Рішення
від 26.05.2015 по справі 923/517/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18

тел. /0552/ 49-31-78, 42-06-22, 32-11-36


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 травня 2015 р. Справа № 923/517/15

Господарський суд Херсонської області у складі судді Нікітенка С.В. при секретарі Гапоновій К.С, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом прокурора м. Херсона в інтересах держави в особі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, м. Київ

до відповідача-1 - управління освіти Херсонської міської ради Херсонської області, м.

Херсон,

до відповідача-2 - товариства з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010", м. Херсон,

про визнання недійсними результатів конкурсних торгів та визнання недійсними договорів.

За участю прокурора Кущ В.Г., посвідчення №032528 від 11.03.2015р.;

Представників сторін:

від позивача - не з'явився;

від відповідача-1 - не з'явився;

від відповідача-2 - не з'явився.

Суть спору: Прокурор м. Херсона в інтересах держави в особі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України звернувся з позовом до управління освіти Херсонської міської ради та товариства з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010", в якому просить:

1. Визнати недійсним протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів №118 від 07.11.2014р. в частині акцептування пропозицій ТОВ "Світ школяра 2010" по лотам 4, 12, 14, 15, 21, 24, 26, 33, 35, 36, 37, 41, 43;

2. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1040 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 228848,58 грн.;

3. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1041 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 644707,92 грн.;

4. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1042 від 24.11.2014р., укладений між укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 638258,28 грн.;

5. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1043 від 24.11.2014р., укладений між укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 158142,63 грн.;

6. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1044 від 24.11.2014р., укладений між укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 517929,90 грн.;

7. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1045 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 557164,11 грн.;

8. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1047 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 648894,06 грн.;

9. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1048 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 511779,30 грн.;

10. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1049 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 563210,31 грн.;

11. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1039 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 204488,85 грн.;

12. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1038 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 446350,26 грн.;

13. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1037 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 450419,82 грн.;

14. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1046 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 359797,44 грн.;

Позовні вимоги обґрунтовано посиланнями на положення ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", ст.ст. 16, 17, 22, 29 Закону України "Про здійснення державних закупівель", положення ст.ст. 203, 215 ЦК України та положення ст. 207 ГК України.

27 квітня 2015 року відповідач-1 через канцелярію суду подав відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовної заяви, оскільки процедура конкурсних торгів була витримана у повному обсязі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель".

28 квітня 2015 року до суду від позивача у справі надійшло письмове пояснення на позов, в якому позивач не висловив свою правову позицію щодо заявленого позову. 15 травня 2015 року відповідач-2 через канцелярію суду подав відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовної заяви, оскільки процедура конкурсних торгів була витримана у повному обсязі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель".

Позивач, не скористався своїм правом на участь у вирішенні спору, у жодне судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив.

Представники відповідачів у судове засідання 26.05.2015р. не прибули, про причини неявки суд не повідомили, не зважаючи на ті обставини, що у судовому засіданні 28.04.2015р. були судом повідомлені про дату, час та місце наступного судового засідання, яке було призначене на 26.05.2015р.

Будь-яких письмових заяв або клопотань на день розгляду справи від позивача та відповідачів щодо відкладення розгляду справи до суду не надійшло. Подальше ж відкладення розгляду справи призведе до затягування судового процесу і є порушенням приписів статті 22 ГПК України, зокрема, стосовно обов'язку сторін добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони.

Крім того, відповідно до ст. 77 ГПК України неявка представника сторони у судове засідання може бути підставою для відкладення розгляду справи, коли з-за такої неявки неможливо розглянути певну справу.

Неявка у судове засідання представників позивача та відповідачів не унеможливлює розгляд справи № 923/517/15, не є підставою для відкладення її розгляду.

За таких обставин, справа розглядається без участі представників позивача та відповідачів, за наявними в ній матеріалами, яких достатньо для вирішення спору по суті.

Прокурор у судовому засіданні 26.05.2015р. позовні вимоги підтримав у повному обсязі, з підстав викладених у позовній заяві.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, суд

в с т а н о в и в :

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти встановлено положеннями Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 10.04.2014р. № 1197-VII з подальшими змінами (надалі - Закон).

Статтею 7 Закону України "Про здійснення державних закупівель" визначено органи, які уповноважені здійснювати державне регулювання та контроль у сфері закупівель та компетенцію кожного з них.

Згідно з Положенням про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженим Указом Президента України від 31 травня 2011 року № 634/2011, Міністерство є спеціально уповноваженим органом у сфері державних закупівель, метрології, з питань державно-приватного партнерства, оборонного замовлення. Основними завданнями Міністерства є формування та забезпечення державної політики у сфері державних закупівель, державного замовлення.

Отже, прокурором у позовній заяві вірно визначено і обґрунтовано в чому полягає порушення інтересів держави у конкретних спірних правовідносинах, які підлягають захисту та вирішенню у судовому порядку, а також визначено орган влади, уповноважений здійснювати функції держави у спірних правовідносинах.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на ті обставини, що прокуратурою міста при вивченні питання щодо дотримання управлінням освіти Херсонської міської ради чинного законодавства при проведенні процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, а саме послуг з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та пришкільних оздоровчих таборів встановлено порушення вимог Закону.

Відповідно до протоколу засідання комітету з конкурсних торгів управлінням освіти Херсонської міської ради (надалі - замовник або відповідач-1 ) від 12.09.2014р. № 65 затверджено проект плану державних закупівель по управлінню освіти на 2015 рік та прийнято рішення про вибір процедури "відкриті торги" для закупівлі продуктів харчування та послуг з організації харчування учнів на 2015 рік.

16 вересня 2014 року комітет з конкурсних торгів управління освіти Херсонської міської ради оголосив конкурсні торги на закупівлю у 2015 році послуг з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах.

Оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднене в мережі Інтернет на веб-сайті "Офіційний загальнодержавний веб-портал "Державні закупівлі" від 19.09.2014р. № 89 та оприлюднене на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. Крім того, оголошення оприлюднене англійською мовою в міжнародному офіційному виданні від 19.09.2014р. № 89 за № 190128.

Протоколом комітету з конкурсних торгів управління освіти Херсонської міської ради затверджено документацію конкурсних торгів із закупівлі послуг з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах.

Пунктом 2 ч. 2 ст. 22 Закону та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозиції конкурсних торгів" Стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті тоги, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 №919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за №653/17948 (надалі - Стандартна документація конкурсних торгів) передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону, вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.

На підставі ст. 16 Закону, замовники у разі проведення процедур закупівель, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті, визначають кваліфікаційні критерії до учасників або учасників попередньої кваліфікації з числа тих, що встановлені частиною другою цієї статті.

Замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії: наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрі з обслуговування на території України; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів; наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами).

Усі пропозиції конкурсних торгів або кваліфікаційні пропозиції, які відповідають кваліфікаційним критеріям, встановленим частиною другою цієї статті, та за відсутності інших, передбачених цим Законом, підстав для їх відхилення, допускаються до оцінки.

Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів управління освіти Херсонської міської ради від 17.10.2014 №11.8 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:

1) ТОВ "Сервис Гранд" - 13234782,62 грн. (по лотам 6, 9-10, 13, 16-18, 22-25, 28-32, 34, 39-40, 42, 44-46, 49-51);

2) ТОВ "Світ школяра 2010" - 5929991,46 грн. (по лотам 4, 12, 14-15, 21, 26, 33, 35-37, 41,4 3);

3) ФОП Дидін Володимир Євгенович - 32717109,89 грн. (по лотам 1-51).

Відповідно до Протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів від 07.11.2014р. № 118 до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ФОП Дидін Володимир Євгенович, ТОВ "Світ школяра 2010" та ТОВ "Сервіс Гранд", а переможцем конкурсних торгів відповідно до пункту 5.1 "Перелік критеріїв та методика оцінки пропозиції конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критерію" розділу 5 "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" документації конкурсних торгів управлінням освіти Херсонської міської ради визначено ТОВ "Сервіс Гранд" (по лотам 6, 9-10, 13, 16-18, 22-23, 25, 28-32, 34, 39-40, 42, 44 - 46, 49-51) та ТОВ "Світ школяра 2010" - (по лотам 4, 12, 14-15, 21, 24, 26, 33, 35-37, 41, 43).

Замовником 07.11.2014р. акцептовано пропозиції ТОВ "Сервіс Гранд" (по лотам 6, 9-10, 13, 16-18, 22-23, 25, 28-32, 34, 39-40, 42, 44 - 46, 49-51) та ТОВ "Світ школяра 2010" - (по лотам 4, 12, 14-15, 21, 24, 26, 33, 35-37, 41, 43), що підтверджується повідомленням розміщеному на веб-сайті Уповноваженого органу у бюлетені № 127 від 12.11.2014р., оголошення № 190128.

За результатами закупівлі між замовником і учасниками (пропозиції яких акцептовано) 24.11.2014р. укладено договори про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах).

Прокурор зазначає, що пропозиція конкурсних торгів переможця по лотам 4, 12, 14-15, 21, 24, 26, 33, 35-37, 41, 43 ТОВ "Світ школяра 2010" не відповідає вимогам документації конкурсних торгів, а саме: підпункту 2 та підпункту 5 пункту 3.6 розділу 3 документації конкурсних торгів.

Таким чином, прокурор вважає, що управлінням освіти Херсонської міської ради, як замовником в порушення п.3 ч.1 ст. 29 Закону України "Про здійснення державних закупівель" пропозиції учасника ТОВ "Світ школяра 2010" не відхилило, як такі, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів, а навпаки визнано переможцем по лотам 4, 12, 14-15, 21, 24, 26, 33, 35-37, 41, 43 та укладено 13 договорів від 24.11.2014р. на загальну суму 5929991,46 гривень.

Проаналізувавши заявлені позовні вимоги з положеннями чинного законодавства суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 121 Конституції України на прокуратуру покладається представництво інтересів громадян і держави в судах у випадках, передбачених законом.

Статтею 36-1 Закону України „Про прокуратуру" встановлено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Однією з форм представництва є звернення до суду з відповідними позовами.

Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Щодо вимоги прокурора про визнання недійсним протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів № 118 від 07.11.2014р. у частині акцептування пропозицій ТОВ "Світ школяра 2010" по лотам 4, 12, 14, 15, 21, 24, 26, 33, 35, 36, 37, 41, 43, суд зазначає наступне.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громад встановлює Закон України "Про здійснення державних закупівель".

Згідно з положеннями ч.1 ст. 2 Закону, цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт - 1 мільйон гривень.

Так, відповідно до підпункту 5 п.3.6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу 3 документації конкурсних торгів встановлено, що учасник у складі пропозицій повинен надати наступні документи:

1) для підтвердження санітарного стану складських приміщень Учасник повинен надати копії експлуатаційного дозволу міської санітарно-епідеміологічної станції або копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи для потужностей (об'єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів;

2) якщо Учасник є орендарем потужностей (об'єктів):

- копію договору оренди або найму або позики на потужності, чинного на весь період надання послуги;

- копію експлуатаційного дозволу міської санітарно-епідеміологічної станції або копії висновку державної санітарно - епідеміологічної експертизи для потужностей (об'єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів орендодавця;

- копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи виданого безпосередньо на орендаря.

Матеріали справи свідчать, що ТОВ "Світ школяра 2010" надало у складі пропозицій учасника закупівель Довідку про наявність механізмів, складських приміщень, холодильного обладнання та транспортних засобів для надання послуг ( за формою Додатку №4 ДКТ), згідно якої ТОВ "Світ школяра 2010" має власні складські приміщення площею 391,8 м.кв., та орендовані складські приміщення площею 529,2 м.кв. (а.с. 68).

За умовами договору оренди нерухомого майна від 01.10.2014 №1 власник (орендодавець) ТОВ "Світ Школяра" (код ЄДРПУО 33277917) передав, а орендар ТОВ "Світ Школяра 2010" (код ЄДРПУО 39272385) прийняв у строкове платне користування нежилі приміщення, розташовані у м. Херсон, проспект Сенявіна,13, загальною площею 529,2 м. кв.

При цьому, у складі пропозицій конкурсних торгів ТОВ "Світ школяра 2010" не надано документів якими б підтверджувалась відповідність санітарного стану власного складського приміщення площею 391,8 м.кв. (копії експлуатаційного дозволу міської санітарно-епідеміологічної станції або копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи для потужностей (об'єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів).

Суд звертає увагу, що надана відповідачем-1 Довідка, яка видана ТОВ "Світ школяра 2010" (а.с. 159), не є тим належним і допустимим доказом в розумінні ст. 34 ГПК України, який би підтверджував відповідність санітарного стану належного ТОВ "Світ школяра 2010" складського приміщення площею 391,8 м.кв.

Крім того, відповідно до пунктів 13, 14 Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005р. №242/329, перелік постачальників продуктів харчування та продовольчої сировини визначається рішеннями конкурсних комітетів (комісій) за погодженням з територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби.

Відповідальність за безпеку і якість продуктів харчування та продовольчої сировини, готової продукції покладається на постачальника, організацію (підприємство), що забезпечують харчування учнів.

В даному випадку, витребування від учасників конкурсних торгів документації, яка підтверджує відповідність санітарного стану складського приміщення є необхідним та обумовленим законодавством заходом впевнитися щодо безпечності та якості продуктів харчування, які постачаються до навчальних закладів та пришкільних оздоровчих таборів міста.

З огляду на викладене, суд прийшов до висновку, що документація конкурсних торгів ТОВ "Світ школяра 2010" не відповідає вимогам підпункту 5 п.3.6. розділу 3 документації конкурсних торгів.

Відповідно до 2 абзацу п.1 та п.3 ч.1 ст. 29 Закону, у разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям встановленим статтею 16 Закону, а також якщо пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, замовник відхиляє таку пропозицію.

Отже, управлінням освіти Херсонської міської ради, як замовником, в порушення п.3 ч.1 ст. 29 Закону не відхилило пропозиції учасника ТОВ "Світ школяра 2010".

За таких обставин суд прийшов до висновку, що вимога про визнання недійсним протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів №118 від 07.11.2014р. в частині акцептування пропозицій ТОВ "Світ школяра-2010" по лотам 4, 12, 14, 15, 21, 24, 26, 33, 35, 36, 37, 41, 43 підлягає задоволенню.

Суд не приймає до уваги та відхиляє доводи прокурора, що пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Світ школяра 2010" не відповідає вимогам підпункту 2 п.3.6 розділу 3 документації конкурсних торгів, з огляду на наступне.

Так, підпунктом 2 п.3.6 розділу 3 документації конкурсних торгів встановлено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів для підтвердження наявності фінансової спроможності надає, зокрема копії балансу або копії звіту або копії звіту про фінансові результати за останній звітній період (для юридичних осіб).

У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Світ школяра 2010" надано копію фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва станом на 01.10.2014р..

Згідно Фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва форми №1-м "Баланс" станом на 01.10.2014р. ТОВ "Світ Школяра 2010" у графі 2 рядку 1010 "вартість основних засобів" учасника облікована у сумі 429,9 тис. грн., рядку 1165 "поточні фінансові інвестиції" склали 2,1 тис. грн.., рядку 1400 "зареєстрований (пайовий) капітал" 1000 тис. грн., рядку 1425 "неоплачений капітал" складає 568 тис. грн., рядку 1900 "баланс" відображено 432 тис. грн.

Прокурор вважає, що фінансові результати учасника ТОВ „Світ школяра 2010" свідчать про наявний ризик неспроможності виконати зобов'язання по наданню послуг їдалень (послуг з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) на 2015 рік по лотам 4, 12, 14, 15, 21, 24, 26, 33, 35, 36, 37, 41, 43, вартість яких складає 5929 991,46 грн., тобто в більш як десять разів перевищуючи суму активів товариства.

Суд не погоджується з вказаними доводами прокурора, оскільки документацією конкурсних торгів не передбачена залежність підтвердження показнику фінансової спроможності від результатів діяльності товариства за останній звітній період, а також проведення оцінки такої спроможності. Тобто законодавством не передбачено критеріїв та способів за якими комітет з конкурсних торгів повинен визначати платоспроможність учасника.

Щодо вимог про визнання недійсними 13 договорів про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах), а саме: №1040 від 24.11.2014р., №1041 від 24.11.2014р., №1042 від 24.11.2014р., №1043 від 24.11.2014р., №1044 від 24.11.2014р., №1045 від 24.11.2014р., №1047 від 24.11.2014р., №1048 від 24.11.2014р., №1049 від 24.11.2014р., №10439 від 24.11.2014р., №1038 від 24.11.2014р., №1037 від 24.11.2014р., №1046 від 24.11.2014р., які укладені між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра-2010", суд зазначає наступне.

Матеріали справи свідчать, що за результатами процедури закупівлі між ТОВ "Світ Школяра-2010" і управлінням освіти Херсонської міської ради укладено 13 договорів.

Відповідно до абзацу 4 пункту 2.1. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання визнанням правочинів (господарських договорів) недійсними" від 29.05.2013р. №11, вирішуючи спори про визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин, з якими закон пов'язує визнання таких правочинів (господарських договорів) недійсними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків, та в разі задоволення позовних вимог зазначати в судовому рішенні, в чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та яким нормам законодавства не відповідає оспорюваний правочин.

Згідно з ч.1 ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Статтею 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

За приписами ч.1 ст. 207 Господарського кодексу України судом може бути визнане недійсним повністю або частково господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності).

Отже, правочин може бути визнаний недійсним лише з підстав і за наслідками, передбаченими законом.

Відповідно до ч.3 ст. 215 Цивільного кодексу України якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Суд вважає, що оскільки спірні договори про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах), а саме: №1040 від 24.11.2014р., №1041 від 24.11.2014р., №1042 від 24.11.2014р., №1043 від 24.11.2014р., №1044 від 24.11.2014р., №1045 від 24.11.2014р., №1047 від 24.11.2014р., №1048 від 24.11.2014р., №1049 від 24.11.2014р., №10439 від 24.11.2014р., №1038 від 24.11.2014р., №1037 від 24.11.2014р., №1046 від 24.11.2014р.№ 25/9 від 25.09.2013р. укладені сторонами на підставі Протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів № 118 від 07.11.2014р., який не відповідає вимогам Закону та визнаний судом недійсним, а тому наявні правові підстави і для визнання недійсними вищезазначених договорів.

Відповідно до положень ст.ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Доводи відповідачів, які викладені ними у відзивах на позовну заяву в частині невизнання ними порушень підпункту 5 п.3.6. розділу 3 документації конкурсних торгів, підлягають відхиленню, як такі, що не відповідають чинному законодавству, не ґрунтуються на належних доказах та спростовуються вищезазначеним.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, суд дійшов висновку, що заявлені прокурором вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судовий збір відповідно до ст. 49 ГПК України покладається на відповідачів, з вини яких виник даний спір.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення і повідомлено прокурору про дату складення повного рішення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати недійсним протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів № 118 від 07.11.2014р. в частині акцептування пропозицій товариства з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" (73000, м. Херсон, вул. проспект Сенявіна, 13, код ЄДРПОУ 39272385) по лотам 4, 12, 14, 15, 21, 24, 26, 33, 35, 36, 37, 41, 43.

3. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1040 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 228848,58 грн.

4. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1041 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 644707,92 грн.

5. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1042 від 24.11.2014р., укладений між укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 638258,28 грн.

6. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1043 від 24.11.2014р., укладений між укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 158142,63 грн.

7. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1044 від 24.11.2014р., укладений між укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 517929,90 грн.

8. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1045 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 557164,11 грн.

9. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1047 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 648894,06 грн.

10. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1048 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 511779,30 грн.

11. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1049 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 563210,31 грн.

12. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1039 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 204488,85 грн.

13. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1038 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 446350,26 грн.

14. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1037 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 450419,82 грн.

15. Визнати недійсним на майбутнє договір про закупівлю послуг їдалень (послуги з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах) №1046 від 24.11.2014р., укладений між управлінням освіти Херсонської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" на загальну суму 359797,44 грн.

16. Стягнути з управління освіти Херсонської міської ради Херсонської області (73000, м Херсон, вул. Комунарів, 15-а, код ЄДРПОУ 02146713) в доход спеціального фонду Державного бюджету на р/р № 31215206783002 в ГУДКСУ у Херсонській області МФО 852010 код ЄДРПОУ 37959779 одержувач УДКСУ у місті Херсоні, призначення платежу - судовий збір, код 03500045 - 9135,00 грн. судового збору.

17. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Світ Школяра 2010" (73000, м. Херсон, вул. проспект Сенявіна, 13, код ЄДРПОУ 39272385) в доход спеціального фонду Державного бюджету на р/р № 31215206783002 в ГУДКСУ у Херсонській області МФО 852010 код ЄДРПОУ 37959779 одержувач УДКСУ у місті Херсоні, призначення платежу - судовий збір, код 03500045 - 7917,00 грн. судового збору.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 03.06.2015р.

Суддя С.В. Нікітенко

Дата ухвалення рішення26.05.2015
Оприлюднено10.06.2015
Номер документу44664041
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/517/15

Рішення від 26.05.2015

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Нікітенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні