Cправа № 2а-4773/09/0770
Ряд стат. звіту № 10.1
Код - 04
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2011 р. м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Рейті С.І.
при секретарі судового засідання -Шмідзен І.Ю.
за участі представників
позивача: Чаба О.З. (довіреність від 08.11.2010 року № 2342)
відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Тячівського районного центру зайнятості до Головного державного спеціалізованого лісогосподарського агропромислового підприємства "Закарпатагроліс" про стягнення коштів у сумі 2172,77 грн., -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 27 жовтня 2011 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова складена в повному обсязі 31 жовтня 2011 року.
Тячівський районний центр зайнятості (далі -позивач, Тячівський РЦЗ) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Головного державного спеціалізованого лісогосподарського агропромислового підприємства "Закарпатагроліс" (далі відповідач, ГДСЛАП "Закарпатагроліс), яким просить стягнути кошти, виплачені як допомога по безробіттю у сумі 2172,77 грн.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що згідно ч. 3 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та в зв'язку з поданням неправдивих відомостей, відповідачі зобов'язані відшкодувати кошти у сумі 2172,77 грн., виплачені як допомога по безробіттю.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просить позов задовольнити з підстав, наведених у позовній заяві.
Відповідач письмові заперечення проти позову з належними доказами не надав, явку представника в судове засідання не забезпечив, не повідомив суд про причини не прибуття, хоча належним чином повідомлявся судом про дату, час і місце розгляду даної справи. Отже, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення сторін про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та справу розглянуто за відсутності представника відповідача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову в повному обсязі, виходячи з наступного:
Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, ОСОБА_2 перебував на обліку в Тячівському РЦЗ з 21.01.2009 року як безробітний, та йому було призначено допомогу по безробіттю. Допомогу призначено згідно запису в трудовій книжці, де зазначено про трудову діяльність у філії "Тячівдержспецлісгосп" ГДСЛАП "Закарпатагроліс" з 15.12.2008 року по 16.01.2009 року та довідки філії "Тячівдержспецлісгосп" ГДСЛАП "Закарпатагроліс" про середню заробітну плату (дохід) від 19.01.2009 року за № 107.
30 жовтня 2009 року Тячівським РЦЗ складено акт за № 132, згідно якого встановлено, що відсутні документи, що підтверджують трудову діяльність ОСОБА_2 у філії "Тячівдержспецлісгосп" (довідка не підтверджена книгою нарахування заробітної плати, накази про прийняття та звільнення в книзі наказів відсутні), тобто, відсутні підстави для призначення ОСОБА_2 допомоги по безробіттю.
За час перебування на обліку як безробітий ОСОБА_2 отримав допомогу по безробіттю у сумі 2172,77 грн.
Наказом Тячівського РЦЗ від 02.11.2009 року за № 107 прийнято рішення про повернення філією "Тячівдержспецлісгосп" сум допомоги по безробіттю в розмірі 10989,70 грн., виплачених на підставі поданих недостовірних відомостей роботодавцем (в тому числі, 2172,77 грн. виплачених ОСОБА_2.), однак, кошти у сумі 2172,77 грн. не повернуті, в зв'язку з чим Тячівський РЦЗ звернувся до суду з позовом про стягнення її в судовому порядку.
Згідно преамбули Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року за № 1533-III (з наступними змінами та доповненнями, в редакції Закону станом на час виникнення спірних правовідносин, далі -Закон 1533) - цей Закон визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 35 Закону 1533, роботодавець зобов'язаний надавати виконавчій дирекції Фонду відомості в установленому порядку про: прийняття на роботу працівників; заробітну плату працівників, використання робочого часу тощо; сплату страхових внесків, у тому числі застрахованими особами.
Частиною 3 ст. 35 цього Закону встановлено, що достовірність зазначених у документах даних перевіряється виконавчою дирекцією Фонду. У разі їх недостовірності роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.
Роботодавець несе відповідальність відповідно до законодавства за шкоду, заподіяну застрахованим особам внаслідок невиконання або неналежного виконання обов'язків, визначених частиною другою цієї статті.
Згідно ч.4 ст. 35 Закону 1533 незаконно отримана сума допомоги по частковому безробіттю утримується із роботодавця.
Норма ст. 35 Закону 1533 передбачає врегулювання відповідних правовідносин іншим нормативно-правовим актом, до якого, в даному випадку, слід віднести спільний наказ Мінпраці України, ДПА України та Пенсійного фонду України від 13.02.2009 року за № 60/62/7-1, яким затверджено Порядок розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, та згідно п. 6 якого - якщо відомості про доходи особи, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри зайнятості проводять перерахунок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів повертаються роботодавцем. Виплата коштів, недоотриманих особою внаслідок зниження суми страхових виплат, здійснюється за рахунок коштів Фонду.
Постановою кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних" від 14 лютого 2007 року за № 219 затверджено Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних(з наступними змінами та доповненнями, далі - Порядок), та згідно п. 3 Порядку - 3. реєстрація та облік громадян, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, проводяться державною службою зайнятості за місцем їх проживання за умови пред'явлення паспорта і трудової книжки (військового квитка, диплома або іншого документа про освіту -у разі потреби).
Абзацом чотиринадцятим підпункту 1 п. 20 Порядку встановлено, що громадяни, зареєстровані як такі, що шукають роботу, та безробітні, знімаються з обліку з дня виявлення факту подання недостовірних даних, що мав місце під час перебування особи на обліку як безробітної.
Право на звернення до суду з відповідним позовом встановлено ч. 3 ст. 35 Закону 1553 (якою передбачено відшкодування коштів роботодавцем на підставі рішення суду) та ст. 39 Закону 1533 (якою встановлено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку).
Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, виплата допомоги по безробіттю ОСОБА_2 проведена на підставі недостовірних відомостей філії "Тячівдержспецлісгосп" (роботодавця) та сума виплачених коштів підлягає до відшкодування саме роботодавцем -в особі ГДСЛАП "Закарпатагроліс" (відповідно до вимог ст. 35 Закону 1533), та слід задовольнити позовні вимоги Тячівського РЦЗ у повному обсязі, стягнувши з ГДСЛАП "Закарпатагроліс" на користь Тячівського РЦЗ кошти у сумі 2172,77 грн.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені наявними в матеріалах справи доказами, відповідають вимогам закону, відповідачем не спростовані (заперечення проти позову відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення повністю.
Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Тячівського районного центру зайнятості до Головного державного спеціалізованого лісогосподарського агропромислового підприємства "Закарпатагроліс" про стягнення коштів у сумі 2172,77 грн. - задовольнити повністю.
2. Стягнути з Головного державного спеціалізованого лісогосподарського агропромислового підприємства "Закарпатагроліс" (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Собранецька, 150 код 26396805) на користь Тячівського районного центру зайнятості (Закарпатська область, м. Тячів, вул. Пролетарська, 2 код 22110686) кошти, виплачені як допомога по безробіттю, у сумі 2172,77 грн. (дві тисячі сто сімдесят дві гривни сімдесят сім копійок)
3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст.186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України -протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя С. І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2011 |
Оприлюднено | 12.06.2015 |
Номер документу | 44706579 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні