Постанова
від 09.06.2015 по справі 810/1734/15
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 червня 2015 року (15:00) місто Київ № 810/1734/15

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., за участю секретаря судового засідання Куделі Д.С., відповідача - ОСОБА_1, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Васильківського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 371, 45 грн.

Суть спору:

Васильківський міськрайонний центр зайнятості звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 371, 45 грн..

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення було встановлено безпідставне отримання відповідачем допомоги по безробіттю за період з 16.08.2012 по 19.09.2012 у розмірі 371,45 грн. у зв'язку з неповідомленням відповідачем про працевлаштування, через що вказана сума підлягає поверненню.

Позивач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, надав суду клопотання (вхідний № 7993/15 від 02.06.2015) про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Відповідач обґрунтованих пояснень з приводу викладених у позовній заяві доводів позивача не надав та документально не підтвердив.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, 10.01.2012 ОСОБА_1 зареєстровано позивачем як таку, що шукає роботу та на підставі заяви 17.01.2012 їй надано статус безробітного. У поданій заяві ОСОБА_1 зазначила, що не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається та пенсії не отримує.

Наказом Васильківського міськрайонного центру зайнятості від 17.01.2012 № НТ 120117 ОСОБА_1 надано статус безробітної.

03.03.2015 під час проведення позивачем перевірки достовірності даних та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення працівниками Васильківського міськрайонного центру зайнятості складено Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" №07 від 03.03.2015, яким встановлено, що ОСОБА_1 перебувала у трудових відносинах з Комунальним підприємством "Гребінківське ЖКГ" з 16.08.2012 по 10.07.2013. Згідно наказу № 62-к від 16.08.2012 ОСОБА_1 була прийнята робітником з комплексного прибирання будинків та прибудинкових територій на постійну роботу та була звільнена 10.07.2013 згідно наказу № 72-к за власним бажанням.

За наслідками розслідування центром зайнятості видано наказ № 28/01-06 від 03.03.2015 про відшкодування незаконно одержаної допомоги по безробіттю в розмірі 371, 45 грн. стосовно ОСОБА_1

Відповідачу 04.03.2015 за № 256/06 направлено претензію з пропозицією добровільно повернути суму виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 371, 45 грн., однак вказані кошти відповідачем повернуто не було, що стало підставою для звернення до суду з позовом про примусове стягнення коштів.

Надаючи правової оцінки відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 р. № 803-ХІІ, який був чинний на час виникнення спірних правовідносин, безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній служби зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Пунктом а) ч. 3 ст.1 вказаного Закону передбачено, що в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах: працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб.

Згідно зі статтею 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до пункту 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 20.11.2000 року № 307, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин. Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку. Сума виплаченої допомоги по безробіттю підтверджується відповідною довідкою центру зайнятості, що підписується керівником, головним бухгалтером та скріплюється печаткою.

Відповідно до положень пунктів 2-5 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 № 60/62, розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної. Перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття у разі, коли під час перебування особи на обліку як безробітної до центру зайнятості надійшла інформація від державних органів, підприємств, установ, організацій чи громадян про обставини, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг безробітній особі, яка відрізняється від поданих нею відомостей, або така інформація розміщена в засобах масової інформації.

Як було зазначено вище, за результатом проведення Васильківським міськрайонним центром зайнятості перевірки достовірності даних та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення було встановлено, що відповідач, перебуваючи на обліку як безробітна, перебувала у трудових відносинах з КП "Гребінківський ЖКГ", що підтверджується наказом № 62-к від 16.08.2012 про прийняття відповідача робітником з комплексного прибирання будинків та прибудинкових територій.

Отже, позивачем встановлено належність безробітної особи до категорії зайнятої, у зв'язку з чим така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законом порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин.

За період з 16.08.2012 по 19.09.2012 безробітній ОСОБА_1 було нараховано та виплачено допомогу по безробіттю в сумі 371, 45 грн.

Відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого Наказом Мінпраці від 13.02.2009 року № 60/62, безробітний протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти, повинен їх повернути.

Позивачем на адресу ОСОБА_1 була направлена претензія від 04.03.2015, яка була отримана відповідачем, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, проте залишена без задоволення.

Статтею 39 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" спори, що виникають з правовідносин за цим Законом вирішуються в судовому порядку.

Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно зі статтею 71 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкту владних повноважень.

Всупереч вимогам ст. 71 КАС України під час розгляду справи відповідач не надав суду доказів добровільного повернення зайве виплачених коштів в сумі 371, 45 грн.

За таких обставин, обґрунтованість вимог Васильківського міськрайонного центру зайнятості підтверджуються матеріалами справи, а тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У судовому засіданні 09.06.2015 оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Повний текст постанови складений та підписаний 10.06.2015.

Керуючись ст. ст. 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з ОСОБА_1 (08662, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Васильківського міськрайонного центру зайнятості (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Грушевського, 17, р/р № 37173001002215 в Васильківському УДКС України Київської області, МФО 821018, код ЄДРПОУ 22208617) незаконно отриману допомогу по безробіттю в сумі 371 (триста сімдесят одна) гривня 45 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2015
Оприлюднено12.06.2015
Номер документу44707936
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1734/15

Постанова від 09.06.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Постанова від 09.06.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 12.05.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні