Постанова
від 10.06.2015 по справі 804/6361/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2015 р. Справа № 804/6361/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіРябчук О.С. при секретаріСкупейко І.М. за участю: представника відповідача Держак С.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» про надання дозволу на проведення перевірки, -

ВСТАНОВИВ:

18 травня 2015 р.до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулась Новомосковська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області(далі - позивач) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш»(далі - відповідач) з вимогами про:

- надання дозволу на проведення документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» код ЄДРПОУ 33704675;

- зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» допустити Новомосковську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до проведення документальної планової виїзної перевірки.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, позивач надав клопотання про розгляд справи за відсутності представника. В обґрунтування позовних вимог позивач в позовній заяві зазначив наступне. Підприємство не допустило Новомосковську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до проведення перевірки в зв'язку з відсутністю у контролюючого органу дозвільного документу на проведення перевірки, оскільки законодавством встановлено певні обмеження на проведення в 2015-2016 р.р.перевірок платників податків з обсягом доходів до 20 мільйонів за попередній календарний рік. Не надання дозволу створить перешкоди для виконання податковим органом його функцій зі здійснення податкового контролю, унеможливить в подальшому здійснення перевірки підприємства, зокрема, за 2012 р.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, просив в задоволенні позову відмовити. В обґрунтування своєї позиції зазначив наступне. Відповідачем цілком правомірно не допущено до перевірки податковий орган. Положеннями п. 3 розділу ІІ Перехідних положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»чітко встановлено, що у 2015-2016 р.р. перевірки підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду, або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу. Податковим органом не надано доказів наявності вказаних обставин. Крім того, наказ про проведення перевірки на момент розгляду справи скасований в судовому порядку.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, суд приходить до наступного висновку.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ощепроммаш» зареєстровано 22.09.2005 р.,включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за ідентифікаційним кодом 33704675та перебуває на обліку в Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

Наказом від 31.01.2015 р. № 30 Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області передбачено проведення планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Ощепроммаш»з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 р. по 31.12.2013 р.

Наказом від 10.02.2015 р. № 49 терміни проведення перевірки перенесені.

Наказом від 08.05.2015 р. № 195 Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області поновлено проведення перевірки підприємства.

15.05.2015 р. Новомосковською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області складено акт № 107/222/37704675 про відмову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ощепроммаш» та/або посадових (службових) осіб платника податків і його уповноважених представників від допуску до проведення перевірки.

Відповідно до декларації з податку на прибуток підприємств Товариства з обмеженою відповідальністю «Ощепроммаш» за 2014 р. від 02.02.2015 р. обсяг доходу, отриманого підприємством в 2014 р., становить 15 590 606,00 грн.

Відповідно до п. 41.1. ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Згідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п. 3 розділу ІІ Перехідних положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» N 71-VIII від 28.12.2014 р. установити, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється: з 1 січня 2015 року на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Позовні вимоги Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області підлягають задоволенню частково в зв'язку з наступним.

Право Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на проведення перевірок встановлено положеннями ст. 75 Податкового кодексу України.

Обмеження цього права встановлено п. 3 розділу ІІ Перехідних положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»та стосується проведення перевірок у 2015-2016 р.р. підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік.

Перевірки таких платників, згідно наведеної норми законодавства, можуть здійснюватись контролюючими органами виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

З матеріалів справи вбачається що обсяг доходу, отриманого Товариством з обмеженою відповідальністю «Ощепроммаш» за 2014 р,становить 15 590 606,00 грн., що є меншим за 20 мільйонів гривень.

Доводи представника відповідача в обґрунтування заперечень на позов не враховуються судом, оскільки стосуються тільки обставин не допуску контролюючого органу до перевірки за відсутності підстав, передбачених п. 3 розділу ІІ Перехідних положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Обґрунтувань та доказів неможливості проведення перевірки підприємства на підставі рішення суду відповідачем не надано.

Відповідно до ч. 2 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав,свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

З метою повного захисту прав та законних інтересів позивача суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та надати Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області дозвіл на проведення документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» код ЄДРПОУ 33704675 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи Державної фіскальної служби за період з 01.01.2012 р. по 31.12.2013 р.

Позовна вимога про зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» допустити Новомосковську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до проведення документальної планової виїзної перевірки задоволенню не підлягає, оскільки є неналежним способом захисту порушеного права. Належним способом захисту є заявлення вимоги про надання дозволу на проведення перевірки, чим і скористався позивач. Вказана позовна вимога спрямована на майбутнє, в зв'язку з тим, що на момент розгляду справи не встановлено фактів не допуску відповідачем посадових осіб податкового органу до перевірки, що мала здійснюватись на підставі рішення суду.

Керуючись ст.ст. 2, 8, 10, 11, 69, 71, 86, 158-163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративного позов Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» про надання дозволу на проведення перевірки - задовольнити частково.

Надати Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області дозвіл на проведення документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» код ЄДРПОУ 33704675 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи Державної фіскальної служби за період з 01.01.2012 р. по 31.12.2013 р.

В решті позовних вимог - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 12 червня 2015 року

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 12.06.2015 Суддя З оригіналом згідно Помічник судді О.С. Рябчук О.С.Рябчук М.М.Бухтіярова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2015
Оприлюднено16.06.2015
Номер документу44808706
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6361/15

Постанова від 11.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 04.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 09.07.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Постанова від 10.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Постанова від 10.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні