cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
04.06.15р. Справа № 904/3891/15
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Амстор Трейд", м. Дніпропетровськ
про стягнення заборгованості у сумі 335 417,38 грн.
Суддя Крижний О.М.
Представники:
від позивача: Прийменко О.О., довіреність № 14 від 26.05.2015 року, представник;
від відповідача: не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сватівське м'ясопереробне підприємтво" звернулось до господарського суду з позовом, у якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Амстор Трейд" на свою користь основний борг у розмірі 294 190,42 грн., пеню у розмірі 38 833,14 грн. та 3% річних у розмірі 2 393,82 грн., загалом на суму 335 417,38 грн.
Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем зобов'язань за договором № 50 від 01.04.2014 року щодо оплати поставленого позивачем товару, внаслідок чого у відповідача утворилася заборгованість та відповідно нараховані штрафні санкції та 3% річних на загальну суму 335 417,38 грн.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про день, час, місце розгляду справи повідомлений належним чином відповідно до вимог частини 1 статті 64 Господарського процесуального кодексу України.
Відповідно до даних сайту "Укрпошта" надіслане судом відповідачу поштове повідомлення вручене 30.05.2015 року за довіреністю представнику Товариства з обмеженою відповідальністю "Амстор Трейд".
Згідно п. 3.9.1. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 року № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" доказом такого повідомлення в разі неповернення ухвали підприємством зв'язку може бути й долучений до матеріалів справи та засвідчений самим судом витяг з офіційного сайту Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" щодо відстеження пересилання поштових відправлень, який містить інформацію про отримання адресатом відповідного поштового відправлення, або засвідчена копія реєстру поштових відправлень суду.
Відповідно до п. 3.9.2. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 року № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Відзиву на позов Товариство з обмеженою відповідальністю "Амстор Трейд" до суду не надало, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами (стаття 75 Господарського процесуального кодексу України).
Розгляд справи був відкладений з 20.05.2015 року на 04.06.2015 року.
У судовому засіданні 04.06.2015 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
01.04.2015 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Сватівське м'ясопереробне підприємтво" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Амстор Трейд" (покупець) був укладений договір № 50 (далі - Договір), за умовами п. 1.1. якого постачальник зобов'язується поставляти товар на умовах DDP (рампа торгового центру в місці поставки - згідно замовлення покупця), а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його вартість відповідно до умов Договору. Товар, що підлягає поставці за цим Договором, визначається Специфікацією (Додаток № 3), яка не від'ємною частиною цього Договору.
Згідно п. 7.1. Договору даний Договір діє з моменту його підписання сторонами до 31.12.2014 року.
Дія Договору автоматично продовжується на наступний термін, якщо жодна зі сторін не попередить письмово іншу сторону про припинення дії Договору за один місяць до закінчення терміну дії Договору, вказаного в п. 7.1. Договору (п. 7.3. Договору).
Відповідно до п.п. 2.1.-2.2. Договору постачальник зобов'язується прийняти від покупця замовлення (Додаток № 1) на постачання товару та здійснити постачання товару до торгового центру за адресою, вказаною в замовленні покупця, своїми транспортними засобами та за свій рахунок. Замовлення покупця повинне містити асортимент та кількість товару, код (артикул) постачальника, код (артикул) виробника, код товару, строк поставки та надсилатись попередньо не менш ніж за 12 годин до постачання товару. Замовлення покупця надсилається постачальнику системою документообігу електронними засобами обміну інформацією (далі - система EDI) або e-mail. Постачальник гарантує виконання прийнятого замовлення та зобов'язаний здійснити постачання товару в асортименті та кількості, що замовлена покупцем. У випадку, якщо постачальник протягом 2-х годин з моменту отримання замовлення не повідомив покупця про неможливість виконання замовлення (в т. ч. частково), замовлення є прийнятим і підтвердженим постачальником.
Право власності на товар переходить до покупця з моменту підписання уповноваженими представниками сторін товарно-транспортної накладної, яка засвідчує момент передачі товару. Дата підписання накладної зазначається на штампі покупця "Приймання товару". В разі повернення товару право власності на товар переходить від покупця до постачальника в момент підписання товарної, або товарно-транспортної накладної (п. 2.6. Договору).
За умовами п.п. 5.1.-5.2. Договору загальну суму Договору складає сума товару, отриманого по всім накладним. Ціна товару встановлюється виключно на підставі погодженої/-ому сторонами Специфікації (прайс-листа). Якщо товар поставлений за ціною, яка не відповідає ціні, визначеній в Специфікації (прайс-листі), товар є отриманим за ціною, яка обумовлена сторонами у чинній/-ому Специфікації (прайс-листі).
Ціна на товар включає вартість доставки постачальником товару за адресою доставки (п. 5.4. Договору).
Пунктом 5.5. Договору передбачено, що покупець зобов'язаний здійснювати оплату за поставлений товар, за вирахуванням сум, які передбачені даним Договором, які настануть після спливу 30 (тридцяти) банківських днів з моменту поставки товару, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника. Покупець здійснює оплату товарів два рази на тиждень по робочих вівторках та четвергах (в день, який раніше настане після спливу строку оплати). Покупець здійснює оплату товарів по робочих вівторках та четвергах (в день, який раніше настане після спливу строку оплати). Оплата за Договором здійснюється за умови надання постачальником належним чином оформлених документів, надання яких є необхідним згідно цього Договору та чинного законодавства України. У випадку не надання постачальником належних документів покупець має право відстрочити дату розрахунку з постачальником на строк затримки оформлення (надання) необхідних документів. У разі наявності з боку постачальника простроченої дебіторської заборгованості за Договором, покупець має право відстрочити виконання зобов'язань до повного погашення заборгованості з обов'язкових платіж постачальника.
Покупець є таким, що виконав своє зобов'язання по оплаті товарів, з моменту списання банком грошей з банківського рахунку покупця на банківський рахунок постачальника, вказаний в розділі 9 цього Договору (п. 5.6. Договору).
01.04.2014 року сторони погодили та підписали Протокол розбіжностей до договору №50 від 01.06.15 4.2014 року.
Відповідно до умов Протоколу розбіжностей сторони узгодили змінити п. 5.5. Договору, відповідно до якого, покупець зобов'язаний здійснювати оплату за поставлений товар, за вирахуванням сум, які передбачені даним Договором, які настануть після спливу 21 (двадцяти одного) календарних днів з моменту поставки товару, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника.
Також, згідно Протоколу розбіжностей сторони погодили доповнити Договір п. 6.7. у наступній редакції:
"п. 6.7. У випадку прострочення покупцем терміну оплати за отриманий товар, відповідно до п. 5.5. цього договору, покупець зобов'язаний сплатити на користь постачальника пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми заборгованості за кожний день прострочення оплати."
На виконання умов Договору позивач поставив відповідачу товар на суму загальну суму 294 190,42 грн.
На підтвердження наведеного факту позивач надав до суду належним чином завірені копії товарних накладних та транспортних накладних (а.с. 22-39).
Всі наведені вище документи місяться підписи з боку позивача та з боку відповідача, відповідно скріплені печатками підприємств.
У зв'язку з неоплатою відповідачем поставленого позивачем товару, Товариство з обмеженою відповідальністю "Сватівське м'ясопереробне підприємтво" на правило на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Амстор Трейд" претензію № вих. № 7 від 30.03.2015 року з вимогою про оплату заборгованості у сумі 294 190,42 грн.
Претензія вручена працівнику підприємства відповідача за юридичною адресою - 06.04.2015 року та за поштовою адресою - 09.04.2015 року, про що свідчить наявний на поштових повідомленнях підпис (а.с.42).
Позивач зазначає, що відповідач не оплатив поставлений позивачем відповідачу товар, внаслідок чого у відповідача утворилася заборгованість у загальній сумі 294 190,42 грн. , що і причиною спору.
Відповідно до ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом (ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України).
Стаття 526 Цивільного кодексу України встановлює вимогу щодо виконання зобов'язань належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.
Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно відлягає виконанню у цей строк (ст. 530 Цивільного кодексу України).
Враховуючи умови Договору та Протоколу розбіжностей (п. 5.5. Договору), а також факт того, що товар поставлений позивачем відповідачу за наявними у матеріалах справи товарними накладними, відповідно строк оплати товару є таким, що настав.
Доказів оплати поставленого позивачем товару відповідач не надав, доводи позивача, наведені в обґрунтування позову, не спростував.
За викладеного, є правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача основного боргу в сумі 294 190,42 грн.
Згідно з ч. 1 ст. 199 Господарського кодексу України виконання господарських зобов'язань забезпечується заходами захисту прав та відповідальності учасників господарських відносин, передбаченими цим Кодексом та іншими законами. До відносин щодо забезпечення виконання зобов'язань учасників господарських відносин застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.
Відповідно до ч. 1 ст. 546 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою. Виконання зобов'язання забезпечується, якщо це встановлено договором або законом (ч. 1 ст. 548 ЦК України).
Згідно п. 6.7. Договору у випадку прострочення покупцем терміну оплати за отриманий товар, відповідно до п. 5.5. цього договору, покупець зобов'язаний сплатити на користь постачальника пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми заборгованості за кожний день прострочення оплати.
Позивач нарахував та заявив до стягнення пеню за період з 19.01.2015 року по 27.04.2015 року на суму 294 190,42 грн. у сумі 38 83314 грн.
Дослідивши здійснений позивачем розрахунок пені, судом встановлено помилку, яка пов'язана з періодом нарахування пені на загальну суму заборгованості.
Так, позивач нараховує пеню на загальну суму заборгованості у розмірі 294 190,42 грн., де початком періоду нарахування зазначає 19.01.2015 року, однак за товарною накладною від 28.12.2014 року на суму 1 805,83 грн. початком періоду прострочення оплати є 20.01.2015 року, так як останній день оплати 18.01.2015 року - це неділя, відповідно останній день оплати переноситься на 19.01.2015 року, тому першим днем прострочення оплати є 20.01.2015 року.
За наведеного, пеня може бути нарахована наступним чином:
- за період з 19.01.2015 року по 27.04.2015 року на суму 292 384,59 грн. (294 190,42 грн. - 1 805,83 грн.), що у підрахунку становить 38 370,47 грн.;
- за період з 20.01.2015 року по 27.04.2015 року на суму 1 805,83 грн., що у підрахунку становить 236,98 грн.
За викладеного, вимога про стягнення пені підлягає частковому задоволенню і з відповідача підлягає стягненню пеня у розмірі 38 607,45 грн. (38 370,47 грн. + 236,98 грн.).
Відповідно до ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Позивач нарахував та просить стягнути з відповідача на свою користь 3% річних за період прострочення оплати з 19.01.2015 року по 27.04.2015 року на суму 284 190,42 грн. у сумі 2 393,82 грн.
Дослідивши здійснений позивачем розрахунок 3% річних, судом встановлено помилку, яка пов'язана з періодом нарахування 3% річних на загальну суму заборгованості.
Так, позивач нараховує 3% річних на загальну суму заборгованості у розмірі 294 190,42 грн., де початком періоду нарахування зазначає 19.01.2015 року, однак за товарною накладною від 28.12.2014 року на суму 1 805,83 грн. початком періоду прострочення оплати є 20.01.2015 року, так як останній день оплати є 18.01.2015 року.
18.01.2015 року - це неділя, відповідно останній день оплати переноситься на 19.01.2015 року, тому першим днем прострочення оплати є 20.01.2015 року.
За наведеного, 3% річних можуть бути нараховані наступним чином:
- за період з 19.01.2015 року по 27.04.2015 року на суму 292 384,59 грн. (294 190,42 грн. - 1 805,83 грн.), що у підрахунку становить 2 379,13 грн.;
- за період з 20.01.2015 року по 27.04.2015 року на суму 1 805,83 грн., що у підрахунку становить 14,55 грн.
Таким чином, вимога про стягнення з відповідача на користь позивача 3% річних підлягає частковому задоволенню у сумі 2 393,68 грн. (2 379,13 грн. + 14,55 грн.).
Відповідно до частини 1 статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Європейський суд з прав людини під терміном "власність" розуміє також грошові кошти, що підлягають оплаті за поставлений товар. Невиконанням обов'язку щодо оплати товару відповідач порушує права позивача, безпідставно не перераховуючи кошти (вартість товару) у власність позивача.
Отже, заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню частково і з відповідача підлягає стягненню 335 191,55 грн. (основний борг у розмірі 294 190,42 грн., пеня у розмірі 38 607,45 грн. та 3% річних у розмірі 2 393,68 грн.).
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача підлягає стягненню судовий збір пропорційно розміру задоволених позовних вимог у розмірі 6 703,83 грн.
Керуючись ч.1 ст.1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст.ст. 1, 33, 34, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Амстор Трейд" (49038, м. Дніпропетровськ, вул. Ленінградська, буд. 27, ідентифікаційний код 39135315) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сватівське м'ясопереробне підприємтво" (92600, Луганська область, м. Сватове, вул. Ново-Старобільська, буд. 18, ідентифікаційний код 35130344) заборгованість у розмірі 294 190,42 грн., пеню у розмірі 38 607,45 грн., 3% річних у розмірі 2 393,68 грн. та судовий збір у розмірі 6 703,83 грн.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено - 04.06.2015 року.
Суддя О.М. Крижний
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2015 |
Оприлюднено | 10.06.2015 |
Номер документу | 44662719 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні