cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
02.06.15р. Справа № 904/2207/15
про стягнення 3981,76 грн.
Суддя Панна С.П.
Представники:
від позивача Юнкін Ю.П. - представник за довіреністю № 02/04-15 від 07.04.2015 року
від відповідача не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Західагроінвест" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Італійська сушка" про стягнення основного боргу в сумі 2900,00 грн., пені в сумі 354,68 грн., 3% річних в сумі 32,65 грн., інфляційних втрат в сумі 404,43 грн., штрафу в сумі 290,00 грн., судового збору.
Позовні вимоги обґрунтовані невиконанням відповідачем умов договору № 116 від 07.10.2014 року в частині своєчасної та повної оплати за отриманий товар.
Відповідач мотивований відзив на позовну заяву не надав, в судові засідання 09.04.2015 року, 20.05.2015 року, 02.06.2015 року не з'явився.
Відповідача своєчасно та належним чином повідомлено про місце, час і дату розгляду справи, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення за № 4909404304073.
Згідно спеціального витягу з Єдиного держаного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців станом на 09.04.2015 року юридичне місцезнаходження відповідача - 49000, м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, б. 31-Д, куди судом і направлялась ухвала про відкладення розгляду справи.
Ухвалою суду від 09.04.2015 року на підставі ч. 3 ст. 69 Господарського процесуального кодексу України строк розгляду спору у справі № 904/2207/15 продовжено терміном на 15 днів, а саме до 01.06.2015 року.
Справа згідно зі ст. 75 Господарського процесуального кодексу України розглядається за наявними в ній матеріалами.
Відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України у справі оголошувались вступна та резолютивна частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
07.10.2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Західагроінвест", як постачальником, та Товариством з обмеженою відповідальністю "Італійська сушка", як покупцем, укладено договір № 116 за умовами п. 1.1 якого постачальник у відповідності з вимогами цього договору бере на себе зобов'язання передавати у власність покупцеві, а покупець відповідно - приймати та оплачувати товар в кількості і асортименті, які обумовлені в даному договорі та замовленнях покупця.
Товаром, що постачається в рамках цього договору, є сухе молоко, суха молочна сироватка, масло вершкове, спред вершковий, інші продукти переробки молока, які використовуються у якості сировини в харчовій промисловості (п. 1.2 договору).
Конкретне найменування товару, його кількість, асортимент та ціна кожної окремої партії поставки обумовлюються сторонами відповідно на кожну таку окрему партію товару і зазначаються у рахунках постачальника на оплату товару, який формується ним на підставі усної чи письмової заявки покупця, а також видаткових накладних, за якими здійснюється відпуск відповідної партії товару (п. 1.3 договору).
Відповідно до п. 2.1 договору ціна товару та його кількість вказуються в рахунку постачальника на оплату (який формується постачальником після опрацювання заявки покупця), а також зазначається у накладній по якій здійснюється відпуск кожної конкретної партії товару.
Рахунок постачальника на оплату товару (в якому зазначається найменування товару, кількість, ціна) завжди надсилається факсом покупцю після опрацювання постачальником заявки покупця. У разі, якщо покупець не отримав рахунок, або у нього залишились не узгоджені з постачальником питання (в тому числі щодо умов оплати, кількості, асортименту, місця поставки тощо), він не має права отримувати товар, а повинен узгодити всі умови поставки кожної конкретної партії товару з уповноваженими представниками постачальника (п. 2.2 договору).
Загальна ціна договору є розрахунковою і визначається, як сума вартості всього замовленого покупцем та поставленого постачальником на підставі цього договору товару (п. 2.4 договору).
Умови оплати за товар: розрахунки здійснюються шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника. Строки оплати: відтермінування платежу 21 календарний день з моменту поставки (відвантаження товару) (п. 2.5, п. 2.6 договору).
Пунктом 2.7 договору передбачено, що моментом виконання грошового зобов'язання вважається дата надходження грошових коштів у повному обсязі на поточний рахунок постачальника.
Згідно з п. 2.8 договору при наявності за покупцем простроченої заборгованості за раніше придбаний у постачальника товар, незалежно від причин її утворення, кошти, які надходять від покупця, в першу чергу зараховуються постачальником на погашення існуючої заборгованості за попередньо поставлений товар, а також на погашення втрат постачальника від інфляції, річних, на погашення неустойки тощо. Крім того, в будь-який час до остаточного розрахунку постачальник має право призупинити подальші поставки товару за цим договором покупцю.
Поставка товару за цим договором здійснюється на умовах EXW (Міжнародні правила по тлумаченню термінів "Інкотермс" в редакції 2000 року) (франко-склад) зі складу постачальника за адресою: м. Дніпропетровськ, вул.Молодогвардійська, 37А. Обов'язок завантаження товару в транспорт покупця покладається на постачальника. За окремою письмовою домовленістю можлива доставка товару покупцю з відповідною оплатою покупцем вартості доставки постачальнику (п. 3.2 договору).
Відповідно до п. 3.5 договору всі права на товар, що поставляється за умовами цього договору, та ризики його випадкової втрати, переходять до покупця з моменту передачі продукції від постачальника покупцеві та підписання накладних.
Даний договір вступає в силу з дня його підписання повноважними представниками обох сторін і діє до 31.12.2015 року (п. 8.1 договору).
На виконання умов договору позивач поставив на адресу відповідача продукти переробки молока, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000618 від 09.10.2014 року (а. с. 14).
В порушення прийнятих на себе за договором зобов'язань відповідач частково розрахувався з позивачем на суму 7000,00 грн., що підтверджується випискою з рахунку (а. с. 56-59). Сума боргу відповідача перед позивачем склала 2900,00 грн., яка підтверджується матеріалами справи та підлягає до стягнення.
Згідно зі ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ст. 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 599 Цивільного кодексу України встановлено наступне: зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться (ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України).
За приписами ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.
Згідно з ч. 2 ст. 712 Цивільного кодексу України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Пунктом 5.1 договору передбачено, що за несвоєчасну оплату партій товару за даним договором покупець сплачує постачальнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного Банку України, що діє в момент відповідного прострочення, від суми заборгованості, за кожний день прострочки оплати.
В разі затримки оплати отриманого товару на строку більше, ніж тридцять днів відносно вказаного у п. 3.4, покупець сплачує постачальнику штраф в розмірі десяти відсотків від суми несплаченого боргу (п. 7.5 договору).
За умовами п. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Вимоги позивача про стягнення з відповідача пені в сумі 354,68 грн. за період з 30.10.2014 року до 16.03.2015 року, 3% річних в сумі 32,65 грн. за період з 30.10.2014 року до 16.03.2015 року, інфляційних втрат в сумі 404,43 грн. за період листопад 2014 року - лютий 2015 року, штрафу в сумі 290,00 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
При цьому суд зважає на те, що позивачем не вірно визначено період нарахування пені, 3% річних з 30.10.2014 року, оскільки враховуючи приписи п.2.6 договору саме 30.10.2014 року є останнім днем розрахунку за отриману продукцію, а прострочення оплати за товар починається з 31.10.2014 року, відповідно, і нарахування пені й 3% річних повинно здійснюватись саме з 31.10.2014 року, однак, при здійсненні перерахунку пені й 3% річних судом встановлено, що позивачем нараховано пеню (354,68 грн.) в меншому розмірі, ніж складає за вірний період (357,45 грн.), а сума 3% річних не відрізняється від суми, нарахованої за вірний період позивачем.
Судовий збір відповідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладається на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 525, 526, 599, 625, 692, 712 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Італійська сушка" (ю/а: 49061, м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, б. 31-Д, р/р 26007050238345 в КБ "Приватбанк", МФО 305299, код ЄДРПОУ 38530203) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Західагроінвест" (п/а: 03067, м. Київ, а/с 53, ю/а: 03067, м. Київ, вул. Гарматна, б. 29/31, р/р 26006436966 в АТ "Райффайзен Банк Аваль" м. Київ, МФО 380805, ідентифікаційний код 39091027) 2900 (дві тисячі дев'ятсот) грн. 00 коп. - основного боргу, 354 (триста п'ятдесят чотири) грн. 68 коп. - пені, 32 (тридцять дві) грн. 65 коп. - 3% річних, 404 (чотириста чотири) грн. 43 коп. - інфляційних втрат, 290 (двісті дев'яносто) грн. 00 коп. - штрафу, 1827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн. 00 коп. - судового збору, про що видати наказ.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Повне рішення складено - 04.06.2015 року.
Суддя С.П.Панна
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2015 |
Оприлюднено | 10.06.2015 |
Номер документу | 44662680 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Панна Світлана Павлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні