Рішення
від 04.06.2015 по справі 697/923/15-ц
КАНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 697/923/15-ц

№ пров. 2/697/426/2015

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 червня 2015 року

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

в складі: головуючого-судді Льон О.М.

за участю секретаря - Дрянової Н.В.

прокурора - Ведула Л.Ю.

представника позивача - Спец Г.М.

відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Каневі Черкаської області цивільну справу за позовом Канівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Управління соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення сплаченої тимчасової допомоги,

ВСТАНОВИВ:

Канівський міжрайонний прокурор звернувся в суд в інтересах Управління соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення сплаченої тимчасової допомоги. В обґрунтування позовних вимог зазначив, відповідно до рішення Канівського міськрайонного сулу від 22.09.2008 ОСОБА_2 зобов'язаний сплачувати на користь ОСОБА_3 аліменти на утримання дочки ОСОБА_4, в розмірі 1/4 частини всіх видів його заробітку щомісячно, але не мене 30 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, починаючи з 12.09.2008 і до досягнення дитиною повноліття. Відділом державної виконавчої служби Канівського міськрайонної управління юстиції ОСОБА_3 21.10.2009 видана довідка про неотримання аліментів від ОСОБА_2 у період з 01.04.2009 по 30.09.2009. ОСОБА_3 21.10.2009 звернулась до управління праці та соціального захисту населення Канівської РДА (далі Управління) із заявою про призначення тимчасової державної допомоги дитині ОСОБА_5. Відповідно до вимог Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, посадовими особами Управління 28.10.2009 прийнято рішення про призначення допомоги ОСОБА_3 на утримання ОСОБА_4. Згідно інформації управління соціального захисту населення Канівської РДА від 13.03.2015, за період з 01 жовтня 2009 року по 28 лютого 2015 року ОСОБА_3 виплачено тимчасову допомогу на загальну суму 17 289 грн. 32 коп. У зв'язку з не сплатою ОСОБА_2 протягом тривалого часу аліментів, зумовила витрату коштів з Державного бюджету на утримання його доньки ОСОБА_4 в розмірі 17289 грн. 32 коп..

У судовому засіданні прокурор Ведула Л. Л.Б. підтримала позовні вимоги, посилаючись на обставини, що викладені в позові та просить стягнути з відповідача на користь держави в особі управління соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації сплачену тимчасову допомогу у сумі 17 289 грн. 32 коп..

Представник позивача за дорученням Спека Г.М. в судовому засіданні підтримала позовні вимоги та просить їх задовольнити.

Відповідач ОСОБА_2 в судовому засіданні позов визнав та не заперечує проти його задоволення.

Суд, вивчивши матеріали справи, вислухавши пояснення учасників процесу, вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення, виходячи з наступного.

Відповідно до рішення Канівського міськрайонного сулу від 22.09.2008 ОСОБА_2 зобов'язаний сплачувати на користь ОСОБА_3 аліменти на утримання дочки ОСОБА_4, в розмірі 1/4 частини всіх видів його заробітку щомісячно, але не менше 30 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, починаючи з 12.09.2008 і до досягнення дитиною повноліття ( а.с. 9) .

Відділом державної виконавчої служби Канівського міськрайонного управління юстиції ОСОБА_3 21.10.2009 видана довідка про неотримання аліментів від ОСОБА_2 у період з 01.04.2009 по 30.09.2009 ( а.с. 11).

ОСОБА_3 21.10.2009 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Канівської РДА із заявою про призначення тимчасової державної допомоги дитині ОСОБА_5 .

Аналогічні заяви ОСОБА_3 подавала до Управління 30.08.2010, 02.02.2011, 08.08.2011, 09.02.2012, 10.06.2012, 12.02.2013, 01.08.2013, 03.02.2014, 04.08.2014, 05.02.2015.

Відповідно до вимог Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, посадовими особами Управління 28.10.2009 прийнято рішення про призначення допомоги ОСОБА_3 на утримання ОСОБА_4.

Аналогічні рішення управлінням приймались 03.09.2010, 03.02.2011,

08.08.2011, 09.02.2012, 10.08.2012, 12.02.2013, 01.08.2013, 03.02.2014

04.08.2014,05.02.2015.

Згідно інформації управління соціального захисту населення Канівської РДА від 13.03.2015, за період з 01 жовтня 2009 року по 28 лютого 2015 року ОСОБА_3 виплачено тимчасову допомогу на загальну суму 17 289 грн. 32 коп.

Відповідно до ст. 180 Сімейного кодексу батьки зобов'язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття.

Згідно ч. 8 ст. 181 Сімейного кодексу України якщо місце проживання чи перебування батьків невідоме, або вони ухиляються від сплати аліментів, або не мають можливості утримувати дитину, дитині призначається тимчасова державна допомога, яка не може бути меншою ніж 30 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Виплата тимчасової державної допомоги здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. Аналогічні положення містяться у п.п. 2, 8 Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2006 року №189.

У вищеназваному Порядку зазначається, що покриття витрат, пов'язаних з виплатою тимчасової допомоги, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, наданих як субвенція місцевому бюджету.

Відповідно до ч. 10 ст. 181 Сімейного кодексу України суми наданої дитині тимчасової державної допомоги підлягають стягненню з платника аліментів до Державного бюджету України у судовому порядку.

Пунктом 12 Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2006 року №189 передбачено, якщо виникла можливість стягнення аліментів з одного з батьків, виявлено, що один з батьків може утримувати дитину або місце проживання (перебування) одного з батьків встановлено, у зв'язку з чим можливе стягнення з нього коштів на утримання дитини, орган праці та соціального захисту населення звертається до суду із заявою про стягнення суми сплаченої тимчасової допомоги. Стягнуті кошти зараховуються до державного бюджету ( п. 15 Порядку).

Відповідно до довідки директора ДП «Київське лісове господарство», ОСОБА_2 працює майстром лісу Семиполівського лісництва ДП «Київське лісове господарство» з вересня 2010 року і по даний час, та відповідно до довідки Канівського відділення Корсунь-Шевченківської ОДНІ Головного управління міндоходів у Черкаській області отримує заробітну плату.

Дане свідчить про достатній матеріальний стан відповідача та про його можливість самостійно сплачувати аліменти на утримання своєї неповнолітньої доньки, ОСОБА_4.

Згідно з положеннями ст. 121 Конституції України на прокуратуру покладено функції представництва інтересів громадянина або держави у випадках, визначених законом.

Пунктом 1 розділу XIII «Перехідні положення» Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1698-VII передбачено, що прокуратура виконує функцію нагляду за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів з цих питань органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами виключно у формі представництва інтересів громадянина або держави в суді.

Наявні форми представництва інтересів громадянина або держави в суді на даний час визначено статтею 36 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 № 1789-ХИ.

Статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 визначено, що підставою для представництва інтересів держави в судах є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних і інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Відповідно до ст. 45 Цивільного процесуального кодексу України з метою представництва інтересів громадянина або держави в суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами.

Відповідно до рішення Конституційного Суду України № З-рп/99 від 08.04.99 p., поняття «інтереси держави» є оціночними, і в кожному окремому випадку прокурор самостійно визначає, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних чи інших інтересів держави.

Державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону, гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо.

Управління соціального захисту населення Канівської РДА у своїй діяльності підзвітне і підконтрольне Канівській РДА. Управління призначає і виплачує тимчасову державну допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів. Покриття витрат, пов'язаних з виплатою тимчасової допомоги, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, наданих як субвенція місцевого бюджету.

Якщо виникла можливість стягнення аліментів з одного з батьків орган праці та соціального захисту населення звертається до суду із заявою про стягнення суми сплаченої тимчасової допомоги. Стягнуті кошти зараховуються до державного бюджету.

Таким чином, судом встановлено факт несплати ОСОБА_2 протягом тривалого часу аліментів, що зумовило витрату коштів з Державного бюджету на утримання його доньки ОСОБА_4 у розмірі 17 289 грн. 32 коп., які підлягають відшкодуванню.

Відповідно до п. II ст. 5 Закону України «Про судовий збір», від сплати судового збору звільняються органи прокуратури - при здійсненні своїх повноважень.

Відповідно до ст. 88 ЦПК України підлягає стягненню з відповідача в дохід держави судовий збір в сумі 243 грн. 60 коп.

Таким чином суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, які підлягають задоволенню.

На підставі наведеного та керуючись ст..ст. 180, 181 СК України, ст.ст. 10, 11, 88, 212-215 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Канівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Управління соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення сплаченої тимчасової допомоги задовольнити.

Стягнути із ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, на користь держави в особі управління соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації сплачену тимчасову допомогу у сумі 17 289 грн. 32 коп. зарахувавши кошти на р/р 35418025005591, МФО 854018, код 03195731.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано у строк, встановлений ст. 294 ЦПК України. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Апеляційного суду Черкаської області через Канівський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні в судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Головуючий О . М . Льон

СудКанівський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення04.06.2015
Оприлюднено09.06.2015
Номер документу44605359
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —697/923/15-ц

Рішення від 04.06.2015

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Льон О. М.

Рішення від 04.06.2015

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Льон О. М.

Ухвала від 13.05.2015

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Льон О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні