КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 травня 2015 року 810/1788/15
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу
за позовомВасильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області
доТовариства з обмеженою відповідальністю "РДС+"
простягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в:
Васильківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області звернулась до Київсьткого окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "РДС+" про стягнення податкового боргу в сумі 154479,07 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з даними податкового обліку у відповідача утворилась заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємств. Дана заборгованість підтверджується деклараціями, податковими повідомленнями-рішеннями, згідно з яким до відповідача застосовані штрафні санкції, а також нарахованою пенею.
Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.
Згідно з пунктом 4 частини першої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Позивач та відповідач належним чином повідомлені про розгляд справи в порядку скороченого провадження, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (рекомендованого) та відомостями з офіційного сайту "Укрпошта".
Разом з тим, відповідач не скористався наданим частиною третьою статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України правом щодо подачі заперечень на адміністративний позов, а тому суд розглядає справу на підставі наявних у ній доказів.
Всебічно та об'єктивно дослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "РДС+" зареєстровано як юридичну особу 29.12.2000 та як платник податків, зборів та інших обов'язкових платежів відповідач перебуває на податковому обліку в Васильківській ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.
З матеріалів справи вбачається, що станом на 17.04.2015 за відповідачем рахується податковий борг у загальному розмірі 154479,07 грн., який виник з наступних підстав.
Судом встановлено, що відповідачем було подано до податкового органу податкові декларації з податку на додану вартість, уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкову декларацію з податку на прибуток підприємств, в яких самостійно визначено суму, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет, а саме:
- податкова декларація з ПДВ за вересень 2014 року від 20.10.2014, в якій самостійно визначено суму податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 14897,00 грн.;
- податкова декларація з ПДВ за жовтень 2014 року від 20.11.2014, в якій самостійно визначено суму податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 60232,00 грн.;
- податкова декларація з ПДВ за листопад 2014 року від 22.12.2014, в якій самостійно зараховано від'ємне значення у зменшення суми податкового боргу з ПДВ в розмірі 748,00 грн.;
- податкова декларація з ПДВ за грудень 2014 року від 20.01.2015, в якій самостійно зараховано від'ємне значення у зменшення суми податкового боргу з ПДВ в розмірі 33160,00 грн.;
- податкова декларація з ПДВ за січень 2015 року від 20.02.2015, в якій самостійно визначено суму податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 28615,00 грн.;
- податкова декларація з ПДВ за лютий 2015 року від 20.03.2015, в якій самостійно визначено суму податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 2543,00 грн.;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ за липень 2014 року від 02.10.2014, в якому самостійно визначено суму податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 2394,00 грн. та суму штрафу в сумі 120,00 грн.;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ за вересень 2014 року від 31.10.2014, в якому самостійно визначено суму податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 58178,00 грн. та суму штрафу в сумі 1745,00 грн.;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ за листопад 2014 року від 22.01.2015, в якому самостійно визначено суму податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 15919,00 грн. та суму штрафу в сумі 478,00 грн.;
- податкова декларація з податку на прибуток підприємств за 2014 рік від 02.03.2015, в якій самостійно визначено суму податкового зобов'язання в розмірі 4068,00 грн.
Крім того, в листопаді 2014 року посадовою особою Васильківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області проведено камеральну перевірку ТОВ "РДС+" в частині своєчасності сплати ПДВ згідно уточнюючого розрахунку від 02.10.2014, за результатами якої складено Акт від 25.11.2014 №4236/1502/31272660.
При перевірці своєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання, податковим органом встановлено, що відповідачем в порушення п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України несвоєчасно сплачено до бюджету податок на додану вартість.
З Акта перевірки вбачається, що відповідач порушив граничні терміни сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість згідно уточнюючого розрахунку від 02.10.2014 (граничний термін до 02.10.2014) на 28 днів у сумі 1928,40 грн.
За результатами перевірки на підставі статті 126 Податкового кодексу України Васильківською ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.11.2014 №000312200, згідно з яким зобов'язано позивача сплатити 10 % штрафу за порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість у сумі 192,84 грн.
Вказане податкове повідомлення було отримано відповідачем, що підтверджується підписом директора ТОВ "РДС+" на корінці податкового повідомлення-рішення.
Також, в лютому 2015 року посадовою особою Васильківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області проведено камеральну перевірку ТОВ "РДС+" в частині своєчасності сплати ПДВ, за результатами якої складено Акт від 27.02.2015 №446/1502/31272660.
При перевірці своєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання, податковим органом встановлено, що відповідачем в порушення п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України несвоєчасно сплачено до бюджету податок на додану вартість.
З Акта перевірки вбачається, що відповідач порушив граничні терміни сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість за вересень 2014 року (граничний термін до 30.10.2014) на 28 днів у сумі 2000,00 грн., на 28 днів у сумі 97,30 грн., на 53 дні в сумі 748,00 грн., на 55 днів у сумі 2000,00 грн., на 82 дні в сумі 10141,70 грн. та згідно уточнюючого розрахунку (граничний термін до 31.10.2014) на 82 дні в сумі 23018,30 грн., на 88 днів у сумі 2000,00 грн.
За результатами перевірки на підставі статті 126 Податкового кодексу України Васильківською ОДПІ прийнято податкові повідомлення-рішення від 02.03.2015 №000042200, згідно з яким зобов'язано позивача сплатити 10 % штрафу за порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість у сумі 209,73 грн., та від 02.03.2015 №000041200, згідно з яким зобов'язано позивача сплатити 20 % штрафу за порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість у сумі 7581,60 грн.
Вказані податкові повідомлення було отримано відповідачем, що підтверджується підписом директора ТОВ "РДС+" на корінцях податкових повідомленнях-рішеннях.
Згідно облікової картки ТОВ "РДС+" за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання останньому нараховано пеню з податку на додану вартість в розмірі 1735,21 грн.
Згідно даних облікової картки відповідача переплата (сплачено) з податку на додану вартість становить 10665,61 грн.
Враховуючи викладене, податковий борг відповідача перед бюджетом з податку на додану вартість та з податку на прибуток приватних підприємств становить 154479,07 грн.
Однак, у встановлений Податковим кодексом України строк відповідачем самостійно узгоджену суму податкового зобов'язання в повному обсязі не сплачено.
Так, на виконання вимог п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України позивачем була виставлена податкова вимога від 25.11.2014 №1877-25 про сплату податкового боргу за узгодженими податковими зобов'язаннями в розмірі 75036,60 грн.
Вказана податкова вимога була отримана відповідачем 17.12.2014, що підтверджується рекомендованим повідомленням про направлення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах справи.
Проте, дана податкова вимога залишилась частково без задоволення.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів з 1 січня 2011 року регулюються Податковим кодексом України.
Так, Податковий кодекс України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно з пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Кодексу податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Згідно з приписами підпунктів 16.1.3 та 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього Кодексу платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 Податкового кодексу України).
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Отже, у випадку визначення податкового (грошового) зобов'язання органом Міндоходів граничним днем сплати буде десятий календарний день, що настає за днем отримання платником відповідного податкового повідомлення-рішення.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання;
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.5 зазначеної статті, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Отже, самостійно нараховані відповідачем суми податкового зобов'язання, а також грошові зобов'язання, визначені в податкових повідомленнях-рішеннях, які не було оскаржено в установленому законом порядку, є узгодженим податковим боргом.
Таким чином, загальна сума податкового боргу, що підлягає сплаті відповідачем, становить 154479,07 грн.
Зазначений факт підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи.
На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем суду надано не було.
Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача відповідачем суду не надано.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до державного бюджету у розмірі 154479,07 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 11, 14, 69, 70, 71, 86, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "РДС+" (код ЄДРПОУ 31272660) на користь Державного бюджету України податковий борг у сумі 154479 (сто п'ятдесят чотири тисячі чотириста сімдесят дев'ять) грн. 07 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.
Суддя Балаклицький А. І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2015 |
Оприлюднено | 09.06.2015 |
Номер документу | 44545769 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні