ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 травня 2015 року 16:50 № 826/5212/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. при секретарі судового засідання Шевченко М.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВ ЛІКВІД ПЕТРОЛЕУМ" до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача в якому просив:
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві щодо невизнання податковою звітністю податкової декларації з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за червень 2014 року.
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві щодо невизнання податковою звітністю податкової декларації з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за липень 2014 року.
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві щодо невизнання податковою звітністю податкової декларації з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з додатку на додану вартість за серпень 2014 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві № 34165/26-55-15-04 від 22.07.2014, яким податкову декларацію з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за червень 2014 року не визнано податковою звітністю;
- визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві № 46455/10/26-55-15-04 від 18.09.2014 року, яким податкову декларацію з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за липень 2014 року не визнано податковою звітністю;
- визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві № 39971/10/26-55-15-04 від 20.08.2014 року, яким податкову декларацію з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за серпень 2014 року не визнано податковою звітністю;
- визнати податкову декларацію ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за червень 2014 року з додатками такою, що подана у момент фактичного її отримання Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві, тобто 21.07.2014 року;
- визнати податкову декларацію ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за липень 2014 року з додатками такою, що подана у момент фактичного її отримання Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві, тобто 20.08.2014 року;
- визнати податкову декларацію ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за серпень 2014 року з додатками такою, що подана у момент фактичного її отримання Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного правління Міндоходів у м. Києві, тобто 17.09.2014 року;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного правління Міндоходів у м. Києві відобразити показники (дані) податкової декларації ТОВ «"Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за червень 2014 року з додатками в електронних базах даних податкової звітності, у тому числі в картці особового рахунку ТОВ "Київ Ліквід Петролеум";
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного правління Міндоходів у м. Києві відобразити показники (дані) податкової декларації ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за липень 2014 року з додатками в електронних базах даних податкової звітності, у тому числі в картці особового рахунку ТОВ "Київ Ліквід Петролеум";
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного правління Міндоходів у м. Києві відобразити показники (дані) податкової декларації ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за серпень 2014 року з додатками в електронних базах даних податкової звітності, у тому числі в картці особового рахунку ТОВ "Київ Ліквід Петролеум".
Позовні вимоги мотивовані тим, що на запит позивача податковий орган повідомив останнього, що податкові декларації з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" за червень - серпень 2014 року заповнені з порушення вимог оформлення податкової звітності, зазначених в наказі ДПА України від 14.06.2012 № 516 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України", ст. 46-48 Податкового кодексу України, про що на адресу підприємства надсилалися листи.
ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" вважає дії ДПІ у Печерському районі Головного правління Міндоходів у м. Києві щодо невизнання податкових декларацій з ПДВ за червень-серпень 2014 року податковою звітністю рішеннями № 34165/26-55-15-04 від 22.07.2014, № 46455/10/26-55-15-04 від 18.09.2014 року, № 39971/10/26-55-15-04 від 20.08.2014 року протиправними та такими, що підлягають скасуванню з наступних підстав:
- підприємство вищевказані листи (рішення) податкового органу не отримувало;
- в рішеннях не вказано та не конкретизовано, які саме вимоги п. 48.3 та п.48.4 ст. 48 Податкового кодексу України було порушено при складанні декларацій;
Позивач зазначає, що декларації відповідали встановленим вимогам Податкового законодавства України., а відтак ДПІ протиправно відмовила у врахуванні декларацій та відображені їх даних в базах даних ДПІ.
Під час розгляду справи представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, просив позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача проти позову заперечував з підстав викладених у письмових запереченнях, вважав, що ДПІ діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, прийняті рішення щодо не визнання податковою звітністю податкових декларацій ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" за червень - серпень 2014 року прийняті контролюючим органом правомірними.
За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив :
Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" (ідентифікаційний код 38218201) перебуває на податковому обліку у відповідача та є платником податку на додану вартість.
17 липня 2014 року позивачем засобами поштового зв'язку подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2014 р., разом з необхідними додатками.
Листом № 34165/26-55-15-04 від 22.07.2014 ДПІ у Печерському районі повідомила позивача про те, що подана ним звітність не вважається податковою декларацією у зв'язку з тим, що вона заповнена з порушенням вимог ст.ст. 46-48 Податкового кодексу України (надалі за текстом - «ПК України») та Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом ДПС України № 516 від 14.06.2012 р.
18 серпня 2014 р. ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" подало до ДПІ у Печерському районі податкову звітність з ПДВ за липень 2014 року.
За змістом листа № 39971/10/26-55-15-04 від 20.08.2014 року відповідач відмовив у прийнятті податкової декларації у зв'язку з невідповідністю її заповнення.
У чому полягає «невідповідність заповнення» у вказаному повідомленні не зазначається.
15 вересня 2014 року позивачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2014 р., разом з необхідними додатками.
Листом 46455/10/26-55-15-04 від 18.09.2014 року ДПІ у Печерському районі повідомила позивача про те, що подана ним звітність не вважається податковою декларацією у зв'язку з тим, що вона заповнена з порушенням вимог ст.ст. 46-48 Податкового кодексу України (надалі за текстом - «ПК України») та Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом ДПС України № 516 від 14.06.2012 р.
Як вбачається з вищевикладеного, вказані повідомлення не містять посилання на конкретні недоліки декларації, містить набір фраз та посилання на норми ПК України, не пов'язані між собою.
Доказів надіслання вказаних повідомлень відповідачем не надано, позивач у свою чергу заперечує отримання вказаних листів податкового органу.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до п/п. 16.1.2. ПК України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 203.1. ПК України податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
За змістом п. 46.1. ПК України податкова декларація, це документ, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання.
Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
Згідно з п. 46.5. ПК України форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до п. 48.1. податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Згідно з п. 48.2. ПК України обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
Пунктом 48.3. ПК України передбачено, що податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
У свою чергу положеннями п. 49.8. ПК України передбачено, що прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу.
Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби (п. 49.9. ПК України).
Виходячи з положень п. 49.11. ПК України у разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови, зокрема, у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання (п/п. 49.11.1. ПК України).
Суд звертає увагу, що у листах відповідача не містяться інформації про те, яка саме невідповідність заповнення податкової звітності, визначена чинним законодавством, стала підставою для невизнання податкових декларацій податковою звітністю.
Відповідно до п/п. 49.12.2. ПК України у разі отримання відмови органу державної податкової служби у прийнятті податкової декларації платник податків має право: (1) подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання (п/п. 49.12.1. ПК України); (2) оскаржити рішення органу державної податкової служби у порядку, передбаченому статтею 56 цього Кодексу.
Як встановлено під час розгляду справи підставами для неприйняття податкової звітності позивача було те, що декларації з податку на додану вартість за червень - серпень 2014 року складені з порушення порядку складання податкової декларації з податку на додану вартість, а саме: місцезнаходження платника податків.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються досТОВ ірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін
Зі змісту наявних у матеріалах справи податкових декларацій з ПДВ за червень-серпень 2014 року вбачається, що Позивач зазначив в них податкову адресу, яка відповідає відомостям з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а саме: 01024, м. Київ, провул. Костя Гордієнка, буд. 3, оф. 53.
З огляду на вказане, необґрунтованими є твердження ДПІ у Печерському районі про невірне зазначення Позивачем податкової адреси у податкових деклараціях з ПДВ.
Дослідивши наявну в матеріалах справи копії податкових декларацій з податку на додану вартість за червень-серпень 2014 року ТОВ «Київ Ліквід Петролеум», суд встановив, що вона містить усі визначені законодавством обов'язкові реквізити та відповідають вимогам вищенаведених положень законодавства.
Виходячи із наведеного у сукупності, суд дійшов висновку про протиправну відмову ДПІ у визнанні податкових декларацій позивача, а тому такі рішення податкового органу підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Печерському районі щодо невизнання податковою звітністю податкових декларацій з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за червень - серпень 2014 року, суд дійшов висновку, що дії податкового органу щодо визнання/невизнання податковою звітністю, вчинені у межах повноважень останнього, відповідно до діючого податкового законодавства.
У даному випадку достатнім способом захисту прав позивача буде скасування протиправних рішень податкового органу та зобов'язання останнього відобразити показники податкових декларацій позивача в базах даних контролюючого органу.
Разом з цим, суд зауважує, що відповідно до п. 49.13. ст 49 ПК України, у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
В інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 15.06.2012 № 1503/12/13-12 зазначено, що задоволення судом позовних вимог щодо визнання протиправною відмови прийняти податкову декларацію означає, що відповідне рішення не створило жодних правових наслідків, а податкова декларація є поданою вчасно на підставі п. 49.13 ст. 49 ПК України. Тому в такому разі обов'язок платника податків щодо своєчасного подання податкової декларації є виконаним належним чином, а його порушені права цілком відновленими.
З огляду на вказане суд також дійшов висновку, що слід відмовити у задоволенні позовних вимог про визнання податкових декларацій ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за червень-серпень 2014 року з додатками такими, що подані у момент фактичного їх отримання Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві, оскільки останнє прямо передбачено законом, а тому додаткового судового визнання не потребує.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, виходячи з наведеного, в даному випадку позов підлягає задоволенню частково, так як зазначено вище.
Керуючись вимогами статей 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-
П О С Т А Н О В И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Ліквід Петролеум" задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві:
- щодо не визнання податковою звітністю податкової декларації з податку на додану вартість з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" за червень 2014 року викладене в листі № 34165/26-55-15-04 від 22.07.2014 року;
- щодо не визнання податковою звітністю податкової декларації з податку на додану вартість з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" за липень 2014 викладене в листі № 46455/10/26-55-15-04 від 18.09.2014 року;
- щодо не визнання податковою звітністю податкової декларації з податку на додану вартість з додатками ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" за серпень 2014 року викладене в листі № 39971/10/26-55-15-04 від 20.08.2014 року.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного правління Міндоходів у м. Києві відобразити в електронних базах даних податкової звітності, у тому числі в картці особового рахунку ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" показники (дані) податкових декларацій ТОВ "Київ Ліквід Петролеум" з податку на додану вартість за червень, липень, серпень 2014.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2015 |
Оприлюднено | 11.06.2015 |
Номер документу | 44704944 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні