Ухвала
від 02.06.2015 по справі 804/18868/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

02 червня 2015 рокусправа № 804/18868/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Уханенка С.А.

суддів: Богданенка І.Ю. Дадим Ю.М.

за участю секретаря судового засідання: Сколишева О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2014 р. по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві про зобов'язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и в:

У листопаді 2014 року позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив:

- визнати протиправними дії ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, які полягають у проведенні зустрічної звірки ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП", за результатами якої складено Акт від 01.09.2014р. №463/26-56-22-01-03/38777402 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" (код за ЄДРПОУ 38777402) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2013 по 31.07.2014";

- визнати протиправними дії ДПІ Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, щодо формування висновків у Акті від 01.09.2014р. №463/26-56-22-01-03/38777402 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" (код за ЄДРПОУ 38777402) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2013 по 31.07.2014" про нереальність здійснення господарських операцій ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" з підприємствами-контрагентами за період жовтень 2013 року - липень 2014 року;

- визнати протиправними дії ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо коригування показників податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП", в тому числі, дії з виключення з електронної бази даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України", з інформаційної бази даних "Податковий блок" та "Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" та інших електронних інформаційних баз сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП", здійснені на підставі Акту від 01.09.2014р. №463/26-56-22-01-03/38777402 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" (код за ЄДРПОУ 38777402) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2013 по 31.07.2014";

- зобов'язати ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві вилучити з електронної бази даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України", з інформаційної бази даних "Податковий блок" та "Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" та інших електронних інформаційних баз інформацію, внесену на підставі Акту від 01.09.2014р. №463/26-56-22-01-03/38777402 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" (код за ЄДРПОУ 38777402) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2013 по 31.07.2014";

- зобов'язати ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві відновити показники податкової звітності ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП", в тому числі зобов'язати відобразити в електронній базі даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України", з інформаційної бази даних "Податковий блок" та "Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" та інших електронних інформаційних баз суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" зазначило у податковій декларації з податку на додану вартість за період жовтень 2013 року - липень 2014 року.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2014 р. адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо коригування показників податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП", в тому числі, дії з виключення з електронної бази даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України", з інформаційної бази даних "Податковий блок" та "Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" та інших електронних інформаційних баз сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП", здійснені на підставі Акту від 01.09.2014р. №463/26-56-22-01-03/38777402 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" (код за ЄДРПОУ 38777402) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2013 по 31.07.2014". Зобов'язано ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві вилучити з електронної бази даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України", з інформаційної бази даних "Податковий блок" та "Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" та інших електронних інформаційних баз інформацію, внесену на підставі Акту від 01.09.2014р. №463/26-56-22-01-03/38777402 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" (код за ЄДРПОУ 38777402) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2013 по 31.07.2014". Зобов'язати ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві відновити показники податкової звітності ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП", в тому числі зобов'язано відобразити в електронній базі даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України", з інформаційної бази даних "Податковий блок" та "Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" та інших електронних інформаційних баз суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" зазначило у податковій декларації з податку на додану вартість за період жовтень 2013 року - липень 2014 року. В решті позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з постановою суду в частині задоволених позовних вимог відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувану постанову в частині задоволених позовних вимог та постановити нове судове рішення в цій частині, яким в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" 28.08.2013р. зареєстроване відділом Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Подільського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві як юридична особа, перебуває на податковому обліку Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві.

Державною податковою інспекцією у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві вчинено заходи з метою проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" щодо підтвердження відносин із платниками податків за період з 01.10.2013 року по 31.07.2014 року, за результатом яких складено акт від 01.09.2014р. № 463/26-56-22-01-038777402 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2013 року по 31.07.2014 року".

Відповідно до висновків вказаного акту перевірки податковою інспекцією встановлено відсутність реального здійснення господарських операцій на суму податкових зобов'язань - 5678389,00 грн. по взаємовідносинам і контрагентами/покупцями за період з 01.10.2013 по 31.07.2014 та податкового кредиту на суму 5628537,00 грн. по взаємовідносинам із контрагентами/постачальниками за період з 01.10.2013 по 31.07.2014.

На підставі зазначеного акту відповідачем було відкориговано в автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів суми податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.

Задовольняючи частково позовні вимоги суд першої інстанції дійшов висновку, щодо неправомірності дій відповідача, оскільки внесення змін до електронної бази даних системи контролюючим органом можливе лише після визначення платнику податку зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Суд апеляційної інстанції вважає обґрунтованим такий висновок суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до положень пп. 20.1.27 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених податковим кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків. Такі випадки передбачені п. 54.3 ст. 54 ПК України.

З положень глави 4 Податкового кодексу, слідує, що у випадку виявлення факту заниження або завищення платником податків податкового зобов'язання, податковий орган зобов'язаний прийняти відповідне податкове повідомлення-рішення. Іншого порядку дій податкового органу як суб'єкта владних повноважень у спірних відносинах закон не передбачає.

Відповідності до пункту 71.1 статті 71 Податкового кодексу України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.

Згідно статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Таким чином, враховуючи наведене, право здійснювати коригування показників податкової звітності платника податків податковим кодексом України не передбачено.

Крім того, Наказом ДПА України від 18.04.2008 року №266 "Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" затверджено Порядок взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у контрагентів, згідно якого було створено систему автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України. Натомість даний наказ втратив чинність в зв'язку з прийняттям наказу Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 №165, яким затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, за якими почали використовуватись підсистем інформаційної системи "Податковий блок" - "Реєстрація ПП", "Обробка податкової звітності та платежів", "Податковий аудит", "Аналітична система", "Облік платежів".

У відповідності до пункту 4.9 наказу ДПС України від 14.06.2012 №516 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України" (далі - Методичні рекомендації) за відсутності зауважень до оформлення податкової звітності, зазначених у пункті 4.7 Методичних рекомендацій, інспектори, що здійснюють приймання такої звітності, реєструють датою її фактичного отримання ОДПС.

Згідно з пунктами 5.1 та 5.4 Методичних рекомендацій обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків на паперових (електронних) носіях, несуть відповідальність підрозділи, що приймають податкову звітність.

З системного аналізу зазначених норм вбачається, що обов'язок платника податків щодо подання податкової декларації за звітний період кореспондується з обов'язком податкового органу щодо прийняття такої декларації та, у випадку відсутності зауважень до її оформлення, відображення показників декларації у відповідних базах податкової звітності.

Тобто, положеннями наведених норм передбачено, що система повинна відображати фактичні задекларовані позивачем показники своєї господарської діяльності, її коригування можливе лише за наслідками узгодження податкових зобов'язань та податкового кредиту, а податкові органи України використовують вказану систему у своїй роботі, в тому числі, й для співставлення показників, які задекларовані позивачем та його контрагентами. Висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Водночас, враховуючи специфіку ПДВ, який сплачується у складі ціни товарів (робіт, послуг), одна операція з продажу викликає відповідні податкові наслідки у обох сторін цієї операції, які є платниками ПДВ, - у продавця - податкові зобов'язання, а у покупця - податковий кредит.

Тому, невідповідність показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, що задекларовані позивачем в деклараціях з ПДВ, показникам з централізованої бази даних податкової звітності, безпосередньо впливає на права та інтереси позивача.

Крім того, суд звертає увагу, що у податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку статті 54 Податкового кодексу України та його узгодження.

Таким чином, єдиною підставою для внесення змін до бази є наявність узгоджених податкових зобов'язань, які визначені податковим повідомленням-рішенням, на підставі висновків перевірки про порушення платником податків податкового законодавства. Висновок же щодо правильності або недостовірності задекларованих платником даних податкового обліку, як підстави для внесення змін до бази, може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податків податкових зобов`язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що відповідачем податкові повідомлення рішення за наслідками зустрічної звірки не приймались, відповідні коригування податкової звітності податковим органом здійснено самостійно без повідомлення позивача, тобто узгоджені не були.

Відповідно до положень ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Доводи апеляційної скарги не спростовують викладених висновків суду першої інстанції.

Частина 2 статті 71 КАС України передбачає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем безпідставно здійснено коригування показників податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" на підставі акту від 01.09.2014р. № 463/26-56-22-01-038777402 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "КОМПАКТ ТРЕЙД ГРУП" щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2013 року по 31.07.2014 року".

За таких обставин суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції було повно встановлені обставини справи та надана правильна юридична оцінка, у зв'язку з чим підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог відсутні.

Керуючись ст. ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2014 р. - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий: С.А. Уханенко

Суддя: І.Ю. Богданенко

Суддя: Ю.М. Дадим

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2015
Оприлюднено15.06.2015
Номер документу44753943
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/18868/14

Ухвала від 04.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 31.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 02.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 04.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 02.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Постанова від 09.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні