ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
17.08.09 Справа №2а-8216/09/1/0170
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Трещової О.Р. , при секр етарі Дубініной А.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції у м. Ялта АРК
до Ялтинської міської гро мадської організації "Жінки до влади"
про припинення юридичної о соби,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністра тивного суду Автономної Респ убліки Крим звернулася з поз овом Державна податкова інсп екція в м. Ялта АР Крим про при пинення юридичної особи Ялти нської міської громадської о рганізації "Жінки до влади", за реєстрованої виконавчим ком ітетом Ялтинської міської р ади АР Крим 15.03.2002 року, ідентифі каційний код 26178451.
Позов обґрунтовано тим, що в ідповідач є юридичною особою , з 4 кварталу 2002 року не надає зв ітність до органів Державної податкової служби, що відпов ідно до Закону “Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємці в”є підставою для припинення юридичної особи.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 10.07.2009 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 10.07.2009 року з акінчено підготовче провадж ення і справу призначено до с удового розгляду
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н адіслав клопотання про розгл яд справи за його відсутност і та підтримання позову у пов ному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, клопотання про розгляд сп рави за його відсутності, зап еречення на позов, будь - яки х доказів до суду не надав.
В зв'язку з тим, що необхідни х для вирішення спору доказі в, наявних в матеріалах справ и достатньо, суд вважає можли вим на підставі статті 128 КАС У країни розглядати справу за відсутністю сторін за наявн ими в ній матеріалами.
Дослідивши в судовому засі данні всі матеріали справи, о цінивши наявні доказі в їх су купності, суд вважає, що позов ні вимоги позивача не підляг ають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Ялтин ська міська громадська орган ізація "Жінки до влади" викона вчим комітетом Ялтинської мі ської ради АР Крим 15.03.2002 року вк лючена до ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в, що підтверджується довідк ою зі статистики від 07.07.2008 року та свідоцтвом про реєстрацію об'єднань громадян № 406 від 15.03.2002 року.
Порядок, підстави та умови с творення та діяльності грома дських організацій регулюют ься Законом України “Про об' єднання громадян”N 2460-XII від 16.06.1992 року.
Відповідно до статті 5 Закон у України “Про об' єднання г ромадян” законодавство про о б'єднання громадян складаєть ся з Конституції України, цьо го Закону та актів законодав ства, прийнятих відповідно д о нього.
Відповідно до частини 2 та 3 с татті 1 Закону України “Про об ' єднання громадян”, об'єдна нням громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація , фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається п олітична партія або громадсь ка організація.
Дія цього Закону не поширює ться на релігійні, кооперати вні організації, об'єднання г ромадян, що мають основною ме тою одержання прибутків, ком ерційні фонди, органи місцев ого та регіонального самовря дування (в тому числі ради і ко мітети мікрорайонів, будинко ві, вуличні, квартальні, сільс ькі, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання гр омадян, порядок створення і д іяльності яких визначається відповідним законодавством .
Згідно зі статтею 3 Закону У країни “Про об' єднання гром адян”, громадською організац ією є об'єднання громадян для задоволення та захисту свої х законних соціальних, еконо мічних, творчих, вікових, наці онально-культурних, спортивн их та інших спільних інтерес ів.
Таким чином, дія Закону Укра їни “Про об' єднання громадя н”поширюється лише на діяльн ість об' єднань громадян, ви значених частиною 2 статті 1 ць ого Закону (політична партія , громадська організація), том у відповідач, який є громадсь кою організацією не відносит ься до переліку виключені і н а нього у повній мірі розповс юджується дія Закону України “Про об' єднання громадян”.
Суть позову полягає у вимог ах про припинення відповідач а-юридичної особи у зв'язку із неподанням податкової звітн ості з 4 кварталу 2002 року на під ставі статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців”№ 755 від 15.05.2003 ро ку.
Згідно із частиною 1 статті 3 зазначеного закону, дія цьог о Закону поширюється на держ авну реєстрацію всіх юридичн их осіб незалежно від органі заційно-правової форми, форм и власності та підпорядкуван ня, а також фізичних осіб - під приємців.
У той же час частино 2 статті 3 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців”законом можуть бути вста новлені особливості державн ої реєстрації об'єднань гром адян (у тому числі професійни х спілок), благодійних органі зацій, політичних партій, орг анів державної влади та орга нів місцевого самоврядуванн я, банків, торгово-промислови х палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок ), бірж, а також інших установ т а організацій
Згідно ч.4 ст. 14 Закону Україн и "Про об'єднання громадян" ре єстрація як один із способів легалізації (офіційного виз нання) об'єднань громадян зді йснюється Міністерством юст иції України, місцевими орга нами виконавчої влади, викон авчими комітетами сільських , селищних, міських рад. Відпов ідно до зазначених вимог Пол оженням про порядок легаліз ації об'єднань громадян, затв ердженим Постановою Кабінет у Міністрів України від 26.02.1993 ро ку № 140, визначено, що легаліза ція місцевих об'єднань грома дян здійснюється Головним уп равлінням юстиції Мін`юсту У країни в Автономній Республ іці Крим, обласними, Київськи м та Севастопольським міськи ми, районними, районними в міс тах Києві та Севастополі упр авліннями юстиції, виконавчи ми комітетами сільських, сел ищних, міських рад.
Відповідно пп.7 п.б ч.1 ст.38 Зак ону України "Про місцеве само врядування" N 280/97-ВР, від 21.05.1997 року виконавчими органами сільс ьких селищних, міських рад бу ли надані повноваження щодо реєстрації у встановленому порядку місцевих об'єднань г ромадян.
Разом з тим, положеннями ч.4 с т.3 Закону України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в" реєстрація об'єднань грома дян віднесена до повноважень Міністерства юстиції Україн и та його територіальних орг анів.
Частиною 3 Розділу VІІІ "При кінцевих положень" Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців" зазначе но, що закони, нормативно-прав ові акти, прийняті до набранн я чинності цим Законом, діют ь у частині, що не суперечить цьому Закону. Оскільки між н ормами ч.4 ст.14 Закону України "П ро об'єднання громадян", пп.7 п.б ч.1 ст. 38 Закону України "Про міс цеве самоврядування в Украї ні" та ч.4 ст.3 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців" існують суперечнос ті, то вищезазначені вимоги " Прикінцевих положень" передб ачають правозастосування за правилами: за розбіжностями між нормами, прийнятими орга ном влади у різний час, перева га віддається нормі, прийнят ій пізніше; за розбіжностями між загальною та спеціально ю нормами, перевага належить спеціальній нормі. Тобто, реє страцію місцевих об'єднань г ромадян відповідно до вимог ч.4 ст.3 Закону України "Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців" мають здійснювати терит оріальні органи Міністерств а юстиції України.
Таким чином, аналіз норм чин ного законодавства України с відчить про належність повно важень щодо реєстрації місце вих об'єднань громадян орган ами Міністерства юстиції Укр аїни. Отже, судом достеменно в становлено, що легалізуючим органом для громадської орга нізації є саме органи Мініст ерства юстиції України.
Вирішуючи питання про обгр унтованість дій позивача, су дом встановлено наступне.
Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" органи державн ої податкової служби в устан овленому законом порядку маю ть право звертатись до суду з заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності.
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти, як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця на під ставі Закону України “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців”.
Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України “Про державн у податкову службу в України ” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ, відповід но до якого до функцій податк ових органів належить контр олювання своєчасності подан ня платниками податків бухга лтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розр ахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням под атків, інших платежів, а також перевіряють достовірність ц их документів щодо правильно сті визначення об'єктів опод аткування і обчислення подат ків, інших платежів. Застосув ання наслідків, передбачених Законом України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємці в” від 15.05.2003 року № 755-IV за неподанн я декларацій та фінансової з вітності можливо лише на під ставі рішення суду.
Таким чином, органи державн ої податкової служби за зага льним правилом мають право з вертатися до суду з позовами про припинення юридичної ос оби.
Відповідно до статті 4 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців", дер жавна реєстрація юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців - засвідчення факту ство рення або припинення юридичн ої особи, засвідчення факту н абуття або позбавлення стату су підприємця фізичною особо ю, а також вчинення інших реєс траційних дій, які передбаче ні цим Законом, шляхом внесен ня відповідних записів до Єд иного державного реєстру.
Статтею 33 зазначеного закон у передбачено, що юридична ос оба припиняється в результат і передання всього свого май на, прав та обов'язків іншим юр идичним особам - правонаступ никам у результаті злиття, пр иєднання, поділу, перетворен ня (реорганізації) або в резул ьтаті ліквідації за рішенням , прийнятим засновниками (уча сниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рі шенням органу державної влад и, прийнятим у випадках, перед бачених законом.
Статтею 38 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців" встановлено, що п ідставами для постановлення судового рішення щодо припи нення юридичної особи, що не п ов'язано з банкрутством юрид ичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути;
- провадження нею діял ьності, що суперечить устано вчим документам, або такої, що заборонена законом;
- невідповідність мін імального розміру статутног о фонду юридичної особи вимо гам закону;
- неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону;
- наявність в Єдиному д ержавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.
Разом з тим, Закон України "П ро об'єднання громадян" є спец іальним законом, який регулю є порядок створення діяльнос ті, припинення діяльності об 'єднань громадян, їх права та о бов'язки, відповідальність з а порушення встановлених для цих об'єднань норм та правил.
Згідно із ст. 19 Закону Україн и "Про об'єднання громадян", пр ипинення діяльності об'єднан ня громадян може бути провед ено шляхом його реорганізаці ї або ліквідації (саморозпус ку, примусового розпуску).
Ліквідація об'єднання гром адян здійснюється на підстав і статуту або рішення суду.
Згідно із ст.24 Закону Україн и "Про об'єднання громадян", об 'єднання громадян, створені н ими установи та організації зобов'язані вести оперативни й та бухгалтерський облік, ст атистичну звітність, зареєст руватись в органах державної податкової інспекції та вно сити до бюджету платежі у пор ядку і розмірах, передбачени х законодавством.
Статтею 26 зазначеного закон у передбачений порядок здійс нення фінансового контролю. Так, об'єднання громадян у вст ановленому порядку подають ф інансовим органам деклараці ї про свої доходи та витрати.
Згідно із статтею 27 Закону У країни "Про об'єднання громад ян", посадові особи легалізую чих органів об'єднань громад ян та громадяни за порушення законодавства про об'єднанн я громадян несуть дисципліна рну, цивільно-правову, адміні стративну або кримінальну ві дповідальність. Об'єднання г ромадян несуть відповідальн ість, передбачену цим Законо м та іншими законодавчими ак тами України.
Статтею 28 вищевказаного зак ону визначено вичерпний пере лік стягнень, які можуть бути застосовані до об'єднання гр омадян за порушення законода вства, а саме:
- попередження;
- штраф;
- тимчасова заборона (з упинення) окремих видів діял ьності;
- тимчасова заборона (з упинення) діяльності;
- примусовий розпуск (л іквідація).
Статтею 32 Закону України "Пр о об'єднання громадян" визнач ено порядок примусового розп уску (ліквідації) об'єднання г ромадян, вичерпний перелік в ипадків, коли до об'єднання гр омадян застосовується даний вид стягнення, а також органи , яким надано право ініціюват и примусовий розпуск (ліквід ацію) об'єднання громадян.
Так, згідно із ст.32 вищевказа ного закону, за поданням лега лізуючого органу або прокуро ра рішенням суду об'єднання г ромадян примусово розпускає ться (ліквідується) у випадка х:
1) вчинення дій, передбачени х статтею 4 цього Закону.
2) систематичного або грубог о порушення вимог статті 22 цьо го Закону.
3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим З аконом.
4) зменшення кількості члені в політичної партії до числа , коли вона не визнається як та ка.
Таким чином суд зазначає, що спеціальним Законом передба чено припинення діяльності об'єднання громадян шляхом й ого примусового розпуску (лі квідації) як спеціальна санк ція за порушення вичерпного переліку норм Закону України "Про об'єднання громадян", яка , до того ж, має застосовуватис я судом за поданням чітко виз наченого кола осіб - легалізу ючого органу або прокурора.
Частиною 1 ст.9 КАС України ви значено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
При поданні позову позива чем не враховано особливосте й щодо підстав та порядку при пинення юридичної особи - гр омадської організації, якою є відповідач, встановлених З аконом України "Про об'єднанн я громадян", який у даному випа дку є спеціальною нормою сто совно Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців".
Позивачем залишено поза ув агою, що в силу приписів ст.32 За кону України "Про об'єднання г ромадян" ініціатором ліквіда ції юридичної особи - громад ської організації може бути лише легалізуючий орган або прокурор.
За таких обставин п.17 статі 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", я ким органам державної податк ової служби в установленому законом порядку надано право звертатись до суду з заявою (п озовною заявою) про скасуван ня державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості не можна розповсюдити н а громадську організацію.
Відповідно до п. 4 статті 50 КА С України громадяни України, іноземці чи особи без громад янства, їх об'єднання, юридичн і особи, які не є суб'єктами вл адних повноважень, можуть бу ти відповідачами лише за адм іністративним позовом суб'єк та владних повноважень:
1) про тимчасову заборону (зу пинення) окремих видів або вс ієї діяльності об'єднання гр омадян;
2) про примусовий розпуск (лі квідацію) об'єднання громадя н;
3) про примусове видворення іноземця чи особи без громад янства з України;
4) про обмеження щодо реаліз ації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демон страції тощо);
5) в інших випадках, встановл ених законом.
Таким чином, суд вважає, що в судовому засіданні позивач не довів свого права на зверн ення до суду з позовними вимо гами про припинення юридично ї особи Ялтинської міської г ромадської організації "Жінк и до влади", тому позовні вимог и Державної податкової інсп екції у м. Ялта АРК задоволенн ю не підлягають.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.
Вступна та резолютивна час тини постанови були оголошен і у судовому засіданні 17.08.09 рок у, постанова у повному обсязі складена та підписана 21.08.2009 ро ку.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,
ПОСТАНОВИВ:
1. Відмовити у задово ленні адміністративного поз ову Державної податкової ін спекції у м. Ялта АРК повністю .
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її ск ладення у повному обсязі, у ра зі неподання заяви про апеля ційне оскарження (апеляційно ї скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим може бути подан а заява про апеляційне оскар ження, після подачі якої, прот ягом 20 днів може бути подана а пеляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Трещ ова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4478713 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні