Ухвала
від 23.11.2011 по справі 34779/10
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" листопада 2011 р.справа № 2а-7489/10/0870

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Руденко М.А.

суддів: Юхименка О.В. Нагорної Л.М.

при секретарі судового засідання: Тепловій Г.Є.

за участі представників сторін:

представника позивача ОСОБА_1 довіреність від 05.10.2011 року

представника відповідача ОСОБА_2 довіреність від 16.02.2004 року

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську Товариства з обмеженою відповідальністю «Клен, ЛТД»на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 01 листопада 2010 року по адміністративній справі № 2а-7489/10/0870 за позовною заявою Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Клен, ЛТД»про стягнення заборгованості, -

в с т а н о в и л а:

У вересні 2010 року позивач звернувся до адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Клен, ЛТД»на користь Державного бюджету Шевченківського району м. Запоріжжя (код одержувача 34676911 в ГУДК України в Запорізькій області МФО 813015 код платежу 21081100 на р/р 31114106700009) заборгованість по сплаті штрафних санкцій у розмірі 3 400 грн.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 01 листопада 2010 року (суддя Артоуз О.О.) позовні вимоги задоволено в повному обсязі: стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Клен, ЛТД»(ідентифікаційний код 19282745) заборгованість по сплаті штрафних санкцій у розмірі 3 400 грн. на користь Державного бюджету Шевченківського району м. Запоріжжя.

Мотивуючи рішення суд першої інстанції вказав на те, що до Єдиного державного реєстру має вноситься будь-яке місце зберігання алкогольних напоїв, незалежно від того, знаходиться воно у місці здійснення торгівлі (виду торгівлі) чи у відокремлених від об'єкта торгівлі місцях (складських приміщеннях).

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції по адміністративній справі №2а-7489/10/0870. Мотивуючи вимоги апеляційної скарги вказав на те, що при прийнятті зазначеної постанови суд першої інстанції не врахував що є місцем реалізації, а що є місцем зберігання алкогольних напоїв. Відповідач вказав, що здійснював лише роздрібну торгівлю алкогольними напоями і не займається їх зберіганням. Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій прийнято з порушенням п.5 п.8 «Порядку застосування фінансових санкцій»передбачених статей 17 ОСОБА_3 України № 481/95 ВР від 19.12.1995 року.

Позивач подав заперечення на апеляційну скаргу, в яких просив постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 01.11.2010 року у справі № 2а-7489/10/0870 залишити без змін.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав вимоги апеляційної скарги та просив їх задовольнити.

Представник позивача проти задоволення вимог апеляційної скарги заперечувала, вказала на те, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим.

Заслухавши представників сторін, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи 26 квітня 2010 року уповноваженими фахівцями податкового органу на підставі направлень від 26.04.2010 року № 300207 та від 26.04.2010 року № 300208, дійсними до 30.04.2010 року було здійснено перевірку магазину, що розташований за адресою: м. Запоріжжя, вул. Іванова 47, суб'єкта господарської діяльності ТОВ «Клен, ЛТД», код ЄДРПОУ 19282745. Перевірка була здійснена з питань дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів та ліцензій.

За результатами зазначеної перевірки складено акт від 26.04.2010 року №0089/08/30123/19282745 (а.с.12-13).

В ході перевірки суб'єкта господарювання встановлено відсутність довідки про внесення місця зберігання до ЄДР. Відповідно до висновку перевірки, серед іншого, встановлено порушення ст. 15 ОСОБА_3 України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19.12.1995 року № 481/95-ВР (зі змінами та доповненнями).

При проведенні перевірки продавець магазину ОСОБА_4 надала пояснення про те, що довідка про місце зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів знаходиться на оформленні (а.с.14).

07 травня 2010 року Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м.Запоріжжя було винесено рішення про застосування фінансових санкцій, відповідно до якого за зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, відповідно до статті 17 ОСОБА_3 України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»до ТОВ «Клен,ЛТД»застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 3 400 грн. (а.с.10)

Оскільки ТОВ «Клен, ЛТД»своєчасно не сплатило фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 3 400 грн., Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Запоріжжя звернулась до суду з позовом про стягнення заборгованості.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції прийшов до висновку що до Єдиного державного реєстру має вноситься будь-яке місце зберігання алкогольних напоїв, незалежно від того, знаходиться воно у місці здійснення торгівлі (виду торгівлі) чи у відокремлених від об'єкта торгівлі місцях (складських приміщеннях).

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції та вважає за необхідне зазначити на наступне.

Згідно частин 33 та 34 ст.15 ОСОБА_3 України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (в редакції, що діяла на момент здійснення перевірки) зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру. Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб'єкта господарювання.

Згідно п.2.1 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання та форми довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації від 28.05.2002 року №251, який набрав чинності з моменту опублікування 23.10.2009 року, для внесення до Єдиного реєстру місць зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв або тютюнових виробів суб'єкти підприємницької діяльності подають заяву до регіонального управління Департаменту за місцезнаходженням місця зберігання.

ОСОБА_3 України N 2275-VI, 20.05.2010 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України", який набрав чинності з 16.06.2010 року, було передбачено, що суб'єкти господарювання, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі.

Аналізуючи вище приведені норми ОСОБА_3 та наказу, колегія суддів приходить до висновку про те, що чинним законодавством на момент проведення перевірки не було встановлено обмежень щодо внесення до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, тобто місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів роздрібних партій суб'єкти підприємницької діяльності також повинні були вносити до Єдиного державного реєстру.

Згідно ч.2 ст.17 ОСОБА_3 України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру у розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1 700 гривень.

Згідно пунктів 5, 6 та 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 ОСОБА_3 України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою КМУ підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Рішення про застосування фінансових санкцій приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації, його регіональні управління та їх територіальні підрозділи, Мінекономіки), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Державної податкової адміністрації, Держкомстату, Держспоживстандарту у межах їх компетенції, визначеної законодавством. У разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

З огляду на вищевказане, колегія суддів приходить до висновку про правомірність про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу за зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру в розмірі 3 400 грн.

Окрім того, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що рішення суб'єкта владних повноважень про застосування фінансових санкцій позивачем в судовому порядку оскаржено не було, отже було чинним та несе для платника податків відповідні правові наслідки.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, постанову суду слід залишити без змін.

Керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст.200, 205, 206 КАС України, колегія суддів, -

у х в а л и л а:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Клен, ЛТД»-залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 01.11.2010 року у справі №2а-7489/10/0870 -залишити без змін.

Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена, в порядку передбаченому ст.212 КАС України.

Повний текст виготовлено 13.12.2011 року.

Головуючий: М.А. Руденко

Суддя: О.В. Юхименко

Суддя: Л.М. Нагорна

Дата ухвалення рішення23.11.2011
Оприлюднено15.06.2015
Номер документу44740469
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості

Судовий реєстр по справі —34779/10

Ухвала від 23.11.2011

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Руденко М.А.

Ухвала від 12.10.2011

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Руденко М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні