Постанова
від 10.02.2010 по справі 2а-271/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 лютого 2010 року                               Справа № 2а-271/10/0870

(11год. 45хв.)

Запорізький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді ЩербакаА.А., при секретарі Запара О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя до Товариства Закритого акціонерного товариства «Світлотехніка» про зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Запорізького окружного адміністративного суду знаходиться зазначений позов.

Позивач просить прийняти рішення про спонукання посадових осіб ЗАТ «Світлотехніка» щодо виконання законних вимог посадових осіб ОДПС та надати всі необхідні документи для проведення позапланової виїзної перевірки документи.

Зобов'язати посадових осіб ЗАТ «Світлотехніка» допустити до проведення позапланової виїзної перевірки на предмет дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства при здійсненні фінансово-господарських операцій з ПП «Плавікс» 9(код ЄДРПОУ 32882434), та з ТОВ «ТВФ «Махартет» (код ЄДРПОУ 33668784) за період з 01.10.2006р. по 30.06.2009р.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач свідомо уникає від виконання вимог чинного законодавства та перешкоджає здійсненню посадовими особами ОДПС покладених на них державою обов'язків, а саме проведенню перевірки, згідно наказу ДПА у Запорізькій області від 05.09.2009р. №416 поро проведення позапланової виїзної перевірки.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Посилаючись на ст. 10, 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача позовні вимоги не визнала в повному обсязі. Пояснила, що позапланова виїзна перевірка , відповідно до вимог ст. 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» може здійснюватися лише на підставі рішення суду.

Заслухавши пояснення учасників процесу, перевіривши матеріали адміністративної справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Судом встановлено, що ЗАТ «Світлотехніка» зареєстровані у виконавчому комітеті Запорізької міської ради 17.10.1991р., про що свідчить надана копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи.

27.07.2009р. до ЗАТ «Світлотехніка» було направлено запит першого заступника голови УПМ ДПА у Запорізькій області про надання документів, а саме пояснення та їх документальне підтвердження - завірені печаткою підприємства копії документів по взаємовідносинах з ПП «Плавікс», ТОВ «ТВФ «Махартет» за період з 01.10.2006р., а саме: договори, додатки до них, первинні документи, підтверджуючі виконання укладених договорів (накладні, акти виконаних робіт, інші документи) платіжні документи по розрахункам, податкові накладні, письмово пояснити як відображені операції по виконанню договорів в податковому і бухгалтерському обліку відповідача, вказати сальдо взаєморозрахунків з даними підприємствами станом на 01.07.2009р.

У зазначеному запиті міститься строк виконання – 10 денний термін з дня отримання запиту.

Листом №514 від 12.08.2009р. відповідачем надана відповідь, якою в задоволенні запиту відмовлено.

Наказом від 05.09.2009р. №416 ДПА України у Запорізькій області призначена позапланова виїзна перевірка ЗАТ «Світлотехніка» з питання дотримання податкового, валютного та іншого законодавства при здійсненні фінансово-господарських операцій з ПП «Плавікс» та ТОВ «ТВФ «Махартет» за період з 01.10.2006р. по 30.06.2009р. тривалість перевірки – 5 робочих днів починаючи з 25.09.2009р. та закінчуючи 01.10.2009р., про що свідчить надана копія наказу.

28.09.2009р. виписано направлення №4 на проведення позапланової виїзної перевірки з 25.09.2009р. по 01.10.2009р. ЗАТ «Світлотехніка».

29.09.2009р. ДПА України у Запорізькій області складено акт про відмову від допуску до перевірки підприємства ЗАТ «Світлотехніка».

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статус Державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначено Законом України «Про державну податкову службу в Україні».

Відповідно п. 4 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: запрошувати платників податків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) такими платниками податків. Письмові повідомлення про такі запрошення направляються не пізніше ніж за десять робочих днів до дня запрошення рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (посадова особа платника податків);

Згідно п. 9 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право також при проведенні перевірок вилучати у підприємств, установ та організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків та зборів (обов'язкових платежів), а при проведенні арешту активів платника податків на підставі рішення суду - вилучати оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів із складенням опису, який скріплюється підписами представника органу державної податкової служби та платника податків, і залишенням копій таких документів платнику податків. Забороняється вилучення у суб'єктів господарської діяльності документів, що не підтверджують факти порушення законів України про оподаткування;

Ці положення п. 9 ч. 1 ст. 11 надають право органам державної податкової служби вилучати у підприємств, установ та організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків та зборів (обов'язкових платежів) у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, при проведенні перевірок, а також вилучати оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів із складенням опису, який скріплюється підписами представника органу державної податкової служби та платника податків, і залишенням копій таких документів платнику податків при проведенні арешту активів платника податків на підставі рішення суду.

Вищевикладені положення Закону України "Про державну податкову службу в Україні" не наділяють органи державної податкової служби правом витребувати копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів від підприємств, установ та організацій письмовим запитом або в судовому порядку.

Щодо позовних вимог про зобов'язання посадових осіб ЗАТ «Світлотехніка» допустити до проведення позапланової виїзної перевірки, то в цій частині позовні вимоги також задоволенню не підлягають, оскільки

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Компетенцію адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначено статтею 17 КАС України. Зокрема, згідно з пунктом 4 частини 1 цієї статті компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до статті 104 КАС України суб'єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.

Вказані положення КАС України кореспондуються із пунктом 5 частини 4 статті 50 цього ж Кодексу про те, що відповідачами в адміністративній справі можуть бути: громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Проте, ні Законом України "Про державну податкову службу в Україні" ні іншими законами України не встановлено право органів державної податкової служби на пред'явлення адміністративних позовів до громадян України, іноземців чи осіб без громадянства, їх об'єднань, юридичних осіб, які не є суб'єктами владних повноважень про зобов'язання допустити до проведення позапланової виїзної перевірки.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158, 161-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

          У задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в десятиденний строк з дня складання постанови в повному обсязі (якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови) та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з одночасної подачею її копії до суду апеляційної інстанції, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.          

          Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження чи апеляційної скарги.

Повне рішення виготовлене 16 лютого 2010 року.

Суддя А.А. Щербак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2010
Оприлюднено16.06.2015
Номер документу44809231
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-271/10/0870

Ухвала від 19.01.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

Постанова від 10.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

Постанова від 10.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

Ухвала від 19.01.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні