ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
28 травня 2015 рокусправа № 804/16679/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Нагорної Л.М.
суддів: Юхименка О.В. Мельника В.В.
за участю секретаря судового засідання: Лащенка Р.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Індустріальної об'єднаної Державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області
на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2014 року у справі № 804/16679/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СВ-У" до Індустріальної об'єднаної Державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
встановив:
У жовтні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "СВ-У" (далі - Позивач) звернулося до з позовом до Індустріальної об'єднаної Державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі - Відповідач-1), Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - Відповідач-2), в якому просило:
- визнати протиправними дії Індустріальної ОДПІ м. Харкова, які полягають у проведенні зустрічної звірки ТОВ "СВ-У", за результатами якої складено акт № 699/20-36-22-03-07/38876285 від 20.08.2014 р.;
- визнати протиправними дії Індустріальної ОДПІ м. Харкова щодо коригування показників податкової звітності ТОВ "СВ-У" в підсистемах автоматизованої інформаційної системи "Податковий блок", у тому числі, у автоматизованій інформаційній підсистемі "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" сум податкового кредиту з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "СВ-У", здійснені на підставі акту № 699/20-36-22-03-07/38876285 від 20.08.2014 р.;
- зобов'язати ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська відновити показники податкової звітності ТОВ "СВ-У" в підсистемах автоматизованої інформаційної системи "Податковий блок", у тому числі, у автоматизованій інформаційній підсистемі "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" сум податкового кредиту з податку на додану вартість, які ТОВ "СВ-У" зазначило у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період червень 2014 р.;
- зобов'язати Індустріальну ОДПІ м. Харкова та ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська вилучити з усіх податкових електронних баз даних ГУ Міндоходів у Харківській області та ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформацію, внесену на підставі акту № 699/20-36-22-03-07/38876285 від 20.08.2014 р.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що зустрічну звірку було проведено в порушення вимог п.73.5 ст.73 ПК України та Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 р. № 1232, адже податковим органом не направлявся на адресу Позивача обов'язковий запит про подання інформації та її документального підтвердження, і за наслідками проведеної звірки всупереч приписам чинного законодавства складено акт, а не довідку. Зазначають, що складення акту про неможливість проведення зустрічної звірки не передбачає можливості встановлення висновків про документальне підтвердження господарських відносин платника податків, оскільки в такому разі первинні документи контролюючим органом не досліджуються. Використання під час формування висновків у акті про неможливість проведення зустрічної звірки даних актів про проведення зустрічних звірок контрагентів Позивача вважають недопустимим. Зазначають, що самостійна зміна Відповідачем показників податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ "СВ-У" без прийняття податкового повідомлення-рішення за результатами дій по проведенню звірки є неправомірною. (том 1 а.с.3-7)
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2014 року адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправними дії Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо коригування показників податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю "СВ-У" в підсистемах автоматизованої інформаційної системи "Податковий блок", у тому числі, у автоматизованій інформаційній підсистемі "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" сум податкового кредиту з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "СВ-У", здійснені на підставі акту № 699/20-36-22-03-07/38876285 від 20.08.2014 р.
Зобов'язано Індустріальну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити показники податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю "СВ-У" в підсистемах автоматизованої інформаційної системи "Податковий блок", у тому числі, у автоматизованій інформаційній підсистемі "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" сум податкового кредиту з податку на додану вартість, які Товариство з обмеженою відповідальністю "СВ-У" зазначило у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період червень 2014 р.
У задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.
Рішення суду обґрунтовано тим, що дії податкового органу щодо самостійної зміни в електронних базах даних податкового кредиту та податкових зобов'язань Позивача лише на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки, без прийняття податкового повідомлення-рішення та без зміни цих показників самим Позивачем шляхом подачі уточнюючих декларацій є протиправними та порушують права Позивача. В той же час, дії податкового органу в межах проведення зустрічної звірки відповідають вимогам чинного законодавства та не носять протиправний характер. (том 2 а.с.278-282)
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Індустріальна ОДПІ м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області подала апеляційну скаргу, відповідно до якої, посилаючись на невірне застосування судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2014 року в частині задоволених позовних вимог та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що контролюючим органом не здійснювалось саме коригування даних податкової звітності платників податків, а лише вносилась інформація про складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки, при. цьому дані податкової звітності платника податків залишаються в обсягах, які він самостійно визначив. (том 3 а.с.2-4)
Заперечень на апеляційну скаргу до суду не надходило.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення в межах апеляційної скарги.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ "СВ-У" зареєстроване як юридична особа 23.08.2013 р., взяте на податковий облік в органах державної податкової служби Індустріальної ОДПІ м. Харкова 27.08.2013 р. Станом на час подання адміністративного позову та розгляду справи підприємство знаходиться за адресою: буд. 12, вул. Боброва, м. Дніпропетровськ, 49020. (том 1 а.с.65)
Уповноваженими працівниками Індустріальної ОДПІ м. Харкова згідно наказу № 131-о від 20.12.2013 р. та на підставі ст. 73 ПК України здійснені заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ "СВ-У" з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків за червень 2014 р., внаслідок чого складено акт "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "СВ-У" з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків за червень 2014 р." № 699/20-36-22-03-07/38876285 від 20.08.2014 р. (том 1 а.с.23-55)
Зустрічну звірку не видалось за можливе провести у зв'язку з тим, що неможливо співставити дані первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, а також підтвердження відносин з платником податків та зборів, підтвердження відносин, видів, обсягів та кількості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків, з огляду на надходження інформація про не встановлення місцезнаходження підприємства.
Звіркою встановлено, що у ТОВ "СВ-У" відсутні об'єкти оподаткування податком на додану вартість по операціях з продажу товарів (послуг) підприємствам-покупцям у період червень 2014 р.; ТОВ "СВ-У" здійснювало діяльність, спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вимоги третім особам; звіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам-покупцям за період червень 2014 р., в розумінні п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, ст.. 185, п. 201.4, п. 201.6, п. 201.10 ст. 201 ПК України.
Податкових повідомлень-рішень за наслідками висновків, які викладені в акті про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "СВ-У" від 20.08.2014 р. № 699/20-36-22-03-07/38876285, відповідачем винесено не було, проте за результатами зустрічної звірки показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість позивача за період червень 2014 р. в інформаційній базі даних АІС "Податковий блок" були вилучені. (том 1 а.с.126-127)
Незгода Позивача з діями Відповідача, у тому числі, і щодо проведення зустрічної звірки та коригування показників податкової звітності ТОВ "СВ-У" за червень 2014 р. шляхом внесення змін в підсистемах автоматизованої інформаційної системи "Податковий блок", у тому числі, у автоматизованій інформаційній підсистемі "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" на підставі Акту № 699/20-36-22-03-07/38876285 від 20.08.2014 р. "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "СВ-У" з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків за червень 2014 р." і є предметом судового спору.
Задовольняючи частково позовні вимоги ТОВ "СВ-У", суд першої інстанції виходив з того, що дії податкового органу щодо самостійної зміни в електронних базах даних податкового кредиту та податкових зобов'язань Позивача лише на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки, без прийняття податкового повідомлення-рішення та без зміни цих показників самим Позивачем шляхом подачі уточнюючих декларацій є протиправними та порушують права Позивача. В той же час, дії податкового органу в межах проведення зустрічної звірки відповідають вимогам чинного законодавства та не носять протиправний характер.
Постанова Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2014 року у справі № 804/16679/14 в частині відмови у задоволенні позовних вимог сторонами оскаржена не була і колегією суддів не переглядається.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для часткового задоволення вимог позивача та вважає за необхідне зазначити наступне.
Будь-які юридичні наслідки (застосовані наслідки), що безпосередньо випливають з результатів перевірки, можуть бути предметом оскарження в адміністративному суді.
Відповідно до статті 63 Податкового кодексу України - облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Згідно зі статтею 66 Податкового кодексу України податковому органу надано право вносити зміни до облікових даних платника податків на підставі інформації органів державної реєстрації; інформації банків та інших фінансових установ про відкриття (закриття) рахунків платників податків; документально підтвердженої інформації, що надається платниками податків; інформації суб'єктів інформаційного обміну, уповноважених вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно платника податків; рішення суду, що набрало законної сили; даних перевірок платників податків.
Пунктами 183.1, 183.12, 183.15 статті 183 Податкового кодексу України визначено, що будь-яка особа, що підлягає обов'язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника податку, подає, до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву. Центральний орган державної податкової служби веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку. У разі зміни платником податку місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого органу державної податкової служби зняття такого платника з обліку в одному органі державної податкової служби і взяття на облік в іншому здійснюється в порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби.
З огляду на вищевказані правові норми можливо дійти висновку, що податковому органу надано право вносити зміни в облікові дані платника, проте, лише в ті, що не пов'язані із зміною податкового навантаження чи податкового кредиту, оскільки такі зміни за собою несуть податкові зобов'язання, які визначені підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України.
В той же час, згідно з підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України - податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Податкові зобов'язання визначаються платником податків на підставі поданих декларацій самостійно чи визначаються контролюючим органом.
Відповідно до підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України - податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України - контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Таким чином, зміни в облікові дані операцій по податку на додану вартість здійснюються лише на підставі податкових повідомлень-рішень чи на підставі довідок, складених за результатами перевірок, коли контролюючим органом не виявлено фактів порушень платником податків законодавства України.
Судом встановлено та сторонами не заперечується, що коригування в електронних базах даних Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" в інформаційній базі даних "Податковий блок" та "Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які ТОВ "СВ-У" здійснювалося Відповідачем саме на підставі акту Акту № 699/20-36-22-03-07/38876285 від 20.08.2014 р. "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "СВ-У" з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків за червень 2014 р.".
З огляду на зазначене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про визнання таких дій Відповідача протиправними та на поновлення порушених прав Позивача зобов'язанням Відповідача відновити вказані показники.
У межах доводів апеляційної скарги підстави для скасування чи зміни судового рішення відсутні.
Керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст.200, 205, 206 КАС України, суд, -
ухвалив:
Апеляційну скаргу Індустріальної об'єднаної Державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області - залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2014 року у справі № 804/16679/14 - залишити без змін.
Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, передбачені статтею 212 КАС України.
Повний текст ухвали складено 29 травня 2015 року.
Головуючий: Л.М. Нагорна
Суддя: О.В. Юхименко
Суддя: В.В. Мельник
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2015 |
Оприлюднено | 09.06.2015 |
Номер документу | 44547796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Нагорна Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні