УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.05.2015р. Справа № 876/7576/14
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Левицької Н.Г.,
судді Обрізка І.М.,
судді Сапіги В.П.,
розглянувши в порядку письмового провадження у місті Львові
апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Тернопільській області, м.Тернопіль
на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.07.2014р. у справі №819/1196/14-а
за позовом Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Тернопільської обласної ради, м.Тернопіль
до Державної фінансової інспекції в Тернопільській області, м.Тернопіль
про визнання вимоги незаконною, -
ВСТАНОВИВ:
24.06.2014р. позивач: Тернопільська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів Тернопільської обласної ради звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фінансової інспекції в Тернопільській області про визнання вимоги незаконною, просив визнати незаконним акт, складений Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області за результатами ревізії фінансово-господарської діяльності Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІІ ступенів Тернопільської обласної ради за період з 01.09.2009р. по 31.12.2013р. від 13.02.2014р. №03-22/22, в частині незаконності та неправомірності підвищення посадових окладів працівників спеціальної школи-інтернат на 15 відсотків (двірнику - ОСОБА_1, сторожам ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, та робітникам з обслуговування ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10); визнати неправомірним та скасувати п.3 вимоги Тернопільської державної фінансової інспекції в Тернопільській області від 03.03.1991р. №19-03-13-14/1822; визнати неправомірним та скасувати п.8 вимоги Тернопільської державної фінансової інспекції в Тернопільській області від 03.03.1991р. №19-03-13-14/1822.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивачем правомірно, у порядку, передбаченому чинним законодавством, підвищено заробітну плату працівникам, які за характером роботи безпосередньо спілкуються з учнями - вихованцями школи-інтернату.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.07.2014р. у справі №819/1196/14-а позовні вимоги задоволено частково, визнано протиправним і скасовано пункт 3 (третій) вимоги Державної фінансової інспекції в Тернопільській області від 03.03.2014р. №19-03-13-14/1822; визнано протиправним і скасовано пункт 8 (восьмий) вимоги Державної фінансової інспекції в Тернопільській області від 03.03.2014р. №19-03-13-14/1822 в частині повернення зайво перерахованих до державних цільових фондів та єдиного соціального внеску коштів в сумі 17011,16грн. (сімнадцять тисяч одинадцять гривень шістнадцять копійок); в задоволенні решти позовних вимог відмовлено; повернуто з Державного бюджету України в користь Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Тернопільської обласної ради (і.к.14028539) частину судового збору в сумі 36,54грн.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, його оскаржив відповідач у справі: Державна фінансова інспекція в Тернопільській області, який в поданій апеляційній скарзі, посилаючись на те, що постанова винесена без повного та всебічного з'ясування обставин справи, з порушенням норм матеріального права, просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог позивача відмовити.
Доводи апеляційної скарги обґрунтовано тим, що судом першої інстанції допущено порушення п.31 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993р. №102, ст.ст.10, 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", і, як наслідок, неправильно досліджено докази та встановлено обставини у справі, чим порушено норми матеріального та процесуального права (ст.ст.9, 161 КАС України). Апелянт зазначив, що підвищення посадових окладів працівникам спеціальної школи-інтернат на 15 відсотків (двірнику - ОСОБА_1, сторожам ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, та робітникам з обслуговування ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10) проводилось протиправно, оскільки за характером роботи вказані особи не пов'язані з безпосереднім спілкуванням з вихованцями спеціальної школи-інтернат.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, тому колегія суддів, у відповідності до вимог ст.197 КАС України, вважає можливим розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши доповідь судді-доповідача у справі, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегією суддів апеляційного суду встановлено наступне:
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, відповідно до п.1.2.1.1 Плану роботи Державної фінансової інспекції в Тернопільській області на І квартал 2014р. проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІІ ступенів Тернопільської обласної ради за період з 01.09.2009р. по 31.12.2013р., за результатами якої складено акт від 13.02.2014р. №03-22/22.
Суцільною ревізією правильності нарахування підвищень посадових окладів, надбавок та доплат згідно особових рахунків по заробітній платі за період з 01.09.2009р. по 31.12.2013р. встановлено, що в порушення п.31 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993р. №102, проводилось підвищення посадових окладів працівникам спеціальної школи-інтернат на 15 відсотків (двірнику - ОСОБА_1, сторожам ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, та робітникам з обслуговування ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10), які за характером роботи не пов'язані з безпосереднім спілкуванням з вихованцями спеціальної школи-інтернат, що підтверджується не тільки фактично виконуваними обов'язками, а й нормативними документами, зокрема: "Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, які є загальними для всіх видів економічної діяльності", а саме випуску 1 зазначеного Довідника, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004р. №336. Виконання функціональних обов'язків даними працівниками не вимагає не тільки спілкування, але й присутності при цьому учнів.
Зазначене порушення призвело до переплати заробітної плати на загальну суму 47858,76грн. (за період з 01.09.2009р. по 31.12.2009р. на суму 4045,75грн., 2010р. - 15496,22грн., 2011р. - 15499,26грн., 2012р. - 6373,89грн., 2013р. - 6443,64грн.).
Відповідно, внаслідок переплати заробітної плати зайво перераховано до державних цільових фондів та єдиного соціального внеску на загальну суму 17011,16грн. (за період з 01.09.2009р. по 31.12.2009р. на суму 1473,19грн., 2010р. - 5640,74грн., 2011р. - 5353,48грн., 2012р. - 2204,71грн., 2013р. - 2339,04грн.).
Під час ревізії переплата заробітної плати в сумі 700,00грн. відшкодовано в касу спеціальної школи-інтернат по прибуткових касових ордерах №16-17 від 06.02.2014р.
На підставі наведеного, актом встановлено, що даним порушенням завдано збитків спеціальній школі-інтернат на загальну суму 64869,92грн.
На підставі п.7 ст.10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993р. №2939-ХІІ (далі - Закон №2939), та з метою усунення виявлених ревізією порушень вимог чинного законодавства, позивачу були пред'явлені вимоги від 03.03.2014р. №19-03-13-14/1822, пунктами 3 та 8 яких позивача було зобов'язано, зокрема:
- пункт 3: провести відповідну роботу (у тому числі шляхом пред'явлення позовів) щодо відшкодування 47158,76грн. зайво виплачених коштів. Зайво виплачені кошти за 2009-2013рр. в сумі 47858,76грн. перерахувати в дохід обласного бюджету за кодом класифікації бюджету 21080500 "Інші надходження", код 37977599, рахунок №31412535700001, як незаконні видатки, проведені в минулих бюджетних періодах за рахунок коштів загального фонду;
- пункт 8: провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до державних цільових фондів та повернути зайво сплачені кошти в сумі 19552,50грн. (зарахувати в рахунок майбутніх платежів).
За наслідками проведеної ревізії позивачем забезпечено часткове усунення зазначених порушень на суму 2541,34грн.
Відповідно до вимог п.5.5. Положення про спеціальну загальноосвітню школу-інтернат для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженого наказом МОН від 15.09.2008р., зареєстрованого Міністерством юстиції України 22.12.2012р. за №1219/15910 (далі - Положення), навчально-виховний процес у школі має корекційну спрямованість. Завдяки індивідуальному та диференційованому підходу створюються передумови для подолання порушень психофізичного розвитку, засвоєння учнями програмового матеріалу, розвитку їх здібностей, професійно-трудової підготовки, подальшої соціалізації.
Згідно із вимогами п.5.6. Положення, професійне навчання організовується на базі навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобного господарства тощо.
Відповідно до вимог п.7.1. Положення, учасниками навчально-виховного та реабілітаційного процесу є учні , керівники, педагогічні, медичні та інші працівники спеціальної школи-інтернату, батьки або особи, які їх заміняють.
Умови оплати праці працівників загальноосвітніх навчальних закладів, в тому числі спеціальних, визначені Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (із змінами і доповненнями), яка затверджена наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993р. №102 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.05.1993р. за №56 (далі - Інструкція).
Пунктом 31 Інструкції передбачено, що працівникам із числа адміністративно-господарського, обслуговуючого та навчально-допоміжного персоналу (крім помічників вихователя) закладів освіти, які за характером роботи безпосередньо спілкуються з учнями, вихованцями спеціальних закладів, посадові оклади підвищуються на 15-25 відсотків.
Перелік спеціальних закладів викладений у додатку 5 Інструкції. Зазначеним Переліком передбачені, зокрема, й спеціальні заклади для дітей зі зниженим слухом, яким є Тернопільська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-Ш ступенів.
Конкретний перелік працівників, які мають право на підвищення посадових окладів, і розмір підвищення визначаються керівником закладу за погодженням з профспілковим комітетом у залежності від інтенсивності і тривалості спілкування з учнями (вихованцями), які мають вади у фізичному чи розумовому розвитку, потребують тривалого лікування або особливих умов виховання (п.31 Інструкції).
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, перелік працівників Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Тернопільської обласної ради на 2009-2013рр. затверджувався щорічно директором закладу за погодженням з профспілковим комітетом (а.с.18-21, 42).
Посадовою інструкцією робітника з обслуговування приміщень (а.с.22) визначено обов'язок залучати учнів старших класів до побутової праці, а саме: до ремонту меблів, шаф, парт, стільців; заміну і ремонт запірної арматури, кранів, тощо.
Відповідно до посадової інструкції двірника (а.с.24), визначено обов'язок проводити роз'яснювальну роботу серед учнів щодо дотримання належного санітарного стану шкільної території: як поводитись з інвентарем під час генерального прибирання території, догляду за зеленими насадженнями, розгортання снігу, тощо.
Відповідно до посадової інструкції сторожа (а.с.26), визначено обов'язок допомагати помічнику вихователя у дотриманні порядку і дисципліни у нічний час.
Враховуючи наведене, безпосередня участь у спілкуванні з учнями (вихованцями) школи-інтернату передбачена посадовими обов'язками вказаних працівників.
Таким чином, висновок відповідача, викладений в акті ревізії про те, що працівники школи-інтернату: двірник - ОСОБА_1, сторожі ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 та робітники з обслуговування ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 за характером роботи не пов'язані з безпосереднім спілкуванням з вихованцями спеціальної школи-інтернат, - спростовується доказами, наявними в матеріалах справи.
Крім того, суд першої інстанції вірно зазначив, що з 01.01.2006р. введено в дію Закон України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" (далі - Закон №2961), яким зазначено, що спеціальні загальноосвітні навчальні заклади для дітей, які потребують фізичного та (або) розумового розвитку, є складовою системи реабілітації дітей-інвалідів і забезпечують якість реабілітації (габілітації) відповідно до державного стандарту у галузі освіти.
На виконання Закону №2961 та з метою забезпечення системного підходу до організації реабілітації, запровадження державних реабілітаційних стандартів, постановами Кабінету Міністрів України від 08.12.2006 р. №1686 затверджено Державну типову програму реабілітації інвалідів (далі - Програма реабілітації), та від 23.05.2007р. №757 - Положення про індивідуальну програму реабілітації інваліда.
Програма реабілітації встановлює гарантований державою перелік послуг з медичної, психолого-педагогічної, фізичної, професійної, фізкультурно-спортивної, побутової і соціальної реабілітації, технічних та інших засобів реабілітації.
Відповідно до Програми реабілітації у спеціальних загальноосвітніх школах (школах-інтернатах) для дітей з сенсорними порушеннями (глухих та зі зниженим слухом, сліпих та зі зниженим зором, з порушеннями опорно-рухового апарату), для розумово-відсталих дітей учням (вихованцям) надаються, зокрема, послуги з соціальної та побутової реабілітації (пристосування меблів, встановлення обладнання для адаптації приміщень, навчання основних соціальних навичок, соціально-побутовий патронаж, працетерапія).
Таким чином, перелічені вище посадові обов'язки зазначених працівників школи-інтернату сприяють соціально-побутовій реабілітації учнів, що є одним із основних завдань та напрямків діяльності закладу.
Відтак, колегія суддів апеляційного адміністративного суду погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що при підвищенні посадових окладів вказаним у акті ревізії працівникам, відповідач діяв у відповідності до п.31 Інструкції та інших вимог законодавства, оскільки при визначенні інтенсивності та тривалості їх спілкування з учнями позивачем враховано функціональні обов'язки працівників, передбачені посадовими інструкціями, а перелік працівників, які мали право на підвищення окладів у 2009-2013рр., затверджено керівником закладу за погодженням з профспілковим комітетом.
Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції зазначає, що судом першої інстанції при вирішенні даного публічно-правового спору правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах справи, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстави для скасування постанови суду першої інстанції відсутні.
Відповідно до вимог ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись вимогами ст.ст.160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Тернопільській області на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.07.2014р. у справі №819/1196/14-а за позовом Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Тернопільської обласної ради до Державної фінансової інспекції в Тернопільській області про визнання вимоги незаконною, - залишити без задоволення.
2. Постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.07.2014р. у справі №819/1196/14-а, - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Н.Г. Левицька
Суддя І.М. Обрізко
Суддя В.П. Сапіга
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2015 |
Оприлюднено | 16.06.2015 |
Номер документу | 44799640 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Левицька Наталія Георгіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні