Рішення
від 05.06.2015 по справі 927/552/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

Господарський суд Чернігівської області

Пр-т. Миру, 20, м. Чернігів, 14000 , тел. 676-311, факс 77-44-62, e-mail: inbox@cn.arbitr.gov.ua

========================================================================================================================================================================

Іменем України

Р І Ш Е Н Н Я

02 червня 2015р. справа № 927/552/15

За позовом: Державного підприємства «Чернігівський науково-дослідний та проектний

інститут землеустрою», вул. П'ятницька, 11-а, м. Чернігів, 14000

До відповідача: Головного управління Держземагентства у Чернігівській області,

проспект Миру, 14, м. Чернігів, 14000

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:

Головне управління Державної казначейської служби України

у Чернігівській області,

вул.Комсомольська,27, м. Чернігів, 14000

про стягнення 1 936 660грн.61коп.

Суддя Книш Н.Ю.

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН:

Від позивача : Сіра С.І. представник, довіреність від 10.03.2015р.

Від відповідача : Залога О.В. завідувач сектору, доручення №22-25-0.12-5679/2-14 від 18.08.2014р.

Від третьої особи : Котницький І.О. провідний спеціаліст, довіреність №7 від 05.01.2015р.

СУТЬ СПОРУ:

Позивачем подано позов про стягнення з відповідача Головного управління Держземагентства в Чернігівській області (ідентифікаційний код 38423351) заборгованості в сумі 1 936 660,61грн. за договором №2/2 від 04.10.2013р. про закупівлю послуг.

Ухвалою від 10.04.2015р. відповідно до ст. 27 Господарського процесуального кодексу України суд залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Головне управління Державної казначейської служби України у Чернігівській області (вул.Комсомольська,27, м. Чернігів).

Від позивача надійшло пояснення №194 від 20.04.2015р., в якому зазначив, що в позовній заяві в додатку переліку документів допущено орфографічну помилку: помилково в п.13 замість копія листа Держземагентства України від 18.12.2014р. за №24-28-0.16-15214/2-14 вказано лист за №4-28-0.16-15214/2-14, в п.23 знаходиться копія листа-відповіді від 08.08.2014р. за №2513/10/25-01-25-22, помилково вказаний за №2013/025-01-25-22. Вказане пояснення прийнято до розгляду та долучено судом до матеріалів справи.

Представник третьої особи в судовому засіданні 12.05.2015р. надав письмові пояснення на позовну заяву №15-13/147/3591 від 06.05.2015р., в яких зазначив, що відповідно до п.2.2 Порядку №309 Головне управління Держземагентства у Чернігівській області 18.12.2013р. надало до Головного управління договір від 04.10.2013р. №2/2 на суму 2000411,17грн. для реєстрації за КПКВК 2803030 «Про ведення земельної реформи», КЕКВ 2281. Згідно п.2.6 Порядку №309 Головне управління після опрацювання та реєстрації повернуло вказаний договір розпоряднику з відміткою «зареєстровано та взято на облік». На підтвердження реєстрації даного договору в Головному управлінні знаходиться реєстр бюджетних зобов'язань від 17.12.2013р. №3 з відміткою штампу казначея «зареєстровано та взято на облік». Згідно Реєстру бюджетних фінансових зобов'язань від 23.12.2013р. №9 Головним управлінням 23.12.2013р. зареєстрований акт від 20.12.2013р. №1 на суму 2000411,17грн. Головне управління Держземагентства у Чернігівській області 27.03.2014р. за КПКВК 2803030 «Проведення земельної реформи», КЕКВ 2281 надало кошторис на 2014 рік у сумі 5273919,00грн., відповідно до довідок про зміну до кошторису було знято бюджетних асигнувань в сумі 5248478,00грн., тобто залишок кошторису по КПКВК 2803030 КЕКВ 2281 складає 25441,00грн. Відповідно до зазначеного кошторису Головне управління Держемагентства у Чернігівській області надало для реєстрації Реєстр бюджетних зобов'язань від 22.09.2014р. №36 та реєстр бюджетних фінансових зобов'язань від 22.09.2014р. №83 за договором від 04.10.2013р. №2/2 на суму 25441,00грн. Головне управління опрацювало і зареєструвало вказані Реєстри за даним договором. Відповідно до вказаного договору 29.09.2014р. Головним управлінням проплачено платіжне доручення від 24.09.2014р. №235 на суму 25441,00грн. Для погашення кредиторської заборгованості в 2015 році по даному договору розпорядником коштів документи не надавались.

Представник позивача в судовому засіданні 21.05.2015р. надав клопотання №277 від 20.05.2015р. про долучення до матеріалів справи документів, яке задоволено судом, документи долучені до матеріалів справи.

Представник позивача в судовому засіданні 21.05.2015р. надав клопотання №279 від 20.05.2015р., в якому зазначив, що в ході судового розгляду було встановлено факт припинення визначеної в позовній заяві в якості відповідача юридичної особи (код 38423351) за рішенням засновників 15.04.2014р., що відповідно до постанови КМУ №251 від 10.04.2013р. Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38423351) було реорганізовано шляхом поділу в Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38777072) та Управління Держземагентства у Чернігівському районі, що наявні у позивача документи (відповіді на листи, вимогу позивача, акт звірки взаєморозрахунків за період з 01.01.2014р. по 01.04.2015р.) дають підставу вважати, що правонаступником щодо зобов'язань по договору №2/2 від 04.10.2013р. є Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38777072) та, посилаючись на ст.22, 25 ГПК України просив суд замінити відповідача належним - Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38423351) на Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38777072). Вказане клопотання позивача судом долучено до матеріалів справи та прийнято до розгляду.

Представник третьої особи у судовому засіданні 21.05.2015р. надав клопотання від 21.05.2015р. про залучення ксерокопій документів, яке долучено до матеріалів справи.

Представник позивача в судовому засіданні 21.05.2015р. надав заяву про продовження строку розгляду справи на 15 днів у зв'язку з необхідністю надання додаткових документів по справі.

Ухвалою від 21.05.2015р. суд продовжив строк розгляду спору до 23.06.2015р.

Представники позивача, відповідача та третьої особи в судовому засіданні 02.06.2015р. надали клопотання про не здійснення технічної фіксації судового процесу, які задоволені судом.

Представник позивача в судовому засіданні надав клопотання №292 від 02.06.2015р. про залучення до матеріалів справи документів, у т.ч. пояснювальної від 02.06.2015р., яке задоволено судом, документи долучені до матеріалів справи. У пояснювальній позивач зазначив, що в грудні 2013р. між позивачем та відповідачем був підписаний та зареєстрований акт №1 від 20.12.2013р. про виконані роботи на суму 2000411,17грн., згідно Податкового кодексу України розділ 5 ст.187.7 датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів та послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом, так як кошти не були перераховані в грудні 2013р., то податкова накладна не складалася, а також ці податкові зобов'язання не показані і в декларації по податку на додану вартість за грудень 2013р., в вересні 2014р. в податковій декларації по податку на додану вартість та в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних була відображена сума 25441,00грн., яка була перерахована 29.09.2014р. Головним управлінням Держземагентства.

Представник відповідача в судовому засіданні надав відзив на позов та пояснення по справі №9-25-0.12-10388/2-15 від 02.06.2015р., в якому зазначив, що дійсно в Головному управлінні Держземагентства у Чернігівській області рахується кредиторська заборгованість перед позивачем, проте управління не має можливості її погасити із-за відсутності відповідних кошторисних призначень і відповідно відкритих асигнувань на 2015 рік. Відповідач зазначив, що договір №2/2 від 04.10.2013р. був зареєстрований в органах казначейства 05.11.2013р. - реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів від 04.11.2013р. №82. У зв'язку з реорганізацією 17.12.2013р. відбувалось перенесення всіх фінансових показників з ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38423351) на новостворену установу ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072, в т.ч і бюджетних зобов'язань реєстрами №102 та №3 від 17.12.2013р. Відповідач вказав, що відповідно до реєстру бюджетних фінансових зобов'язань ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072) розпорядників бюджетних коштів від 23.12.2013р. №9 акт №1 від 20.12.2013р. здачі-приймання технічної продукції був зареєстрований в органах казначейства. В додатку №7 до розподільчого балансу ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38423351) станом на 02.12.2013р. «Кредиторська заборгованість Головного управління, що передається» по КПКВК 2803030 зазначена сума 1358487,40грн., вказана сума розшифровується в меморіальному ордері №6 за грудень 2013р. ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38423351). Відповідач пояснює, що як вбачається з меморіального ордеру №6, заборгованість перед ДП Чернігівський НДПІ землеустрою відсутня, так як вказана заборгованість виникла 23.12.2013р. вже після складання розподільчого балансу, ця заборгованість відображена в Меморіальному ордері №6 за грудень 2013р. ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072). Кошти на проведення інвентаризації земель на 2013р були виділені відповідно Плану заходів та Планів заходів зі змінами Головного управління по бюджетній програмі КПКВК 2803030 «Проведення земельної реформи», які затверджені Держземагентством України на виконання Паспорту бюджетної програми по КПКВК 2803030, затвердженого спільним наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України та Міністерством фінансів України від 18.03.2013р. №187/400, а також спільним наказом від 13.09.2013р.№551/808 «Про внесення змін до Паспорту бюджетної програми». Відповідач зазначив, що в листопаді-грудні 2013р. органами казначейства не проводилась оплата наданих платіжних доручень, крім захищених статей, таким чином виникла кредиторська заборгованість, незважаючи на наявність кошторисних призначень та відкритих асигнувань, кошторисом на 2014 рік були передбачені кошти на погашення кредиторської заборгованості, але довідками про зміни до кошторису на 2014 рік ця сума була зменшена і станом на 01.09.2014р. складала 25441,00грн. Вказана сума була перереєстрована відповідно до реєстру бюджетних зобов'язань №36 від 22.09.2014р. та бюджетних фінансових зобов'язань від 22.09.2014р. №83 та від 24.09.2014р. №85, оплачена платіжним дорученням №235 від 24.09.2014р. По результатам ревізії з балансу була знята сума кредиторської заборгованості 38309,56грн., таким чином станом на 01.01.2015р. кредиторська заборгованість перед позивачем складала 1936660,61грн., що відображено в балансі станом на 01.01.2015р., формі 7 «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» станом на 01.01.2014р. та Меморіальному ордері №6 за грудень 2014р. Відповідач повідомляє, що станом на 01.04.2015р. кредиторська заборгованість перед позивачем не змінилася та складає 1936660,61грн., що відображено в балансі на 01.04.2014р., Формі 7 «Звіту про заборгованість за бюджетними коштами» станом на 01.04.2014р., меморіальному ордері №6 за квітень 2015р. та підтверджено актом звірки взаєморозрахунків за період з 01.01.2014р. по 01.04.2015р.

Крім того, у поданому відзиві на позов відповідач дав пояснення щодо реорганізації Головного управління Держземагентства у Чернігівській області та призначення керівників, зазначивши, що згідно постанови КМУ від 17.08.2011р. №974 «Про утворення територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів» та наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 20.11.2012р. №412 Головне управління Держкомзему у Чернігівській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Держземагентства у Чернігівській області. Згідно постанови КМУ від 10.04.2013р. №251 «Про реорганізацію деяких територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів» та наказу Держземагентства України від 30.05.2013р. №224 Головне управління Держземагентства у Чернігівській області реорганізовано шляхом поділу на Головне управління Держземагентства у Чернігівській області та управління Держземагентства у Чернігівському районі Чернігівської області. Згідно постанови КМУ від 10.09.2014р. №442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» та наказу Держземагентства України від 29.04.2015р. №14 Головне управління Держземагентства у Чернігівській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області. Відповідач повідомив, що згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 30.04.2015р. Колотілін Олександр Костянтинович - голова комісії з припинення або ліквідатор (ідентифікаційний код юридичної особи 38777072).

Під час розгляду клопотання позивача №279 від 20.05.2015р., поданого на підставі ст.22, 25 ГПК України, про заміну відповідача належним - Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38423351) на Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38777072) суд встановив.

Заперечень щодо поданого позивачем клопотання №279 від 20.05.2015р. до суду не надходило.

Частиною першою статті 96 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями.

Відповідно до ч.1 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Згідно ч.1 ст.106 Цивільного кодексу України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюється за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

10.04.2013р. Кабінет Міністрів України прийняв постанову №251 «Про реорганізацію деяких територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів», відповідно до додатку №2 якої Головне управління Держземагенства у Чернігівській області реорганізується шляхом поділу на Головне управління Держземагенства у Чернігівській області та Управління Держземагенства у Чернігівському районі.

30.05.2013р. Державне Агентство земельних ресурсів України видало наказ №224 «Про реорганізацію Головного управління Держземагентства у Чернігівській області», яким наказано реорганізувати Головне управління Держземагентства у Чернігівській області шляхом поділу на Головне управління Держземагенства у Чернігівській області та Управління Держземагенства у Чернігівському районі Чернігівської області, а також, зокрема, призначено голову комісії з проведення реорганізації Головного управління Держземагентства у Чернігівській області, затверджено план заходів з проведення реорганізації Головного управління Держземагентства у Чернігівській області.

Комісію з проведення реорганізації створено на підстав наказів Головного управління Держземагентства у Чернігівській області від 31.05.2013р. №1 та наказів від 04.06.2013р. №3 та від 09.10.2013р. №7, складено розподільчий баланс між Головним управлінням Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072) та Управлінням Держземагентства у Чернігівському районі (код ЄДРПОУ 38880904), в якому зазначено, що до Головного управління Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072) переходять всі зобов'язання, також майно, документи та фінансові показники, які зазначені в додатках №3, 5-9, 11, 13, 15 цього розподільчого балансу, затверджені наказом Держземагентства України від 27.01.2014р. №24.

Згідно наданих Головним управлінням Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072) пояснень, договір №2/2 від 04.10.2013р. був зареєстрований Головним управлінням Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38423351) в органах казначейства 05.11.2013р. - реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів від 04.11.2013р. №82 на суму 2000400,17грн., у зв'язку з реорганізацією 17.12.2013р. відбувалось перенесення всіх фінансових показників з ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38423351) на новостворену установу ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072), в т.ч. і бюджетних зобов'язань реєстрами №102 та №3 від 17.12.2013р. по договору №2/2 від 04.10.2013р. на суму 2000411,17грн.

Головне управлінням Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072) також пояснило, що як вбачається з меморіального ордеру №6 за грудень 2013 року ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38423351), заборгованість перед ДП Чернігівський НДПІ землеустрою відсутня, так як вказана заборгованість виникла 23.12.2013р. вже після складання розподільчого балансу, ця заборгованість відображена в меморіальному ордері №6 за грудень 2013р. Головного управлінням Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072). Оплата заборгованості була проведена у сумі 25441,00грн. згідно платіжного доручення №235 від 24.09.2014р., а по результатам ревізії з балансу була знята сума кредиторської заборгованості 38309,56грн., таким чином станом на 01.01.2015р. кредиторська заборгованість перед позивачем складала 1936660,61грн., що відображено в балансі станом на 01.01.2015р., формі 7 «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» станом на 01.01.2015р. та меморіальному ордері №6 за грудень 2014р., що станом на 01.04.2015р. кредиторська заборгованість перед позивачем не змінилася та складає 1936660,61грн., що відображено в балансі на 01.04.2015р., Формі 7 «Звіту про заборгованість за бюджетними коштами» станом на 01.04.2015р., меморіальному ордері №6 за квітень 2015р. та підтверджено актом звірки взаєморозрахунків за період з 01.01.2014р. по 01.04.2015р.

Згідно, отриманого судом, Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців в реєстрі станом на 12.05.2015р. за показниками пошуку «ідентифікаційний код 38423351», який зазначено позивачем у позовній заяві, міститься інформація про те, що Головне управління Держземагентства у Чернігівській області, місцезнаходження м. Чернігів, проспект Миру,14, 15.04.2014р. припинено за рішенням засновників.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 13.05.2015р. в реєстрі значиться Головне управління Держземагентства у Чернігівській області, ідентифікаційний код 38777072, місцезнаходження м. Чернігів, проспект Миру,14.

Згідно інформації отриманої з офіційного сайту «Інформаційно-ресурсний центр» (http://usrinfo.minjust.gov.ua/edr.html) в реєстрі станом на 12.05.2015р. за показниками пошуку «ідентифікаційний код 38777072» міститься запис про те, що Головне управління Держземагентства у Чернігівській області, місцезнаходження м. Чернігів, проспект Миру,14, зареєстровано - 29.07.2013р., перебуває в стані припинення з 30.04.2015р.

З огляду на вище наведене, суд доходить висновку, що Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072) є належним правонаступником реорганізованого Головного управління Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38423351).

Відповідно до ст.25 Господарського процесуального кодексу України правонаступництво можливе на будь-якій стадії, та усі дії, вчинені в процесі до вступу правонаступника є обов'язковими для нього в такій же мірі, в якій вони були б обов'язковими для особи яку він замінив.

Розглянувши подані матеріали, вислухавши пояснення повноважних представників сторін, третьої особи, суд дійшов висновку, що клопотання позивача №279 від 20.05.2015р. про заміну на підставі ст. 25 ГПК України відповідача - Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38423351) на Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38777072) підлягає задоволенню.

Представники позивача, відповідача Головного управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38777072), третьої особи вважають за можливий розгляд господарським судом справи по суті.

У судовому засіданні 02.06.2015р. суд перейшов до розгляду справи по суті.

Представник позивача виклав позовні вимоги та просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача Головного управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38777072) виклав відзив на позов та пояснення по справі від 02.06.2015р. за №9-25-0.12-10388/2-15.

Представник третьої особи виклав письмові пояснення на позовну заяву №15-13/147/3591 від 06.05.2015р.

Розглянувши подані матеріали, вислухавши пояснення представників позивача, відповідача, третьої особи, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, господарський суд встановив:

Згідно з ч. 1, п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Частинами 1, 4 статті 202 Цивільного кодексу України визначено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Дво- чи багатостороннім правочином є погоджена дія двох або більше сторін.

Відповідно до ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України, господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Частина 1 статті 626 Цивільного кодексу України передбачає, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Як свідчать матеріали справи та підтверджують сторони, 04.10.2013р. між Державним підприємством «Чернігівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (учасник) та Головним управлінням Держземагентства у Чернігівській області (замовник, (ідентифікаційний код 38423351) укладено договір №2/2 про закупівлю послуг (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності), згідно п.1.1 якого учасник (позивач у справі) зобов'язується у 2013 році надати замовнику (відповідачу у справі) послуги, зазначені в п.1.2 договору, а замовник - прийняти і оплатити такі послуги.

Згідно ст.627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Так, у п.1.2 договору сторони визначили найменування послуг: код 71.12.1 Послуги інженерні (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності): Лот 4 - проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Варвинського району; Лот 9 - проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Корюківського району; Лот 11 - проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Менського району; Лот 13 - проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Новгород-Сіверського району; Лот 15 - проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Прилуцького району; Лот 17 - проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Семенівського району; Лот 19 - проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Срібнянського району; Лот 20 - проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Талалаївського району; Лот 21 - проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Чернігівського району.

Відповідно до п.1.3 договору обсяги закупівлі послуг можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків.

Сторони підписали Додатки №1 до договору №2/2 від 04.10.2013р.: Технічне завдання по проведенню інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Варвинського району загальною площею 2000,00га та складання за їх результатами технічної документації із землеустрою; Технічне завдання по проведенню інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Корюківського району загальною площею 802,30га та складання за їх результатами технічної документації із землеустрою; Технічне завдання по проведенню інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Менського району загальною площею 2901,00га та складання за їх результатами технічної документації із землеустрою; Технічне завдання по проведенню інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Новгород-Сіверського району загальною площею 2014,40га та складання за їх результатами технічної документації із землеустрою; Технічне завдання по проведенню інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Прилуцького району загальною площею 2413,80га та складання за їх результатами технічної документації із землеустрою; Технічне завдання по проведенню інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Семенівського району загальною площею 798,00га та складання за їх результатами технічної документації із землеустрою; Технічне завдання по проведенню інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Срібнянського району загальною площею 812,90га та складання за їх результатами технічної документації із землеустрою; Технічне завдання по проведенню інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Талалаївського району загальною площею 823,03га та складання за їх результатами технічної документації із землеустрою; Технічне завдання по проведенню інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Чернігівського району загальною площею 4142,50га та складання за їх результатами технічної документації із землеустрою;

Додаток №2 до договору - Протокол погодження договірної ціни про закупівлю послуг за державні кошти;

Додатки №3 до договору - Календарні плани надання послуг за державні кошти по кожному району, визначеному в договорі;

Додатки №4 до договору - Кошторис №1 на закупівлю послуг за державні кошти (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Варвинського району); Кошторис №2 на закупівлю послуг за державні кошти (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Корюківського району); Кошторис №3 на закупівлю послуг за державні кошти (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Менського району); Кошторис №4 на закупівлю послуг за державні кошти (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Новгород-Сіверського району); Кошторис №5 на закупівлю послуг за державні кошти (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Прилуцького району); Кошторис №6 на закупівлю послуг за державні кошти (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Семенівського району); Кошторис №7 на закупівлю послуг за державні кошти (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Срібнянського району); Кошторис №8 на закупівлю послуг за державні кошти (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Талалаївського району); Кошторис №9 на закупівлю послуг за державні кошти (проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Чернігівського району).

Як свідчать матеріали справи та підтверджено сторонами, відповідно до Наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2012р. № 309 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» Головним управлінням Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38423351) було подано для реєстрації за КПКВК 2803030 «Проведення земельної реформи», зобов'язання по договорам, у тому числі по договору від 04.10.2013р. №2/2 на суму 2000411,17грн., які 05.11.2013р. Головним управлінням Державної казначейської служби України у Чернігівській області були зареєстровані та взяті на облік, що підтверджується Реєстром бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 04.11.2013р. №82 (дані бюджетного зобов'язання на суму 2000411,17грн. під порядковим номером 2).

У зв'язку з реорганізацією Головного управління Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38423351) в Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072) в ГУ ДКСУ у Чернігівській області 17.12.2013р. відбувалось перенесення всіх фінансових показників з ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38423351) на новостворену установу ГУ Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072), в тому числі бюджетних зобов'язань на суму 2000411,17грн. по договору №2/2 від 04.10.2013р., що відображено в Реєстрах бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 17.12.2013р. №102 і №3 (під порядковим номером 3), зареєстрованих і взятих на облік відповідно 17.12.2013р. та 18.12.2013р.

Судом встановлено, що укладений правочин за своїм змістом та правовою природою є договором про надання послуг, який підпадає під правове регулювання норм глави 63 Цивільного кодексу України.

Згідно ст.901 Цивільного кодексу України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до норм ст. 903 Цивільного кодексу України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Відповідно до п.3.1 договору ціна цього договору відповідно до рішення комітету з конкурсних торгів Головного управління Держземагентства у Чернігівській області від 12.09.2013р. протокол №15, становить 2000411,17грн., у тому числі ПДВ - 333401,87грн.

Згідно п.3.2 договору Протокол погодження договірної ціни (Додаток №2) є невід'ємною частиною договору та підставою для розрахунку.

За умовами п.5.1 договору строк надання послуг по проведенню інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності за цим договором до 20.12.2013р., що визначено в документації конкурсних торгів. Сплив строку згідно п.5.2 договору починається з моменту укладення договору.

Згідно п. 5.4 договору після завершення надання послуг учасник зобов'язаний передати замовнику комплект документації у паперовому та електронному вигляді, визначеного в технічному завданні.

Як визначено п. 5.6 договору в разі відсутності зауважень замовник зобов'язаний прийняти надані послуги і протягом п'яти банківських днів з дня отримання акта приймання-передачі наданих послуг підписати його і направити учаснику.

На виконання умов договору позивач надав послуги на суму 2000411,17грн., а Головне управління Держземагентства у Чернігівській області, прийняло їх згідно акта №1 від 20.12.2013р. «здачі-приймання технічної продукції згідно договору №2/2 від 04.10.2013р. Надання послуг на проведення земельної реформи: проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Варвинського, Корюківського, Менського, Новгород-Сіверського, Прилуцького, Семенівського, Срібнянського, Талалаївського та Чернігівського районів», який підписаний сторонами та скріплений їх печатками.

Заперечення Головного управління Держземагентства в Чернігівській області щодо факту отримання та обсягів наданих позивачем послуг за вказаним актом в матеріалах справи відсутні.

Окрім того, на виконання договору №2/2 від 04.10.2013р. згідно накладної №1 від 20.12.2013р. Головне управління Держземагентства у Чернігівській області одержало технічну документацію на загальну суму 2000411,17грн.

Згідно п.6.2.4 замовник зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі здійснити оплату за надані послуги.

Відповідно до п.4.1-4.2 договору розрахунки по договору здійснюються на підставі ч.1 ст.49 Бюджетного кодексу України та наявного бюджетного фінансування. Оплата по договору здійснюється після передачі виконаних послуг замовнику та підписання сторонами акту приймання-передачі.

У ч.1 ст. 49 Бюджетного кодексу України встановлено, що розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу казначейства України, якщо інше не передбачено бюджетним законодавством, визначеним пунктом 5 частини першої статті 4 цього Кодексу.

Головним управлінням Державної казначейської служби України у Чернігівській області 23.12.2013р. зареєстровані фінансові зобов'язання на суму 2000411,17грн. Головного управління Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072) згідно реєстру бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 23.12.2013р. №9 (під порядковим номером 6).

Згідно письмових пояснень відповідача кошти на проведення інвентаризації земель на 2013р були виділені відповідно Плану заходів та Планів заходів зі змінами Головного управління по бюджетній програмі КПКВК 2803030 «Проведення земельної реформи», які затверджені Держземагентством України на виконання Паспорту бюджетної програми по КПКВК 2803030, затвердженого спільним наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України та Міністерством фінансів України від 18.03.2013р. №187/400, а також спільним наказом від 13.09.2013р.№551/808 «Про внесення змін до Паспорту бюджетної програми». Відповідач зазначив, що в листопаді-грудні 2013р. органами казначейства не проводилась оплата наданих платіжних доручень, крім захищених статей, таким чином виникла кредиторська заборгованість, незважаючи на наявність кошторисних призначень та відкритих асигнувань, кошторисом на 2014 рік були передбачені кошти на погашення кредиторської заборгованості, але довідками про зміни до кошторису на 2014 рік ця сума була зменшена і станом на 01.09.2014р. складала 25441,00грн.

Як свідчать матеріали справи та підтверджують сторони вказана сума була перереєстрована відповідно до реєстру бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 22.09.2014р. №36 та бюджетних фінансових зобов'язань від 22.09.2014р. №83 та від 24.09.2014р. №85, оплачена платіжним дорученням №235 від 24.09.2014р. Окрім того, по результатам ревізії фінансово-господарської діяльності Головного управління Державного агентства земельних ресурсів у Чернігівській області за період з 01.04.2012р. по 31.12.2013р. (акт Державної фінансової інспекції у Чернігівській області №25-07-21 від 14.04.2014р.) з балансу була знята сума кредиторської заборгованості 38309,56грн. по договору №2/2 від 04.10.2013р.

За таких обставин, відповідач стверджує, що станом на 01.01.2015р. кредиторська заборгованість перед позивачем складала 1936660,61грн., що відображено в балансі станом на 01.01.2015р., формі 7 «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» станом на 01.01.2015р. та меморіальному ордері №6 за грудень 2014р. Відповідач повідомляє, що станом на 01.04.2015р. кредиторська заборгованість перед позивачем не змінилася та складає 1936660,61грн., що відображено в балансі на 01.04.2015р., Формі 7 «Звіту про заборгованість за бюджетними коштами» станом на 01.04.2015р., меморіальному ордері №6 за квітень 2015р.

Між позивачем та відповідачем Головним управлінням Держземагентства у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38777072) складено, підписано та скріплено печатками сторін Акт звірки взаєморозрахунків станом на 01.04.2015р. за період з 01.01.2014р. по 01.04.2015р., в якому підтверджується зменшення кредиторської заборгованості на суму 38309,56грн., часткова оплата заборгованості на суму 25441,00грн. та заборгованість відповідача у сумі 1 936 660,61грн. за надані послуги по договору №2/2 від 04.10.2013р.

Згідно ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Позивачем направлена відповідачу вимога №122 від 10.03.2015р. на суму 2000411,17грн. по договору №2/2 від 04.10.2013р., в якій позивач просить сплатити заборгованість в семиденний строку з моменту отримання. Вказана вимога отримана відповідачем 10.03.2015р., що підтверджується відповідною відміткою на вимозі.

У відповіді на лист вимогу №24-25-0.8-4885/2-15 від 16.03.2015р. відповідач зазначив, що після перевірки Державної фінансової інспекції у Чернігівській області сума кредиторської заборгованості була зменшена на 38309,56грн., також у 2014р. платіжним дорученням від 29.09.2014р. №235 на суму 25441,00грн. кредиторська заборгованість була частково погашена, станом на 01.12.2014р. кредиторська заборгованість перед позивачем складала 1936660,61грн., що підтверджено актом звіряння розрахунків з дебіторами та кредиторами станом на 01.12.2014р., станом на 04.03.2015р. ця сума не змінилася.

В силу ч.2 ст.530 Цивільного кодексу України якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Таким чином, відповідач повинен був виконати свої зобов'язання щодо оплати наданих послуг в строк до 17.03.2015р.

Відповідач зобов'язання щодо оплати наданих послуг не виконав. Заборгованість відповідача перед позивачем на день розгляду справи становить 1936660,61грн., що підтверджується матеріалами справи та актом звіряння розрахунків станом на 01.04.2015р., який підписаний сторонами та скріплений їх печатками.

У п.2.5 1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. №18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» зазначено, що частиною першою статті 35 ГПК передбачено можливість звільнення від доказування перед судом обставин, які визнаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Визнання обставин може здійснюватися учасниками судового процесу: - в письмовій формі шляхом зазначення про таке визнання у позовній заяві, відзиві на позовну заяву, поданих суду заяві, клопотанні, листі тощо; - в усній формі під час надання суду усних заяв, клопотань і пояснень; у такому разі про визнання обставин зазначається у протоколі судового засідання. Про визнання обставин може свідчити й зміст поданих суду письмових документів: претензій та відповідей на них, листів та інших письмових звернень учасників судового процесу один до одного (наприклад, лист, надісланий у відповідь на претензію, в якому зазначається про повне або часткове визнання заявленої до стягнення заборгованості).

Суд не приймає до уваги зауваження відповідача щодо неможливості погасити наявну кредиторську заборгованість із-за відсутності відповідних кошторисних призначень і відповідно, відкритих асигнувань на 2015р., оскільки, згідно частини другої статті 617 Цивільного кодексу України, частини другої статті 218 Господарського кодексу України та рішення Європейського суду з прав людини у справі «Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України» від 18 жовтня 2005 року відсутність бюджетних коштів не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов'язання. Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 15.05.2012р. у справі № 11/446.

У відповідності до пункту 4 частини третьої статті 129 Конституції України, та статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Статтею 34 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. При цьому, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

У відповідності зі статті 43 Господарського процесуального кодексу України наявні докази підлягають оцінці у їх сукупності, і жодний доказ не має для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Як зазначається в частині першій статі 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

У відповідності зі ст. 193 Господарського кодексу України та ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватись належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається.

За таких обставин, борг в сумі 1936660,61грн. підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що відповідач в порушення ст.525, 526 Цивільного кодексу України, ст.193 Господарського кодексу України взяті на себе зобов'язання не виконав, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими і підлягають задоволенню в частині стягнення боргу в сумі 1936660,61грн.

Згідно п.3.4 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №7 від 21.02.2013р. «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України» у разі коли господарським судом було відстрочено сплату позивачем судового збору, який з тих чи інших причин до прийняття рішення зі справи сплачено не було, а останнє прийнято на користь позивача, то стягнення суми судового збору здійснюється безпосередньо з відповідача в доход державного бюджету.

Оскільки, спір виник з вини відповідача у зв'язку з несвоєчасним виконанням договірних зобов'язань, враховуючи часткову сплату позивачем судового збору у сумі 1827,00грн. та відстрочку позивачу сплати решти судового збору до прийняття судового рішення у справі згідно ухвали від 10.04.2015р., та відповідно до ст.49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача підлягає стягненню в доход державного бюджету судовий збір в сумі 36906грн.21коп. (38733,21грн.-1827,00грн.). Судовий збір в сумі 1827,00 грн., сплачений позивачем при зверненні з позовом до суду, підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 11, 96, 104, 106, 107, 525, 526, 530, 629, 901, 903 Цивільного кодексу України, ст. 173, 193 Господарського кодексу України, ст.ст. 25, 33, 34, 35, 49, 77, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В :

1. Здійснити заміну відповідача - Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (ідентифікаційний код 38423351, адреса: проспект Миру, 14, м. Чернігів) його правонаступником - Головне управління Держземагентства у Чернігівській області (код 38777072, адреса: проспект Миру, 14, м. Чернігів).

2. Позов задовольнити повністю.

3 . Стягнути з Головного управління Держземагентства у Чернігівській області (проспект Миру, буд.14, м. Чернігів, ідентифікаційний код 38777072, банківські реквізити невідомі) на користь Державного підприємства «Чернігівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (вул. П'ятницька, буд.11-а, м. Чернігів, ідентифікаційний код 00709804, банківські реквізити невідомі) 1936660грн.61коп. боргу та 1827грн.00коп. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

4. Стягнути з Головного управління Держземагентства у Чернігівській області (проспект Миру, буд.14, м. Чернігів, ідентифікаційний код 38777072, банківські реквізити невідомі) в доход державного бюджету (р/р 31217206783002 в ГУ ДКСУ у Чернігівській області, отримувач - УК у м. Чернігові/м. Чернігів/22030001, МФО 853592, код ЄДРПОУ 38054398) 36906грн.21коп. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення складено 05.06.2015р.

Суддя Н.Ю.Книш

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення05.06.2015
Оприлюднено10.06.2015
Номер документу44664199
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/552/15

Рішення від 05.06.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Книш Н.Ю.

Ухвала від 21.05.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Книш Н.Ю.

Ухвала від 12.05.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Книш Н.Ю.

Ухвала від 10.04.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Книш Н.Ю.

Ухвала від 10.04.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Книш Н.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні