Постанова
від 09.06.2015 по справі 803/1094/15-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2015 року Справа № 803/1094/15-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

розглянувши в місті Луцьку в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до Олицького споживчого товариства про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області, позивач) звернулося з адміністративним позовом до Олицького споживчого товариства про стягнення фінансових санкцій в сумі 22000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 15.10.2014 року працівниками Головного управління ДФС у Волинській області було проведено фактичну перевірку магазину, що знаходиться за адресою: Ківерцівський район, с. Ставок , вул. Кузнєцова, 17, де здійснює підприємницьку Олицьке споживче товариство. За результатами перевірки було складено акт №03/154/21-02/01743588 від 16.10.2014 року, яким зафіксовано, зокрема: факт зберігання алкогольних напоїв з підробленими акцизними марками; факт роздрібної торгівлі горілкою за цінами, нижчими від розміру мінімальних роздрібних цін на горілку, які встановлені постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" №957 від 30.10.2008 року (із змінами та доповненнями).

На підставі акта перевірки №03/154/21-02/01743588 від 16.10.2014 року ГУ ДФС у Волинській області прийнято рішення №00030612-21 від 25.11.2014 року про застосування фінансових санкцій, яким до відповідача застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн. за зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку, а також застосовані фінансові санкції в розмірі 5000,00 грн. за роздрібну торгівлю горілкою за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої.

Відповідач вказане рішення у встановленому законом порядку не оскаржив, фінансові не сплатив.

Позивач просить стягнути з відповідача в дохід Державного бюджету України заборгованість з фінансових санкцій у розмірі 22000,00 грн.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 19.05.2015 року було відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі (а.с.1).

Копія ухвали від 19.05.2015 року про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі була отримана відповідачем 21.05.2015 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.24).

Відповідно до частини третьої статті 183-2 КАС України відповідач у десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження може подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.

Відповідачем на адресу суду направлено клопотання від 28.08.2015 року про відкладення розгляду справи (а.с.25), проте заперечення проти адміністративного позову не подав.

За таких обставин розгляд справи продовжено в скороченому провадженні.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши письмові докази, приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що на підставі наказу №65 від 07.10.2014 року "Про проведення фактичної перевірки" (а.с.14), направлень №000015, №000016 від 08.10.2014 року (а.с.12-13), 15.10.2014 року працівниками ГУ ДФС у Волинській області проведена фактична перевірка господарської одиниці - магазину, розташованого за адресою: Ківерцівський район, с. Ставок , вул. Кузнєцова, 17, де здійснює підприємницьку діяльність Олицьке споживче товариство, про що складено акт №03/154/21-02/01743588 від 16.10.2014 року про результати фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами (а.с.5-8).

Вказаним актом перевірки зафіксовано, зокрема, зберігання алкогольних напоїв з підробленими акцизними марками, що є порушенням вимог статті 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 27.12.2010 року. Крім того, було встановлено порушення постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" №957 від 30.10.2008 року (із змінами та доповненнями), а саме: виявлено факт роздрібної торгівлі горілкою за цінами, нижчими від розміру мінімальних роздрібних цін на горілку. Дане порушення встановлено перевіркою контрольних стрічок реєстратора розрахункових операцій (РРО).

Перевіркою встановлено факт зберігання 3-х видів алкогольних напоїв з підробленими акцизними марками 1 пляшка 0,5 л горілки «Хлібний дар», 19 пляшок горілки «Хлібний дар класична на пророщеному зерні» та 9 пляшок горілки 0,5 л «Етнос Полісся оригінальна».

На 9-ти пляшках горілки 0,5 л «Етнос Полісся оригінальна» були наклеєні акцизні марки за однією серією, номером та сумою акцизного податку: АВ ЛГП 13 АААЖ 057448 08/14 14, 106 грн., дата виготовлення 30.06.2014 року.

На 1 пляшці горілки 0,5 «Хлібний дар класична на пророщеному зерні» акцизна марка АВ ЛГП 13 ААБГ 055782 03/14 11,284 грн.

19 пляшок горілки, маркованої акцизними марками, що зазначені у додатку №2 містять такі ознаки підробки: відсутні захисні голографічні елементи; невідповідність індексу регіону виробника продукції; відсутність захисних елементів, які світяться під дією джерела ультрафіолетових променів; однакові номери та серії марок (наприклад марка з такими реквізитами 13 АААЖ 057476 08/14 14,106 грн. повторюється 8 разів).

Відповідно до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 27.12.2010 року наскрізна нумерація на марках складається з двох цифр індексу регіону України за місцезнаходженням виробника продукції (для маркування вітчизняної продукції), серії та окремого для кожної марки номера. Враховуючи ці вимоги, акцизних марок за однією серією, номером та сумою акцизного податку в офіційному обігу існувати не може. Крім цього, зазначений на етикетках горілки ТМ «Хлібний дар» виробник ТОВ «Національна горілчана компанія» код 32718137, юридична адреса: Черкаська область, с. Степанки. Відповідно до додатку Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів індекс регіону виробника - 23, а не 13, як позначено на виявлених марках. Виявлені ознаки свідчать про маркування алкогольних напоїв з порушенням вимог Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порушенням вимог статті 11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а також про те, що такі акцизні марки є підробленими.

Алкогольні напої в кількості 29 пляшок на суму 1330,0 грн. з підробленими акцизними марками були вилучені з обігу згідно протоколу про вилучення речей та документів б/н від 15.10.14 року в.о. завідувача СПНОПТ ОУ ГУ Міндоходів у Волинській області капітаном податкової міліції Юрчиком В.В. За даним фактом для вжиття відповідних заходів згідно Кодексу України про адміністративні правопорушення та службової записки від 17.10.2014 року №394/03-20-21-02-16 зазначені матеріали були передані в ОУ ГУ Міндоходів у Волинській області.

Перевіркою контрольних стрічок реєстратора розрахункових операцій встановлено факт реалізації 30 пляшок горілки "Горілочка на березових бруньках", 0,5 л , міцністю 38% об. спирту за ціною 32,00 грн., коли мінімальна роздрібна ціна на таку горілку відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №957 від 30.10.2008 року "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" на той час становила 33,16 грн. Також за ціною 32,00 грн. відповідачем було реалізовано 3 пляшки горілки "Полісся", 0,5 л. Мінімальна роздрібна ціна на таку горілку становила 34,90 грн. Крім того, відповідачем була реалізована 1 пляшка горілки "Всеградська на молоці", 0,25 л за ціною 16,00 грн., коли мінімальна роздрібна ціна на таку горілку становила 34,90 грн.

25.11.2014 року начальником ГУ ДФС у Волинській області прийнято рішення №00030612-21 про застосування фінансових санкцій, згідно з яким до відповідача на підставі статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн. за зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку, а також застосовані фінансові санкції в розмірі 5000,00 грн. за роздрібну торгівлю горілкою за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої.

Рішення №00030612-21 від 25.11.2014 року про застосування фінансових санкцій було направлено відповідачу згідно із супровідним листом від 25.11.2014 року №751/10/03-20-21-02-16 (а.с.16) та отримане відповідачем 02.12.2014 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.16, зворот), у встановленому законом порядку вказане рішення відповідач не оскаржив ні в адміністративному, ні в судовому порядку, фінансові санкції в сумі 22000,00 грн. добровільно не сплатив.

Відповідно до частини другої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 року №481/95-ВР (з наступними змінами та доповненнями) до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 гривень. Частиною десятою статті 18 цього ж Закону Кабінету Міністрів України надано право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" від 30.10.2008 року № 957 (з наступними змінами та доповненнями) встановлено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.

Також відповідно до частини другої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень. Оскільки вартість вказаного товару становила менше 17000 гривень, тому до відповідача застосовано штрафну санкцію саме в такому розмірі.

Частиною четвертою, п'ятою статті 17 цього ж Закону визначено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України. У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Відповідно до пунктів 5, 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року №790 (з наступними змінами та доповненнями), однією з підстав для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС, його регіональні управління та їх територіальні підрозділи, Мінекономрозвитку), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, ДПС, Держстату, Держспоживінспекції відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.

Пунктами 10, 11 цього ж Порядку передбачено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до державного бюджету.

Таким чином, оскільки рішення про застосування фінансових санкцій №00030612-21 від 25.11.2014 року прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства України та у встановленому порядку не скасоване, відповідач фінансові санкції добровільно не сплатив, письмових заперечень проти позову не подав, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача в дохід Державного бюджету України заборгованості з фінансових санкцій у розмірі 22000,00 грн. підлягають до задоволення.

Відповідно до частини першої статті 256 КАС України негайно також виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5, 6 частини першої статті 183-3 цього Кодексу. Відтак, постанову суду слід звернути до негайного виконання.

Керуючись статтями 183-2, 256 КАС України, на підставі Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Олицького споживчого товариства (45263, Волинська область, Ківерцівський район, смт. Олика, вул. Замкова, 8/1, ідентифікаційний код юридичної особи 01743588) в дохід Державного бюджету України заборгованість з фінансових санкцій у розмірі 22000 гривень 00 копійок (двадцять дві тисячі гривень нуль копійок).

Постанову суду звернути до негайного виконання.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.Д. Ковальчук

Дата ухвалення рішення09.06.2015
Оприлюднено16.06.2015
Номер документу44808502
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1094/15-а

Ухвала від 03.10.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 13.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 03.07.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Постанова від 09.06.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні