Постанова
від 18.08.2009 по справі 2а-7705/09/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

18.08.09 Справа №2а-7705/09/1/0170

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Трещової О.Р. , при секр етарі судового засідання Дуб ініной А.В., за участю

представника позивача - М уніца Д.Д.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Прокурора Київ ського району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленного підрозділ у "Держенергонагляд у Кримсь кому регіоні"

до Дочірнього підприємст ва "Санаторій "Орлине гніздо" З акритого акціонерного товар иства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України "Укрпрофоздоровниця"

про стягнення.

Суть спору: Прокурор Київсь кого району м. Сімферополя в і нтересах держави в особі Від окремленого підрозділу “Дер женергонагляд у Кримському р егіоні” звернувся до Окружно го адміністративного суду АР К з адміністративним позовом до Дочірнього підприємства "Санаторій "Орлине гніздо" Зак ритого акціонерного товарис тва лікувально-оздоровчих за кладів профспілок України "У крпрофоздоровниця" про стягн ення штрафу в розмірі 850 гриве нь.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та пояснив, що ВП “Держенерг онагляд у Кримському регіоні ” була проведена перевірка т а відповідач був притягнутий до відповідальності за пору шення вимог законодавства пр о електроенергетику.

Прокурор у судове засіданн я не з'вився, повідомлений нал ежним чином про час та дату ро згляду справи, про причини не явки суд не повідомив. будь-як их клопотань не надсилав.

Відповідач у судове засіда ння не зявився, повідомлений належним чином про час, дату т а місце розгляду справи про п ричини неявки суд не повідом ив, заперечень проти позову н е надіслав.

Суд вважає можливим розгля дати справу у відсутності пр едставника прокуратури та ві дповідача, повідомлених нал ежним чином, на підставі наяв них у справі доказів відпові дно до частини 4 статті 128 КАС Ук раїни.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи та оцінив ши докази в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 стат ті 2 КАС України завданням адм іністративногосудочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни “ Про електроенергети ку ” від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР д ержавний нагляд в електроене ргетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації ел ектричних станцій і мереж та Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України, та інші органи, ви значені законодавством Укра їни.

Частиною 5 ст.9 Закону передб ачено, що державні інспектор и з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії маю ть право, зокрема застосовув ати в установленому законода вством України порядку санкц ії до суб'єктів господарсько ї діяльності за порушення но рмативно-правових актів та с кладати протоколи про адміні стративні правопорушення.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 07.08.1996р. №929 затве рджено Положення про державн ий енергетичний нагляд за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії (Держен ергонагляд).

Пунктом 1 Положення про держ авний енергетичний нагляд за режимами споживання електри чної і теплової енергії, держ авний енергетичний нагляд за режимами споживання електри чної і теплової енергії, техн ічним станом та організацією експлуатації електричних, т еплових, тепловикористовуюч их установок та мереж суб'єкт ів електроенергетики, суб'єк тів відносин у сфері теплопо стачання і споживачів електр ичної енергії здійснює Держа вна інспекція з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Відповідно до п.13 зазначено го Положення, в редакції пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни N 131 від 13.02.2006р., головний держ авний інспектор України з ен ергетичного нагляду, його за ступники, старші державні ін спектори з енергетичного наг ляду та державні інспектори з енергетичного нагляду під час виконання своїх функцій мають право, зокрема:

- здійснювати в устано вленому порядку обстеження е лектричних і теплових устано вок та мереж суб'єктів електр оенергетики та суб'єктів від носин у сфері теплопостачанн я і споживачів електричної е нергії, а також складати за їх результатами відповідні акт и;

- видавати в межах своє ї компетенції суб'єктам елек троенергетики, суб'єктам від носин у сфері теплопостачанн я і споживачам електричної е нергії обов'язкові для викон ання приписи щодо усунення в иявлених Держенергонаглядо м порушень нормативно-правов их і нормативно-технічних ак тів у сфері електроенергетик и та теплопостачання і здійс нювати контроль за їх викона нням;

- вимагати в межах своє ї компетенції від суб'єктів е лектроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостач ання і споживачів електрично ї енергії вжиття заходів для усунення виявлених Держенер гонаглядом порушень;

- складати в установле ному законодавством порядку протоколи про адміністратив ні правопорушення та притяга ти до адміністративної відпо відальності громадян і посад ових осіб.

Отже, органи Державна інспе кція з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної і теплової енергії, у тому числі її відокремлений підрозділ Держенергонагляд у Кримському регіоні ” у відн осинах з суб' єктами господа рювання, під час реалізації с воїх завдань та функцій, вста новлених законодавством Укр аїни, являються суб' єктами владних повноважень, які зді йснюють заходи щодо впорядку вання, контролю, нагляду за за конодавством про електроене ргетику.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Дочірнє підприємство "Сана торій "Орлине гніздо" Закрито го акціонерного товариства л ікувально-оздоровчих заклад ів профспілок України "Укрпр офоздоровниця" являється юри дичною особою, що підтверджу ється Довідкою з відділу ста тистики м. Ялта № 05.3 - 6 -21/99.

Судом встановлено, що відп овідач, являючись суб' єктом господарювання, здійснюючі підприємницьку діяльність, з обов' язаний виконувати всі обов' язки, пов' язані з рег улюванням діяльності електр оенергетики та енергозбереж ення в Україні.

Судом встановлено, що право відносини, що виникають у зв'я зку з виробництвом, передаче ю, постачанням і використанн ям енергії, державним нагляд ом за безпечним виконанням р обіт на об'єктах електроенер гетики незалежно від форм вл асності, безпечною експлуата цією енергетичного обладнан ня і державним наглядом за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії регулю ються Законом України “Про е лектроенергетику ” від 16 жовт ня 1997 року № 575/97-ВР.

Відповідно до статті 9 Закон у України “Про електроенерге тику ” Державні інспектори з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії мають право:

- безперешкодного дос тупу до електричних і теплов икористовуючих установок та теплових мереж споживачів т а суб'єктів електроенергетик и;

- отримувати від спожи вачів та суб'єктів електроен ергетики інформацію, необхід ну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання пр иписи про усунення порушень нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засо бів обліку, контролю та регул ювання споживання електричн ої і теплової енергії у відпо відність з нормами, правилам и і стандартами в електроене ргетиці;

- надсилати власникам об'єктів споживача подання п ро невідповідність займаній посаді працівника електроте хнічного профілю, який своєч асно не пройшов перевірку зн ань з електробезпеки та експ луатації струмоприймачів;

- вимагати від спожива чів та суб'єктів електроенер гетики додержання встановле них нормативно-правовими акт ами режимів споживання елект ричної і теплової енергії;

- надавати приписи щод о неприпустимості продовжен ня експлуатації електричних і тепловикористовуючих уста новок споживачів, якщо це ств орює загрозу життю обслугову ючого персоналу, здоров'ю нас елення;

- застосовувати в уста новленому законодавством Ук раїни порядку санкції до суб 'єктів господарської діяльно сті за порушення нормативно- правових актів та складати п ротоколи про адміністративн і правопорушення.

Судом встановлено, що в пері од з 22 до 23 вересня 2008 року держа вним інспектором з енергетич ного нагляду Ляпіною А.В. від повідно до статті 9 Закону Ук раїни “ Про електроенергетик у ” проведено перевірку Дочі рнього підприємства "Санатор ій "Орлине гніздо" Закритого а кціонерного товариства ліку вально-оздоровчих закладів п рофспілок України "Укрпрофоз доровниця", за наслідками яко ї був складений акт № 58/43 від 23.09.20 08 року.

Перевіркою встановлено, що відповідач не виконав припи с № 58/13 від 15.05.2008 року. Зазначений а кт був підписаний представни ками Дочірнього підприємств а "Санаторій "Орлине гніздо" За критого акціонерного товари ства лікувально-оздоровчих з акладів профспілок України " Укрпрофоздоровниця" без запе речень.

Судом встановлено, що позив ачем на підставі статті 4 Зако ну України “ Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності ”, статті 9 Закону Ук раїни “ Про електроенергетик у ” та акту № 58/43 від 23.09.2008 року кер івнику Дочірнього підприємс тва "Санаторій "Орлине гніздо " Закритого акціонерного тов ариства лікувально-оздоровч их закладів профспілок Украї ни "Укрпрофоздоровниця" Троф імову Ігорю Григор' євичу бу в винесений припис № №58/34 від 23.09 .2008 року щодо усунення порушен ь чинного законодавства, з по відомленням позивача про вик онання до 01.12.2008 року.

Зазначений припис був вруч ений відповідачу 09.10.2008 року, що підтверджується поштовим по відомленням №442683.

Судом встановлено, що в пері од з 01 до 02 грудня 2008 року держав ним інспектором з енергетичн ого нагляду Ляпіною А.В. відп овідно до статті 9 Закону Укр аїни “ Про електроенергетику ” проведено перевірку Дочір нього підприємства "Санаторі й "Орлине гніздо" Закритого ак ціонерного товариства лікув ально-оздоровчих закладів пр офспілок України "Укрпрофозд оровниця", за наслідками якої був складений акт № 04/09-0111 від 02.12.2 008 року.

Перевіркою встановлено, що відповідач не виконав припи с № 58/34 від 23.09.2008 року. Зазначений а кт був підписаний представни ками Дочірнього підприємств а "Санаторій "Орлине гніздо" За критого акціонерного товари ства лікувально-оздоровчих з акладів профспілок України " Укрпрофоздоровниця" без запе речень.

Згідно ч.3 ст.27 Закону України “ Про електроенергетику ” су б'єкти господарської діяльно сті несуть відповідальність за правопорушення в електро енергетиці:

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рі шень чи приписів Національно ї комісії регулювання електр оенергетики України, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмір і до п'яти тисяч неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян.

Порядок накладення держав ними інспекторами з експлуат ації електричних станцій і м ереж, державними інспекторам и з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії на с уб'єктів господарювання неза лежно від форм власності штр афів за порушення законодавс тва в галузі електроенергети ки та сфері теплопостачання визначений Постановою Кабін ету Міністрів України від 21.07.19 99 року № 1312 "Про затвердження По ложення про порядок накладен ня на суб'єктів господарюван ня штрафів за порушення зако нодавства в галузі електроен ергетики та сфері теплопоста чання".

Відповідно до пунктів 7,8 Пол оження рішення про накладенн я штрафу приймається на підс таві акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж а бо Держенергонагляду. Рішенн я про накладення штрафу офор мляється постановою Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядження м) Держенергонагляду.

Судом встановлено, що 30 січн я 2009 року старшим державним ін спектором з енергетичного на гляду за режимами споживання електричної та теплової ене ргії Добришиним І.І. на підста ві акту перевірки № 04/09-0111 від 02.12.20 08 року прийнята постанова № 47к р про накладення штрафу за по рушення законодавства в галу зі електроенергетики та сфер і теплопостачання.

Відповідно постанови № 47кр від 30.01.2009 року за ухилення від в иконання або несвоєчасне вик онання припису № 58/34 від 23.09.2008 рок у Державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії на підставі ст.27 Закону України “ Про елек троенергетику ” до Дочірньог о підприємства "Санаторій "Ор лине гніздо" Закритого акціо нерного товариства лікуваль но-оздоровчих закладів профс пілок України "Укрпрофоздоро вниця" застосований штраф в р озмірі 850 гривень.

Зазначена постанова була в ручена відповідачу 04.02.2009 року, щ о підтверджується поштовим п овідомленням.

Судом встановлено, що поста нова № 47кр від 30.01.2009 року відпові дачем не оскаржена, протипра вною у встановленому порядку не визнана, не скасована, та є належним доказом наявності заборгованості відповідач а по справі.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку пр о обґрунтованість та наявніс ть підстав прийняття постано ви про накладення штрафу на в ідповідача та здійснення сво їх функцій позивачем на підс таві, у межах повноважень та у спосіб що передбачені Конст итуцією та законами України, своєчасно, тобто протягом ро зумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су. Але відповідач доказів, як і б спростовували доводи поз ивача, суду не надав.

Згідно пункту 10 Положення п ро порядок накладення на суб 'єктів господарювання штрафі в за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання суб 'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодав ства в галузі електроенергет ики протягом 30 днів з дня прий няття постанови (розпоряджен ня) про його накладення, а за п орушення законодавства у сфе рі теплопостачання - у 15-денни й строк з дня прийняття поста нови (розпорядження) про його накладення.

При таких обставинах, прийм аючи до уваги, що на момент роз гляду справи відповідачем су ма штрафу не погашена, позовн і вимоги підлягають задовол енню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.

У судовому засіданні 18 серп ня 2009 року судом проголошено в ступну та резолютивну части ни постанови. Постанову скла дено у повному обсязі 20 серпня 2009 року.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.94, 158- 163КАС Україн и, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2.Стягнути з Дочірнього підп риємства "Санаторій "Орлине г ніздо" Закритого акціонерног о товариства лікувально-оздо ровчих закладів профспілок У країни "Укрпрофоздоровниця" (ідентифікаційний номер 02650920) штраф в розмірі 850 гривень (код платежу 21081100 (р/р 31118106700039 в ГУ ДКУ в А РК, ЕДРПОУ 34740646, МФО 824026, одержувач бюджет м. Ялта).

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набирає законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня склада ння постанови у повному обся зі до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через Окружний адміні стративний суд АР Крим може б ути подана заява про апеляці йне оскарження, після подачі якої протягом 20 днів може бут и подана апеляційна скарга.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження (10 днів).

Суддя Трещ ова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.08.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу4478705
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7705/09/1/0170

Постанова від 18.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні