П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
08 червня 2015 р. Справа № 802/1321/15-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,
розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом: прокурора Тульчинського району Вінницької області в інтересах держави - в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до сільськогосподарського відкритого акціонерного товариства "Птахокомбінат "Тульчинський"
про стягнення штрафних санкцій, -
В С Т А Н О В И В :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся прокурор Тульчинського району Вінницької області в інтересах держави - в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом до сільськогосподарського відкритого акціонерного товариства "Птахокомбінат "Тульчинський" про стягнення штрафних санкцій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем за порушення законодавства на ринку з цінних паперів та фондового ринку рахується штраф в розмірі 119000 грн., що слугувало підставою для звернення до суду з позовом.
Прокурор та представник Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в судове засідання не з'явились, надавши при цьому заяви про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, однак надав заяву про відкладення розгляду справи з підстав перебування юриста підприємства у відпустці.
Так, ухвалою від 14.05.2015 відкрито провадження та справу призначено до судового розгляду. 25.05.2015 відповідач не з'явився, уповноваженого представника не направив, про дату, час та місце судового засідання належним чином повідомлений, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. З метою реалізації наданих прав відповідачу судом відкладено розгляд справи на 08.06.2015 про що повідомлено останнього у відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення. Однак 08.06.2015 відповідач не з'явився проте надав клопотання про відкладення розгляду справи.
В контексті вказаного, суд не бере до уваги клопотання про відкладення розгляду справи з огляду на те, що відповідачу надано було достатньо строку для належної підготовки до розгляду справи, водночас, не можливість участі юриста підприємства в судовому засіданні з підстав перебування у відпустці, не є належною та допустимою причиною для його відкладення, адже підприємство має затверджений штатний розпис працівників, відтак не позбавлене будь-яку іншу особу уповноважити на представлення інтересів відповідача.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання інституту строку розгляду справи, а також керуючись приписами ч.4 ст. 122 та ч.6 ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе провести розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.
З наданих до суду доказів слідує, що 26.08.2014 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, винесено акт про правопорушення на ринку цінних паперів за №1333-ЦД-1-Е. Даним актом встановлено порушення відповідачем вимог п.10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: не виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 12.02.2014 №56-ЦД-1-Е з терміном виконання до 19.05.2014 (а.с. 9).
У зв'язку з чим, 27.08.2014 уповноваженою особою Комісії було винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою повідомлено відповідача, що розгляд даної справи відбудеться 10.09.2014 о 09 год. 56 хв. (а.с.8).
Враховуючи факт неявки відповідача на розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів та не виконання вимог розпорядження від 12.02.2014 за №56-ЦД-1-Е, 10.09.2014 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №1368-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача застосовано штраф у сумі 119000 грн. Згідно до супровідного листа за вих. №03/02/4359/Пн від 12.09.2014 копію вказаної постанови направлено на адресу відповідача (а.с.5) .
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив з того, що ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачає, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, згідно з абз.10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Положеннями п.8 ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з п.5 "Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій" затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012р. №1470, уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції. Рішення у справі повинно бути законним та обґрунтованим. Рішення повинно ґрунтуватися лише на тих доказах, які були досліджені під час розгляду справи. Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в законному порядку, що свідчать про наявність чи відсутність правопорушення, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з п.10 вказаних Правил справи про правопорушення розглядаються уповноваженими особами, на підвідомчій території яких було виявлено порушення або перебуває особа, щодо якої порушено справу про правопорушення. Справи про адміністративні правопорушення розглядаються відповідно до законодавства.
Термін виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери починається з дати його отримання відповідною особою, якій його видано, що передбачає п.15 зазначених правил.
Судом встановлено, що підставою для нарахування штрафу відповідачу слугував факт не виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від від 12.02.2014 за №56-ЦД-1-Е.
Враховуючи зазначене, позовні вимоги щодо стягнення штрафу визнаються судом такими, що підлягають задоволенню, оскільки відповідач не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та жодних доказів про сплату штрафу суду не надав.
Згідно зі ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Стягнути з сільськогосподарського відкритого акціонерного товариства Птахокомбінат "Тульчинський" (вул. Леніна, 3, смт. Кирнасівка, Тульчинський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 05413994) штраф в сумі 119000 грн. (сто дев'ятнадцять тисяч гривень) на користь держави (перерахувати: код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106, банк одержувач: УДКСУ у Вінницькій області, р/р №31116106700568, МФО 802015, код ЄДРПОУ 37897753, державний бюджет Тульчинський район).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України. Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя /підпис/ Крапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2015 |
Оприлюднено | 16.06.2015 |
Номер документу | 44808492 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні