ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ "02" червня 2015 р. № 809/1751/15 15 год. 45 хв. м. Івано-Франківськ Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - Гундяка В.Д. при секретарі Хомі О.В., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду справу за позовом Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства "Триком-ІВА" про стягнення штрафних санкцій ,- ВСТАНОВИВ: 29.04.2015 року Прикарпатське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до закритого акціонерного товариства "Триком-ІВА" (далі - відповідач) про стягнення штрафних санкцій. Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом в розмірі 5 100 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою штрафних санкцій, застосованих за правопорушення на ринку цінних паперів. Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав суду клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника, позовні вимоги підтримує в повному обсязі. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, поштове відправлення із повісткою, направлене відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, повернулося до суду без вручення в зв'язку з закінченням терміну зберігання. В такому випадку у відповідності до ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства (далі-КАС) України, оскільки повернене поштове відправлення з повісткою невручене адресату з незалежних від суду причин, вважається, що повістка вручена належним чином. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи відповідач не подав, причини неявки суду не повідомив. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. За таких обставин оскільки немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але не прибули всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, то відповідно до ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України суд ухвалив розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів за відсутності сторін. Розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з наступних підстав. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” за №448/96-ВР від 30.10.1996 року та Законом України “Про цінні папери та фондовий ринок”. Судом встановлено, що закрите акціонерне товариство "Триком-ІВА" зареєстроване як юридична особа та згідно приписів ст.2 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок” є емітентом в змісті даного Закону. Частиною 1 ст. 5 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” визначено, що державне регулювання на ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок” №3480- ІV від 23.02.2006р. регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. Частиною 3 статті 40 зазначеного Закону встановлено, що річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), спосіб розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій. Пунктом 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року за №2826 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 року за №2180/24712 передбачено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. З матеріалів справи вбачається, що Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку виявлено порушення закритим акціонерним товариством "Триком-ІВА" вищезазначених вимог законодавства про цінні папери, а саме ст.40 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок” в частині: неподання до територіального управління комісії регулярної річної інформації за 2013 рік, не опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2013 рік та нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2013 рік. Судом встановлено, що 09.10.2014 року Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за вищевказані правопорушення на ринку цінних паперів, вчинені закритим акціонерним товариством "Триком-ІВА", складено акти за №379-ПР-1-Е, №380-ПР-1-Е, №381-ПР-1-Е та винесено постанову за № 09.4-04/893 від 19.09.2014 про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд справи відносно відповідача на 09.10.2014 року о 10:00 год., про що відповідно до вимог п.16 розділу I Правил повідомлено останнього. Даний факт підтверджується дослідженими судом в якості письмових доказів по справі реєстром поштових відправлень та квитанцією від 24.09.2014 року (а.с.17). Положення п.14 ст.8 Закону «Про державне регулювання ринку цінних паперів» в Україні встановлюють, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Відповідно до п.п.5-7 ч.1 ст.11 вищевказаного Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Як встановлено судом та вбачається з матеріалів адміністративної справи закрите акціонерне товариство "Триком-ІВА" станом на 30.04.2014 року не опублікувало в офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію – звіт за 2013 рік, не розмістило його в загальнодоступній інформаційній базі даних, та станом на 01.06.2014 року, не подало його до Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, чим порушило вищезазначені вимоги законодавства. У зв'язку з наведеним та за наслідками розгляду вищезазначеної справи, начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови за №№356-ПР-1-Е, 357-ПР-1-Е та 358-ПР-1-Е від 29.10.2014 року, згідно яких до відповідача застосовано штрафні санкцій в розмірі 1 700 грн. за кожне порушення. Таким чином загальна сума штрафних санкцій, накладених на відповідача становить 5 100 грн. (1 700 х 3 = 5 100 грн.) Згідно наявних в матеріалах справи та досліджених у судовому засіданні копій реєстру поштових відправлень рекомендованих листів та квитанції від 06.11.2014 року, вищезгадані постанови направлені відповідачу (а.с.19). Процедура застосування штрафних санкцій за порушення норм закону щодо державного регулювання ринку цінних паперів визначена також Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій від 16.10.2012 № 1470. (надалі - Правила). Зокрема п.п.2,3 розділу XVIII Правил передбачено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через п'ятнадцять днів з дати отримання постанови шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. При цьому згідно п.4 даного розділу документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. Таким чином, оскільки у встановлений законом строк вищевказані постанови відповідачем не оскаржено, доказів перерахунку до Державного бюджету України штрафу в розмірі 5 100 грн. на адресу позивача не надіслано, то суд дійшов висновку про те, що вказану суму заборгованості Товариством не сплачено. Підстав для звільнення відповідача від сплати заборгованості судом не встановлено. Наявність вказаної суми заборгованості та її розмір відповідач не спростував, доказів сплати штрафних санкцій суду не представив, чим фактично не заперечив суму заборгованості, стягнення якої є предметом позову в даній справі. Відповідно до п.5 розділу XVIII Правил, у разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку. Частиною 3 ст.11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів” встановлено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Виходячи з викладеного, суд вважає заявлену позивачем вимогу про стягнення з закритого акціонерного товариства "Триком-ІВА" штрафних санкцій в розмірі 5 100 грн. підставною, а відтак позов слід задовольнити. На підставі ст.ст.8, 11, 40 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій від 16.10.2012 № 1470., керуючись ст.ст.11, 71, 86, ч.6 ст.128, ст.162, КАС України, суд,- ПОСТАНОВИВ: позов задовольнити повністю. Стягнути з закритого акціонерного товариства "Триком-ІВА" (код ЄДРПОУ 30983543) в дохід Державного бюджету України 5 100 (п'ять тисяч сто) грн. штрафних санкцій. Згідно ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя Гундяк В.Д.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2015 |
Оприлюднено | 12.06.2015 |
Номер документу | 44707541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гундяк В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні