнити клопотання позивача про забезпечення позову.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 117, 118, 165 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтегрований енергетичний комплекс» про забезпечення позову задовольнити частково.

Заборонити Красноармійській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області використовувати і поширювати інформацію викладену в податковій інформації за січень-лютий 2014 року (податкова інформація від 15 січня 2015 року № 371/05-16-22-02/37841204), березень-квітень 2014 року (податкова інформація від 17 січня 2015 року № 542/05-16-22-02/37811204), липень 2014 року (податкова інформація від 19 січня 2015 року № 647/05-16-22-02/37811204), вересень 2014 року (податкова інформація від 19 січня 2015 року № 653/05-16-15-01/37811204), жовтень 2014 року (податкова інформація від 27 січня 2015 року № 1037/7/05-06-15/37811204), листопад 2014 року (податкова інформація від 21 січня 2015 року № 811/7/05-16-15/37811204) до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі.

У задоволенні іншої частини клопотання про забезпечення позову – відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 5-денний строк з дня отримання ухвали апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Суддя                                                   Смагар С.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2015
Оприлюднено09.06.2015
Номер документу44545197
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2137/15-а

Ухвала від 18.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 04.08.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Любов Андріївна

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Любов Андріївна

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Любов Андріївна

Ухвала від 24.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні