Постанова
від 03.06.2015 по справі 819/1403/15
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1403/15

03 червня 2015 р.м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючого судді Баранюка А.З.

при секретарі судового засідання Шпіцері О.М.

за участю:

представника позивача - Комар Л.В.;

представника відповідача - ОСОБА_2;

представника третьої особи - Піхіровського Н.М.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації до ОСОБА_4, третьої особи Тернопільської об'єднаної державної фінансової інспекції про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ:

Управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації, надалі позивач, звернулось до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_4, третьої особи Тернопільської об'єднаної державної фінансової інспекції про стягнення незаконно отриманої допомоги.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що при зверненні до управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, відповідач подала недостовірні дані, а саме було встановлено, що ОСОБА_4 фактично не здійснювала догляду за перестарілою особою у зв'язку з перебуванням за кордоном. За таких обставин відповідач не мала права на отримання державної соціальної допомоги як малозабезпечена сім'я, в результаті чого незаконно отримала державну соціальну допомогу за період з 01.07.2012р. по 31.12.2012 року в розмірі 12 144,84 грн., з 01.07.2014 р. по 31.12.2014 р. в розмірі 20 743,20 грн. та за лютий 2015 року в сумі 3 392,73 грн. у зв'язку з чим позивач звернувся до суду.

Представник позивача та третьої особи у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечила та пояснила, що відповідачка перебувала закордоном з метою обстеження та доручила догляд за престарілою здійснювати чоловіку відповідачки, а відтак вона не вбачає в цьому ніяких порушень. Просила суд у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши і відкритому судовому засіданні пояснення представників позивача, відповідача та третьої особи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до часткового задоволення, з наступних підстав.

Судом встановлено , що жителька с. Гаї-за-Рудою Зборівського району Тернопільської області ОСОБА_4 неодноразово зверталася до УПСЗН Зборівської РДА із заявами про призначення (продовження виплати) державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям. На підставі вказаних заяв та поданих документів відповідачці була призначена та виплачувалась державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям, за період з 01.07.2012р. по 27.02.2015 року.

Відповідно ст. 13 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", контроль за правильністю надання державної соціальної допомоги та використання коштів Державного бюджету України, спрямованих на надання державної соціальної допомоги, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, безпосередньо та через керівника та уповноважених ним осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Згідно ст. 7 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", якщо сім'єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності УПСЗН Зборівської РДА та встановлено факт подання ОСОБА_4 в деклараціях про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, від 11.07.2012 року та від 10.07.2015 року, недостовірної інформації стосовно її догляду за особою яка досягла 80-річного віку, оскільки відповідач ніде не працювала протягом 3 місяців перед датами її звернення за допомогою та фактично вона перебувала за межами України, що підтверджується інформацією управління Служби безпеки України в Тернопільській області № 69/65/1-2327 від 12.12.2014 року.

Після виявленого порушення, відповідно до розпорядження №5-од від 03.03.20145 року припинено виплати та проведено перерахунок зайво виплаченої допомоги.

Управлінням праці та соціального захисту населення Зборівської РДА 30.03.2015 року вручено ОСОБА_4 повідомлення №5 від 03.03.2015 року про обсяг надміру виплачених коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.

10 березня 2015 року ОСОБА_4 звернулась до позивача із заявою в якій визнала факт її перебування за кордоном, однак відмовилася повертати всю суму виплаченої допомоги у зв'язку із тяжким фінансовим становищем пов'язаним із хворобою її чоловіка та утриманням двох неповнолітніх дітей, та сплатила лише компенсаційну виплату особам, які здійснювали догляд за інвалідами 1-ої групи або перестарілими особами, які досягли 80-ти річного віку.

Частиною першою статті 7 Закону № 1768-III, абзацами другим-шостим пункту 10 Постанови № 250 передбачено обставини, за яких державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям не призначається, зокрема, у разі, коли: працездатні члени малозабезпеченої сім'ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I - IV рівня акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, за інвалідами II групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку; фізичних осіб, які надають соціальні послуги).

Відповідно п. 25 Постанови КМУ від 24 лютого 2003 р. N 250 "Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям" виплата раніше призначеної соціальної допомоги припиняється якщо сім'єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, - з місяця, в якому виявлено порушення; у разі переїзду сім'ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють виплату соціальної допомоги (зокрема, смерть одинокої особи), - з місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися зміни; за заявою уповноваженого представника сім'ї - з місяця, що настає за місяцем її подання, якщо інше не обумовлено заявою.

Пунктом 28 Постанови КМУ від 24 лютого 2003 р. N 250 "Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям", передбачено якщо сім'єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім'ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім'ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

З матеріалів справи вбачається, що при проведенні ревізії органами державного фінансового контролю встановлено факт неодноразового перебування відповідачки за кордоном, що у свою чергу позбавило її можливості здійснювати постійний догляд за особою яка досягла 80-річного віку протягом трьох місяців перед датою звернення за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.

Оскільки у даному випадку працездатний член сім'ї - ОСОБА_4 протягом трьох місяців що передують зверненням за призначенням допомоги малозабезпеченим сім'ям не працювала, то здійснення нею догляду за перестарілою особою яка досягла 80-ти річного віку у вказаний період є обставиною, що впливає на призначення та виплату такої допомоги.

На підставі наведеного, суд вважає, що УПСЗН Зборівської РДА прийшло до правильного висновку, що відповідачка ніде не працювала протягом 3 місяців перед зверненнями за допомогою у вищевказані періоди, і фактично не здійснювала догляд за інвалідом у зв'язку з перебуванням за кордоном.

Відповідно до частини 1 статті 7 Закону № 1768-III вказана обставина впливає на призначення та виплату державної допомоги, оскільки при її наявності, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям не призначається.

Таким чином, доводи представника відповідача не приймаються судом до уваги.

Разом з тим, згідно із частиною другою статті 7 Закону № 1768-III, за наявності обставин, передбачених у частині першій цієї статті, державна соціальна допомога може бути призначена місцевою державною адміністрацією на підставі рішень районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій та виконавчих комітетів міських і районних у містах (у разі їх створення) рад у разі, якщо у складі сім'ї є інвалід.

Відповідно до довідки Гаї-за-Рудівської сільської ради Зборівського району Тернопільської області про склад сім'ї від 06.01.2015 року №7 (а.с.31) ОСОБА_4 проживає з чоловіком ОСОБА_5, синами ОСОБА_6, ОСОБА_7 та батьками ОСОБА_8 і ОСОБА_9.

Згідно із довідкою (а.с.24) чоловік відповідачки - ОСОБА_5 знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Зборівському районі і отримує пенсію по інвалідності в наслідок загального захворювання інвалідам ІІІ групи. Пенсію призначено з 22.04.2014 року.

Таким чином, враховуючи положення частини другої статті 7 Закону № 1768-III, навіть за наявності обставин, передбачених у частині першій статті 7 Закону № 1768-III, сім'я відповідачки мала право на державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям з моменту взяття на облік та призначення пенсії по інвалідності її чоловіку, а саме з 22.04.2014 року.

Вказані обставини не було взято до уваги позивачем при припиненні виплати допомоги ОСОБА_4 та проведенні її перерахунку.

Отже, суд приходить до висновку, що відповідачці зайво виплачено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям у розмірі 12 144,84 грн., а саме за період з 01.07.2012 р. п 31.12.2012 р.

Враховуючи наведене та беручи до уваги те, що сім'я позивачки мала право на отримання державної соціальної допомоги з 01.07.2014 р. по лютий 2015 р., суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 158-167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з ОСОБА_4 (АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1) на користь управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації (47200, вул. Б.Хмельницького, 54, м. Зборів Тернопільської області, код ЄДРПОУ 03195688) зайво виплачену державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям у розмірі 12144 (дванадцять тисяч сто сорок чотири) грн. 84 коп.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2015
Оприлюднено10.06.2015
Номер документу44631880
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1403/15

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Постанова від 03.06.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні