ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/1233/15
26 травня 2015 року м. Рівне
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Костопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області доТовариства з обмеженою відповідальністю "Акорс" про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ :
Костопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - позивач) звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Акорс" про стягнення заборгованості.
В матеріалах справи наявне клопотання позивача про розгляд справи без участі уповноваженого представник позивача, позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі(а.с.33, 34).
Представник відповідача заперечень на адміністративний позов не подав, в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином повідомлявся судом про час та місце розгляду справи.
За таких обставин, на підставі частини 6 ст. 128 КАС України, враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення повністю, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Акорс" (ТзОВ "Акорс") зареєстроване юридичною особою 21.01. 2011 року Костопільською районною державною адміністрацією, що підтверджується копіями довідки АБ № 281427 з ЄДРПОУ та свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 699130 (а.с.6, 7).
Наявними матеріалами справи підтверджено, що ТзОВ "Акорс" має податковий борг по податку на додану вартість в сумі 2496,15грн.
Дана заборгованість виникла на підставі:
- податкового повідомлення - рішення форми "Ш" № 0000931500 від 31.07.2014 року, яким нараховано штрафні санкцій у сумі 8 грн. (а.с.11);
- податкового повідомлення - рішення форми "Р" № 0000872200 від 12.09.2014 року, яким нараховано штрафні санкції у сумі 444,15грн. (а.с.15);
- податкового повідомлення - рішення форми "Ш" № 0001591500 від 01.10.2014 року, яким нараховано штрафні санкції у сумі 4грн. (а.с.19);
- податкового повідомлення - рішення форми "Р" № 0002871500 від 11.11.2014 року, яким нараховано штрафні санкції у сумі 2040,00грн. (а.с.23).
Наявність заборгованості також підтверджується довідкою про податковий борг від 23.04.2015 року № 3329/10/17-09-2305 за період з 28.08.2014 року по 21.04.2015 року(а.с.4).
Згідно зі ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пункту 36.1. ст.36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Пунктом 38.1 ст. 38 цього Кодексу передбачено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Судом встановлено, що актом про результати своєчасності сплати платежів до бюджету від 21.07.2014 року №323/15/36950822, встановлено порушення п.57.1 ст.203 Податкового кодексу України(а.с.9), актом від 19.08.2014 року №67/22/36950822 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за квітень 2013 року, встановлено порушення ст.50 Кодексу (а.с.13), актом про результати своєчасності сплати платежів до бюджету від 30.09.2014 року №434/15/36950822, встановлено порушення п.57.1 ст.203 Податкового кодексу України(а.с.17), актом від 11.11.2014 року №578/15/36950822 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за вересень 2014 року, встановлено порушення ст.49 Кодексу (а.с.21-22).
Пунктом 54.5 ст. 54 Податкового кодексу передбачено, якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Так, пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно із п.120.1, п.120.2 ст.120 Податкового кодексу України, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Невиконання платником податків вимог, передбачених абзацами третім - п'ятим пункту 50.1 статті 50 цього Кодексу, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності - тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5 відсотків від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов'язання (недоплати).
Відповідно до п.п.126.1 ст.126 цього Кодексу, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Я вбачається із матеріалів справи, на підставі вище зазначених актів перевірки, контролюючим органом було прийнято податковові повідомлення - рішення форми "Ш" № 0000931500 від 31.07.2014 року, форми "Р" № 0000872200 від 12.09.2014 року, форми "Ш" № 0001591500 від 01.10.2014 року, форми "Р" № 0002871500 від 11.11.2014 року.
Відповідно до п.56.18. ст. 56 Податкового кодексу України з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.
Також, згідно із абз. 4 п.56.18. ст. 56 цього Кодексу при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Враховуючи відсутність доказів оскарження податкових повідомлень - рішень, грошове зобов'язання є узгодженим.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України зазначається, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
З матеріалів справи вбачається, що ТзОВ "Акорс" було виставлено податкову вимогу форми "Ю" від 08.04. 2014 року № 230-25/28 на загальну суму 8528,24грн., яка була надіслана відповідачу(а.с.8). У встановленому порядку податкова вимога не оскаржувалася.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Також, пунктом 95.1. статті 95 цього Кодексу встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Так, згідно із п.95.3 ст.95 цього Кодексу, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно із пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, його територіальні органи.
Суд звертає увагу, що згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 зазначеного Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
На момент розгляду справи, у суду відсутні докази сплати відповідачем заборгованості в сумі 2496,15 грн.
З урахуванням викладеного, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.
В силу ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути кошти з Товариства з обмеженою відповідальністю "Акорс" (35000, Рівненська область, м. Костопіль, вул. Рівненська, буд.1а, кв. 81, код ЄДРПОУ 36950822), яке має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу в сумі 2496(дві тисячі чотириста дев'яносто шість) грн. 15 коп. по податку на додану вартість , код платежу 30/14010100, отримувач - Державний бюджет.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Сало А.Б.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2015 |
Оприлюднено | 11.06.2015 |
Номер документу | 44703304 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Сало А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні